Şimdi Ara

Türkiye'de en çok şikayet edilen ürün ayakkabı oldu: İşte liste

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
2.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy şu anda #3
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
45. Sırada  bugün en iyi #8
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'de en çok şikayet edilen ürün ayakkabı oldu: İşte liste
    Ticaret Bakanlığı, 2024 yılında Tüketici Hakem Heyetleri’ne yapılan şikâyet ve başvurularla önemli verileri sosyal medya hesabından paylaştı. Bakanlık, Tüketici Hakem Heyetlerine 2024 yılında toplam 755 bin 997 adet başvurunun yapıldığına dikkat çekerken 762 bin 100 uyuşmazlığın Tüketici Hakem Heyetleri tarafından çözüldüğünün altı çizildi. Bakanlık aynı zamanda 2024 yılında Türkiye'de en çok şikayet edilen ürünleri de açıkladı.



    En çok şikayet edilen ürün ayakkabı



    Bakanlık açıklamasına göre 2024 yılında tüketicilerin en fazla şikayette bulunduğu ürün kategorisi ayakkabı oldu. Toplam başvuruların yaklaşık yüzde 13,2'si ayakkabıya ilişkin (100 bin 448 adet başvuru) olarak gerçekleşti. DH Forum'da ve diğer mecralarda sıklıkla tartışma konusu olan "İnternet aboneliği" ve "GSM aboneliği" ise şikayetlerde oldukça geride kaldı.




    1. Ayakkabı

    2. Kıyafet

    3. Kredi kartı üyelik ücreti

    4. Cep telefonu

    5. Mobilya

    6. İnternet abonelikleri

    7. GSM aboneliği



    Bu şikayet konusunu yüzde 4,86 ile kıyafet (36 bin 800 adet) başvuruları izledi. Diğer şikayet konuları ise yüzde 4,85 ile kredi kartı üyelik ücreti (36 bin 725), yüzde 4,09 ile cep telefonu (30 bin 959), yüzde 3,94 ile mobilya (29 bin 846), yüzde 3,80 ile internet abonelikleri (28 bin 733) ve yüzde 2,82 ile GSM aboneliği (21 bin 328) oldu.



    Ayrıca Bkz.Görme ve işitme engellilere ÖTV'siz telefon teklifi TBMM'de!



    Sektörel bazda değerlendirildiğinde ise 2024 yılında en çok başvuru yüzde 58,79 ile en çok perakende ticaret sektöründe (444 bin 485) kayıtlara geçti. Bunu sırasıyla yüzde 10,14 ile finansal hizmetler sektörüne (76 bin 702) ve yüzde 9,79 ile abonelik hizmetleri sektörüne (74 bin 70) yönelik başvurular izledi.



    En çok ‘Bedel İadesi’ talep edildi






    Tüketici Hakem Heyetlerine 2024 yılında yapılan başvurularda, tüketicilerin en çok 'Bedel iadesi' talebiyle başvuruda bulunduğu açıklandı. Ayrıca yaklaşık 293 bin başvuruda 'Bedel iadesi' talep edildi. Yaklaşık olarak 204 bin başvuruda ise 'Ürünün değişimi veya hizmetin yeniden görülmesi' talebinde bulunuldu.



    2024 yılında yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 67'si e-Devlet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilirken, elektronik başvuru yönteminin tüketiciler tarafından daha fazla tercih edildiği gözlendi. 2024 yılında toplam 755 bin 997 adet başvuru yapılırken başvuruların toplam parasal değeri yaklaşık 7 milyar lira oldu. 2023 yılında yapılan başvuruların 4 milyar lira olan parasal değerine göre yüzde 75 artış gerçekleşti









  • Verdiğimiz paraların karşılığını şikayetle bile alamıyoruz ki.İnternet sağlayıcılar söyledikleri hızı vermiyor,gsm operatörleri kafalarına göre ücret artışı yapıyor 1gb internete 500tl isteyen haraççılar var şikayet etmenin maalesef faydası yok çözüm olmadıktan sonra bir işe yaramıyor.
    Kredi kartıyla almasaydın, satıcı sana bankanın kendisine yansıttığı farkı koymayacaktı. Sen taksit var diye kart kullanırken peşin fiyatına vade farksız diye bir algı oyununda fazladan para ödüyorsun.

