Şimdi Ara

OTOMOBİL BAKIMI VE TEKNİK KONULAR BİLGİ ARŞİVİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
160
Cevap
42
Favori
262.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ellerine ve emeğine saglık
  • yarbay kardes eline koluna saglik ne diyeyim saygilar....
  • eline koluna sağlık güzel ve yararlı bir iş çıkarmışsın.teşekkürler
  • güzel paylaşım
  • çok yararlı bilgiler komutanım.
  • Teşekkürler.
  • Bilmediğim bir çok şeyi öğrenmemmi sağladın (ör:trigelin önemi) çok saol
  • Muhteşem bilgiler.Yarbay çok iyi iş çıkarmışsın.Teşekkürler.
  • sitedeki en yararlı topiclerden biri olmuş, tebrik.

    yarbaylığı haketmişsin komtanım walla
  • Bilgi paylaşıldıkça güzeldir, sözünün güzel bir örneğini vermişsiniz. Elinize sağlık çok yararlı olmuş...
  • Hocam süpersin.Emeğine yüreğine sağlık.Çok yararlı bilgiler var
  • Bilgiler altın değerinde. Nede olsa bilgi çağındayız.
  • ÇOK ACİL ACİL YARDIM BEKLİYORUM ÇOK ACİL
    slm abi ben eramı 7 ay önce aldım 2007 olarak ama herhalde 2006 yapımı ve bayiden çağardılar fabrikadan şase ve motor no göndermisler değisin diye fabrikasyon sorun olduğu için
    1..eps değisti sonrasında
    2..Vites 1-2 ve geriye geçmiyordu ki kaç defa yollarda kaldım vites halatı degisti bunla birlikte
    3..Debriyaj kavraması yaparken baya bir horultulu ve bilya sesi ile birlikte titreme basladı ve baskı
    balata seti değisti.
    4.. araç dizel 110 beygir turbolu olmasına ve değerlere göre yakmıyor ha ve değerleri olmasada yakın olsun diyoruz yok babo yok
    AMA HALA DEVAM HALA DEVAM
    simdi sorun ne???.....
    1...araç normal rolantide ve vites bosta iken ön göğüste baya bir titreme var ve motordan rrrrrrrrr diye bir ses geliyor ve aracı vitese takarken bu ses kesiliyor,yanı ayağını debriyaja basınca bu ses bir anlık kesiliyor ama değistikten sonra ayağını çekince bu ses tekrar baslıyor ve dahada homurtulu ve titreterek trtrtrtrtrn diye sesi arttırıyor.düz bir satıhta durunca ses az ama açılı bir yerde durunca ses baya guçlü çıkıyor
    2..aracım halen çok yakıyor mesela 80 milyonluk mazotla ortalama 280 km sehir içinde yapıyorum ve bizim sehir içi ORDU ilinin sehir içi İstanbul falan olsa bittik yanı ve 5000 i devirdim hemde 7 ayda ama bunun 3 ayı servis pesinde kosturmakla ve test sürüsleri ile geçti
    3..eps değistiği halde halen direksiyondan ses geliyor anı sağ sol yapınca tıkırtı oluyor
    4..vites halen daha 1-2 ve geriye geçerken takılıyor yanı geçmıyor forumları okudum bosa alıp birdaha denesemde yada bir baska vitese takıp tekrar 1 -2 ye taksamda geçmiyor ve nasıl oluyorsa bir andada geçiyor yada servise gidiyorum bilmem kaç defa söküldü vites topuzunun orası halat ayarı yapılıyor ve geçiyor ama 2-3 gün sonra gene aynı gene aynı şanzuman yağını değistiler 2 defa ama gene aynı
    5..ve boya evet boyası çok kötü dökülüyor ve çizmeyen sünger dahi kullansan araba çiziliyor
    6..özel bir servise gittim arkadasıma ve bu adam PEUGEOT CİTRÖEN HYUNDAİ gibi firmaların çözemediği isleri yapar aracı lifte aldılar sesi dinlediler abi sanzıman PRİZEDEREK ve çatalda yada valant veya krankta sorun var dediler
    8..ARAÇ MOTORU KULAKLARDAN SÖKÜLDÜ KASINTI VAR DENDİ TEKRAR YERİNE TAKILDI OLMADI
    9..MOTOR YAĞI DEĞİSTİ OLMADI
    10..MOTOR KULAKLARI DEĞİSTİ OLMADI
    11..BASKI BALATA DEĞİSTİ NE SALLAMA NE KAVRAMA SESİ DEĞİSTİ
    12..DEBRİYAJ PEDALI TAK TAK SES YAPIYOR KAÇ KEZ YAPILDI DEĞSMEDİ
    VE ARTIK SAYAMIYOM
    ..soruyorum ben napim
    VE ARACIMIM SERVİSTE KALDIĞI SÜREYİ TEST SÜRÜSLERİ VE SÜRÜSLERDE YAKILAN YAKITI VE YAPILAN KİLOMETREYİ HİÇ SAYMIYORUM Kİ BEN OLSA OLSA BU ZAMANA KADAR 3000 KM YAPARDIM ARAÇ SİMDİ 5 780 KM DE VE BİRSEY FARK ETTİM ARAÇ NORMAL 1 KM DE 1200 METRE YAZIYOR ÇOK KM YAZIYOR
    HYUNDAİ BÖLGE SORUMLUSU DA OLMAK ÜZERE BİRÇOK KEZ ARABAYA BAKILDI BİR ÇOK KEZ TAMAM YAPTIK DENDİ ARACI ALDIM 1-2 GÜN MÜKEMMEL AMA SONRA GENE AYNI
    İNANIN 7 AYIN 3 AYI SERVİS KAPILARINDA GEÇTİ 17-20-.... GERİSİNİ HATIRLAMIYORUM SERVİSE GİRDİM ARACI KAÇ DEFA BIRAKTIM BELLİ DEĞİL AMA HEP AYNI HEP AYNI
    SORUYORUM BEN BİR TÜKETİCİ OLARAK NAPIM ANAHTARI HYUNDAİNİN KAPISINAMI ATIM YOKSA ARABAYI DUVARA VURUP KASKODAN PARAMIMI ALİM
    YADA TÜKETİCİ HAKLARINA MI BASVURİM BENİM ARACIM YAPILACAKMI YOKSA DEĞİSTİRİLECEKMİ SİMDİ MOTORU SÖKECEKLERMİS.......




