Şimdi Ara

LPG'li Araçta Bazen 1 Depo Benzin Kullanmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
2
Favori
14.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    lpg'li bir araçta arada bir LPG yerine bir depo benzin kullanMak gerekir diye bir şey duydum, araç kurum bağlamasın diye. Yani bir depo benzini hiç LPG kullanmadan tüketmek gerekiyormuş, bu doğru mu? Doğruysa ne kadar doğru? Kaç depo LPG'de bir yapmak gerekir?

    Dibe not: LPG dönüşümüne konuyu açmıştım; ama fazla ilgi görmedi sanırım. Bir de buraya açayım dedim.



  • Şimdiki sıralı sistem LPG sistemlerinde gerek yok buna.

    İlk çıkan LPG dönüşüm sistemleri için geçerli bir söylemdir bu..
  • Kurumla alakası yok.
    Bildiğim kadarıyla LPG kurum bakımından benzinden daha temizdir.

    Bunun yapılmasının mantıklı olduğu tek yer,aracın LPG ayarı bozuktur,bir süre benzinde gezilerek düzelmesi sağlanabilir (LFT-SFT deniyor sanırım) ve düzelen değerler ışığında benzine göre LPG ayarı yapılır.
  • Hımm, anladım. Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trcn -- 12 Ağustos 2012; 23:22:54 >
  • araba zaten benzinde çalışıyor ve bir miktar benzin yiyor onu kim demişse eski kafalıymış.
  • Kurumla ilgisi yok, eski LPG sistemlerinde arac sürekli lpg de çalıştığında LPG kuru bir yakıt oldugu için benzin hortumları çatlamaz yapıyordu, sonrasında sürücü aracı benzine aldığında catlak hortum benzin kaçırıyordu ve kimi zaman yangin tehlikesine sebep oluyordu. Simdiki sırali sistemlerde böyle bir sorun yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de şöyle biliyorum: LPG kuru bir yakıt olduğu için motorda kurum vs. Oluşturmaz. Dolayısıyla motordaki piston ve yataklar doğrudan temas ettikleri icin asinmaya daha musait hale gelir. Bu yüzden ben de ayda bir yarim depo benzinle kullanıyorum ama içime oturmuyo degil

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    Ben de şöyle biliyorum: LPG kuru bir yakıt olduğu için motorda kurum vs. Oluşturmaz. Dolayısıyla motordaki piston ve yataklar doğrudan temas ettikleri icin asinmaya daha musait hale gelir. Bu yüzden ben de ayda bir yarim depo benzinle kullanıyorum ama içime oturmuyo degil

    alakası yok, lpg sistyeminiz varken kullandığınız benzinin kesenize zarar vermekten başka hiç bir işe yaramadığını belirtmek isterim. Motorlarda yağlamayı asla yakıt yapmaz, yağlama sistemi ayrıdır, yağlama sadece çift zamanlı motorlarda yakıt ile yapılır. Bu kuru yakıt efsanesi tamamen safsatadan ibarettir, yakıt ne kadar temiz olursa motor için o kadar iyidir, lpg benzinden daha temiz bir yakıttır, oktan derecesi daha yuksektir, biraz daha yüksek ısıda yanma olacağı için bu ısıya göre yapılmamaış bazı model araçlarda subap erimesi yapabilir....Saygılarımla...




  • Benim bildiğim de çok birşey fark etmeyeceği. Benzin ile LPG arasındaki ana fark Yanma odasında LPG'nin tamamı yanarken, Benzinin tamamı yanmıyor. Kalan yanmayan benzin yanma odasında ciddi bir soğuma sağlıyor ve sonrasında egzosdan atılıyor. Katalitik konvertörün amacı da bu yanmamış benzinleri yakmak hatta. Hatta LPG'li araçlarda aracı benzinde çalıştırmadığınız sürece Katalitik konvertörün pek bir amacı kalmamış oluyor.

    LPG'de yakıtın tamamı yandığı için yanma odasında ısı düşürecek birşey kalmıyor. Dolayısı ile yanma odası sıcaklığı LPG'li arabalarda daha yüksek oluyor. Bu da sübapların çökme yapması olarak tabir edilen duruma, yani sanırım yataklarının zamanla erimesine sebep oluyor. LPG'li arabaların daha sık sübap ayarı istemesinin sebebi de sanırım bu.

    Aracı bazen benzinde çalıştırmak bunu engellemez. Dolayısı ile Benzinde çalıştırmanın geriye bir tek benzin hattı, benzin enjektörleri, benzin pompası için önemi olabilir. Ancak zaten araç sabah ilk çalışışında benzinle çalışıyor. O yüzden önemli değil bence.




  • Yakıt-hava karışımı oranları sıkıntı yaratıyor.Sürekli LPG ile kullanılan araç benzinde çalıştığında fakir çalışıyor bu da özellikle kışın araçta vuruntu silkeleme yapabiliyor.

    Benzine alışık araç ta bu sefer LPGde çok yakıyor.

    Kime sorsam iyi ayar deniliyor ama ayarla bence alakası yok.Çünkü araç zaten kendi ayarını kendisi yapıyor.

