Şimdi Ara

Yeni Passat alındı. İlk izlenimler ve olumlu/olumsuz yanlar. Gerçek fiyatlar.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
715
Cevap
10
Favori
54.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
51 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler....

    Bundan yaklaşık 5 ay önce aracımızı(vw jetta 2010 model makyajlı kasa lpg'li) değiştirme vaktinin geldiğine karar verip sıfır araçlara bakmaya başlamıştık. Ancak o dönem ötv indiriminin de yeni bitmiş olmasından ötürü araç fiyatları yükselmişti. Ben de o günden bu zamana kadar tüm piyasayı takipteydim.

    Bütçe mevcut aracımız satıldığında dahi yaklaşık 165 bin TL seviyelerindeydi. Mevcut ekonomik durum da düşünüldüğünde çok fazla borçlanıp bu seviyenin çok da üzerine çıkmayı düşünmedik. Uygun sıfır faizli bir kampanya olursa belki değerlendirilebilirdi. Şöyle böyle aklımızın ucundan geçen ve ara ara hem ikinci el fiyatları hem de sıfır fiyatlarını takip ettiğim araçlar şunlardı:

    -Skoda OCTAVİA ve KAROQ
    -Vw GOLF ve PASSAT
    -Seat LEON ve ATECA
    -Hyundai TUCSON
    -Toyota COROLLA
    -Honda CİVİC
    -Audi A3

    Yukarıdaki araçlardan D sınıfı ve C suv olanlar açıkçası fiyat aralığımızın çok üzerinde olduklarından gönlümüz istese de alabilecek gibi durmuyorduk. Zira fiyatları 200 bin lira ile açıyordu tüm modeller. Gerçekçi seçenekler compact sınıf araçlardı. İçimize sinen araçlardan olan Octavia ise 175 bin lira gibi uçuk fiyatlardaydı o dönem ki her ne kadar çok beğensem de o fiyatı da hak etmediğini düşünüyorduk aracın.

    Ufak bir anekdot olarak dizel araç almaya çok sıcak bakmadığımı da söyleyeyim kullanıcı olarak. Ancak maalesef avrupa birliği ülkelerinin yaptığı düzenlemeler dolayısıyla hemen hemen tüm markalar ülkemize fazlalık dizelleri getirip satmayı daha çok istediklerinden ister istemez dizel bir araç almak zorunda kalacağımı düşündüm. Zira sadece dizel araçlar geliyor ve benzinli araçlar ilginç şekilde dizellerden pahalı satılıyordu.

    Civic içinse epey ikna olsak da 165 bin liraya alacağımız beygir ve tork değeri çok düşük geliyordu. Aynı şey corolla için de geçerli ve bu iki araç da full donanım olmayacaktı alırsak.

    A3'ün 165'e satıldığı iddia edildi ama yakalayamadık. Öyle bir araç hiç göremedim hiçbir bayide. Artık alan varsa hayırlı olsun o fiyata :)

    Neyse konumuza dönersek bundan 15 gün önce Skoda Octavia Style Dizel Otomatik için liste fiyatı 165 bin TLye düşürülünce bayiye gittik. Ancak tıpkı a3'de olduğu gibi çevre illerdeki 5-6 farklı bayiide araç yoktu. Olan tek bayii de sunroof olduğu için araçta 173 bin lira istiyordu. Ancak skoda bayiinin yanındaki vw ve seat bayiilerine de uğradık. Sonrasında da honda bayisinden de fiyat aldık. O dönem aldığım tüm fiyatları sıfır araçlar kısmında paylaşmıştım.

    Kararımızı ise liste fiyatı 240 bin TL (!) olan yenilenen passat 1.5 tsi impression donanımdan yana kullandık. Aldığımız fiyat ise 175.500 tl idi. Ekstra olarak metalik Pirit Gümüş renge sahip aracımız.

    Bu noktaya kadar gereksiz hikayeleri okuma zahmetine katlandıysanız teşekkür ediyorum ve araç ile alakalı düşüncelerime geçiyorum. Eğer sabredebilirseniz en son bir piyasa ve fiyat değerlendirmesi de yapacağım.

