Şimdi Ara

OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
16.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    Şu anda anadolu lisesi 3. sınıf öğrencisiyim...

    Gazi Üniversitesi - Otomotiv Müh.

    Uludağ Üniversitesi - Otomotiv Müh.

    Kocaeli Üniversitesi - Otomotiv Müh.


    Bu 3 üniversiteden birinde otomotiv mühendisliği okumak istiyorum.. Okuyan abiler veya bilgisi olan abiler varsa ; bu bölüm hakkındaki görüşlerini, tavsiyelerini cevap olarak yazarlarsa sevinirim...



    Okul bittikten sonra ne yapacağın hakkında bir bilgin var mı? Ona göre birşeyler tavsiye edelim sana. Saygılar.

    Şöyle söyliyeyim, Otosan,Assan,Tofaş ı geçtim.. Land Rover dahi Türkiye'den yedek parça ihraç ediyor. Okul bittikten sonra dışarıda kalacağımı da zannetmiyorum...

    Otomotiv mühendisliği çok dar iş sahası olan bir bölümdür. Ayrıca yedek parça imali otomotiv değil makine mühendislerinin işidir. Sizin gördüğünüz fabrikalarda yedek parça şu şekilde imal edilir; üretici firmanın ekibi gelir fabrikanızı gezer size ürettirmek istedikleri parçanın teknik resmini yollarlar 8-10 tane prototoip yapar gösterirsiniz, incelerler onay çıkarsa üretime geçilir. Parçanın imali işi ise tamamen makine mühendislerinin işidir. Kimse size sıfırdan parça tasarlatmaz.
    Türkiye' de ki sanayinin büyük bölümü sipariş üzerine iş alır, hazır malzemeden parça üretimi ise makine mühendisinin işi olduğundan çalışma sahanız çok dar. Tercihlerinizi gözden geçirmenizi öneririm. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    Şu anda anadolu lisesi 3. sınıf öğrencisiyim...

    Gazi Üniversitesi - Otomotiv Müh.

    Uludağ Üniversitesi - Otomotiv Müh.

    Kocaeli Üniversitesi - Otomotiv Müh.


    Bu 3 üniversiteden birinde otomotiv mühendisliği okumak istiyorum.. Okuyan abiler veya bilgisi olan abiler varsa ; bu bölüm hakkındaki görüşlerini, tavsiyelerini cevap olarak yazarlarsa sevinirim...



    Okul bittikten sonra ne yapacağın hakkında bir bilgin var mı? Ona göre birşeyler tavsiye edelim sana. Saygılar.

    Şöyle söyliyeyim, Otosan,Assan,Tofaş ı geçtim.. Land Rover dahi Türkiye'den yedek parça ihraç ediyor. Okul bittikten sonra dışarıda kalacağımı da zannetmiyorum...

    Otomotiv mühendisliği çok dar iş sahası olan bir bölümdür. Ayrıca yedek parça imali otomotiv değil makine mühendislerinin işidir. Sizin gördüğünüz fabrikalarda yedek parça şu şekilde imal edilir; üretici firmanın ekibi gelir fabrikanızı gezer size ürettirmek istedikleri parçanın teknik resmini yollarlar 8-10 tane prototoip yapar gösterirsiniz, incelerler onay çıkarsa üretime geçilir. Parçanın imali işi ise tamamen makine mühendislerinin işidir. Kimse size sıfırdan parça tasarlatmaz.
    Türkiye' de ki sanayinin büyük bölümü sipariş üzerine iş alır, hazır malzemeden parça üretimi ise makine mühendisinin işi olduğundan çalışma sahanız çok dar. Tercihlerinizi gözden geçirmenizi öneririm. Saygılar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheFuckingCobek

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    Şu anda anadolu lisesi 3. sınıf öğrencisiyim...

    Gazi Üniversitesi - Otomotiv Müh.

    Uludağ Üniversitesi - Otomotiv Müh.

    Kocaeli Üniversitesi - Otomotiv Müh.


    Bu 3 üniversiteden birinde otomotiv mühendisliği okumak istiyorum.. Okuyan abiler veya bilgisi olan abiler varsa ; bu bölüm hakkındaki görüşlerini, tavsiyelerini cevap olarak yazarlarsa sevinirim...



