Şimdi Ara

Oyun geliştirme..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
1
Favori
1.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamun Aleyküm,
    Ben şuan 13 yaşındayim ve öylesine oyun geliştirip farkli sitelere belli ücretlerle veriyorum öyle çok parada kazanmiyorum bu işi 9 yaşımdan beri yapiyorum ama bu sene satisa basladim ve benim C# bilgim var ama bu bana yeterli değil şuan çok güzel bi proje üzerinde çalisiyorum ve bu proje android projesi olucak benim bu yeteneğimi geliştirmem lazim istanbulda C# dersleri varmidir yada liseyi neye yonelik okumam lazim zaten bu sene teog var bildigim kodlarin cogunu unuturum birde 3d obje tasarlayabilirim 2d obje yapabilirim yani bi tasarimciya ihtiyacimda yok onerilerinizi bekliyorum

    Teşekkurler



  • Yeteneği geliştirmenin en iyi yolu limitlerini zorlamak ve pratik yapmak. Ezber eğitim almak değil. Ezber eğitim senin 2d ve 3d yeteneklerini köreltir kod yazarken yaratıcılığını sadece ezbere çevirir düz düşünmeni sağlar. Internetteki profesyonellerin videolarını izliyerke kendini geliştir.

    Mesela ne kadar iyisin. Örnek veriyorum 3D de ne kadar iyisin ? Bir masa çizicek akdar mı yoksa detaylı bir insan modeli çizicek kadar mı. Eğer sadece masa çizicek kadar tecrübeliysen birde insan çizmeye çalış. Beceremiyorsan internetteki insan çizen videoları izle adamların yaptıllarını kopyala ve bilgileri kendine aktar. Bu sana profesyonel nasıl olunur hakkında bir bakış açısı kazandırabiilir.

    C# Konusuna gelirsek. Oyun programlamak o kadarda zor iş değil. Oyun geliştirmenin zor kısmı her zaman tasarım kısmı olmuştur. 2D ve 3Dde uzman olmak yıllar gerektirebilen bir konu.

    Peki neden oyun programlamanın kolay olduğunu düşünüyorum. Çünkü oyunda yapabilceğiniz şeyler belli çoğu if else 0 1 arası dönen şeyler. Burda sen nükleer füze kodları yazmıyorsun ama tasarım öyle değil tasarımda bir limitin yok.

    Kısacası kendini C# yerine tasarımda geliştirmeni öneririm. C# zaten takılırsan hemen 2 kaynakla öğrenebilceğin bir şey ama tasarım uzun pratik gerektiren bir konu

    Ekstra Not: Sende benim gibi beyninin 2 lobunu kullanabilen nadir insanlardan birisin. Bu konuda bir sorun varsa özel mesajla bana ulaşmanı tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 25 Ağustos 2016; 14:39:47 >




  • Kardeşim sen bana çok yardımcı oldun çok iyisin allah razı olsun

    Benim insan çizdimlerimde çok kötü olmuştu artık tasarıma yönelebilirim

    C# ıda unutursam bidaha çalışırım sıkınti olmaz yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xKalendar

    Kardeşim sen bana çok yardımcı oldun çok iyisin allah razı olsun

    Benim insan çizdimlerimde çok kötü olmuştu artık tasarıma yönelebilirim

    C# ıda unutursam bidaha çalışırım sıkınti olmaz yani

    1 yıl hiç bakmasan tekrar baktığında hatırlaman çok kısa aürer unutmayı dert etme. Benim beynim bir lob ölü demek ki tasarım 0
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dreazz


    quote:

    Orijinalden alıntı: xKalendar

    Kardeşim sen bana çok yardımcı oldun çok iyisin allah razı olsun

    Benim insan çizdimlerimde çok kötü olmuştu artık tasarıma yönelebilirim

    C# ıda unutursam bidaha çalışırım sıkınti olmaz yani

    1 yıl hiç bakmasan tekrar baktığında hatırlaman çok kısa aürer unutmayı dert etme. Benim beynim bir lob ölü demek ki tasarım 0

    Sağ lobunuz kötüyse sağ lobunuzu geliştirin. Çizim yapamıyor musunuz yapmaya çalışın solunuzla değil sağınızla düşünün emin olun 2 lobuda kullanabilmek performansınızı 10 kat arttırır. Türkiyede sol lob dayalı ezber bir eğitim verilmeye çalıştığından insanlar sağ lob özelliklerini kaybediyor.