    Araç Yeni Passat diye geçse de b8 kasa passat'ın ufak makyaj operasyonu geçirmiş hali. Ön tamponda sis farlarının bulunduğu kısım biraz daha üçgen bir form almış. Ayrıca ön ve arka farlar led birimlerle değiştirilmiş standart donanımlarda dahi. En büyük dış tasarım yeniliği ise arka bagaj kapağında yazan devasa "P A S S A T" yazısı. İçeride ise yeni vw modellerinde karşılaşacağımız direksiyon simidini görüyoruz yenilik olarak ki çok ama çok güzel bir forma kavuşmuş bu ünite. Ayrıca uzun yıllar vw modellerinin bu direksiyon simidini kullanacağı düşünülürse güncelliğini de korumasını sağlayacak aracın. Onun dışında temel bir değişiklik yok.

    Yenilenen passatla beraber donanım isimleri de değişti. Sırasıyla impression/business/elegance. Bizim aracımız impression donanıma sahip ancak alış aşamasında business donanıma çıkıp çıkmamayı da düşündüğümüz için bu iki donanım hakkında fikir sahibiyim. Elegance uzak kaldı bize :)

    İmpresion donanım'ın bence kozmetik dışı önemli eksikleri şunlar:
    -Hız sabitleyici
    -Bel destek ayarı
    -far ve yağmur sensörü

    bunlar dışında kapılarda krom çıtalar, 17 inç jant, sis farı gibi eksikleri de var business donanıma göre.

    (Şimdi kendimi avutup, aldığım donanımın ne kadar mantıklı olduğunu açıklayarak kendi kendimi tatmin ederek diğer donanımları alanları salak gibi gösterdiğim kısıma geldik :) )
    İşin şakası bir tarafa özellikle hız sabitleyicinin olmayışı benim çok canımı sıkan bir durum. Özellikle uzun yolda çok ama çok güzel çalışan vag grubu hız sabitleyici teknolojisinin konforunu kullanmayı çok isterdim. Bel destek ayarı da benim gibi uzun boylu iseniz uzun yolda arzu ettiğiniz bir konfor ögesi. Yağmur ve far sensörü için ise o kadar üzgün sayılmam. Özellikle silecek çalıştırmak için hemen direksiyonun sağında güzel bir kol varken çok da ihtiyaç duymuyorum. Far sensörü ise sadece tünel veya alt geçide girişlerde otomatik olarak yanıp sönmesi bir artı olacaktı onun dışında yine sıkıntı etmiyorum. Ama hız sabitleyici olmaması can sıkıcı tekrar söyleyeyim. Bütün bunları düşününce bir üst donanım olan business'a geçmek makul gelmedi bize. Aradaki fiyat farkı yaklaşık 11 bin tl idive araç da yoktu. İmpression aldık mutluyuz. Nazar kişelemek için de aile fertleri sık sık "Baz donanım aldık...eevet boş... En boşu" tabirlerini kullanıyor akrabaya karşı :) Hız sabitleyici de bir sonraki aracımıza nasipse artık.

