Şimdi Ara

Otomobillerde galvanizli sac.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
5.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çinkoya batırılılmış çelik bildiğiniz üzere galvaniz olmuş oluyor. Yağmur olukları bildiğiniz galvaniz arkadaşlar.

    Avantajı dezavantajı nelerdir bileniniz var mı?

    bildiğim kadarıyla korozyonu önlüyor hafiflik sağlıyor.

    Kaportacı bir ustayla sohbet ederken konumuz oto saclarıydı kendisi yeni araçların sacında galvaniz var dedi bende merak ettim nedir değildir diye birşeyler öğrendim fakat otomobillerdeki yeri ve önemini merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 21 Haziran 2016; 19:42:08 >



  • Galvanizli sac 2 tipte olur.
    Birisi Galvaniz kaplama diğeri Galvaniz alaşım.

    Galvaniz alasim saclar çok daha uzun ömürlüdür. Galvanizli kaplama ise sacin dış yuzeyinin kaplamasi dir.

    Kaplamada bir çizik oluşursa celikteki oksit tabakası zamanla Galvanizli kabartir ve döker.

    Alasim olan Galvaniz çok çok daha uzun ömürlüdür.ayrıca malzemenin imal edilirken içine krom molibden vanadyum gibi elementler eklenerek çok daha sağlam yapıda çelikler elde edilebilir.
    Bu çeliği en güzel örnek volvo 850 dir.

    Hatta sac uretikirken hadde halinde ne kadar sikistirlirsa atomlar arası mesafe kisalacagindan sac daha ince ama çok daha sağlam yapıda olacaktır.
  • Teknik bilgi, yorumum yok, beni aşıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C0967079

    Teknik bilgi, yorumum yok, beni aşıyor
    benim 92 model citroende galvaniz saclıydı. çoğu parçasıda plastikti.

    galvanizli saç diğer saclara göre daha geç paslanır.
  • Galvaniz paslanmayı önler, aracın yaşını uzatır tek mantık bu olsa gerek.
  • Özellikle karoserin yani sacın iç kısmının, mesela tavanın galvanizli olduğunu okumuştum. Korozyon, pasa karşı mukavemeti fazla.
  • Galvanizli sac paslanmayı ve çürümeyi önler. Mesela bir araç galvanizli sac ile üretildiyse ve bir parcasinda islem olduysa yani o tabaka yok olduysa ileride orada paslanmalar başlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozcanpht

    Galvanizli sac paslanmayı ve çürümeyi önler. Mesela bir araç galvanizli sac ile üretildiyse ve bir parcasinda islem olduysa yani o tabaka yok olduysa ileride orada paslanmalar başlar
    paslanmayı ve çürümeyi önler bazı firmalar 50 yıl paslanmazlık garantisi veriyordu bu mercedesin bir modelinde vardı unuttum şimdi çok detay hatırlayamıyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ALiminyum yüzeye boya???
    15 yıl önce açıldı
    Kaput altı paslanıp çürüme
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    paslanmayı ve çürümeyi önler bazı firmalar 50 yıl paslanmazlık garantisi veriyordu bu mercedesin bir modelinde vardı unuttum şimdi çok detay hatırlayamıyorum.

    Alıntıları Göster
    mitsubishi'lerde olan bir teknoloji adamlar sıfır otomobillerine 12 yıl paslanmazlık garantisi veriyor

    zaten mitsubishilerin kasası kalitelidir dedemde 94 pajero var gram pas yok makinede. bende 2010 colt var pas yok hala devam ediyor paslanmazlık garantisi zati.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    mitsubishi'lerde olan bir teknoloji adamlar sıfır otomobillerine 12 yıl paslanmazlık garantisi veriyor

    zaten mitsubishilerin kasası kalitelidir dedemde 94 pajero var gram pas yok makinede. bende 2010 colt var pas yok hala devam ediyor paslanmazlık garantisi zati.

    Alıntıları Göster
    Türkiyede üretilen Hyundai modellerindede (i10 ve i20) galvaniz sac kullanılıyor. Yurt dışınde üretilen modellerde öyledir.




  • Yuksek isiya maruz birakildiginda zehirli gaz yayan, daldirma islemine tabi tutulmus metal vs vs..

    Bkz: Kroma öteleme

    Bkz: Metalurji ve malzeme
  • Galvanizli sac 2 tipte olur.
    Birisi Galvaniz kaplama diğeri Galvaniz alaşım.

    Galvaniz alasim saclar çok daha uzun ömürlüdür. Galvanizli kaplama ise sacin dış yuzeyinin kaplamasi dir.

    Kaplamada bir çizik oluşursa celikteki oksit tabakası zamanla Galvanizli kabartir ve döker.

    Alasim olan Galvaniz çok çok daha uzun ömürlüdür.ayrıca malzemenin imal edilirken içine krom molibden vanadyum gibi elementler eklenerek çok daha sağlam yapıda çelikler elde edilebilir.
    Bu çeliği en güzel örnek volvo 850 dir.

