Şimdi Ara

Hibrit araba yakit tuketimi < CR-Z

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
4.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Honda cr-z aldim. 120 binde 2011 model.

    Sehirler arasi 4.4 ve sehir ici 6.5 katolog tuketim degerleri.

    Hangi viteste surmem gerektigini surekli uyaran bi sistemi var ve buna harfiyen uyuyorum. Normal modda suruyorum ama gostergemi hep yesilde tutuyorum

    Bunca cabama ragmen, karisik benzin tuketimi 7.5 altina dusuremiyorum.

    Spor mod + zevkli kullanimda 8.5 gibi tatminkar degerler elde ediyorum ama gercekten ekonomik kullanmak istedigimde niye katalog degerlerine yaklasamiyorum.

    Bu ortalamalar en az 200 kilometre ortalamsidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Pillerin kapasitesi azaldikca dur kalklarda asisti azaliyor buda zamanla hybrid olmayan bir arac gibi yakmasina sebep oluyor. Pillerin durumunu nasil yaparsiniz bilmiyorum kontrol ettirin gerekiyorsa garantiden degismesini saglayin.



    Bazi arkadaslar pilleri babalarinin mali gibi savunsada bildigimiz omru cep telefonlarimizda kullandigimiz dizustu bilgisayarlarimizda kullandigimiz lityum iyon.



    Daha iki gun once yazdim yakinda hybrid sahiplerinin tuketim yukseldi sikayetlerini hatta 2 sene sonra chr auris yaris hybrid lerin sikayetlerini coo fazla okuyacagiz dedigimde bir taslanmadigim kalmisti...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Plug in veya dizel olmadikları sürece hibridin pek bi esprisi yok bence. Benzinliden 1,5 litre kadar az yaksa da dizelin yanina dahi yaklasamiyor. Basta zaten dizelden daha fazla fark veeiliyor nerdeyse.



    Bence elektrikli araba %100 elektrikli olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ugurozer U kullanıcısına yanıt
    Mantıklı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piller cep telefonu pili gibi değil. O kadar kolay bozulacak degil.



    Motor yagi filter ve hava filtresini degistirin. Ve yagi klavuzda yazan yagin harfi harfine ayni değerlere sahip bir yağ olmasina gayret edin.

    Servise kendi yağınızı götürebilirsiniz kitapçığa birebir uyduğu sürece sorun yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6.5litre yaziyorsa 7-7.5 arasi kabul edilebilinir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    Pillerin kapasitesi azaldikca dur kalklarda asisti azaliyor buda zamanla hybrid olmayan bir arac gibi yakmasina sebep oluyor. Pillerin durumunu nasil yaparsiniz bilmiyorum kontrol ettirin gerekiyorsa garantiden degismesini saglayin.



    Bazi arkadaslar pilleri babalarinin mali gibi savunsada bildigimiz omru cep telefonlarimizda kullandigimiz dizustu bilgisayarlarimizda kullandigimiz lityum iyon.



    Daha iki gun once yazdim yakinda hybrid sahiplerinin tuketim yukseldi sikayetlerini hatta 2 sene sonra chr auris yaris hybrid lerin sikayetlerini coo fazla okuyacagiz dedigimde bir taslanmadigim kalmisti...

    Öncelikle Hybrid arabalarda lityum iyon piller kullanilmaz hafiza durumundan oturu. Ikinci olarak Avrupada taksicilik yapan Teslalar var hatta bir tanesi 403.000 km yapmis ve pil kapasitesi %7.5 dusmus. Senin dedigin Telefon ve Pc pilleri 2000 dolumdan sonra gidiyor inadina oyle tasarlanmis sirf 2 sene dayansin diye elektrikli arabalarin cogunda pil garantisi 8 sene adamlar bir sebebten oturu veriyor o kadar garantiyi hatta bir aracta ufak bir problem varken tum pil paketini degistirdi Tesla. Hele su kati hal pataryalar gelsin o zaman kesinlikle elektrikli arabalar cag atlayacaktir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    Pillerin kapasitesi azaldikca dur kalklarda asisti azaliyor buda zamanla hybrid olmayan bir arac gibi yakmasina sebep oluyor. Pillerin durumunu nasil yaparsiniz bilmiyorum kontrol ettirin gerekiyorsa garantiden degismesini saglayin.



    Bazi arkadaslar pilleri babalarinin mali gibi savunsada bildigimiz omru cep telefonlarimizda kullandigimiz dizustu bilgisayarlarimizda kullandigimiz lityum iyon.



    Daha iki gun once yazdim yakinda hybrid sahiplerinin tuketim yukseldi sikayetlerini hatta 2 sene sonra chr auris yaris hybrid lerin sikayetlerini coo fazla okuyacagiz dedigimde bir taslanmadigim kalmisti...