    İçi nasıl? Kaliteli. En uygun kelime bu sanırsam Passat için. Kullanılan plastiklerden tutun işçilik kalitesine araç gerçekten güzel. Bu yorumları 112. kere duyuyor ya da okuyorsunuz ama benim ilk passat'ım bir de benden duyun bir şey olmaz :) Diğer çok duyduğunuz şeyleri tekrar etmeyeceğim. Sadece birkaç farklı noktayı söyleyip geçiyorum.
    - Aracın koltukları beklediğimden çok daha güzel. Baz donanım olduğu için biraz korkuyordum ama hem çok dolu dolu koltuklar hem de yüzeyi sizi rahatsız etmiyor. Konforlu olsun diye içi boş süngerlerden yapılmamış. İmpression'ın koltuklarından korkmayın yani.
    - Hayalet gösterge yok araçta doğal olarak. Fakat ben genel kitlenin (Belki de sadece forumda hiç araç almayıp her aracı resimlerinden yorumlayan arkadaşlardır bilemiyorum) çok demode bulduğu göstergeleri aksine çok sevdim. Ortadaki ekran renkli ve çok yüksek çözünürlüğe sahip. Araçla ilgili ne isterseniz size gösteriyor. Hız ve devir göstergeleri de evet belki cancanlı değil ama işini çok güzel yapan ve benim göz zevkime de hitap eden bir yapıya sahipler. Ya ben yaşlandım ya da insanlar fazla abartıyor bu üniteyi eleştirirken. Kullanmayan ve aklında soru işareti olanlara bir kez bakmalarını tavsiye ederim.
    -Her yer halı kaplı. Ama her yer. Hiç acımamışlar o halının köpüğüne saklama alanlarında. Ayrıca diğer temel kısımların altları da yumuşak delikli bir plastikle kaplanmış. Bu plastikler ayrıca kirlendiğinde çıkarılıp yıkanabiliyor. Bu da güzel bir DÜŞÜNÜLMÜŞLÜK ki aracın geneline bu kelime hakim.
    -Direksiyona kısaca değindim ama bir kez daha tekrar edeyim. Çok güzel olmuş. Hem görsel olarak çok daha güncel bir forma kavuşmuş köşeli hatlarıyla hem de kullanım sırasında araca hakimiyetinizi çok güzel veriyor. Altı biraz düzlenmiş ve çapı bu sınıfta bir araçta beklediğinizden biraz daha küçük. Sertliği ise her hızda olması gerektiği gibi. Şehir içi manevralarda yeterince yumuşasa da tek parmakla çevrilecek kadar da yumuşamıyor onu söylemiş olayım.

    Motora ve bağlı olduğu için şanzımana gelirsek. 1.5 tsi motor çok güzel. 150 beygir 250nm tork hakikaten bu aracı aldığı için insanı mutlu eden ögeler. Bu değerlerin civic ve corolla maalesef çok gerisinde ve neredeyse aynı fiya...Neyse ona en son geleceğim. Araçla 300 km uzun yol yapma imkanım da oldu. performansı uzun yolda rahat hareket etmesini sağlıyor aracın. Yani 120 km/s ile giderken bile sanki yürüyormuş kadar zorlanıyor araç. DSG'ye gelince yine çok sık duyduğunuz üzere çok güzel çalışıyor. "DSG'yi eline alınca anlarsın" dediğinizi duyar gibiyim :) Evet keşke bu araçta eat8 şanzıman olsaydı. Sırf içim rahat etsin diye bile onu alırdım ama passat dsg şanzımanla satılıyor ve benim de bütçem belli. Sırf tam otomatik şanzıman almak için minimum 35 bin tl veremem. İnşallah bir sıkıntı çekmeyiz diye arzu ediyorum. Ayrıca dsg şanzımanın hassasiyetlerini de göz önüne alarak tedbirimi de alıyorum.

    Fiyatlara gelince. Arkadaşlar bu araç liste fiyatında olduğu gibi 240bin tl değil. İster kızın ister bunu bir satış stratejisi olarak görün vw fiyat listeleri gerçeği yansıtmıyor. Bunu özellikle fiyat listelerini her beş günde bir kontrol edip araçları bu listeler üzerinden değerlendiren(gömen) arkadaşlar için söylüyorum. 240bin tl liste fiyatına sahip bu passat 175 bin tl gibi bir fiyata satılıyor(du) bu piyasada. aynı dönemde civic executive lpg için aldığım fiyat 170 bin tl idi. Burada beklediğiniz gibi "5bin daha veriri passat alırım. O fiyat civic'e verilir mi? Yamulan kasalı civic ahahaah" gibi cehalet turnusolu yorumlar yapmayacağım. aksine bu iki araç da alan kişiyi memnun edeceğinden şüphem olmayan araçlar.

