Şimdi Ara

Oyun alışkanlıkları değişiyor; Sektör yeni gerçekliğe adapte olmaya çalışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Oyun alışkanlıkları değişiyor; Sektör yeni gerçekliğe adapte olmaya çalışıyor
    Oyun dünyası son yıllarda ciddi bir dönüşüm sürecine girmiş durumda. Yıllarca oyun konsolları ve bu konsollara özel oyunlar üzerinden şekillenen rekabet sahası, bir anda Game Pass ve PlayStation Plus gibi servislere kaydı. Buna paralel olarak Steam'in ve PC oyunculuğunun yükselişi, artık konsolların belirleyici olmadığı yeni bir gerçeklik yarattı. Oyun sektörünün bu yeni döneme adapte olmaya çalıştığı şu günlerde, sektörü daha da hazırlıksız yakalandıkları yeni bir değişim bekliyor. Çünkü görünen o ki son yıllarda sadece rekabet sahası değil, kullanıcı kitlesi de değişmiş.



    Ortalama Oyun Oynama Süresi Azalırken, Oyun İzleme Süresi Artıyor



    Araştırma ve analiz şirketi MIDiA Research, geçtiğimiz günlerde dikkat çekici bir rapor yayınladı. Bu rapora göre oyuncuların oyun oynayarak geçirdiği süre azalırken, oyunlarla alakalı içerikleri izleyerek geçirdikleri süre giderek artıyor. 17 sayfalık bu rapora göre ortalama bir oyuncu bu hobiye haftada yaklaşık 16 saat ayırıyor. Bu sürenin sadece 7.4 saati oyun oynamaya giderken, oyun videoları izlemeye ayrılan süre 8.5 saati buluyor.



    MIDiA, araştırmada farklı ülkelerden farklı yaş gruplarındaki oyuncularla görüştüklerini söylüyor. Yani gençlerin Twitch ve YouTube gibi platformlarda uzun süreler geçirmeleri bu değişimi açıklamak için tek başına yeterli değil. Elbette bu önemli bir faktör ama diğer yandan ekonomik sebeplerin de bu değişimde epey etkili olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü son yıllarda oyun fiyatları giderek artarken (özellikle de AAA ve AA oyunlarda), dünyanın pek çok ülkesinde alım gücü düşüyor. Bu da sınırlı imkânlara sahip oyuncuların satın almak isteyip de alamadıkları oyunları yayınlar, fragmanlar, oynanış videoları üzerinden takip etmekle yetindikleri bir gerçeklik yaratıyor.



    Oyun alışkanlıkları değişiyor; Sektör yeni gerçekliğe adapte olmaya çalışıyor
    Twitch ve YouTube gibi platformlar, kısa süre öncesine kadar oyun şirketleri tarafından satışlara pozitif etki eden reklam araçları olarak görülüyordu. Ancak bugün geldiğimiz noktada artık bu yayınlar oyun şirketleri için hem oyuncuların vaktinden çalan bir rakip, hem de potansiyel bir gelir kapısına dönüşmüş durumda. Öyle ki stüdyolar artık bu yayınları Twitch ve YouTube gibi harici platformlara bırakmayıp, kendi bünyelerine nasıl çekebileceklerini düşünmeye başlamış durumda. Nitekim bunun ilk örneklerini de görmeye başladık. Nintendo'nun oyunlarıyla ilgili herhangi bir videonun paylaşılmasına izin vermeyip, bu yayınları kendi onaylı platformlarıyla sınırlı tutması bunun ilk örneklerinden biriydi. Bu girişim başarılı olmadı belki ama yakın bir gelecekte benzer stratejilerin devreye koyulduğunu görebiliriz.



    Artan Oyun Maliyetleri Sektörü Sınırın Eşiğine Getirdi



    Yukarıda da belirttiğimiz üzere bu değişimin en önemli sebeplerinden biri oyunların gitgide daha da pahalanıyor olması. Bu da oyun yapma maliyetlerinin artmasıyla doğrudan bağlantılı. Kısa süre önce Eurogamer'a konuşan eski PlayStation patronu Shawn Layden, her jenerasyonda oyun yapma maliyetinin katlanarak arttığını söylüyor. PlayStation'da 1 milyona yapılan oyun PS2'de 2 milyona, PS4'te 8 milyona yapılıyor. Shawn Layden, Sony'deki görevinin başında olduğu son dönemde PS4 için dört başı mamur bir oyun yapmanın maliyetinin 150 milyonu bulduğunu söylüyor. Layden'a göre her jenerasyonda bu rakam ikiye katlandığı için PS5'te AAA bir oyun yapmanın maliyeti 300-350 milyon doları buluyor olmalı. Nitekim son dönemde çıkan AAA oyunlara dair duyumlar da benzer rakamlara işaret ediyor.