    Hatta sac uretikirken hadde halinde ne kadar sikistirlirsa atomlar arası mesafe kisalacagindan sac daha ince ama çok daha sağlam yapıda olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    Galvanizli sac 2 tipte olur.
    Birisi Galvaniz kaplama diğeri Galvaniz alaşım.

    Galvaniz alasim saclar çok daha uzun ömürlüdür. Galvanizli kaplama ise sacin dış yuzeyinin kaplamasi dir.

    Kaplamada bir çizik oluşursa celikteki oksit tabakası zamanla Galvanizli kabartir ve döker.

    Alasim olan Galvaniz çok çok daha uzun ömürlüdür.ayrıca malzemenin imal edilirken içine krom molibden vanadyum gibi elementler eklenerek çok daha sağlam yapıda çelikler elde edilebilir.
    Bu çeliği en güzel örnek volvo 850 dir.

    Hatta sac uretikirken hadde halinde ne kadar sikistirlirsa atomlar arası mesafe kisalacagindan sac daha ince ama çok daha sağlam yapıda olacaktır.
    araçlardaki sac galvanizlidir... yani alaşımdır... ancak kaynak yerse galvaniz hikaye... Yani kaporta tamiratında çektirme vs yapıldığında paslanacak ilk yer bu kısım olur...

    boya olmadıktan sonra galvanizli sac da hikayedir...

    şaside ise aluminyum alaşım ve çelik kullanılır...

    esnek yada esnemesi istenen parçalarda ise plastik / kauçuk...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 21 Haziran 2016; 23:11:26 >




  • Fuluansın sacı ne sacı beyler?
  • FreudeAmFahren kullanıcısına yanıt
    yeni nesil araçlarda kullanılan saclar sizin bahsettiğiniz yağmur oluklarında kullanılan saclardan daha farklıdır.

    eski nesil araçlarda kullanıp paslanan saclara göre kimyasal bileşiminde fazladan titanyum ilave edlidir. Titanyum saca fazladan dayanım katar. Aynı zamanda sacın esneklik ve derin çekmeye karşı uygunluğunu etkilemez.

    malzeme yüzeyine kaplanan galvaniz ise çinkodur. üretilen sıcak sac çinko havuzların gecirilir. sıcak sac yüzeyine ergimiş çinko yapışıp rulo olarak sarılıp piyasaya sürülür.

    avantajı normal saca karşı korozyon direnci çok ciddi derecede artar. Ancak kesinlikle paslanmaz diyemeyiz. olumsuz bir yanı olduğunu sanmıyorum. sadece yüzey kaplama işlemi yapıyorsunuz.

    Daha çok hafiflik ve korozyon direnci istenen yerlerde kaporta sacı olarak titanyum alaşımlı alüminyum sac kullanılır. Ömür boyu pas adına bir sıkıntınız olmaz




  • Teşekkürler güzel mesajınız için

    Sadece sac, metal ve materyal kimyasıyla bile otomobillere büyük katkılar sağlanabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 22 Haziran 2016; 0:02:50 >
  • Kaynak fabrikasından sonra boya fabrikasında araçların ilk kaplamasıdır. Araçlar once sabunlu suya daldırılıp yağdan ve tozdan arınıp durulanır. Sonra elektrikle birlikte çinko fosfat çözeltisine daldırılır. Fosfat çamur olarak çökerken çinko arabanın metal parcalarına yapışır ve açıkta kalan metal kalmaz. Proses olarak çok verimlidir. Böylelikle araç paslanmaya karşı direnç kazanır.
  • yarin galvanizli X marka ile galvanizsiz Y marka aracin kaza resimeriyle konu acip bunlarin airbagleri neden acilmamis sorusunu soracak ruh hastasi kim olacak merak konusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Drebin

    mitsubishi'lerde olan bir teknoloji adamlar sıfır otomobillerine 12 yıl paslanmazlık garantisi veriyor

    zaten mitsubishilerin kasası kalitelidir dedemde 94 pajero var gram pas yok makinede. bende 2010 colt var pas yok hala devam ediyor paslanmazlık garantisi zati.

    2010 model araçta pas olsa zaten ün yapar
  • Eskiden (otomobil meraklısı çocuklarken) biz birçok şehir efsanesi bilgilerle büyüdük.

    Örneğin, 93-94 kasa Corollalar çıktığında, "bunların sacı, çelik hasır" demişlerdi.
    Kim diyor bunu?
    Gün boyu kahvehanede okey oynayan amcalar
    Bakkal Muhsin efendi vs vs

    Biz de, Avrupa nesil arabalarla yeni tanışan çocuklar olarak, her söylenene inanıyorduk.

    Galvaniz sac meselesi de muhtemelen böyledir.
    Günümüzde her otomobilin sac aksamı muhtemelen galvaniz kaplamadır.
  • 96-97 audi a8 lerin şasesi alimunyumdu galvenizi ise bundan 10 yil once duymustum limondan elektirik uretmek icin birdeneyde kullanmistik baskada bi fikrim yok ancak eskiler derki ford ve opellerin kaportasi kemiklidir(ne demekse)saglamdir diollar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.