Şimdi Ara

CATL, yeni yüksek yoğun pilini 4 tonluk uçakta test etti: Elektrikli uçaklar geliyor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • CATL, yeni yüksek yoğun pilini 4 tonluk uçakta test etti: Elektrikli uçaklar geliyor mu?
    Dünyanın en büyük batarya üreticisi olan CATL'ın pilleri birçok elektrikli otomobile güç veriyor. Ancak Çinli devin daha büyük hedefleri var. Uzun menzilli elektrikli uçak rüyasını gerçeğe dönüştürmek isteyen şirket, ultra yüksek yoğunluğa sahip bataryasıyla çalışan 4 tonluk elektrikli uçağı başarıyla test ettiğini açıkladı. CATL, 2028 yılına kadar 2000 ile 3000 km menzile sahip 8 tonluk elektrikli uçağa güç vermeyi planlıyor.



    Klasik lityum iyon bataryaların iki katı yoğunluğa sahip



    Nisan ayında Şangay Otomobil Fuarı'nda yeni Yoğunlaştırılmış Pilini (Condensed Battery) tanıtan CATL, 500 Wh/kg enerji yoğunluğuyla klasik lityum iyon pillerin iki katı yoğunluk sunduğunu açıklamıştı. CATL, bu değerin elektrikli yolcu uçaklarının önünü açacağını iddia ediyor.



    CATL, elektrikli uçağı geliştirmek için Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) ile ortak çalışıyor. Şirket geçen yaz, sivil uçakların yanı sıra motor ve pervane gibi bileşenleri tasarlamak ve geliştirmek için bir havacılık birimi kurdu.



    Ayrıca Bkz.ASPİLSAN, uçak, helikopter ve SİHA’lar için batarya üretiyor



    CATL başkanı Robin (Zeng) Yuqin, elektrikli uçağın CATL'nin Yoğunlaştırılmış Pilini kullanacağını doğruladı. Zeng, CATL'nin yüksek yoğunluklu bataryalarının uzun menzilli uçuşlar için yeterince güçlü olduğunu ve özel ve ticari jetler için uygun hale geldiğini söyledi.



     



    2024'ün ilk çeyreğinde CATL, %37 pazar payıyla batarya piyasasında ilk sırada yer alıyor. İkinci sırada ise %15 pazar payıyla BYD bulunuyor. Tesla, BMW, Mercedes-Benz ve Volkswagen gibi birçok otomobil üreticisine batarya sağlayan şirket, Almanya, Tayland, Macaristan ve Endonezya'da 6 batarya üretim tesisi ve ABD'de Tesla ve Ford ile ortak iki tesis daha inşa etmeyi planlıyor.



     




    Kaynak:https://cnevpost.com/2024/06/25/catl-batteries-to-power-electric-aircraft-3000-km/







  • Başarıyla test edilen 4 tonluk elektrikli uçak yerine neden Airbus A380 fotoğrafı var?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mobil cihazlara ve arabalara getirilsin ...

  • Avrupa’lılar ve Amerika’lılardan önce Çin’li şirketlerin erişimi olacak gibi bu nedenle elektrikli uçaklarda avantaj elde etmek edecekler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • başarılı ya

  • Aslında hibrit uçak daha mantıklı ve yakın zamanda olası. Uçak en çok gücü kalkışta kullanıyor, sadece kalkışı klasik jetle yapıp havada elektrikliye geçilebilirler

  • Bu hedefler pil teknolojisini hızlı geliştitirir.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt
    Dünyada yılda 40 milyon uçuş jet uçakları ile başarıyla gerçekleşiyor iken pile ne gerek vardı gibi bir soru sorabilir miyim?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlara bakıyorumda Teknoloji nin güç olduğunu ve sınırı olmadığını halkımız anlayamdı gitti.


    Niye gerek var yok şöyle olaydı yok hidrojen olaydı saçma yok cart yok curt yok fotoğraf farklı vs vs




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalaraz -- 27 Haziran 2024; 15:25:20 >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Başarıyla test edilen 4 tonluk elektrikli uçak, airbus a380'nin küçük ölçeklisidir belki, olabilir yani sakin ol.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.