    Eğer sizin için donanım ögeleri(güvenlik, konfor, tasarım...) daha önemliyse tercihiniz civic'ten yana olacaktır. Şerit takip sistemi ve hız sabitleyiciyi önemli olarak gören birisinin tercihini civic'ten yana kullanması gayet doğal. Dopdolu bir araca sahip olmuş olur ayrıca. Keza lpg ekonomisini performanslı bir sürüşten daha önde tutması da ülkemizin ekonomisi düşünüldüğünde bir tüketici için gayet doğal ve olası. Ancak biz tercihimizi bir üst sınıf boş bir araç olan passat'tan yana kullandık.

    Biz de çok memnunuz, diğer herhangi bir modeli satın alan bir arkadaşımız da aynı anda mutlu olabilir. Her karar her tüketici için ayrı ayrı doğru olabilir otomobil alırken. Lütfen şunu artık anlayalım.

    Sormak istediğiniz soru olursa bu konuyu güncel olarak takip edeceğim.

    Bunlar da fotoğraflarımız
    Yeni Passat alındı. İlk izlenimler ve olumlu/olumsuz yanlar. Gerçek fiyatlar.
    Yeni Passat alındı. İlk izlenimler ve olumlu/olumsuz yanlar. Gerçek fiyatlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redmaner -- 11 Kasım 2019; 17:18:0 >







  • Hayırlı olsun güle güle binin inşallah kazasız belasız yazınız da çok güzeldi hepsini okudum.
    Tek bir yere katılmıyorum fazla mütevazı yazmışsınız;

    ""Eğer sizin için donanım ögeleri(güvenlik, konfor, tasarım...) daha önemliyse tercihiniz civic'ten yana olacaktır. ""

    Civic tasarımı vs passat tasarımı... Yok artık! Bence kıyas bile yapılamaz. Passat gibi asil ve kaliteli bir duruş yanında uzay mekiği görünümünde kof, şişirme ve boş bir karoser yığını...
    Hocam öncelikle saygı gösteriyorum demişsiniz ama çok pratikte ortaya çıkmamış bu saygı. Yine de sağolun iyi dilekleriniz için :)

    Öncelikle vw logosuna sevgim yok .175bin liram var ve en uygun aracı almak istiyorum. clio alın demişsiniz. benim ve ailemin ihtiyaçları için uygun değil. sizin 175 bin liranız olursa alabilirsiniz saygı duyarım.

    Tok kapı sesi olduğu için almadım aracımı ama beni sadece kapı sesi için araba almakla itham eden birisine sebeplerini açıklamakla uğraşmayacağım.

    "O paraya ev alınır" demişsiniz. Doğru ama ev ile seyahat edemiyorum bunu da göz önüne almak lazım sanırım. Arabaya ihtiyacım olduğu için aldım yatırım için değil.
    Donanım = Oyuncak
    Güvenlik kısmını hariç tutuyorum.

    Boş D sınıfını dolu C sınıfına her türlü tercih ederim. Zamanında etmek istedim bugünkü gibi yakın değildi fiyatlar. D sınıfı hatta E sınıfı dediğiniz "arabadır" altındakiler arabacık. Adları da sedan değil kompakt sedandır. D'nin konforuna alışan C'yi beğenmez. Konfordan kastınız sensörler ekranlar bilimum oyuncaklar zannedenler yanılıyor. Konfor aracın yola oturması sessizliği performansı yol tutuşudur. Iyi dizayn edilmiş koltuklarıdır. Trim tıkırtısı yaratmayan kaliteli işçilikle elden geçmiş malzemedir. Bilmeyen o tadı almayan anlamaz.

    Donanım delisiyseniz gidin Clio alın. Doluyum diyen birçok C sinifini cebinden çıkarır.
    30 sayfa olmuş, hayret ki konu sahibi hala edebini bozmamış, hala insanlara saygıyla ve nezaketle cevap vermeye çalışıyor ve yine hayret ki bir cruise control yok diye kimse Passat aldığına kendisini pişman ettirememiş. Sosyolog ve psikologlar bu konu başlığını başından sonuna kadar incelemeye tabi tutmalılar.

