Şimdi Ara

Oyun geliştirme.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
1.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Goncolos kullanıcısına yanıt
    Allahım gene o kadar boş konuşmussinki artık sana cevap vermeye üşeniyorum. Üstteki yorumlarımı tekrar oku seni düşük maaşlı köle.

    Ve lütfen zeka kapasitenin yetmiceği şeylere burnunu sokma. Beynin sol ve sağ lobu olayıyla dalga geçen bir insana ne anlatıyorsam. Azcık nöroloji ya pls. Bir iki kitap falan okuyun.

    Üstteki arkadaş üniversite seçiyor daha yazılım mühendisiyim büyük bir şirkette çalışıyorum diyerek seni kekliyor. Al burda linki. İfşa.

    19 Mart 2016; 19:51:07
    quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    Merhaba Herkese,

    Merak ettiğim bir konu var. LYS ne kadar önemli?
    YGS 65k civarında bir sıralamayı LYS 'de nereye kadar çekebiliriz? (Sayısal).
    Sınav sistemi hakkında çok bilgim yok.

    Zaten makinede okuduğum için mat, fizik, kimya dan full çıkarabileceğimi düşünüyorum.
    YGS de Türkçe yüzünden zaman kaybettim bazı sorulara bakamadım bile.
    Paragraflar bana çok uzun geldi. Sıkıldım hatta sınavda.

    İkinci üniversite düşünüyorum.


    Beni bu forumda bilen bilir 1 yılda bu forumda bulanan tüm oyun geliştirmek istiyen arkadaşlara ne kadar yardım ettiğimi. 900 Mesajım varsa yarısından çoğu oyun geliştirme bölümündedir. Ayrıca diğer forumlarda ve oyun motorlarının unity gibi kendi forumlarındada mesajlarım bulunmakta. Şu ana kadar bir oyun çıkarmadım paramı asset satarak (oyun için malzeme hazır kod hazır model hazır illisturayon gibi) Şu anda bir mobil oyun üzerinde çalışıyorum maksimum 14 gün içinde bu forumda paylaşıcam eğer bekliyebilirsen ve inanmıyorsan o zaman kararını verebilirsin. Haydi eyvallah üstteki çomarada aldırma sen o başarısız biri hayatını onun gibi sefil yaşama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 28 Ağustos 2016; 0:20:35 >




  • İkinci üniversiteme YTÜ de başlıyorum. Elektronik ve haberleşme mühendisliği.
    Ayrıca ilk üniversitenin teknokentinde yazılım firmasında çalışıyorum. Bir iki haftaya buradan çıkıp İstanbul da bir yere başlayacağım yeni işime.


    Daha fazla rezil olma istersen yazıp da...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    İkinci üniversiteme YTÜ de başlıyorum. Elektronik ve haberleşme mühendisliği.
    Ayrıca ilk üniversitenin teknokentinde yazılım firmasında çalışıyorum. Bir iki haftaya buradan çıkıp İstanbul da bir yere başlayacağım yeni işime.


    Daha fazla rezil olma istersen yazıp da...

    Forumda 13 mesajı olan biri bana laf mı yetiştiriyor. Arama bölümüne adımı ve bu bölümü yazarsan yüzlerce yardım postu görebilirsin seni çomar. Hadi git babanın firmasında çalışmaya devam et


    Beni bu forumda bilen bilir 1 yılda bu forumda bulanan tüm oyun geliştirmek istiyen arkadaşlara ne kadar yardım ettiğimi. 900 Mesajım varsa yarısından çoğu oyun geliştirme bölümündedir. Ayrıca diğer forumlarda ve oyun motorlarının unity gibi kendi forumlarındada mesajlarım bulunmakta. Şu ana kadar bir oyun çıkarmadım paramı asset satarak (oyun için malzeme hazır kod hazır model hazır illisturayon gibi) Şu anda bir mobil oyun üzerinde çalışıyorum maksimum 14 gün içinde bu forumda paylaşıcam eğer bekliyebilirsen ve inanmıyorsan o zaman kararını verebilirsin. Haydi eyvallah üstteki çomarada aldırma sen o başarısız biri hayatını onun gibi sefil yaşama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 28 Ağustos 2016; 0:22:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    İkinci üniversiteme YTÜ de başlıyorum. Elektronik ve haberleşme mühendisliği.
    Ayrıca ilk üniversitenin teknokentinde yazılım firmasında çalışıyorum. Bir iki haftaya buradan çıkıp İstanbul da bir yere başlayacağım yeni işime.