    Sen bankanın kartını kullanıp, zaten bankaya para kazandırıyorsun. Bir de aidat ödenmesi gereksiz. Bankada duran paranı banka kullanıyor, işlem yapıyorsun ücret kesiyor. Her kapıdan para alırken bi de aidat ödenmesi fazla. Geç ödemem benim kurguladığım değil, bankanın planı. Onların sorunu. Zaten bu sorunu vade farklarıyla fazlasıyla artık yansıtıyorlar. Eskiden vade farksız çok ürün varken , son yıllarda vade farkları uçtu gitti.
  • Halk olarak dünyanın diğer ülkelerinden hem daha pahalıya ürün alıyoruz, hem de daha kötü kalitede ürün alıyoruz.

  • Verdiğimiz paraların karşılığını şikayetle bile alamıyoruz ki.İnternet sağlayıcılar söyledikleri hızı vermiyor,gsm operatörleri kafalarına göre ücret artışı yapıyor 1gb internete 500tl isteyen haraççılar var şikayet etmenin maalesef faydası yok çözüm olmadıktan sonra bir işe yaramıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kredi kartı ücretinin bu kadar tepki alması ilginç, aldığın şeyin parasını ortalama 25 gün sonra ödemiş oluyorsun, üstelik taksit yapıyorsun, para taşıma derdin olmuyor. Puan vs. cabası. Her hizmetin bir bedeli olmalı.

  • elbise ayakkabı tamam ama internet gerçekten çok kötü hem pahalı hem yavaş ve hiç kimse bu olaya bir tepki gösteremiyor

  • 1 ve 2 GSM ile internet aboneliği şikayetleri olmalıydı..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tüketici hakem heyeti tamamen satıcıların yanında.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Cem kullanıcısına yanıt
    Kredi kartıyla almasaydın, satıcı sana bankanın kendisine yansıttığı farkı koymayacaktı. Sen taksit var diye kart kullanırken peşin fiyatına vade farksız diye bir algı oyununda fazladan para ödüyorsun.

    Sen bankanın kartını kullanıp, zaten bankaya para kazandırıyorsun. Bir de aidat ödenmesi gereksiz. Bankada duran paranı banka kullanıyor, işlem yapıyorsun ücret kesiyor. Her kapıdan para alırken bi de aidat ödenmesi fazla. Geç ödemem benim kurguladığım değil, bankanın planı. Onların sorunu. Zaten bu sorunu vade farklarıyla fazlasıyla artık yansıtıyorlar. Eskiden vade farksız çok ürün varken , son yıllarda vade farkları uçtu gitti.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Her yerde peşine indirim yapmıyorlar, hatta kurumsal yerlerde hiç yapmıyorlar. Gıda desen, şuana kadar nakit verdiğim hiç bir restoran indirim yapmadı, kısaca sektör buna döndü.


    Ayrıca pos komisyonları ortalama peşinde %2,5 civarında. Yani firma bunu bana %3 bile yansıtsa kardayım. Çünkü elimde kalan nakiti para piyasası fonunda aylık bazda 3,5-4 arası değerlendirebiliyorum.


    Banka kazancı elbette olacak, olmaması gibi saçma bir şey olabilir mi, karşıdaki kurum ticaret yapıyor, hizmet veriyor ve karşılığını istiyor sonuçta.


    Vade farkı demişsiniz, vade farkı olması gayet normal değilmi, taksitli alıyorsunuz ve taksitlendiriyorsunuz. Bunu kredi almak gibi düşünün, kredi çektiniz, gittiniz malı aldınız ve taksit taksit ödüyorsunuz. Gidip her hangi bir ürünü taksitli alsaydım nasıl öderdim, bunu bankadan kredi alsam nasıl öderimi kıyasladığınızda taksitli almanın avantajlı olduğunu göreceksiniz.





  • Habere göre başvurudan çok çözüm olmuş sanırım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Peki bu şikayetler için bakanlık ne yapmış ? bu şikayetler çözülmüş mü ?

  • Cem kullanıcısına yanıt

    o yüzde 3ü bankalar almasa firmalar hiç eder, sanki alisin harikalar diyarı bilmiyor muyuz esnafı


    geçen pet shopta mama sordum 12 kg, kartla 2400 nakit verirsen 2200 olur dedi.


    trendyolda baktım 1984 tl kargo dahil, fiş kesilecek(nakit verdiğimde 20% kaçıracaktı) üstüne kartlı üstüne trendyol komisyonu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nuksws_99 -- 18 Ocak 2025; 23:4:10 >
  • Piyasada o kadar çok çakma ürün var ki normaldir.