    Okul bittikten sonra ne yapacağın hakkında bir bilgin var mı? Ona göre birşeyler tavsiye edelim sana. Saygılar.

    Şöyle söyliyeyim, Otosan,Assan,Tofaş ı geçtim.. Land Rover dahi Türkiye'den yedek parça ihraç ediyor. Okul bittikten sonra dışarıda kalacağımı da zannetmiyorum...

    Otomotiv mühendisliği çok dar iş sahası olan bir bölümdür. Ayrıca yedek parça imali otomotiv değil makine mühendislerinin işidir. Sizin gördüğünüz fabrikalarda yedek parça şu şekilde imal edilir; üretici firmanın ekibi gelir fabrikanızı gezer size ürettirmek istedikleri parçanın teknik resmini yollarlar 8-10 tane prototoip yapar gösterirsiniz, incelerler onay çıkarsa üretime geçilir. Parçanın imali işi ise tamamen makine mühendislerinin işidir. Kimse size sıfırdan parça tasarlatmaz.
    Türkiye' de ki sanayinin büyük bölümü sipariş üzerine iş alır, hazır malzemeden parça üretimi ise makine mühendisinin işi olduğundan çalışma sahanız çok dar. Tercihlerinizi gözden geçirmenizi öneririm. Saygılar.



    Alıntıları Göster
    Sana kalmış, bildiklerimi paylaştım. Başarılar.
    İstersen LionTech16 nikli üyeye sorabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Sana kalmış, bildiklerimi paylaştım. Başarılar.
    İstersen LionTech16 nikli üyeye sorabilirsin.

    "LionTech16" otomotiv mühendisi mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Sana kalmış, bildiklerimi paylaştım. Başarılar.
    İstersen LionTech16 nikli üyeye sorabilirsin.

    "LionTech16" otomotiv mühendisi mi ?

    Tam olarak bilmiyorum, ama çok bilgili bir üyedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Sana kalmış, bildiklerimi paylaştım. Başarılar.
    İstersen LionTech16 nikli üyeye sorabilirsin.

    "LionTech16" otomotiv mühendisi mi ?

    Tam olarak bilmiyorum, ama çok bilgili bir üyedir.

    Çok teşekkür ederim...
  • @Hükümsüz67 asla,asla deme.makine çok zor diyorsun otomotivi kolay mı sanıyorsun? emin ol hiç bir mühendislik kolay değil.hepsi çok zor.üstelik makineyle otomotiv arasında çok fark yok.otomotivci olursan yine ortalama bir makine mühendisi olacaksın.

    @kratoss12,@araf..., hacettepede okuyorum,otomotiv mühendisliğinin son senesi olduğu söyleniyor.lisans anlaşması mı ne bitmiş.ama ne kadar doğru bilemem.

    hedefinizi yüksek tutmazsanız hiç bir zaman yükselemezsiniz..ilk 10u 100ü 500ü hedefleyin arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xsilein

    @Hükümsüz67 asla,asla deme.makine çok zor diyorsun otomotivi kolay mı sanıyorsun? emin ol hiç bir mühendislik kolay değil.hepsi çok zor.üstelik makineyle otomotiv arasında çok fark yok.otomotivci olursan yine ortalama bir makine mühendisi olacaksın.

    @kratoss12,@araf..., hacettepede okuyorum,otomotiv mühendisliğinin son senesi olduğu söyleniyor.lisans anlaşması mı ne bitmiş.ama ne kadar doğru bilemem.

    hedefinizi yüksek tutmazsanız hiç bir zaman yükselemezsiniz..ilk 10u 100ü 500ü hedefleyin arkadaşlar.
    iyi bir egitim almis bir otomotiv muhendisi veya mekatronik muhendisi, makina muhendisinin aldigi mekanik egitimden asagisini almis sayilamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: causetheman

    iyi bir egitim almis bir otomotiv muhendisi veya mekatronik muhendisi, makina muhendisinin aldigi mekanik egitimden asagisini almis sayilamaz.