    Oyun alışkanlıkları değişiyor; Sektör yeni gerçekliğe adapte olmaya çalışıyor
    Layden'ın da dikkat çektiği üzere bunun uzun vadede sürdürülebilmesi mümkün değil. Bugünkü bütçelerle bile stüdyolar yatırımlarının karşılığını almakta zorlanıyor. Bu yüzden, çıkardıkları büyük bir oyun tutmayınca en güçlü stüdyolar bile finansal krizin içine düşüyor. Hâl böyleyken bir sonraki jenerasyona geçip, maliyeti 450-500 milyon doları bulan oyunlar yapmak pek mümkün değil. Çünkü oyun fiyatları artık doğal sınırlarına ulaşmış, hatta bunları aşmış durumda. Oyun fiyatları daha da yukarı çekilirse bu kez satış rakamları düşecek ve günün sonunda zarar kaçınılmaz olacak. Layden, oyun dünyasının bu yeni gerçekliğe adapte olması gerektiğini söylüyor.



    Daha Kısa Süreli Oyunlar Standart Hâline Gelebilir



    Bu noktada Layden'ın öne sürdüğü önerilerden biri de daha kısa oyunlar yapmak. 100 saatlik oyunlar yapmanın finansal olarak yanlış olduğunu savunan eski PlayStation patronu, oyuncuların yüzde 50'si oyunun yarısını geçmiyorken, kimsenin oynamayacağı son level'e milyonlarca dolar harcamanın mantıksız olduğunu düşünüyor. Eldeki veriler de bu konuda Layden'ı destekliyor. Çünkü  pek çok oyuncu bu oyunları yarıda bırakıyor. Yukarıda sözünü ettiğimiz değişimin bir sonucu olarak, 20 saat üstü oyunları baştan sona oynayan oyuncuların sayısı gitgide azalıyor. Hâl böyleyken stüdyoların haddinden büyük oyunlara 300-350 milyon dolar harcıyor olması, günün sonunda oyuncuya zarar veriyor. Çünkü maliyet arttıkça fiyatlar da artıyor. Diğer yandan oyun stüdyoları da yeni oyunlar konusunda daha az risk almaya başlıyor.



    Eğer Layden'ın oyun maliyetleri konusundaki bu öngörüleri doğruysa, konsollar yakın zamanda kayda değer bir atılım yapmayacaktır demektir -zaten Layden donanım tarafında artık konsolların üst sınıra yaklaştığını söylüyor. Bu da Sony ve Microsoft gibi şirketlerin neden son dönemde konsolları geri plana atıp, abonelik tabanlı servislere öncelik vermeye başladığını daha iyi açıklıyor.




    Kaynak:https://www.midiaresearch.com/reports/the-case-for-in-game-video-platforms-closing-the-direct-to-consumer-gap
    Kaynak:https://www.eurogamer.net/there-comes-a-time-when-we-all-declare-the-war-is-over-former-playstation-studios-boss-shawn-layden-on-the-future-of-video-game-consoles
    Kaynak:https://www.youtube.com/watch?v=uNPk_arv_Ko&t=15s







  • Oyun izleme neya ben sadece oyun çıkış videolarını izlerim.Başkalarının oynadığı oyundan yani film izler gibi izlemek biraz garip olsa gerek.

  • İyi de teknolojik imkânlar da arttı. Toolslar pratikleşti (grafik motorları) ve belirli tutmuş markalar mutlaka satıyor. TLOU yada GOW. MW yada Spider man gibi yapımlar mutlaka satıyor. Bunların derdi daha az yatırıp daha fazla kazanmak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Geçen CS yada Nfs u2 oynayalım dedik, internet kafe’ye gittik. i5 3. nesil 750Ti’lı bilgisayarları kurmuşlar. 25 senelik oyunu ara ara fps dropları eşliğinde oynadık. 1 saat sürmemiştir maç. Masa başı saati 30₺’den Cs1.6 dust2’de hesabına oynadık çıktık. Eski günleri yad etmek açısından ve arkadaşlarla eğlenceli bir şeyler yapmak amaçlı güzel bir deneyimdi. Bak kaç sene geçmiş oyun çıkalı. 2000 yılında çıktı cs.

