Şimdi Ara

Otoyolda alev alan Tesla sönmek bilmedi: 22.700 litre su harcandı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bu söndürme sorununa acilen alternatif ve kolay bir çözüm gerekiyor.

  • sreylare kullanıcısına yanıt

    alev almaz piller üzerine çalışmalar var ve öyle hay hay zirzop üreticiler de değil, mercedes'ten bmw'ye pek çok büyük ve köklü üreticiler bu alanda yatırımlar yapıyor, yatırımlara ortak oluyor. 2025 sonrası yavaş yavaş üretim hattından çıkar yeni teknolojiler

  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz gibi alev almaz BYD Blade tipi piller var. Enerji yoğunluğu (menzili) normal pillere göre yarı yarıya düşük ama. Menzil en büyük sorun zaten

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sreylare kullanıcısına yanıt
    Söndürme değil, baştan alev almasının kesin engellenmesi gerek.
    Daha geçtiğimiz Aralık 2022'de yol kenarındaki ağaca çarpıp alev alan Tesla 3 yandı. İtfaiye yangını söndürdü fakat içindeki sürücü çoktan yanarak can verdi:

    Otoyolda alev alan Tesla sönmek bilmedi: 22.700 litre su harcandı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunu Çinliler yapsa anında ambargo ban koyarlardı. Tesla'ya torpil geçiyorlar

  • mutercim kullanıcısına yanıt
    Tesla, Volkswagen ve başka birkaç markaya batarya üreten Çinli Contemporary Amperex Technology (CATL) lityuma göre cok daha hızlı şarj olan "sodium-ion" pil üreteceğini duyurdu. Bakın linki burada:

    https://www.futurecar.com/4883/Teslas-Battery-Supplier-CATL-to-Start-Production-of-Sodium-ion-EV-Batteries-Next-Year

    Sodyum, Sodyum Klorit 'tir o da tuzdur. Tesla, VW, tuz tabanlı pil kullanacak bu konuda ne diyorsunuz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Blitz. kullanıcısına yanıt

    Bildiğim kadarıyla biri pozitif diğeri negatif yüklü iki sıvı aynı anda elektrodların arasından geçirilerek elektrik üretiliyor o elektrik motorları besliyor. Kapalı döngü sistemi olanlar ve her seferinde doldurulan sistemler var. Kapalı döngüde yine şarj olayı var fakat pilleri doldurma değil sıvıları anot ve katot olarak yükleme var sonrasında rejeneratif frenleme sistemiyle sıvılar yoldayken de enerji yüklenebilir. Her seferinde yüklenenler istasyondan anot ve katot yüklü iki ayrı sıvı depolarına dolduruluyor araç ilerledikçe elektrodlardan geçen sıvılar klima suyu gibi araçtan atılıyor.


    Baktığım kadarıyla roketlerde iyon itki motorları da temel olarak benzer bir prensiple çalışıyormuş.

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    ona da çalışıyolar elbette

  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    Harddisk değil ki bu, aynı boyutta daha yüksek kapasite sağlanabilsin.

    lityum bataryadan küçük boyutta çok daha yüksek enerjinin adresi belli: Hidrojen.

    Toyota'nın 100% lithium-powered araç işine girmeyip hidrojen demesinin bir sebebi var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    ilk cümlen saçma.

    hidrojen, kendi karakterinden ötürü verimsiz (verim/maliyet) ama bence geliştirilmeye devam edilmeli


    toyotaya gelince, dinozor ceo istifa ettirildi toyoda hanedanlığı tarafından, yerine daha yenilikçi biri geldi. toyota elektrikli furyası yükselirken geç kalmadan hatasından döndü

    yakında %100 elektrikliler için yol haritalarını yenilerler, bir seneye de konsept arabalar, sonra üretim falan

  • Zamanla aşılamayacak bir problem yok. Ya söndürme sistemi olarak ya da üretimde yapılan değişiklikler ile illa ki üstünden gelinecektir.

  • QuexSeeL kullanıcısına yanıt

    Baya benziyor o zaman hocam ama tam aynı değil galiba

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell


    Apollo uzay aracında servis modülünde de kullanılan bir sistem bu

    https://airandspace.si.edu/collection-objects/fuel-cell-apollo/nasm_A19730934000


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Arkadaşım trollük yapacaksan benimle uğraşma, yazdığın saçmalıkları okumak yeterince sinir bozuyor zaten. Yok eğer bir element ile bir bileşik arasındaki farkı gerçekten bilmiyorsan sana öğretecek olan ben değilim. Lise fizik-kimya derslerine dön. Burada gençlerin kafasını bulandırma hakkın yok.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.