Şimdi Ara

Otomobil arıza istatistiklerine benim bakışım. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
1.140
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Düşüncelerinize katılıyorum.

    Diyelim ki biri yüzde 3 diğeri ise yüzde 10 arıza çıkarma ihtimali olan 2 farklı model araç var ve fiyatları da birbirlerine yakınlar.

    Bu iki araçtan arıza ihtimali daha fazla olanı daha yüksek bir konfor ve sürüş kalitesine sahipse ihtimal hesabına bakmam ve onu tercih ederim.

    Çünkü aracın fazladan sunduğu sürüş kalitesi ve konforundan yararlanmam garanti iken arıza çıkarması sadece bir ihtimaldir. Bunun için kesin olanı muhtemel olana tercih ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    Düşüncelerinize katılıyorum.

    Diyelim ki biri yüzde 3 diğeri ise yüzde 10 arıza çıkarma ihtimali olan 2 farklı model araç var ve fiyatları da birbirlerine yakınlar.

    Bu iki araçtan arıza ihtimali daha fazla olanı daha yüksek bir konfor ve sürüş kalitesine sahipse ihtimal hesabına bakmam ve onu tercih ederim.

    Çünkü aracın fazladan sunduğu sürüş kalitesi ve konforundan yararlanmam garanti iken arıza çıkarması sadece bir ihtimaldir. Bunun için kesin olanı muhtemel olana tercih ederim.

  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Kolay derken? "Kafaya takmayın nasıl olsa arıza yapacak nasıl olsa." diye mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Sorunsuz otomobil yoktur gorusunuze katiliyorum ama soyle bir sey de var daha az sorunlu otomobil ya da daha cok sorunlu otomobil.

    Bazi markalar modeller de daha cok sorun gorulurkern bazilarinda daha az gorunuyor. Sansliysaniz cok sorun goruleni alirsiniz ama hic ariza gormeden satarsiniz ama sanssizsaniz az sorun gorulen modeli alirsiniz ama basiniz dertten kurtulmaz. Ikisi de olasilik dahilinde. Burada az sorunlu otomobili alarak ariza cikma olasiligini dusurmus oluyorsunuz.

    Tabi araba eskidikce bu olasilik artiyor. O yuzden daha eski as sorunlu araba mi daha yeni cok sorunlu araba mi sorunusun cevabi kolay olmuyor. ama genel olarak 10 yillik arabaya sorunsuz diye 5 yillik araba ile ayni parayi vermek bence de mantiksiz.

    (sizinle karşıt düşündüğümüz için yazmıyorum sadece daha iyi anlaşılmak adına aşağıdakileri yazıyorum)
    Hocam zaten yazının içerisinde bazı modellerin sorun olasılığının yüksekliğine bende değindim, ancak arıza istatistiklerinin bu durumla çok ilgili olmadığını belirtmeye çalıştım. Yoksa belli modellerde belli arıza türlerinin yoğunlaşması zaten herkesin bildiği ve kabul ettiği bir olay. Bir diğer noktada bu olay belli modellerde yoğunlaşmış olsada markanın geneline sirayet ediyor. Örnek verecek olursam vectra c'nin elektirik aksamındaki arıza oranı opelin diğer modellerine göre (astra, corsa) benim tecrübelerime göre daha yüksektir. Ama tek modelden yola çıkarak ülkemizde marka geneline yerleşen ön yargılara ulaşmak çok kolay oluyor.
    Saygılarımla...

    Zaten karsit dusundugumuzu sanmiyorum benzer dusunuyoruz.
    Orasi oyle ne yazikki. Bir nami kotu model butun marka imajini zedeliyor. Sonucta herkes otomobil konusunda bu kadar ilgili ve bilgili degil. Adam cevresinden hep duyuyor Toyota sorunsuz, Opel sorunlu diye. ZAten pek anlamadigi icin Toyota alim bari kafam rahat etsin diyor. Sirf ulkemizde degil butun Dunyada bu sekilde. Hatta Amerikada ikinci elde daha vahim bu durum. Mercedes ML ile ayni fiyata Honda CRV alirsiniz o derece:) Arkadasin biri de benim onun Toyota Corolla aldigi fiyata benim Bmw Z4 aldigimi duyunca agzi acik kalmisti.

    Opelde genelde once vectra sonra Astra sonra da Corsa yenileniyor. O yuzden Vectranin en sorunlu model olmasi mantikli olabilir. Adamlar o sorunlari Astrada cozuyorlardir. Eger sorun istenmiyorsa ilk model yilindan uzak durmak lazim genel olarak cunku cikan sorunlar ikinci model yilinda cozumleniyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Kolay derken? "Kafaya takmayın nasıl olsa arıza yapacak nasıl olsa." diye mi

    ben demedim hocam, siz dediniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Sorunsuz otomobil yoktur gorusunuze katiliyorum ama soyle bir sey de var daha az sorunlu otomobil ya da daha cok sorunlu otomobil.

    Bazi markalar modeller de daha cok sorun gorulurkern bazilarinda daha az gorunuyor. Sansliysaniz cok sorun goruleni alirsiniz ama hic ariza gormeden satarsiniz ama sanssizsaniz az sorun gorulen modeli alirsiniz ama basiniz dertten kurtulmaz. Ikisi de olasilik dahilinde. Burada az sorunlu otomobili alarak ariza cikma olasiligini dusurmus oluyorsunuz.