    - CS,
    - Half Life,
    - Nfs u2
    - Red alert 2,
    - C&C Generals Zero Hour

    Bunlar efsane oyunlardır çoklu oyunculu olarak. Tabi hiçbiri yoktu internet cafede bunların CS harici. Yeni nesil kafecilerin haberi yok gibi bu oyunlardan. Bu oyunlar demirbaşı olmalı bir internet kafenin. Nfs Underground 2 dediğimde böm böm baktı kafeci.

    Sözün özü böyle unutulmaz oyunlar yapmanız lazım.

    2 dolara RA2 remastered, 5 dolara da Zero Hour ve diğer cnc oyunları gelmiş steam’a önceden yoktu. Bu mesajı yazarken acayip canım çekti C&C Generals Zero Hour oyununu. GameRanger ile fena sarıyordu. Aldım bakalım 7 dolara hepsini de. İşten güçten fırsat kalırsa oynarım. Strateji oyunları zeka geliştirir..

    Ra2 Remastered 2$
    https://store.steampowered.com/agecheck/app/1213210/

    12 tane Cnc oyunu Zero Hour dahil - 5$
    https://store.steampowered.com/bundle/39394/Command__Conquer_The_Ultimate_Collection/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 11 Aralık 2024; 23:23:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kımyasal kullanıcısına yanıt
    Daha az yatırıp, daha çok kazanmak değil; düzenli kazanmak, bir artıp, bir azalmayacak düzeli bir gelir sağlamak ama göründüğü kadar kolay bir iş değil, özellikle de pc'nin geniş online oyun gamı var iken konsola çok az kişi bakıyor (evet, milyonlarcası satılıyor ama oynanan oyunlar aynı). PC'de ise hem yüksek kategori sayısı, güçlü online oyun alt yapısı ve D'den 3A oyun yapımcısına kadar bir sürü güzel oyun. MS'in Acti/Blizz'e bu kadar para gömmesinin başka bir nedeni yok. Online FPS ile konsolu ayakta tutmak, aksi halde gümbürtüye gidecek. Kaldı ki satın almaları da yetmiyor, pc ile crossplay'e zorluyorlar işte...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lterlemez -- 11 Aralık 2024; 23:37:04 >
  • Bende oyun meraklısıyım ama sadece muhabbetini seviyorum.
    Güzel bir yazı olmuş teşekkür ederim.

  • mystiery_ kullanıcısına yanıt
    RA2 aldırttınız bana :)

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Oyun izleme süresi arttığına göre aptallaşıyoruz demektir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Oyun izleme süresinin artmasının tek sebebi artan fiyatlar olamaz. Tamam bu da etkilidir de bir de işin başka boyutu var. Mesela bazı oyuncular, genç oyuncular oyunu çok rekabetçi, çok profesyonelce oynayabiliyor, şov yapabiliyor. Belki de o oyunu o şekilde oynamanızın imkanı yoktur, o kadar güçlü refleksleriniz, o yetenekleriniz daha da önemlisi o kadar enerjiniz yoktur. Durum böyleyken insanın oynamak yerine izleyesi gelebiliyor. Şimdi düşün işten gelmişsin yorgunsun ama bir taraftan da canın oyun çekiyor ama oynayacak enerjin yok. Yattığın yerden çok iyi oynayan bir oyuncuyu mu izlemek istersin sıfır enerji kaybıyla yoksa koltuğuna doğrulup olmayan enerjini de oyunda mı harcamak istersin? Üstelik yorgunken oyundaki performansın dolayısıyla moralin ve oyundan alacağın haz da dramatik olarak düşüyor. Özetle gençler izliyorsa parasızlıktan daha büyükler izliyorsa enerjisizlikten, yorgunluktan diye bir genelleme yapabiliriz bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 14 Aralık 2024; 8:50:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yaş 45 oldu makinada 15 tane oyun var bilgisayarı açıyorum msn haberlerine bakıp geri kapatıyorum artık o duruma geldim

  • Gider korsan oyun oynarım ama birini oyun oynarken izlemem bence aşırı derecede vakit kaybı

  • Ben uzun oyun severim ,seversem hiç sıkılmadan oynarım . Yayıncıları izlerim ,ama sadece oynamayacağım oyunları izlemeyi tercih ediyorum.. Persona 5 Royal,Diablo 4 ve Mass Effect oynuyorum bu dönemler ,hiç de sıkılmıyorum . Benim jenarayon çabuk bıkan bir jenerasyon değil .. Daha çok uzun ve güzel oyuna ihtiyacımız var

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.