Şimdi Ara

Otomobillerde galvanizli sac. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
1
Favori
5.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Teşekkürler güzel mesajınız için

    Sadece sac, metal ve materyal kimyasıyla bile otomobillere büyük katkılar sağlanabiliyor.


    eyw hocam sagolasın.mobilden o kadar yazabıldım.aslında metalurji otomobil sektörünün tam ortasında yer alıyor.fakat biz farkında değikiz.
  • Kaporta üzerinde bir çok kaplama var paslanma korozyona karşı önlem için, daldırma galvaniz ile komple şekilde ilk kaplama yapılıyor daha sonra üstüne bir kaç kaplama ve boya geliyor, araçlar paslanırlar çünkü dış yüzeylerine sizin görmediğiniz kadar metal balata tozları yapışır ve bunlarda zamanla nokta nokta pas yapar aslında araçla alakası olmasada aracın kaportası ve boyası üzerinde paslanma oluşur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Fuluansın sacı ne sacı beyler?

    Muhtemelen orta kalite bir çeliğin galvaniz haline getirilmiş olanıdır yada alaşımıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uzun yıllardır tüm araçların ( alüminyum olanlar hariç) karoserisi sac dediğimiz yassı çelik malzemenin çinko-aluminyum alaşımlı malzeme olan galvaniz ile kaplanması ile üretilir. burada konu galvanizin ve galvanizin yapıldığı üretim hattının kalitesidir. japon araçlarının bu kadar uzun ömürlü karoseri sahip olmasının nedeni hem sıcak hem de soğuk haddehanelerinin iyi kalitede üretim yapmasıdır. japonların ( hitachi-mitsubishi- sumitomo gibi dev sanayi kuruluşlarının) galvanizleme hatları da bu konuda iyidir. bizim ülkemizde otomobil sacı üretimi de son yıllarda yapılan yatırımlarla oldukça iyi hale gelmiştir. erdemir, isdemir, borçelik gibi fabrikalar iyi kalitede yassı mamül üretir.

    merka edenler google ve wikipedia da hdlg - conitnous hot dip galvanizing line- yazıp araştırabilir.

    galvanizleme hattı üreticilerinin başlıcaları

    alman sms siemag
    italyan danielli
    japon hitachi, mitsubishi




  • Çok da yeni birşeymiş gibi düşünülmesin, 90 lı yılların TOFAŞ kuş modelleri bile galvaniz kaplamalıdır, hani öyle şu arabada teneke kullanılmış ferrari de galvaniz miş be yaaa gibi bir durum yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parker48 -- 23 Haziran 2016; 9:42:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Çok da yeni birşeymiş gibi düşünülmesin, 90 lı yılların TOFAŞ kuş modelleri bile galvaniz kaplamalıdır, hani öyle şu arabada teneke kullanılmış ferrari de galvaniz miş be yaaa gibi bir durum yok.

    Zaten tofaşların kenarında yazar paslanmaya karşı 3yıl garanyi felan diye. galvanizli olmasa yazmaz sanırım.

    Ama nede olsa tofaşların sacında bir kalitesizlik var.
    Kola tenekesi gibi sanki biraz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 23 Haziran 2016; 9:51:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FreudeAmFahren kullanıcısına yanıt
    Saç hiç önemli değil zaten Tofaş bu, balistik çelik yada namlu çeliği kullansanda değişen bir şey yok Ona bakarsan ilk jenerasyon Citroen C4 lerin kaputu alüminyuımdur, harbi kola kutusu tek elle havada çevir yani, birçok araç plastik karoser donanımı kullanıyor vs vs.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.