    Alıntıları Göster
    yeni konu açmaktansa buraya bir otomotiv mühendisliği öğrencisi olarak bu sorunun cevabını ben de merak ediyorum . cevaplarda otomotiv ve makine müh. karşılaştırılmış. ben şu an Kocaeli üni otomotiv mühendisliği 1. sınıf öğrencisiyim ve Gazi üni. otomotiv mühendisliğine yatay geçiş yapmak istiyorum . Not ortalamam ve şartlarım tutuyor. Tabi ki kontenjan olması dahilinde.

    Sizce Gazi mi Kocaeli mi yoksa Uludağ mı bu bölümde daha iyi üniversite?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsnsnr

    yeni konu açmaktansa buraya bir otomotiv mühendisliği öğrencisi olarak bu sorunun cevabını ben de merak ediyorum . cevaplarda otomotiv ve makine müh. karşılaştırılmış. ben şu an Kocaeli üni otomotiv mühendisliği 1. sınıf öğrencisiyim ve Gazi üni. otomotiv mühendisliğine yatay geçiş yapmak istiyorum . Not ortalamam ve şartlarım tutuyor. Tabi ki kontenjan olması dahilinde.

    Sizce Gazi mi Kocaeli mi yoksa Uludağ mı bu bölümde daha iyi üniversite?

    Alıntıları Göster
    Üniversite olarak Uludağ Üniversitesini tavsiye ederim.Staj imkanı olarak iyi.Ayrıca eğitiminden de memnun kalırsınız.Otomotiv mühendisliği binası yeni.Şehir de güzel.(Ayrıca arkadaşlar makine mühendisliği konusundan bahsetmiş,ben de katılıyorum bi düşün makine mühendisliğini)




  • Cevabin için teşekkürler ama aklimda gazi var su an staj imkanini ise okul ayarlamis
  • tf-otomotiv.gazi.edu.tr
    İşyeri Eğitimi Anlaşması Yapılan Firmalar - Otomotiv Mühendisliği Bölümü
    http://tf-otomotiv.gazi.edu.tr/posts/view/title/isyeri-egitimi-anlasmasi-yapilan-firmalar-41124
  • Makine mi otomotiv müh mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 'Şükrü

    Makine mi otomotiv müh mu?
    Otomotive olan tutkunuzla alakalı.
    Türkiye şartlarında otomotiv sektöründe iş bulma olasılığınız bir makina mühendisine göre daha düşüktür.

    Lakin şunu söyleyebilirim, makina mühendisliği okumuş arkadaşların neden kendini bu kadar üstün gördüğünü anlamak mümkün değil.
    Mekatronik mühendisiyim şuan makinacının işini yapmakla kalmıyorum, elektronik kontrol işlerine de bakıyorum.

    Makina derslerini sadece kendileri aldığını sanan arkadaşlara:
    boşuna kendilerini kandırmasınlar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    quote:

    Orijinalden alıntı: barman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    quote:

    Orijinalden alıntı: alizwel

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kratoss12

    Bende makine mühendisliği 1. sınıf öğrencisiyim söylediklerim biraz taraflı gibi gelebilir ama bence makine gibi temel bir mühendisliği seçmek çok daha avantajlı olur senin için.Enerji sistemleri, otomotiv gibi makineden kopmuş mühendislikler sadece senin iş alanlarını kısıtlıyor.Zaten bu mühendisliklerde ilk iki sene makine ile aynı dersleri görüyorsun.Bence hedefini daha yüksek puanlı üniversitelerin (İTÜ,ODTÜ) gibi makine mühendisliklerini hedef tutmanı öneririm.

    Bir bilgisayar mühendis adayı olarak otomativ yerine makine öneriyorum bende

    Teşekkürler, Makine mühendisliği kesinlikle düşünmüyorum...

    Zaten otomotiv mühendisliği makine mühendisliğinin bir dalı. Sen mezun olduğunda Otomotiv mühendisliğinden mezun bile yazmıyor. "Makine Mühendisliği Otomotiv programından mezundur" şeklinde yazıyor. Yani bir makine mühendisinin aldığı eğitime yakın bir eğitim alacaksan. Hani otomotiv isterim, makine istemem demen komik geldi bana açıkçası.

