Şimdi Ara

Otoyolda alev alan Tesla sönmek bilmedi: 22.700 litre su harcandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otoyolda alev alan Tesla sönmek bilmedi: 22.700 litre su harcandı
    Geçtiğimiz Pazar günü Sacramento itfaiye ekibi bir Tesla Model S'in yandığına dair ihbar aldı. Kurtarma ekiplerinin düzenli olarak karşılaştığı sıradan bir vaka gibi görünüyordu ancak söz konusu olay elektrikli otomobilleri söndürmenin içten yanmalı araçlardan çok daha zor olduğunu bir kez daha kanıtladı.






    Resmi raporda görevlilerin elektrikli aracı söndürmek için iki itfaiye aracı, bir su tankeri ve bir merdivenli kamyon talep etmek zorunda kaldığı belirtildi. Bataryadan kaynaklanan yangının söndürülmesi için arabanın kriko ile kaldırılması gerekiyordu. Alevleri söndürmek için yaklaşık 6.000 galon su kullanıldı.



    Otoyolda alev alan Tesla sönmek bilmedi: 22.700 litre su harcandı



    Köpük de işe yaramıyor



    Bir Amerikan galonu yaklaşık 3.8 litre demek. Bu da itfaiyecilerin aracı söndürmek için 22.700 litre su harcadıkları anlamına geliyor. Tesla Model S'in acil durum müdahale kılavuzunda elektrikli otomobilin bataryasını söndürmek ve soğutmak için 3.000 ila 8.000 galon (11.356 ila 30.283 litre) su gerekebileceği bilgisi var.



    Otoyolda alev alan Tesla sönmek bilmedi: 22.700 litre su harcandı
    İtfaiyeciler ayrıca elektrikli otomobilleri söndürmek için geleneksel otomobillerde olduğu gibi köpük kullanılamayacağını söyledi. Köpük bildiğiniz üzere yanma sürecini durdurmak amacıyla oksijeni kesmek için kullanılıyor. Ancak lityum piller yandığında katot malzemesi yok olur ve oksijen açığa çıkar, bu nedenle yanma köpüğün altında bile devam eder.




    Kaynak:
    Metro Fire of Sacramentotwitter
    Metro Fire of Sacramento
    https://twitter.com/metrofirepio/status/1619500987349340165







  • Adamlar kendileri demiş suyla soğutun diye, herhalde biliyorlardır nasıl soğuyacağını.

    Lityum metali sodyum gibi suyla patlayıcı bir tepkimeye girmiyor, hafif hafif hidrojen gazı açığa çıkıyor.([link=https://www.youtube.com/watch?v=Vxqe_ZOwsHs]) Zaten pillerdeki lityum da iyon halde, anladığım kadarıyla biraz daha etkisini hafifletiyor o durum. Mesele elektrolitin tepkimeye girip aşırı ısınmaya neden olmasıymış. Onun için de soğutun bir şekil diyorlar. Hatta itfaiyeye mümkünse su dolu büyük bir konteynıra batırın yanan arabayı diye tavsiyelerde bulunanlar var.

    Şimdi lityumdan bahsettik, arkadaşın biri gelip "lityum tuzdur zaten metal değil" filan diye saçmalamaya başlayabilir. Bu aralar dadandı foruma, internetten okuduğu garip komplo teorileri yaymaya çalışıyor. İnanmayın.
    Elektrikli araçlar lityum bataryalar kullandığı sürece böyle bir risk var. Belki dahili bir söndürme veya güçlü bir soğutma sistemi ile önlenebilir.

    Fakat yinede benzinli araçlara göre daha güvenli olduğu da bir gerçek. Bu kadar haber olmasının tek sebebi aracların tesla veya elektrikli olması. Elektrikli araçların yanma riski içten yanmalılara göre 10 kat düşük. Ayrıca içten yanmalılar gibi birden alev almıyor, büyük bir alev topuna dönmüyorlar, dolayısı ile yolcuların kurtulma oranı çok daha yüksek.

    Yani araştırmadan bilmeden başka yerlerinden yorum çıkaranlara itibar etmeyin.
    buharli trenler ilk ciktiginda hayvanlarimizi korkutup zayiflamalarina neden oluyor, cevreye kivilcim atip yangin cikariyor diyenlerin torunlari burda toplanmis. her yenilik geldiginde boyle bir cahil tepkisi oluyor, ne oldugunu anlamadan bilmeden kulakdan dolma seylerle karsi cikiyor. hele birde kaza falan olduysa aynen burdaki curcuna.
  • Herkesin bir elektirikli sevdası var,lakin getirdikleri sorunlarda ileride bir sorun yumağına dönmeye aday.

  • Şimdilik bir elektrikli aracın söndürülmesi bir sorun.Yarın iki ya da daha fazla elektrikli aracın kazası/yanması sonrası senaryoda neler var acaba...

  • Su alevi daha da harlamaz mı bu tür aktif metallerde? Yanan ateşe odun atıp durmuşlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hale bak nereden baksan zarar,
    Bataryanın üretiminden tut, pilin geri dönüştürülmesine, fosil yakıtlarla şarj etmeye, yandığında 30 ton bu kullanmaya kadar.