    Nezaket ve beyefendilik, işte tam da böyle zamanlarda kendini belli ediyor. Tebrik ederim sizi sayın @redmaner ve tekraren ve de yine tekraren aracınızı huzurla iyi günlerde kullanmanızı temenni ederim.
    Birisi D sınıfı, birisi C sınıfı

    Yaşı 40'ın üzerinde olan insan D sınıfı araç arar.

    Ayrıca hayat Donanımhaber'den ibaret değil. İnternette asarlar keserler ama günün sonunda rakamlar konuşur. Eylül 2019'da 1700 adet Passat, 1500 adet Civic satılmış. Yani burada yok fosfos, yok dsg patladı, yok passat yerine clio alın diye insanlar bağırıp çağırıyor ama görüldüğü üzere para masanın üstüne konulduğunda en iyi tercih Passat oluyor gene. Bu başlığı açan arkadaş da "Passat yerine ne almamış tavsiye ederdiniz" dememiş, "aldım, bu aracı kullanıyorum var mı benden öğrenmek istediğiniz" demiş. Başlıktaki mesajların % 80'i Passat'ı gömen gençlik.
    İlk mesajda yazılanları okumadan cevap yazmış bazı vw'e, passat'a ve dsg'ye düşman olan gençler. "Clio almak varken", "temiz dizel bmw almak varken" diyenler lütfen ilk mesajı tekrar okusunlar. Neden almış, neyden vazgeçip Passat'ta karar kılmış, neden böyle bir karar vermiş, hepsi yazıyor orada. Hemen Passat kelimesini duyar duymaz girenlere sesleniyorum.

    Konfor kelimesi literatürel olarak çok değişmiş şimdiki forum gençliği arasında. Konfor esasında a noktası ile b noktası arasındaki seyahat süresince size verdiği sessizlik, rahatlık, en az dinginlik hissi ve seyahat sonunda en az yorgunlukdur. İçindeki düğmeler, antin kontin şeyler değildir. Ona elektronik oyuncak deniyor. işte on nedenle w 124 kasa mercedes'in özel müşterileri halen var.

    Başlık sahibi arkadaşım, hayırlı uğurlu olsun, çok iyi yapmışsınız, çok iyi düşünmüşsünüz, inşallah memnun kalırsınız, Passat o parada size konfor - rahatlık ve seyahat dinginliği sunacak D sınıfındaki ilk araç. O yüzden ileriki zamanlarda verdiğiniz kararın doğruluğu ile ilgili çok daha huzurlu bir hayatınız olacak.

    -_-_-_-

    Ortaya bir sorum olacak; forum içerisinde takip ettiğim kadarıyla 194.000'e Business 1.5 TSi + DSG + Cam tavan alanlar var. Peki sahibinden'de aynı özellikteki aracı 220.000 TL'ye satanların araçlarının, buradaki alan arkadaşların araçlarından ne gibi bir farkı var ki 225'e satıyorlar? Eğer düz mantıksa o zaman 2 milyon TL parası olan adam gitsin 10 tane Passat alsın, 1 ayda satıp % 10 kâr yapsın. Bu galericilerin dünyası böyle mi işliyor yani?
    Öncelikle hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın önemli olan sadece sizin kullanırken mutlu olmanız. Gelelim şu noktaya... Ciddi para veriliyor sıfır diye ve aracın baz paketini alıyorsun. Benim kullandığım araçta Mercedes'in en baz paketi. Cruise kontrol, yağmur ve far sensörü, ön-arka park sensörü, dijital klima, mercek far vb. Ne demek istiyorum şunu demek istiyorum, kucak dolusu para veriyor insanlar ve araba cidden bomboş teknoloji olarak... Bunu kimler için söylüyorum ' BASSAT PREMİUM ARAÇTIR' çığırtkanlığı yapanlara. Değildir kardeşim... Değildir...
  • hayırlı uğurlu olsun Allah kaza bela vermesin emeklerinizi zayi ettirmesin.

    yeni led farların aydınlatmasını merak ediyorum kısa ve uzunlarda yetersizlik var mı?
  • Güle güle kullanın ama birazcık kendini avutma gibi olmuş inceleme. Passat o fiyata mantıklı bir araç ama donanım da önemli. D segmente çıkınca konfor daha ön planda oluyor. Donanım olmadan konfor ne kadar olur?