    Şöyle söyliyeyim, Makine müh. okuyan iki tane abim var ve okuması gerçekten zor..

    zaten piyasada istemediğin kadar makine mühendisi var. Otomotiv mühendisliğinin de önü açık görünüyor.Bu yüzden makine okumaktansa,otomotiv okurum çok daha iyi ;)

    Otomotiv mühendisliği birçok iş ilanında üniversitelerin Makine mühendisliği veya Otomotiv mühendisliği lisans mezunu olmak yazıyor. Yani senin iş başvurularına makine mezunu adamda başvurabiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin5306


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    quote:

    Orijinalden alıntı: barman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    quote:

    Orijinalden alıntı: alizwel

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kratoss12

    Bende makine mühendisliği 1. sınıf öğrencisiyim söylediklerim biraz taraflı gibi gelebilir ama bence makine gibi temel bir mühendisliği seçmek çok daha avantajlı olur senin için.Enerji sistemleri, otomotiv gibi makineden kopmuş mühendislikler sadece senin iş alanlarını kısıtlıyor.Zaten bu mühendisliklerde ilk iki sene makine ile aynı dersleri görüyorsun.Bence hedefini daha yüksek puanlı üniversitelerin (İTÜ,ODTÜ) gibi makine mühendisliklerini hedef tutmanı öneririm.

    Bir bilgisayar mühendis adayı olarak otomativ yerine makine öneriyorum bende

    Teşekkürler, Makine mühendisliği kesinlikle düşünmüyorum...

    Zaten otomotiv mühendisliği makine mühendisliğinin bir dalı. Sen mezun olduğunda Otomotiv mühendisliğinden mezun bile yazmıyor. "Makine Mühendisliği Otomotiv programından mezundur" şeklinde yazıyor. Yani bir makine mühendisinin aldığı eğitime yakın bir eğitim alacaksan. Hani otomotiv isterim, makine istemem demen komik geldi bana açıkçası.

    Şöyle söyliyeyim, Makine müh. okuyan iki tane abim var ve okuması gerçekten zor..

    zaten piyasada istemediğin kadar makine mühendisi var. Otomotiv mühendisliğinin de önü açık görünüyor.Bu yüzden makine okumaktansa,otomotiv okurum çok daha iyi ;)

    Otomotiv mühendisliği birçok iş ilanında üniversitelerin Makine mühendisliği veya Otomotiv mühendisliği lisans mezunu olmak yazıyor. Yani senin iş başvurularına makine mezunu adamda başvurabiliyor

    +1 kocaeli otomotiv Mühendisliği nden marmara Üniversitesi makine Mühendisliği (mühendis lik Fak. ) ne yatay geçiş yaptim makinenin alanıcçok geniş olmasi ile ben de doğru kararımi daha yeni verdiğimiz düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsnsnr

    quote:

    Orijinalden alıntı: yasin5306


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    quote:

    Orijinalden alıntı: barman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümsüz67

    quote:

    Orijinalden alıntı: alizwel

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kratoss12

    Bende makine mühendisliği 1. sınıf öğrencisiyim söylediklerim biraz taraflı gibi gelebilir ama bence makine gibi temel bir mühendisliği seçmek çok daha avantajlı olur senin için.Enerji sistemleri, otomotiv gibi makineden kopmuş mühendislikler sadece senin iş alanlarını kısıtlıyor.Zaten bu mühendisliklerde ilk iki sene makine ile aynı dersleri görüyorsun.Bence hedefini daha yüksek puanlı üniversitelerin (İTÜ,ODTÜ) gibi makine mühendisliklerini hedef tutmanı öneririm.

    Bir bilgisayar mühendis adayı olarak otomativ yerine makine öneriyorum bende

    Teşekkürler, Makine mühendisliği kesinlikle düşünmüyorum...

    Zaten otomotiv mühendisliği makine mühendisliğinin bir dalı. Sen mezun olduğunda Otomotiv mühendisliğinden mezun bile yazmıyor. "Makine Mühendisliği Otomotiv programından mezundur" şeklinde yazıyor. Yani bir makine mühendisinin aldığı eğitime yakın bir eğitim alacaksan. Hani otomotiv isterim, makine istemem demen komik geldi bana açıkçası.