    Daha fazla rezil olma istersen yazıp da...

    Forumda 13 mesajı olan biri bana laf mı yetiştiriyor. Arama bölümüne adımı ve bu bölümü yazarsan yüzlerce yardım postu görebilirsin seni çomar. Hadi git babanın firmasında çalışmaya devam et


    Bu işler mesaj sayısı ile olmuyor. Birisi çıkar 10 mesajda rezil eder işte. Görüyorsun.

    Tüm cahilliğini kanıtlı belgeli ortaya koymam zoruna gitmiş arkadaşın. Hakaretler falan....

    Valla kimin çomar olduğu o kadar belli ki .......

    Hadi oyununu bekliyorum. İndirip bakacağım da. Decompile bile edip kodlarına bakacağım senin. Resimlere, assetlere falan da bakacağım.

    Kolay gele. ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Goncolos -- 28 Ağustos 2016; 0:28:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    İkinci üniversiteme YTÜ de başlıyorum. Elektronik ve haberleşme mühendisliği.
    Ayrıca ilk üniversitenin teknokentinde yazılım firmasında çalışıyorum. Bir iki haftaya buradan çıkıp İstanbul da bir yere başlayacağım yeni işime.


    Daha fazla rezil olma istersen yazıp da...

    Forumda 13 mesajı olan biri bana laf mı yetiştiriyor. Arama bölümüne adımı ve bu bölümü yazarsan yüzlerce yardım postu görebilirsin seni çomar. Hadi git babanın firmasında çalışmaya devam et


    Bu işler mesaj sayısı ile olmuyor. Birisi çıkar 10 mesajda rezil eder işte. Görüyorsun.

    Tüm cahilliğini kanıtlı belgeli ortaya koymam zoruna gitmiş arkadaşın. Hakaretler falan....

    Valla kimin çomar olduğu o kadar belli ki .......

    Hadi oyununu bekliyorum. İndirip bakacağım da. Decompile bile edip kodlarına bakacağım senin. Kolay gele. ;)

    O kadar kolay reverse-engineering yapabilceğini mi sanıyorsun :D Basit bir flash oyunu değil bu.




  • Unreal ile yapsan biraz sıkar da UNITY ile yapıyorum diyorsun. 10 dakkalık iş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    Unreal ile yapsan biraz sıkar da UNITY ile yapıyorum diyorsun. 10 dakkalık iş.


    Pek reverse edilcek bir şeyte yok açıkcası Random generator menu sistemi hareket sistemi vs. o kadar fazla şey yok gta 5 yapmadım o yüzden tasarımıma daha çok güveniyorum bu konuda.
  • Sadece zaman bulabileyim. Herşeyine bakacağım oyunun. Özellikle oyunun fikrine bakacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    Sadece zaman bulabileyim. Herşeyine bakacağım oyunun. Özellikle oyunun fikrine bakacağım.


    Oyun fikri orjinal daha önce hiç yapılmadı. Bu arada oyunda leaderboard olcak yani reverse-engineering yapıp oyuna hile yap leaderboardda seni 99999999 puan görmek istiyorum anti-cheat kırabilirsen tabi :D

    (Skor kazanma server taraflı değil singleplayer o yüzden kırılabilir.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 28 Ağustos 2016; 0:40:59 >
  • "Oyunlarının alınmasına gerek yok git mobil oyun geliştir ücretsiz yap oyuna reklam koy rahat ayda 5000$ kazanırsın. "