    Öncelikle Hybrid arabalarda lityum iyon piller kullanilmaz hafiza durumundan oturu. Ikinci olarak Avrupada taksicilik yapan Teslalar var hatta bir tanesi 403.000 km yapmis ve pil kapasitesi %7.5 dusmus. Senin dedigin Telefon ve Pc pilleri 2000 dolumdan sonra gidiyor inadina oyle tasarlanmis sirf 2 sene dayansin diye elektrikli arabalarin cogunda pil garantisi 8 sene adamlar bir sebebten oturu veriyor o kadar garantiyi hatta bir aracta ufak bir problem varken tum pil paketini degistirdi Tesla. Hele su kati hal pataryalar gelsin o zaman kesinlikle elektrikli arabalar cag atlayacaktir.

    Lityum iyon pillerde hafıza etkisi yoktur. Ayrıca Lityum iyon piller, Tesla'nın da kullanmış olduğu bir pil tipi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    Pillerin kapasitesi azaldikca dur kalklarda asisti azaliyor buda zamanla hybrid olmayan bir arac gibi yakmasina sebep oluyor. Pillerin durumunu nasil yaparsiniz bilmiyorum kontrol ettirin gerekiyorsa garantiden degismesini saglayin.



    Bazi arkadaslar pilleri babalarinin mali gibi savunsada bildigimiz omru cep telefonlarimizda kullandigimiz dizustu bilgisayarlarimizda kullandigimiz lityum iyon.



    Daha iki gun once yazdim yakinda hybrid sahiplerinin tuketim yukseldi sikayetlerini hatta 2 sene sonra chr auris yaris hybrid lerin sikayetlerini coo fazla okuyacagiz dedigimde bir taslanmadigim kalmisti...

    Öncelikle Hybrid arabalarda lityum iyon piller kullanilmaz hafiza durumundan oturu. Ikinci olarak Avrupada taksicilik yapan Teslalar var hatta bir tanesi 403.000 km yapmis ve pil kapasitesi %7.5 dusmus. Senin dedigin Telefon ve Pc pilleri 2000 dolumdan sonra gidiyor inadina oyle tasarlanmis sirf 2 sene dayansin diye elektrikli arabalarin cogunda pil garantisi 8 sene adamlar bir sebebten oturu veriyor o kadar garantiyi hatta bir aracta ufak bir problem varken tum pil paketini degistirdi Tesla. Hele su kati hal pataryalar gelsin o zaman kesinlikle elektrikli arabalar cag atlayacaktir.

    Hafiza etkisi olan piller nikel magnezyum metal piller onlar tarih oldu malesef 17 senedir lityum iyon pillere takili kaldik. Gelisen sadece pillerin hucre sayisi miktari vs... lityum iyon pillerde hafiza etkisi yok denecek kadar az.



    Ureticilerin tuketiciyi yanilttigi diger bir konu ise sifir araclarda pil kullanim kapasitesini dusuk tutarak zamanla olusan kaybi azmis gibi gostermek.



    Misal sifir iken 500 km gidebilecek araba yine 400 km menzil sunuyor zamanla %20 lik bir kaybi tuketici 0 kayip saniyor cunki arac yine 400 km gidiyor. Yani ueni batarya %80 kapasite ile kullaniliyor pil omru azaldikca kullanilan kapasite %100 e cekiliyor ancak belirli bir sure sonra yapacak bir şey kalmayacak ve cok daha hizli kayip gorulecek..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir balonun sonu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pil üniteleri bildiğiniz kalem pil gibi (tam anlamıyla değil tabi şekil o) yani hücre hücre güç kaybeder tümüyle değil, yakında pil sorunu demişler o piller ilk 1-2 yılda %15-20 gibi çok hızlı bir kayba uğruyor ondan sonra neredeyse ömrünün sonuna kadar o %80'lik dilimi kullanmaya devam ediyor, yani yüzbinlerce km boyunca onları normal biçimde kullanmaya devam etmeniz olası, 1-2 seneye şikayetler gelmez. Sizin aracınızın sorunu motorun atmosferik olmasından kaynaklı gibi, ne yaparsanız yapın atmosferik motorda turbo gibi düşük tüketimler biraz zor belli bir skala var onun altına mümkün değil inmez ancak zorlarsanız da üstüne pek çıkmaz ki dediğiniz gibi işte belli değerin altına inememiş gazlayınca da 8.5 üzerine çıkmamamış. Japon'lar işte hybrid gibi teknolojiyi getir ama onu da çağ dışı atmosferik motora koy dalga geçiyorlar adeta. Turbolu hybrid porsche panameraya bakarsanız değerler galon başına 88.5 mildir ki bu da 100 km'de 3.2 lt yapıyor. Dediğim gibi Japon'lar bir yanı yenilese de eski kafalılıktan vazgeçmiyorlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    Pil üniteleri bildiğiniz kalem pil gibi (tam anlamıyla değil tabi şekil o) yani hücre hücre güç kaybeder tümüyle değil, yakında pil sorunu demişler o piller ilk 1-2 yılda %15-20 gibi çok hızlı bir kayba uğruyor ondan sonra neredeyse ömrünün sonuna kadar o %80'lik dilimi kullanmaya devam ediyor, yani yüzbinlerce km boyunca onları normal biçimde kullanmaya devam etmeniz olası, 1-2 seneye şikayetler gelmez. Sizin aracınızın sorunu motorun atmosferik olmasından kaynaklı gibi, ne yaparsanız yapın atmosferik motorda turbo gibi düşük tüketimler biraz zor belli bir skala var onun altına mümkün değil inmez ancak zorlarsanız da üstüne pek çıkmaz ki dediğiniz gibi işte belli değerin altına inememiş gazlayınca da 8.5 üzerine çıkmamamış. Japon'lar işte hybrid gibi teknolojiyi getir ama onu da çağ dışı atmosferik motora koy dalga geçiyorlar adeta. Turbolu hybrid porsche panameraya bakarsanız değerler galon başına 88.5 mildir ki bu da 100 km'de 3.2 lt yapıyor. Dediğim gibi Japon'lar bir yanı yenilese de eski kafalılıktan vazgeçmiyorlar.