    Şöyle söyliyeyim, Makine müh. okuyan iki tane abim var ve okuması gerçekten zor..

    zaten piyasada istemediğin kadar makine mühendisi var. Otomotiv mühendisliğinin de önü açık görünüyor.Bu yüzden makine okumaktansa,otomotiv okurum çok daha iyi ;)

    Otomotiv mühendisliği birçok iş ilanında üniversitelerin Makine mühendisliği veya Otomotiv mühendisliği lisans mezunu olmak yazıyor. Yani senin iş başvurularına makine mezunu adamda başvurabiliyor

    +1 kocaeli otomotiv Mühendisliği nden marmara Üniversitesi makine Mühendisliği (mühendis lik Fak. ) ne yatay geçiş yaptim makinenin alanıcçok geniş olmasi ile ben de doğru kararımi daha yeni verdiğimiz düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    SIKÇA SORULAR SORULAR


    1. Mercedes ile anlaşma devam ediyor mu?

    Mercedes ile anlaşma devam etmektedir.

    Bu ortaklık bölümümüzün açılması için şirketin hibe para ve de eğitim araçları vermesi ile başlamıştır. bu kapsamda;
    -Öğrencilerin hepsi Aksaray fabrikasında staj yapacak,
    -Son senelerinde derslerini ayarlayabildiklerinde yarı zamanlı çalışacaklar,
    -Öğrencilere yabancı dil eğitiminde kolaylık sağlanacak
    -Staj esnasında diğer üniversite öğrencilerinden ayrıcalıklı olarak Aksaray'da lojmanda kalacaklar.
    -Erasmus için Almanya'ya gidecek öğrencilere maddi destek.

    Bu ortaklık halen devam etmekte. Tek değişen kısım erasmus ve de öğrencilerin sadece Mercedes'te staj yapmak istemeyip farklı şirketlerde staj yapmak istemesinden dolayı; tüm stajlar zorunlu olarak bu şirkette yapılmıyor. Buna rağmen şirkette staj yapan öğrenciler arasında halen en çok stajyer bölümümüzden alınıyor.









    2. Mezun olanlar Makine Mühendisi olarak çalışabiliyor mu? (Makine Mühendisliği denkliğimiz var mı?)

    Evet çalışabiliyor. Diplomanızda "Makine Mühendisliği Otomotiv Programları" yazıyor. Bölüm Türkiye'nin en iyi Otomotiv Mühendisliği olmasının yanı sıra. Türkiye'nin en iyi Makine Mühendisliklerinden birisi. Mezunlar Makine Sanayi de her türlü şirkette çalışabiliyorlar. (ASELSAN, ROKETSAN, TAI, TEI VS.) Son yıl birçok mezunumuz ASELSAN' da işe başladı. Yani anlayacağınız özel sektörde Makine Mühendisi olarak çalışabiliyorsunuz.

    Gelelim devlette çalışma kısmına YÖK bizim bölümümüzü "Makine Mühendisliği" olarak kabul etmiyor. Eskiden ediyordu fakat "Makine Mühendisliği" olarak kabul edilen tek "Otomotiv Mühendisliği" bizim bölüm olduğundan diğer Otomotiv Mühendislikleri YÖK ten kendilerine Makine Mühendisliği yetkisi istemişler. Halbuki diğer Otomotiv Mühendisliklerinin okullarında ayrıca "Makine Mühendisliği" bölümleri de mevcut. Bizim okulda ise ise Makine Mühendisliğinin dersleri bizde olduğu için ayrıca bir Makine Mühendisliği bölümü yok. Bizim bölümümüz "Makine Mühendisliği" olarak geçiyor okulda. Yök te saçma bir karar veriyor ve bizim Makine Mühendisliği yetkimizi iptal ediyor. Fakat bunun bölümdeki hiç kimse için bir önemi yok çünkü devlette işe girmek isteyen yok bölümde. Aynı şekilde mezunlardan da devlette işe giren yok. Okul yine de hakkımız olanı almak amacıyla YÖK e karşı dava açmış vaziyette. Tercih yapacak öğrenciler imza yetkisi olmadığını görünce panik yapıyorlar. Fakat böyle bir şeye kesinlikle gerek yok.