    Onun (ayda $5000 kazanç) gerçekleşebillmesi için oyunun kaç adet indirilmesi gerekli o bilgi de iletilmeli. 1000 mi, 10.000 mi, 100.000 bin mi? Ayrıca ayda $5000 deniliyor yani oyunu indirenlerin aylar boyunca oyunu oynamaya devam edeceği varsayımı mı var? "App Bloat" olayı hesaba katılıyor mu? Bir app bakıyorsun aynı kategoride belki yüzlercesi varken, oyunda durum farklı mı. Blog'larda şunun gibi şeyler yazıyorlar app yaptım 1000 kere indirildi, hiçbir gideri karşılamadı, zarar etti. Bunu yazanlar bu işe full time zaman ayıran yetenekli kişiler, yaptıkları uygulamalara bakınca deneyimli oldukları belli. Durum böyleyken ayda $5000 olayında biraz uçuş var gibi geldi bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: revivo72

    "Oyunlarının alınmasına gerek yok git mobil oyun geliştir ücretsiz yap oyuna reklam koy rahat ayda 5000$ kazanırsın. "

    Onun (ayda $5000 kazanç) gerçekleşebillmesi için oyunun kaç adet indirilmesi gerekli o bilgi de iletilmeli. 1000 mi, 10.000 mi, 100.000 bin mi? Ayrıca ayda $5000 deniliyor yani oyunu indirenlerin aylar boyunca oyunu oynamaya devam edeceği varsayımı mı var? "App Bloat" olayı hesaba katılıyor mu? Bir app bakıyorsun aynı kategoride belki yüzlercesi varken, oyunda durum farklı mı. Blog'larda şunun gibi şeyler yazıyorlar app yaptım 1000 kere indirildi, hiçbir gideri karşılamadı, zarar etti. Bunu yazanlar bu işe full time zaman ayıran yetenekli kişiler, yaptıkları uygulamalara bakınca deneyimli oldukları belli. Durum böyleyken ayda $5000 olayında biraz uçuş var gibi geldi bana.



    Profesyonel uygulamarın en az 1 milyon indirildiklerini görüyorum. Dandik uygulamarın bile yok şahin falan çalıntı oyunların bile 10 milyon indirme alıyor.

    Unity Ads 1000 gösterime 12$ veriyor. 1 milyon indirildiyse oyunun 50bin günlük kullanıcın vardır ay boyunca. 50000 kişi ortalama günde 4(1 saatte çıkıcak reklam sayısı en az 1 saat oynar 1 milyon indirme varsa) reklam görücek

    200.000x12 = 2.400.000 ve onuda ECPM 1000 gösterime bölersek 2400$ çıkıyor + oyun içi satışta eklersen 3000$ günlük.

    Sen ayda 5000$ kazanç şaşırıyorsun ben sana günde 3000$ kazanabilceğini gösterdim. Hangi reklam firmasını kullandığına, Kullanıcıların hangi ülkeden olduğuna, Reklam verenlerin o zamanlar fazla olmasına gibi bir çok etkene görede değişebilir. Yani ayda 5000$ çokta zor değil.

    1000 kere indirildiyse oyunun zaten o oyun başarılı olmamıştır. Google playda başarılı oyunların en az 100binden fazla indirmesi lazım ve eğer reklam işinden para kazanmak istiyorsan baya bir kullanıcıya hitap etmen lazım öyle 1000-10000 kişiye hitap ederek para kazanabilceğin bir sektör değil reklam sektörü. En az 50bin 100bin 1 milyon 10 milyon kişiye hitap ediceksinki düzgün para kazanabil.

    Dediğim gibi rakamlar bir çok etkene göre değişir. Adam banner reklam kullanırsa 2500$ yerine 250$ bile zor kazanabilir ama bu genede günlük rakam. En kötü ihtimalle 250$ günde kazanan adam ayda 7500$ rahat kazanır. Günümüzdeki bazı mobil oyunlar günde milyonlar kazanıyor sen 1000$ mı kazanmıcaksın.