    Ayrıca tasarımım kötü ben çizim yapamıyorum gibi şeylere inanmıyorum. Her insan çizim yapabilir ama daha kalemi veya mouse veya tablet kalemini ilk eline aldığında efsaneler çiziceksin diye ibr şey yok. Sen en fazla 10 dakika karalıyorsun ama tamamlanmış bir resim 10 saatten uzun sürebiliyor bir profesyonel için bile öyle bak

    Alttakii kanalı şiddetle tavsiye ediyorum. Çizimini geliştirmek istersen
    https://www.youtube.com/watch?v=4KfmA6cEpU0&list=PLzMZ3K_Dues9KbdkkU1jmC78nA9PUVsQO



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 26 Ağustos 2016; 14:55:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-E94B9CA23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dreazz


    quote:

    Orijinalden alıntı: xKalendar

    Kardeşim sen bana çok yardımcı oldun çok iyisin allah razı olsun

    Benim insan çizdimlerimde çok kötü olmuştu artık tasarıma yönelebilirim

    C# ıda unutursam bidaha çalışırım sıkınti olmaz yani

    1 yıl hiç bakmasan tekrar baktığında hatırlaman çok kısa aürer unutmayı dert etme. Benim beynim bir lob ölü demek ki tasarım 0

    Sağ lobunuz kötüyse sağ lobunuzu geliştirin. Çizim yapamıyor musunuz yapmaya çalışın solunuzla değil sağınızla düşünün emin olun 2 lobuda kullanabilmek performansınızı 10 kat arttırır. Türkiyede sol lob dayalı ezber bir eğitim verilmeye çalıştığından insanlar sağ lob özelliklerini kaybediyor.

    Ayrıca tasarımım kötü ben çizim yapamıyorum gibi şeylere inanmıyorum. Her insan çizim yapabilir ama daha kalemi veya mouse veya tablet kalemini ilk eline aldığında efsaneler çiziceksin diye ibr şey yok. Sen en fazla 10 dakika karalıyorsun ama tamamlanmış bir resim 10 saatten uzun sürebiliyor bir profesyonel için bile öyle bak

    Alttakii kanalı şiddetle tavsiye ediyorum. Çizimini geliştirmek istersen
    https://www.youtube.com/watch?v=4KfmA6cEpU0&list=PLzMZ3K_Dues9KbdkkU1jmC78nA9PUVsQO

    Alıntıları Göster
    Oyun programlamanın en yaygın dili C++ dir. C# daha cok enterprise (işletme) uygulamaları (yani veri işleme, muhasebe, satış vs) için düşünülmüştür ve web te kullanılmaktadıri. direkt CPU 'da çalışacak GPU'yu kullanacak bir oyun için C++ vardır.
    c++ ile oyun programlama kitabından örnek sayfalar, almanca fakat yine de içeriğe göz gezdirince bir fikir veriyor.
     Oyun geliştirme..
     Oyun geliştirme..
     Oyun geliştirme..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    Yeteneği geliştirmenin en iyi yolu limitlerini zorlamak ve pratik yapmak. Ezber eğitim almak değil. Ezber eğitim senin 2d ve 3d yeteneklerini köreltir kod yazarken yaratıcılığını sadece ezbere çevirir düz düşünmeni sağlar. Internetteki profesyonellerin videolarını izliyerke kendini geliştir.

    Mesela ne kadar iyisin. Örnek veriyorum 3D de ne kadar iyisin ? Bir masa çizicek akdar mı yoksa detaylı bir insan modeli çizicek kadar mı. Eğer sadece masa çizicek kadar tecrübeliysen birde insan çizmeye çalış. Beceremiyorsan internetteki insan çizen videoları izle adamların yaptıllarını kopyala ve bilgileri kendine aktar. Bu sana profesyonel nasıl olunur hakkında bir bakış açısı kazandırabiilir.

    C# Konusuna gelirsek. Oyun programlamak o kadarda zor iş değil. Oyun geliştirmenin zor kısmı her zaman tasarım kısmı olmuştur. 2D ve 3Dde uzman olmak yıllar gerektirebilen bir konu.

    Peki neden oyun programlamanın kolay olduğunu düşünüyorum. Çünkü oyunda yapabilceğiniz şeyler belli çoğu if else 0 1 arası dönen şeyler. Burda sen nükleer füze kodları yazmıyorsun ama tasarım öyle değil tasarımda bir limitin yok.

    Kısacası kendini C# yerine tasarımda geliştirmeni öneririm. C# zaten takılırsan hemen 2 kaynakla öğrenebilceğin bir şey ama tasarım uzun pratik gerektiren bir konu

    Ekstra Not: Sende benim gibi beyninin 2 lobunu kullanabilen nadir insanlardan birisin. Bu konuda bir sorun varsa özel mesajla bana ulaşmanı tavsiye ederim.