    Bide şarj süresini bekleyeceksin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Led Zeppelin L kullanıcısına yanıt
    Adamlar kendileri demiş suyla soğutun diye, herhalde biliyorlardır nasıl soğuyacağını.

    Lityum metali sodyum gibi suyla patlayıcı bir tepkimeye girmiyor, hafif hafif hidrojen gazı açığa çıkıyor.([link=https://www.youtube.com/watch?v=Vxqe_ZOwsHs]) Zaten pillerdeki lityum da iyon halde, anladığım kadarıyla biraz daha etkisini hafifletiyor o durum. Mesele elektrolitin tepkimeye girip aşırı ısınmaya neden olmasıymış. Onun için de soğutun bir şekil diyorlar. Hatta itfaiyeye mümkünse su dolu büyük bir konteynıra batırın yanan arabayı diye tavsiyelerde bulunanlar var.

    Şimdi lityumdan bahsettik, arkadaşın biri gelip "lityum tuzdur zaten metal değil" filan diye saçmalamaya başlayabilir. Bu aralar dadandı foruma, internetten okuduğu garip komplo teorileri yaymaya çalışıyor. İnanmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mutercim -- 1 Şubat 2023; 22:36:30 >
  • Aaa öyle demeyin çok çevrecidir elektrikli arabalar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • mutercim kullanıcısına yanıt
    Açığa çıkan Hidrojen yanar bence Konteyner içinde kuru buz/azot gazı tarzı soğutucular daha efektif olur diye su ile boşa uğraşmışlar demek istedim. Etrafa yayılan kimyasallar da kısıtlanır böylelikle.
    İyi forumlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli araçlar lityum bataryalar kullandığı sürece böyle bir risk var. Belki dahili bir söndürme veya güçlü bir soğutma sistemi ile önlenebilir.

    Fakat yinede benzinli araçlara göre daha güvenli olduğu da bir gerçek. Bu kadar haber olmasının tek sebebi aracların tesla veya elektrikli olması. Elektrikli araçların yanma riski içten yanmalılara göre 10 kat düşük. Ayrıca içten yanmalılar gibi birden alev almıyor, büyük bir alev topuna dönmüyorlar, dolayısı ile yolcuların kurtulma oranı çok daha yüksek.

    Yani araştırmadan bilmeden başka yerlerinden yorum çıkaranlara itibar etmeyin.

  • Yüzyılın balonu ve para sağmalık ineği bu EV araçlar olacak

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • nanoflowcell - Google'da Ara


    Flow Batteries For Electric Vehicles Even Less Crazy Than Before (cleantechnica.com)


    Flow batteries and cars: a complicated love story (substack.com)


    Gelecek elektrikli araçlarda fakat mevcut pil sistemleriyle değil. Bence en mantıklı yöntem bu likit sistem, mevcut akaryakıt istasyonlarının adaptasyonu daha kolay, pompalardan benzin alır gibi depoları doldurup 10 dk da yolunuza devam edebilirsiniz, yanıcı bir sıvı olmadıkları için muhtemelen basınçlı sistemlerle bile doldurulabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QuexSeeL -- 2 Şubat 2023; 0:54:46 >




  • Sacramento belediyesinin beceriksizliği...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Al sana çevre, söndürmeyin la 22bin litre su ziyan olmuş, suya yazık.Bırakın yansın wk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • QuexSeeL kullanıcısına yanıt

    Hocam bu uzay araclarinda kullanilan yakit hucresi ile ayni sey galiba yanlis miyim?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batarya fabrikası atom bombası o zaman

  • Bu hikayede olan suya olmuş yazık, üstüne ateşi sıçratmayacak yanmaz branda atıp kül olmasını beklemek daha mantıklı.



    Batarya üretirken bir ton su, söndürürken de öyle su valla susuzluk sorununu kendimiz hızlandırıyoruz

  • buharli trenler ilk ciktiginda hayvanlarimizi korkutup zayiflamalarina neden oluyor, cevreye kivilcim atip yangin cikariyor diyenlerin torunlari burda toplanmis. her yenilik geldiginde boyle bir cahil tepkisi oluyor, ne oldugunu anlamadan bilmeden kulakdan dolma seylerle karsi cikiyor. hele birde kaza falan olduysa aynen burdaki curcuna.

  • khanstern kullanıcısına yanıt
    Su yok olmuyor ki? Akıp gidiyor toprağa, oradan da devri daim ediyor zaten. Lavabolardan akan su yok mu oluyor?

  • Bu tarz yangınlar için çözüm açıklıyorum:

    Yanan elektrikli araç bir kepçe ile alınıp yangın geçirmeyen bir konteyner içerisinde farklı bir yere taşınacak kamyonla. Yansın dursun. Bu kadar basit.

  • Çok net konuşmuşsunuz, rica etsem etsem kaynak paylaşır mısınız ? Okuyalım bilinçlenelim.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.