    Emeğimin karşılığını alamadım uygulamam 1000 indirme aldı diyen adam eğer sen sadece google paly koyup oturup beklersen o indirme kendi kendine gelmez oyunun en az 1 hafta her yerde reklamını yapıcaksın bütçen varsa reklam verirsin. Kısacası marketing bilmiyorsan oyunun ne kadar iyi olursa olsun o oyun o kadar indirme alamaz kendi kendine gelmez o indirmeler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 28 Ağustos 2016; 13:49:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    Profesyonel uygulamarın en az 1 milyon indirildiklerini görüyorum. Dandik uygulamarın bile yok şahin falan çalıntı oyunların bile 10 milyon indirme alıyor.

    Unity Ads 1000 gösterime 12$ veriyor. 1 milyon indirildiyse oyunun 50bin günlük kullanıcın vardır ay boyunca. 50000 kişi ortalama günde 4(1 saatte çıkıcak reklam sayısı en az 1 saat oynar 1 milyon indirme varsa) reklam görücek

    200.000x12 = 2.400.000 ve onuda ECPM 1000 gösterime bölersek 2400$ çıkıyor + oyun içi satışta eklersen 3000$ günlük.


    Sen ayda 5000$ kazanç şaşırıyorsun ben sana günde 3000$ kazanabilceğini gösterdim. Hangi reklam firmasını kullandığına, Kullanıcıların hangi ülkeden olduğuna, Reklam verenlerin o zamanlar fazla olmasına gibi bir çok etkene görede değişebilir. Yani ayda 5000$ çokta zor değil.

    1000 kere indirildiyse oyunun zaten o oyun başarılı olmamıştır. Google playda başarılı oyunların en az 100binden fazla indirmesi lazım ve eğer reklam işinden para kazanmak istiyorsan baya bir kullanıcıya hitap etmen lazım öyle 1000-10000 kişiye hitap ederek para kazanabilceğin bir sektör değil reklam sektörü. En az 50bin 100bin 1 milyon 10 milyon kişiye hitap ediceksinki düzgün para kazanabil.
    Dediğim gibi rakamlar bir çok etkene göre değişir. Adam banner reklam kullanırsa 2500$ yerine 250$ bile zor kazanabilir ama bu genede günlük rakam. En kötü ihtimalle 250$ günde kazanan adam ayda 7500$ rahat kazanır. Günümüzdeki bazı mobil oyunlar günde milyonlar kazanıyor sen 1000$ mı kazanmıcaksın.

    Emeğimin karşılığını alamadım uygulamam 1000 indirme aldı diyen adam eğer sen sadece google paly koyup oturup beklersen o indirme kendi kendine gelmez oyunun en az 1 hafta her yerde reklamını yapıcaksın bütçen varsa reklam verirsin. Kısacası marketing bilmiyorsan oyunun ne kadar iyi olursa olsun o oyun o kadar indirme alamaz kendi kendine gelmez o indirmeler.



    Ohhoh hemen profesyonel uygulamalardan bahsi açıyorsun .) Sonuçta aylık $5000 gelir için oyun geliştirme becerisine ek olarak isabetli reklam yönetimi dolayısıyla onun için de ek yatırım (zaman, para, tecrübe...) gerekli. Aylık $5000 sonuçta başarılı bir iş, bugün Türkiye'de kime sorarsan sor $5000 için cok başarılı der.

    Ben de şu anda ayda Türkiye içinde ayda $5000 civarı gelir getirecek bir proje üzerine çalışıyorum: Uygulama geliştirme deneyimime ek olarak çift yabancı dil bilgim ile Avrupa'daki yazılım projelerini yaparak yani remote-job ile. Ancak oyun sektöründe $5000 da aklımı çelmedi değil .)




  • Hocam ayda 5000$ da güzel rakam, o kadar kazanayım bana yeter oyun tahminen kaç kez indirilmesiyle ayda 5000$ rahat gelir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • $5000 ideal bir rakam. Ancak öyle ideal ki, sadece cok az sayıda kişinin ulaşabileceği bir ideal, bence. Unutmayalım, 1300TL asgari ücrete milyonlarca kişinin gayet güzel yeterli dediği ülkede yaşıyoruz (bakınız: Bu sektör ölmüş mü ne? )

    Mobil uygulama konusunda Amerikalı sosyolojist Geral F. Davis'in şu satırları var:

    app entrepreneurship has a lot in common with professional sports, or drug dealing: The very high payoffs available to a small handful of winners ends up luring a lot of participants into a game that they are extremely unlikely to win. Echoing Freakonomics, we might ask “Why do app developers still live with their moms?” Because in a winner-takes-all economy, a handful of players get the bulk of the rewards, while most are left behind.