    Bir de çok uzun yol yapılmıyorsa d segment gereksiz oluyor.
  • hayirli olsun guzel araba nispeten guzel fiyat
  • Çok uzun olmuş okuyamadım ama merak ettim fiatına ve içinin sadeliğine bakınca bu bildiğimiz trendline(boşlayn) ın yeni hali mi
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. İncelemenin tamamını okudunuz mu acaba :)
  • cadillaccts C kullanıcısına yanıt
    Gayet güzeller. Uzun yolsa karanlık yollarda da deneme imkanı buldum fazlasıyla yeterli tereddütünüz olmasın. Ancak düz led far bunlar herhangi bir adaptif özelliği yok
  • Hayırlı olsun,daha iyisi var mı,evet kesinlikle var ama hepimizin imkanları belli neticesinde.Güle güle kullanın.

    0'dan 116xxx KM'ye kadar Polo 1.6 TDİ DSG kullandım yokuş kalkış bile yoktu geri kaçırıyordu araç,hiç bir şanzıman sorunu yaşamadım. Genel olarak sorun çıkaran bir şanzıman olsa da kullanımı gerçekten çok güzeldir.Garanti uzatma vs seçenekleriniz var ise mutlaka değerlendirin derim.
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    keşke okusaydınız size de dokundurmuştum yazıda. Ama evet boşline :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Güle güle kullanın ama birazcık kendini avutma gibi olmuş inceleme. Passat o fiyata mantıklı bir araç ama donanım da önemli. D segmente çıkınca konfor daha ön planda oluyor. Donanım olmadan konfor ne kadar olur?

    Bir de çok uzun yol yapılmıyorsa d segment gereksiz oluyor.
    +1
  • TIME kullanıcısına yanıt
    teşekkürler daha iyileri sizin olsun inşallah
  • dediğiniz gibi daha iyinin sonu yok. İnşallah biz de sıkıntısız kullanırız şanzımanımızı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redmaner

    keşke okusaydınız size de dokundurmuştum yazıda. Ama evet boşline :)
    Doğrudur ama en azından içiniz rahat olsun2015 sonrası dsglerde hiç sorun kalmadı 7-8 yıl sorunsuz binilir hatasız hayırlı olsun
  • redmaner kullanıcısına yanıt
    Evet
  • Valla bugün itibariyle 175000 birim paraya alınabilecek en iyi seçenek hayırlı olsun..

    175000 birim para bize çok yüksek geliyor ama malesef 175000 e sıfır otomatik alınacak araba listesini çıkarın, passat en iyi seçenek olarak karşımıza çıkar..
  • Hayırlı olsun hocam kazasız belasız günlerde kullanın. 2015 Jetta kullanıcısıyım bel desteği ve hız sabitleyiciye o kadar alıştım ki onsuz nasıl yaparım bilmiyorum. Keşke bu araçta da olsaymış tadından yenmezmiş. Ancak bu haliyle bile gayet güzel. Keyifli sürüşler dilerim.
  • aracınız hayırlı olsun.

    öncelikle hız sabitleyici isterseniz şimdi bile takabilirler. kolayca takılabilen bir donanım.

    far ve yağmur sensörü biraz zahmetli ama onlar da takılabiliyor.
  • Hayırlı olsun. Fiyatına göre gayet mantıklı bir seçim. Tek elzem donanım eksiği hız sabitleyici bence, oda sonradan takılabilir.
  • Allah kaza bela vermesin. Güle güle günlerde kullanın.

    Hepsini geçtim, bu fiyata satılan araca hız sabitleyici konmaması şaşırtıcı ve vw adına yakışıksız bir durum.
  • Aracınız hayırlı olsun. Canınıza sıkmak gibi olmasın ama sene 2019 olmuş ama vw beyimiz hala baz paket aracına hız sabitleyici koymuyor bir nimetmiş gibi. Bir de bu D segmenti amiral gemisi. Gerçekten ayıp
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.