  • aracınız garanti kapsamında olduğu için bu kadar tamir gören aracın komple değişmesi gerekir.2 kere üst üste teknik servis tarafından tamir edilip de düzelmeyen ürün yenisi ile değiştirilir.Garanti kapsamınız devam ediyor ise tüketici derneklerine baş vurun aracı servisten başkasına kurcalatmayın.Açık kapı bırakmayın
  • çok teşekkürler verdiğiniz bu değerli bilgiler için bir solukta okudum vallahi
  • Gerçekten çok iyi hazırlanmış ve faydalı bir konu. Teşekkürler..
  • teşekkürler
  • Up

    Rica ederim arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yarbay -- 26 Ağustos 2007; 11:18:10 >
  • kafamda tasarlayıp durduğum bir konu var imkanlar kısıtlı olduğundan pekde elden bi şey gelmiyor.

    peltier denilen mucize denilecek küçücük bir materyal var yüzey ısılararı içinden 12v 6-7 amper geçtiğinde 60 derece fark oluşturuyor. ısınan yüzey soğutulmazsa çatlıyor. haricen iki yüzey arası 60 derece farklı hale getiriseniz ise 12v üretiyor. araç buzdolaplarının çalışma prensibi. labaratuarda çalışıyorum ve bir çok cihazın 2-8 derece olan buz dolaplarının çalışma prensibi bu işlemlerin tümünü peltier yapıyor.

    bense hep aracıma peltier, alüminyum soğutucu ve fanla klima yapmak geliyor motora harici bir yükü yok. sadece 12v yük yalnız bir türlü yapamıyoruz. bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yanıtlasın. bu konu aşağı yukarı 3 senelik bi konu internette araştırdığım kadarıyla, böyle bi aracı yapan var ve haberiniz varsa yazarsanız memnunolurum




  • Kışa girerken yapılacak hazırlıklar için bilgiler çok iyi oldu.
    teşekkürler.[simage][/simage]
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.