    Tabi araba eskidikce bu olasilik artiyor. O yuzden daha eski as sorunlu araba mi daha yeni cok sorunlu araba mi sorunusun cevabi kolay olmuyor. ama genel olarak 10 yillik arabaya sorunsuz diye 5 yillik araba ile ayni parayi vermek bence de mantiksiz.

    (sizinle karşıt düşündüğümüz için yazmıyorum sadece daha iyi anlaşılmak adına aşağıdakileri yazıyorum)
    Hocam zaten yazının içerisinde bazı modellerin sorun olasılığının yüksekliğine bende değindim, ancak arıza istatistiklerinin bu durumla çok ilgili olmadığını belirtmeye çalıştım. Yoksa belli modellerde belli arıza türlerinin yoğunlaşması zaten herkesin bildiği ve kabul ettiği bir olay. Bir diğer noktada bu olay belli modellerde yoğunlaşmış olsada markanın geneline sirayet ediyor. Örnek verecek olursam vectra c'nin elektirik aksamındaki arıza oranı opelin diğer modellerine göre (astra, corsa) benim tecrübelerime göre daha yüksektir. Ama tek modelden yola çıkarak ülkemizde marka geneline yerleşen ön yargılara ulaşmak çok kolay oluyor.
    Saygılarımla...

    Zaten karsit dusundugumuzu sanmiyorum benzer dusunuyoruz.
    Orasi oyle ne yazikki. Bir nami kotu model butun marka imajini zedeliyor. Sonucta herkes otomobil konusunda bu kadar ilgili ve bilgili degil. Adam cevresinden hep duyuyor Toyota sorunsuz, Opel sorunlu diye. ZAten pek anlamadigi icin Toyota alim bari kafam rahat etsin diyor. Sirf ulkemizde degil butun Dunyada bu sekilde. Hatta Amerikada ikinci elde daha vahim bu durum. Mercedes ML ile ayni fiyata Honda CRV alirsiniz o derece:) Arkadasin biri de benim onun Toyota Corolla aldigi fiyata benim Bmw Z4 aldigimi duyunca agzi acik kalmisti.

    Opelde genelde once vectra sonra Astra sonra da Corsa yenileniyor. O yuzden Vectranin en sorunlu model olmasi mantikli olabilir. Adamlar o sorunlari Astrada cozuyorlardir. Eger sorun istenmiyorsa ilk model yilindan uzak durmak lazim genel olarak cunku cikan sorunlar ikinci model yilinda cozumleniyor.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bir de şimdi fiyatlar birbirine çok yakın. Kaliteler de yakın olduğu için tartışmalar, kararsızlıklar çok oluyor.

    Eskiden bir Reno 12, bir buçuk Murat 131 ediyordu. Renault sürüşü sertti ama daha sağlamdı, pek tartışılmazdı. Piyasada pek model de yoktu. Taunus, Renault 12 demezdi ki kimse, birer modelleri vardı. Model Murat'ta vardı; 124 yoksa 131. Ford daha biraz pahalıydı. Haliyle kimse sormaz, tartışılmazdı pek.

    Şimdi Bravo, C4, Golf, Güzel Astra aşağı yukarı aynı fiyattalar, Citroen'le Fiat aynı cümlede. Kabul; eskiden de Fiat 132, X 1-9 falan varmış ama dergilerde resimerini görürdük sadece. Eskiden Ford, Peugeot, Citroen, Opel biraz ayrı yerde durur, fiyatları Mercedes'e yaklaşırdı. Zamanla Granada, Omega vs tahliye edildi, 607, C6 herhalde sadece Fransa'da var... Avrupa'da hala eski kasa Clio'ları satıyorlar. Yani artık pazar da belli yerlere konsantre oluyor, fiyatlar da arabalar da birbirine yaklaşıyor.

    Akşama zamanım olursa, 1974 Almanya fiyatlarını geçeyim.





    Hocam bu mesajınızı o zaman nasıl atlamış hayret
    Eğer halen duruyorsa 1974 Almanya fiyatlarını görmek isterim.




  • Benim aklımdaydı fakat üstad yoğundur diye üstelemedim.

    Fiyatları görürsek iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kötü araç yoktur, bakımsız araç vardır.
  • Str0ke kullanıcısına yanıt
    +2015 ama şu da var ki; misal iki araba göstereyim. ikisi de sahiplerince bakımları aksatılarak hor kullanılmış.

    1- 2000 model Nissan Almera
    2- 2000 model Renault Megane

    benim gözlemlediğim kadarıyla 1. sıradaki model veyahut benzerleri diğer japon marka araçların modelleri hor kullanılsa dahi 2. sıradaki misal gösterdiğim araçlara nazaran daha az sorun çıakrtıyor. Sadece gözlemlerim sonucu tespit ettiğim düşüncelerimdir.
  • Bu dediğiniz tartışılamaz bir gerçek japon araçlarının dayanıklılığı tartışılmaz, örnek vereyim

    2004 Honda Civic vardı bizde 1,5 ay aracın contası yanık kullanmışız haberimiz yoktu. Sonra yaptırdık sürmeye devam :)
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.