    Porsche o degerleri elde edemez uzun kullanimda. Topgear test etmis, onlar en ekonomik kullanimla 39 mpg değerine ulasmis. Porsche'nin iddia ettiği degerler gerçek dışı. Şehirlerarasi 25 mpg elde etmis normal killanimda. Porsche vw gibi skandal rakamlar demiş. Sonuçta aynı firma, alman mantığı.



    Muhtemelen sehirici kisa bir mesafeyi full elektrik gidip o degerleri vermişlerdir. Hicbir benzinli araba o degerlere ulasamaz.



    Sehirici sakin kullanimda hybrid daha avantajli olabillir turbodan, ama uzun yolda turbo ustun gelir.



    Tesla bataryalarinin ömrünün sonuna kadar %80 kullandığı da bir gerçek deniyor. Inanilmaz değerler.



    Crz benim de begendigim bir aracti cvx hastası olmam sebebiyle. Ama eski crx cok hizli bir araba iken, bu ne hizli ne de o kadar ekonomik. Belki 1.5t hybrid iyi bir seçenek olabilirdi dediğiniz gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende 4 yaşında Yaris Hybrid var. Şehir içi 3,6lt/100km, şehir dışı 3.8lt/100km ortalamayla kullanıyorum. Her yıl ücretsiz pil testi ve servis bakımı ile 10 yıl pil garantisi mevcut.

    Bazı markalar kendi hibrit sistemlerini çok iyi tasarlamışlar, bazıları ise bunu başaramamışlar diyebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • toyotanın jipide çok yakıyor ben kullandım 3 gün kamyon gibi neresi hibrit ise
  • Cevaplar icin tesekkurler. Ben geldigim son noktayi acikliyim. Yabanci cr-z forumlari + sanayi + kullanma klavuzu ile bir noktaya vardim. Cr-z lerin 120.000 buyuk bir bakimi var. Ve aldigim adamin bunu yaptirmis olma ihtimali %1 :)



    Bu bakimda bujiden tutunda fren hidroligine yada triger gibi kritik tum parca bakimlarini kapsiyor. Ozelilkle bu motorda; guzel ve dogru yag + buji + hava filtresi tuketimi asiri etkiliyor/muş. Haftaya yaptiracam bu bakimi ve 1 litre dusecegini ongoruyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota rav4 hyrbid sonuclar ayni mi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abd hibride teşviği yıllar önce kesti. Ekonomik değil. Araba ya elektrikli olacak ya da turbo benzinli. Hibrid bir de atmosferik, tam bir masal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hybrid normalde şehiriçi daha az yakar şehirdışı daha fazla yakar burda bir terslik yok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    hybrid normalde şehiriçi daha az yakar şehirdışı daha fazla yakar burda bir terslik yok mu?

    Aslinda sehirici tuketimi sehirdisi tüketimden daha dusuk açıklayan firmalarda terslik var.. ok hybrid yavaslamada kullanilan enerjiyi depolayıp hizlanirken kullaniyor ancak burada enerjiyi depolayip kullanmada kayip sifira esit olsa dahi sehirdisi tüketime esit duserki asla sifir olamaz bu yuzden sehirici tuketim her daim yuksek cikmali. Dusunun sabit hizda yolculuk yapiyorsunuz ama dur kalk yaparsanız daha az tuketeceksiniz hadi ordan demez misiniz? Dersiniz ve hakkisiniz.



    Peki bazi model araclar nasil sehirici tuketimi daha dusuk acikliyor?



    Cevap pillerin test oncesi ve test sonrasi sarj durumunda bunu kimse aciklamiyor ama cevap belli. Tam dolu pil ile teste baslaniyor pil enerjisi bittiginde test bitiyor. Rampa asagi inerken yol bilgisayarini sifirlayip diger rampayi cikmadan yol bilgisayarindaki degerleri fotoğraflamak gibi hileli. Umarim anlatabilmisimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 7 Eylül 2017; 19:13:1 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Toyota Hibritler 60 Km hıza kadar elektrik motorunu kullanıyor dolayısıla hiç benzin yakmıyor diye biliyordum yanılıyor muyum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.