Şimdi Ara

otomatik viteste yokuşta kaydırma (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
5.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 2010 model Civic kullanmıştım 30 bin KM kadar. Eğer yokuş çok dikse az da olsa kaydığı oluyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork konvertörünün çalışma mantığını kısaca özetleyeyim. Motordan çıkan bir pervane ile şanzımandan çıkan bir pervane tork konvertörü denen yapıda aralarında çok az bir boşluk olacak şekilde birleşir. Bu konvertörün içi hidrolik yağ ile doludur. Siz gaza bastığınızda motor kısmındaki pervane dönerek yağı hareket ettirir ve hareket eden yağ şanzımanı da çevirir. Araba giderken ayağınızı gazdan çekerseniz, araba viteste olmak şartıyla, tekerlekler dolayısı ile şanzıman döndüğü için, bu sefer şanzıman motoru döndürür. Bu da motor frenine sebep olur.

    Siz yokuşta freni bıraktığınızda eğer motorun rölantide şanzımana aktardığı güç arabanın gitme isteğini yenemiyorsa, araç geri kaymaya başlar. Bu temel fizik kuralıdır; eğer araçta ekstra bir sistem yoksa ve rölantide bu kuvveti yenebilecek kadar güçlü bir motoru bulunmuyorsa bütün tork konvertörlü tam otomatikler belirli bir eğimden sonra kaymaya başlar. Ama bu kayma vites boştayken olduğu gibi olmaz dikkat ettiyseniz. Motor hala aracın kayma isteğine karşı kuvvet ürettiğinden, yavaş ve hafif bir kayma olur.




  • Benim 206 da hafif bir salma dışında kaydırmazdı yokuşta, güneşli bir sabah o da kaydı sonrası 2 sene önce tribün içinde 3500 ₺ kalmış.Aracınız normal olandan daha sert bir kayma yapıyorsa,vites geçişlerinde sarsıntı ya da zorlanma hissediyorsanız bir an önce servise gösterin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvo_

    Tork konvertörünün çalışma mantığını kısaca özetleyeyim. Motordan çıkan bir pervane ile şanzımandan çıkan bir pervane tork konvertörü denen yapıda aralarında çok az bir boşluk olacak şekilde birleşir. Bu konvertörün içi hidrolik yağ ile doludur. Siz gaza bastığınızda motor kısmındaki pervane dönerek yağı hareket ettirir ve hareket eden yağ şanzımanı da çevirir. Araba giderken ayağınızı gazdan çekerseniz, araba viteste olmak şartıyla, tekerlekler dolayısı ile şanzıman döndüğü için, bu sefer şanzıman motoru döndürür. Bu da motor frenine sebep olur.

    Siz yokuşta freni bıraktığınızda eğer motorun rölantide şanzımana aktardığı güç arabanın gitme isteğini yenemiyorsa, araç geri kaymaya başlar. Bu temel fizik kuralıdır; eğer araçta ekstra bir sistem yoksa ve rölantide bu kuvveti yenebilecek kadar güçlü bir motoru bulunmuyorsa bütün tork konvertörlü tam otomatikler belirli bir eğimden sonra kaymaya başlar. Ama bu kayma vites boştayken olduğu gibi olmaz dikkat ettiyseniz. Motor hala aracın kayma isteğine karşı kuvvet ürettiğinden, yavaş ve hafif bir kayma olur.

    Çok teşekkür ederim . Gayet açıklayıcı bir açıklama olmuş .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • çok dik bir yokuşta geri kaydırması normal, yokuşta kaydırmaz denildiyse de bunu abartmaya gerek yok.
  • Fd6 cayir cayir kayiyor hatta cok dik yokuslarda tehlikili bir durum. Hafif egimlerde ya sabit kaliyor ya da kendiliginden ufak ufak ilerliyor.



    Ceed tam otomatik en dik yokusta 4 kisi varken freni biraktigimda 1mm kayma yapmiyor gaza basmaya basladigimda ileri gitmeye basliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C180 hiçbir koşulda dolu ya da dik kaydırdığına rastlmadım henüz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.