  • nuksws_99 N kullanıcısına yanıt

    Hocam esnafta belli olmuyor, bir gün pil alacam, pile 80 dedi, trendyolda 40 dı. Bir gün atlet alacam, markanın kendi sitesinde 350 TL, yıllardır bildğim esnafta 250 TL ve internettede o fiyata yoktu. Sahte desen değildi. Bu noktada biraz ayar kaçık piyasada.

  • Ağır düzeyde skimpflasyon + ticari ve ahlaki yozlaşmanın sonucudur bu tablo. Hiç şaşırtıcı değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 19 Ocak 2025; 0:52:42 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cem kullanıcısına yanıt

    Sayın Cem, peşine indirim dediğin konuyu "havale fiyatı" diye birçok firma artık yapıyor. Restoran niye indirim yapsın? Zaten hızlı tüketilen bir mal satıyor. Hizmeti de içine dahil edip, abartı gıda rakamları görmeni sağlıyor. Neyse o başka konu.


    Herkesin bankada nakiti olduğunu mu sanıyorsun? Banka bana faizi yansıtsın, tamam. Benim de birikmişim var, fonlara yatırayım, aradaki farkı fazlasıyla çıkartayım? Böyle bir senaryoyu kaç kişi yapabilecek? Banka kazanacak, kazanmayacak değil ama bunun bir dengesi olur ki şartlar düzgün bir piyasa oluştursun.


    Vade farkını da, benim ürün fiyatını faize koyup alamayacağım saçma sapan farklara çıkartırsan, bunun adı vurgun olur. Kredi çekmekle eşdeğer vade farkları var. Bu düzen, sadece ekonomik olarak alıcıyı değil, satıcıyı da etkiliyor. Çünkü insanlar bir noktada tercihlerini değiştirip, almamayı tercih eder hale gelecekler. Zaten enflasyonu durdurmanın bir yolu da "harcatmamak". Tabi bu konuda bir sıkıntı var. Enflasyonda tüketicilerin kendilerini korumasının en iyi yolu da "harcama" yapmak.


    Taksitli almayı tabi ki ben de sık sık kullanıyorum, aradaki farkı uzun vadede tolere ediyoruz ama bu bir yanılgı. Neyse, konu çok dağılacak.





  • e ticaret sitesinde 4500 tl olan ürünü .dükkanın kendisine googledan numarasını bularak isime yarayacakmı diye sorarken adam fatira garanti dahil 3300 tl ye havale ile teklif verdi (nakit avans çeksem yine kardayım).pesin fiyatina taksit yalanına kanmayın zaten sisirilmiş fiyatla kredi karti kampanyası ayağına satıyorlar.akrabamı otomobil sirketinde aramislar liste fiyatının 150 bin tl altına teklif vermisler.bide 3 ticaret sitelerinde en ucuz fiyat garantisi yaziyorlar e dedim burda bu fiyata buldum diyorlarki sadece e ticaret sitelerinde olan fiyatlar için gecerliymiş onlarda bilindik trendyol amazon Vs. herşeye bir kulp takmışlar3 harfli marketler gibi agız birligi var bunlarda da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolferto -- 19 Ocak 2025; 3:42:27 >
  • K1NG Ç. kullanıcısına yanıt

    Dünyaya göre çok fazla vergimiz var o yüzden. Sallıyorum Avrupalı 80 kuruşluk şeyi vergilerle 1 liraya alırken biz 40-50 kuruşluk şeyi 1 liraya alıyoruz.

    Dolayısıyla o 80 kuruşluk kalite alırken biz 50 kuruşluk kalite alıyoruz ve baz kalite düşük oluyor. En basit örneği tüm dünyada olan markaların gıda

    ürünlerinin içerikleri karşılaştırılabilir. Vergilere ve giderlere rağmen alınabilir fiyatta tutabilmek için kaliteden ödün veriyorlar.

  • agritux kullanıcısına yanıt
    Önceki yıldan kalan başvurular var. Onlar da işlem görüyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Huan8 H kullanıcısına yanıt
    Üstad, bankada paranın olmasına gerek yok bankaya yarar sağlaman için.

    Banka; müşteri sayısı, müşteri borçlanma ve harcama durumu vs işlemleri de işlem hacmine yansıtarak bunu bankacılık sektöründe lehine/ karlılığına kullanıyor.

    Ayrıca havale eft ödemeleri hepsiburada trendy. gibi büyük yer sağlayıcıları tarafından hercihen sunulan (edit sunuluyormuş ama indirim olarak yansıma söz konusu değil) bir yöntem değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ermanas22 -- 19 Ocak 2025; 10:38:24 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.