    Bu sorunu engelleyecek bir ayar olsa çok iyi olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecay -- 13 Ağustos 2012; 10:32:21 >
  • ugurozer U kullanıcısına yanıt
    Benzinli motorların diğer adı hafif yağ motoru,dizel motorların diğer adıda orta yağ motorudur.
    benzin ve motorin yağ yakıttır.(fuel oil gibi)
    yani benzin ve mazotun geçtiği yerleri yağlayıcı etkisi vardır.LPG ise gaz yakıttır,ve yağlayıcı etkisi yoktur.Bu nedenle aracın bazı parçalarının ömrünü kısaltır.
  • Faydalı bilgi daha önce duymamıştım hiç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaplan.42

    Benzinli motorların diğer adı hafif yağ motoru,dizel motorların diğer adıda orta yağ motorudur.
    benzin ve motorin yağ yakıttır.(fuel oil gibi)
    yani benzin ve mazotun geçtiği yerleri yağlayıcı etkisi vardır.LPG ise gaz yakıttır,ve yağlayıcı etkisi yoktur.Bu nedenle aracın bazı parçalarının ömrünü kısaltır.

    Kardes nereyi yagliyomuş bu motorin ve benzin, genelde pistonda 3 segman bulunur bunlardan bitanesi yağ segmanidir silindir icerisindeki yaglama isini bu ustlenir 4 zamanli motorlarda yakitin yaglama ile ilgili herhangi bi gorevi yoktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DooD_Rox D kullanıcısına yanıt
    enjektör veya karbüratör yakıt tarafından yağlanır. emme manifoltundan içeri yakıt hava karışımı girer. yakıt %100 verimle yanmaz.yanmayan yakıt egsoz zamanı ve emme zamanı piston ve silindiri içerden yağlar.
    piston segman vs. dah uzun ömürlü olur.lpg ile çalışan motor o yüzden daha kısa ömürlü olur.lpg'nin avantajı daha temiz bir yakıt olmasıdır.bu yüzden buji ömrü daha uzun olur.fakat yağ yakıt değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pars.42 -- 22 Temmuz 2017; 10:17:18 >
  • Sıralı sisteme güvenip aracı hiç benzinde çalıştırmazsanız en geç 20.000 km sonra sorunlar başlar.

    En azından ayda 50 km benzinde yüksek devir kullanmak gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabrika çıkışlı Civic al bunları düşünme 50bin oldu LPG den başka bir şey kullanmadım. Adamlar her şeyi ayarlamış zaten. Bir de bunları düşünüp dert edemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skandalek kullanıcısına yanıt
    Yuksek devirlerde benzine geçiyor mu geni civic bide sübaplar çelik mi magnezyum mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    Hocam subaplar normallerden farklı. Adamlar LPG ye göre üretiyor. Tabi bu Eco yani fabrika çıkışlı modelleri için böyle. Yüksek devirde de LPG de devam ediyor ben hep devirli kullanıyorum. Çekişten düşme görmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skandalek kullanıcısına yanıt
    Kuzen aldı da daha 1000km yeni devirdi devir çeviriyoruz benzin yiyor da ondan sordum

    Fabrika çıkışlı lpg li

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mevzu kurum falan değil.

    Aracın LPG sistemi, benzini kontrol eden elektronik ünite üzerinden sinyal alır. Sizin aracınızın benzindeki ayarı, tüp yüzünden bozulmuşsa, en kral ustada tüp ayarı yaptırın gene tutmaz.

    Sabahları zaten benzinle çalışıyormuşmuş. Ne gerek varmışmış, bak sen Motor soğutma suyu 40 dereceye gelene kadar benzinde çalıştı, ya sonrası ? Oradaki haritalar, düzeltme faktörleri ne olacak ? Üst devirdeki yakıt haritaları ne olacak ? Motor soğutma suyu 60'ı geçmeden +3500-4000 devri gören arkadaş varsa zaten hiç yorum yapmasın, arabası varsa da söylesin, almayalım.

    ECU, çoğu ortalama insandan daha akıllıdır. Bünyesindeki haritaları düzeltmek için benzinde biraz kullanmak yeterlidir. Çok abartılı durumsa akü kutupbaşı sökülür, beş dakika sonra geri takılır ve 200 km sadece benzinde binilir. Her koşulda kullanılarak.

    Sen bunları yapma, sonra yok arıza lambası yaktı, yok sürekli ayar istiyor, yok tüp takınca performans kaybı oldu, yok motorun ömrü düştü falan filan. Bu işten biraz anlayan adam, arada benzinle kullanıp haritaları düzeltir ki motorun haritaları tüp yüzünden fakir karışıma doğru kaymasın. Şimdi biri gelir, ben bilmemkaç km'dir almıyorum benzine, şöyle iyi böyle iyi motorum var falan filan. Getir o zaman birebir aynısıyla benzinde deneyelim.

    Tüp , motorun ömrünü bitiriyor falan. Tüp değil, sen bitiriyorsun motorun ömrünü. Bugün magnezyum alaşım olmayan supap kullanan araçlara kolay kolay bir şey olmaz tüpte. 1- Sürekli çok devir çevirmeyeceksin. 2-Fakir karışımda gitmesine izin vermeyeceksin. Bu kadar basit.

    Ben aracı rampada zorladıktan sonra veya zorlama esnasında bile kısa süreli benzine geçiririm. Ya da uzun şehiriçi dur kalk trafiğinde. Çok değil, 2 dakika benzinde çeviriyorum motoru, hararet ibresi yarım-bir kademe düşüyor.

    Bugün üç beş yaşında arabaları alırken 50-60 bin liraları saymayı biliyoruz. Gazını koyup eşek niyetine oraya buraya sürmeyi biliyoruz. Ayda yaklaşık 1000-1500 km kullanıp, 250-300 lira tüpe vermeyi biliyoruz, aylık fazladan 20 lira benzin yakalım dediğimizde vovovovo. Sonra da gelip burada ben arabadan anlarım, arabaya bakarım diye ahkam kesiyorsunuz. Enteresan cidden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 22 Temmuz 2017; 13:21:6 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.