    Sizler buraya ileride devlette çalışmak için gelmiyorsunuz.

    Kısacası bizi Savunma Sanayi şirketleri bile işe alıyorken Devlette Makine Mühendisi olamıyoruz. Zaten bu soruyu soran arkadaşların merak ettiği kısımda özelde Makine Mühendisi olarak çalışılıp çalışılamadığıydı umarım sizi bu konuda aydınlatmışımdır.

    Bölüm öğrencilerinin son 5 yılda işe girdikleri yerler ve giriş sürelerinin istatistikleri:

     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ


    Bu da ODTÜ Makine Mühendsiliğinin istatistikleri:

     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ


    İki istatistikte bölümlerin kendi yayınladığı istatistikler. Gördüğünüz gibi ciddi anlamda birbirine yakın istatistikler. Bunun sebebi bölümümüzde Makine ve Otomotiv iç içe okutulduğundan
    yelpazesinin geniş olmasındandır. Hacettepe Makine Mühendisliği Otomotiv Programları diğer makinelerden farklı bir proje olarak hayata geçirilmiştir ve bunun meyvelerini mezunlarının kalitesi ile
    toplamıştır. Bu yüzden iş bulma süreleri kısalıyor. NAormalde ODTÜ Makine ile 20 bin civarında alım yapan başka bir mühendisliği kıyaslarsanız göreceksiniz ki bu kadar benzerlik
    olması çok zordur. İstatistikte görüldüğü gibi öğrencilerimizin %60 a yakını mezuniyet sonrası direk işe girmişlerdir. %70 ten fazlası ilk 3 aylık süreçte iş bulmuştur.




    3. EVT S1'e ne oldu?

    Destek verilmediği için maalesef projeye son verilmiştir. Fakat destek gelirse hala devam etme şansı var. Bu arada otomobil bizim bölümün hangarında duruyor şu an.

    EVT S1 ne diyenler için








    4. Bölümün sıralaması neden sürekli düşüyor?

    Sıralama düşmesi dediğimiz şey insanların tercihlerinin azalmasıdır. Zamanında İTÜ ve ODTÜ Makine'den bile yüksek puan ile alım yapan bu bölümün sıralamaları neden düştü. Şuan hatrı sayılır bir bölüm olan YTÜ Makine den daha yüksek sıralama ile alım yapılıyor. Peki bunların sebepleri nelerdir? Gelin madde madde açıklayalım.

    A. İnternette bölümle alakası olmayan kişilerin Mercedes'le anlaşmasının bittiğini iddia etmesi. Bunun üzerinden bölüme yüklenmesi. Bunu yazının ilk bölümlerinde açıkladık.

    B. Açıldığından beri küçük miktarda kontenjan artışlarının yaşanması. Her yıl sınava giren öğrenci sayısı artıyor ve buna bağlı olarak kontenjan artıyor. Haliyle sıralamar bir miktar düşüyor.

    C. Ankara dışından tercih yapacak öğrencilerin bölüm hakkında bilgi alabileceği tek ortamın internet olması buna bağlı olarak belirtmiş olduğumuz gibi yanlış bilgilendirilmeleri ve

    bölümü tercih etmemeleri. Açmış olduğum bu konunun en büyük amaçlarından birisi de Ankara dışında yaşayan tercih yapacak öğrencileri bilgilendirmek zaten.

    D. Tek cinsiyetten tercih yapılması. Endüstri gibi alanlar her 2 cinsiyettende bol tercihler alıyor Elektrik Elektronik ve İnşaat gibi bölümler de erkek nüfusu çok baskın.

    İş Otomotive gelince bu olay zirve yapıyor. Bölümün %94 ü erkeklerden oluşuyor.

    YÖK'ün sitesinden alınmış Hacettepe Elektrik-Elektronik ve Otomotiv bilgileri
     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ


    E. Hacettepe hariç "Otomotiv Mühendisliği" olan diğer bütün okullarda ayrıca "Makine Mühendisliği" bulunması. Bizim aynı zamanda "Makine Mühendisliği olduğumuzu öğrencinin bilmemesi.