    App girişimciler profesyonel sporculara benzer şartlara sahip: cok az sayıda sporcu çok yüksek miktarda kazanç elde edince, büyük sayıda katılımcı öyle olmaya çalışır ancak hepsinin öyle olma olasılığı son derece düşüktür (burada sporcu dediği Amerika için basketçi, Avrupa G. Amerika için futbolcu olsa gerek) Freakonomics kitabının yazarlarından esinlenerek: "App gelişticiler neden hala anneleri ile birlikte yaşar?" diye sorabiliriz, cunku sadece dereceye girenleri kazandığı bir ekonomide bir avuç oyuncu ödülü götürür, geriye kalanı ise avucunu yalar :)

    Amerika'da durum böyle, Türkiye'de farklı olabillir tabi ki. Ancak $5000 'i ancak dereceye girmiş geliştirici kazanabilir dersek bu durumda Türkiye'de atıyorum 100.000 geliştirici varsa bunun sadece birkaç on tanesi o düzeylerde para kazanabilir diye tahmin ederim. Bu tabi ki ortadan kestirerek yaptığım yorum; bu konuda resmi / somut belgelerle durumun farklı olduğu ispatlanabiliyorsa son gerçek odur, benimki yorumdan ibarettir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: revivo72

    $5000 ideal bir rakam. Ancak öyle ideal ki, sadece cok az sayıda kişinin ulaşabileceği bir ideal, bence. Unutmayalım, 1300TL asgari ücrete milyonlarca kişinin gayet güzel yeterli dediği ülkede yaşıyoruz (bakınız: Bu sektör ölmüş mü ne? )

    Mobil uygulama konusunda Amerikalı sosyolojist Geral F. Davis'in şu satırları var:

    app entrepreneurship has a lot in common with professional sports, or drug dealing: The very high payoffs available to a small handful of winners ends up luring a lot of participants into a game that they are extremely unlikely to win. Echoing Freakonomics, we might ask “Why do app developers still live with their moms?” Because in a winner-takes-all economy, a handful of players get the bulk of the rewards, while most are left behind.

    App girişimciler profesyonel sporculara benzer şartlara sahip: cok az sayıda sporcu çok yüksek miktarda kazanç elde edince, büyük sayıda katılımcı öyle olmaya çalışır ancak hepsinin öyle olma olasılığı son derece düşüktür (burada sporcu dediği Amerika için basketçi, Avrupa G. Amerika için futbolcu olsa gerek) Freakonomics kitabının yazarlarından esinlenerek: "App gelişticiler neden hala anneleri ile birlikte yaşar?" diye sorabiliriz, cunku sadece dereceye girenleri kazandığı bir ekonomide bir avuç oyuncu ödülü götürür, geriye kalanı ise avucunu yalar :)

    Amerika'da durum böyle, Türkiye'de farklı olabillir tabi ki. Ancak $5000 'i ancak dereceye girmiş geliştirici kazanabilir dersek bu durumda Türkiye'de atıyorum 100.000 geliştirici varsa bunun sadece birkaç on tanesi o düzeylerde para kazanabilir diye tahmin ederim. Bu tabi ki ortadan kestirerek yaptığım yorum; bu konuda resmi / somut belgelerle durumun farklı olduğu ispatlanabiliyorsa son gerçek odur, benimki yorumdan ibarettir.

    Hocam 100bin kişiden biri kazanır diyosunda zaten oyun geliştirici sayısı az ayrıca o milyonda 1 bile olabilir çünkü google play gibi yerlere baktığında o kadar türk oyunu yok tanınmış. Çok nadir 10dan fazla yoktur. Senin istatisligine göre 750 başarılı türk geliştirici olması lazım :D




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.