    Tabi tercih yapacak öğrenci bu saydıklarımın farkında değil o an sadece bölümün sıralamasının yıllar içinde düşmüş olduğunu görüyor ve araştırmadan bölümü kafasından siliyor.

    Zaten sıralamalar ODTÜ ile yakın "ODTÜ nün bir bölümü olsun" diye düşünüyor. Muhtemelen orada bir mühendislik yazıyor. Sıralamaya göre tercih yapmak saçma bir davranış.

    Tercih yaparken dikkat edilmesi gerekenler. "Bu meslek bana uyar mı? Geleceği nasıl?" gibi şeyler olmalıyken sıralamaya göre tercih yapılıyor malesef.






    5. Yurt dışı imkanları nasıl?

    Gayet geniş. Erasmusla gidebildiğiniz ülkeler: Kabaca sayarsak Almanya, Fransa, İspanya, Portekiz, Litvanya şeklinde. Bölümün hem İngilizce olması hemde Almanca hazırlık bulunması sizin yurt dışınıza çıkışınızı kolaylaştırıyor.

    Ekstra dil avantajıyla diğer Makine mühendisliklerine göre 1-0 daha avantajlı oluyorsunuz. Buradan daha ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz:
    www.me.hacettepe.edu.tr
    Hacettepe Üniversitesi - Makina Mühendisliği Bölümü
    http://www.me.hacettepe.edu.tr/tr/erasmus.html


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Neyse birazda bölümden bahsedelim. Hacettepe Üniversitesi Makine Mühendisliği Otomotiv Programları 2 adet hazırlığa sahiptir. 1 yıl Almanca 1 yıl İngilizce. Bölüme girişte sizi Almanca ve İngilizce muafiyet sınavlarına alıyorlar. Eğer dilleri yeterli seviyede biliyorsanız geçersiniz o dilin hazırlığını okumazsınız. Eğer geçemezseniz de dilekçe vererek hangisi isterseniz onu önce okuyabilirsiniz. Bölümün eğitim dili %100 İngilizce sadece Türk Dili ve o tür dersler her yerde olduğu gibi doğal olarak Türkçe. 2 yabancı dil olması çok büyük bir avantaj hem yurt içi hem yurt dışı çalışma açısından özellikle yurt dışı için.
    Türkiye de ki şirketler bile artık İngilizceyi ana dil gibi görüyorlar. Zaten o konuyu tartışmaya bile gerek yok kesinlikle çok iyi bilmeniz gerek. İngilizceye ekstra olarak dil istiyorlar. Bizim bölümümüzün en büyük avantajlarından birisi bu yüzden çift hazırlık. Dışarıda sizden kur başına tonla para alacaklar. Kaldı ki haftada eğitim saati 9 saat civarında olacak. Hacettepe Otomotiv de ise haftada 25 saat eğitim görüyorsunuz Almanca hazırlıkta. Kurslarda konuşamayacağınız kadar Almanca konuşma fırsatınız oluyor. Almanca eğitimi tamamalandığında ise B1 seviyesini tamamlamış oluyorsunuz.
    Başka bir konu ise öğrenciylen çalışma konusu. Okulun ilerleyen yıllarında bazı şirketler öğrencilerin başvurlarını kabul edebiliyorlar. Öğrenciyken çalışma fırsatı bulabiliyorsunuz. Haftada birkaç gün giderek asgari ücret alabiliyorsunuz. Mezun olunca da direk orada işe başlıyorsunuz. Tabi maaşınız katlanmış oluyor.



    FAKÜLTENİN DIŞARIDAN GÖRÜNÜŞÜ: (Hangar fakültenin bitişiğinde)

     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ



    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    BÖLÜM HANGARI

     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ


     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ




    LABORATUVARLAR

    1. Otomotiv Laboratuvarı

    Otomotiv laboratuvarı toplam 2155 m2 kapalı alana sahip (990 m2 ofisler, 1165 m2 laboratuvar alanı) ayrı bir binadır. Bu laboratuvar araç test merkezi olarak tasarlanmıştır. Yakın bir gelecekte içinde barındıracağı temel araç dinamiği ve motor test ekipmanlarıyla tez çalışmalarında ve sanayi ile ortak yürütülecek projelerde etkin olacak kilit bir tesistir. (EVT S1 burada yapıldı.)

     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ


    2. Makina Atölyesi

    Konvansiyonel talaşlı üretim tezgahlarının bulunduğu atölyedir.

     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ


    3. Mekanik Laboratuvarı

    Bu laboratuvarda 1 adet 60 ton kapasiteli çekme test cihazı ve 1 adet darbe test cihazı (INSTRON) bulunmaktadır.

     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ


    4. Araç Parça Laboratuvarı

    Araç Parça Laboratuvarında binek ve ağır vasıta araçlarının fren, aktarma organları, süspansiyon vb gibi mekanik parçaları bulunmaktadır. Bu laboratuvar “nasıl çalışır” sorusuna yanıt vermek için kullanılmaktadır. Ayrıca bu laboratuvarda fren ve süspansiyon testleri yapabilen iki düzenek bulunmaktadır.

     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ



    5. Bilgisayar Laboratuvarı

    Bölüm lisans ve lisansüstü öğrencilerinin kullanımına açık laboratuvardır ve içerisinde bir çok lisanslı yazılım bulundurmaktadır (CATIA, ADAMS; ANSYS; ANSYS CFX).

     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ


    6. CNC Laboratuvarı

    Bu laboratuvarda 1 adet 3-eksen nümerik kontrollü torna, 1 adet 5-eksen nümerik kontrollü dik işleme merkezi bulunmaktadır.

     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ


    7. İçten Yanmalı Motor

    İçten yanmalı motorlar eğitim ve araştırma çalışmalarında kullanılan bir laboratuvardır. Laboratuvar 5 kW’lık bir motor test sistemine sahiptir.

     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ



    8. Mekatronik Laboratuvarı

    Mekatronik, ölçüm ve test mühendisliği konularında eğitim ve araştırmaların yapıldığı laboratuvardır. Laboratuvarda ayrıca sensor ve kontrol eğitim setleri bulunmaktadır.

     OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ



    9. Malzeme Laboratuvarı:http://nanomative.org/en/

    10. Çok Fazlı Akış Laboratuvarı:http://www.multiphase.hacettepe.edu.tr/

    11. Esnek Mekanizmalar Laboratuvarı:http://yunus.hacettepe.edu.tr/~etanik/crmr/

    12. SensTech Laboratuvarı:





    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



    Bölümümüzün Bazı Otomotiv ve Makine mühendisliklerinden farkı ise;

    + Öncelikle hem İngilizce hem Almanca hazırlık avantajı var bunun dışında dersler %100 İngilizce. Yani yurt dışında çalışma şansınız daha fazla.

    + Biz Makine Mühendisi + Otomotiv Mühendisiyiz (Sadece Hacettepe Üniversitesi Makine Mühendisliği Otomotiv Programları mezunları Hem Otomotiv hem Makine Mühendisi olabiliyor.) . Yani çalışma alanımız çok daha fazla sadece Türkiye de bile. Hem Makine sanayide hem Otomotiv Sanayide çalışabiliyoruz.

    + Bizim Mercedesle ilişkilerimiz var. Bunun dışında birçok Savuna Sanayi şirketi ile iletişim içindeyiz.

    + Erasmus kontenjanlarımız daha yüksek ve anlaşmalı olduğu Üniversiteler daha kaliteli.

    + Giriş maaşlarımız daha yüksek. (Burada okul bir basamak görevi görüyor. Kaliteli bir okulda daha rahat gelişirsiniz. Gelişince ise

    güzel maaşlar alırsınız.)

    Bölüm hakkında doğru bilgiler gördüğünüz şekilde. Bölümün bir öğrencisi olarak umarım yardımcı olabilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fellowshipTR -- 12 Mart 2017; 10:49:20 >




  • Hocam hangi bölümü seçtiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeremiKılarksın

    Hocam hangi bölümü seçtiniz ?

    Boğaziçi - Uluslararası Ticaret :)
  • hocam 2012 i de otomovit istiyordunuz forumda ki herkes makine daha iyi dedi siz uluslar arası ticaret yazmışsınız ne alaka
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.