    Bu kadar boş bir yorum olamaz. 2 ay da ne öğreniyorsun? Ekrana "Hello World" yazdırmak, programlama öğrenmek değildir.
    Yazdığın kütüphaneleri, kodları bir göstersene bakalım. 2 ay da ne öğrenip yazmışsın. Ya da yazdığın oyunları da gösterebilirsin, kaynak kodları ile beraber.

    Hele hele söz konusu dil C/C++ ise, 20 yıl bu dille uğraşırsın halen daha öğrenemzsin herşeyini.

    Boş boş yorumlar yapıyorsunuz. Yazılım mühendisliği gibi bölümlerde de format atmayı öğretiyorlar zten.


    Konuyu açan arkadaş için; tasarımcı mı yoksa programcı mı olmak istiyorsun. Önce ona karar ver.
    Hiçbiri 2 ayda öğrenilecek birşey değil.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    Yeteneği geliştirmenin en iyi yolu limitlerini zorlamak ve pratik yapmak. Ezber eğitim almak değil. Ezber eğitim senin 2d ve 3d yeteneklerini köreltir kod yazarken yaratıcılığını sadece ezbere çevirir düz düşünmeni sağlar. Internetteki profesyonellerin videolarını izliyerke kendini geliştir.

    Mesela ne kadar iyisin. Örnek veriyorum 3D de ne kadar iyisin ? Bir masa çizicek akdar mı yoksa detaylı bir insan modeli çizicek kadar mı. Eğer sadece masa çizicek kadar tecrübeliysen birde insan çizmeye çalış. Beceremiyorsan internetteki insan çizen videoları izle adamların yaptıllarını kopyala ve bilgileri kendine aktar. Bu sana profesyonel nasıl olunur hakkında bir bakış açısı kazandırabiilir.

    C# Konusuna gelirsek. Oyun programlamak o kadarda zor iş değil. Oyun geliştirmenin zor kısmı her zaman tasarım kısmı olmuştur. 2D ve 3Dde uzman olmak yıllar gerektirebilen bir konu.

    Peki neden oyun programlamanın kolay olduğunu düşünüyorum. Çünkü oyunda yapabilceğiniz şeyler belli çoğu if else 0 1 arası dönen şeyler. Burda sen nükleer füze kodları yazmıyorsun ama tasarım öyle değil tasarımda bir limitin yok.

    Kısacası kendini C# yerine tasarımda geliştirmeni öneririm. C# zaten takılırsan hemen 2 kaynakla öğrenebilceğin bir şey ama tasarım uzun pratik gerektiren bir konu

    Ekstra Not: Sende benim gibi beyninin 2 lobunu kullanabilen nadir insanlardan birisin. Bu konuda bir sorun varsa özel mesajla bana ulaşmanı tavsiye ederim.

    Bu kadar boş bir yorum olamaz. 2 ay da ne öğreniyorsun? Ekrana "Hello World" yazdırmak, programlama öğrenmek değildir.
    Yazdığın kütüphaneleri, kodları bir göstersene bakalım. 2 ay da ne öğrenip yazmışsın. Ya da yazdığın oyunları da gösterebilirsin, kaynak kodları ile beraber.

    Hele hele söz konusu dil C/C++ ise, 20 yıl bu dille uğraşırsın halen daha öğrenemzsin herşeyini.

    Boş boş yorumlar yapıyorsunuz. Yazılım mühendisliği gibi bölümlerde de format atmayı öğretiyorlar zten.


    Konuyu açan arkadaş için; tasarımcı mı yoksa programcı mı olmak istiyorsun. Önce ona karar ver.
    Hiçbiri 2 ayda öğrenilecek birşey değil.

    Önce okumayı öğren sonra konuş. Ben yazılım dilleri veya bir şeyi programlamak kolay demedim. Oyun programlamak oyun geliştirme konusundaki en kolay görev olduğunu söyledim. Hayatında tasarım tsini bilmiyen senaristligin ssini bilmiyen programlamanın psini bilmiyen biri gelip bana boş yorum atıyorum demesin.

    Eğer kapasitesi varsa programcıda olur tasarımcıda olur insanları yanlış yönlendirme.

    Programlamak > Oyun Programlamak. Eğer sen zaten hazır bir oyun motoru kullanıyorsan (kendin yazmak için gerekiyor diyersan ok tamam haklısın o konuda ama neden insan 2016 yılında tek başına oyun motoru yazmaya çalışssınki zaman ve para kaybı) o oyun motoru C# kullanıyor ama APIsı zaten hazır senin yazabilceğin maksimum şu karakter şuraya gitsin if else falan eğer şu 0sa şu obje açılıp kapansın tarzında.

    Çoğu mobil oyun 1000 satırı geçmiyor ama o kadar karakteri texturesi renderi shaderi bilmem nesine tut bin tane grafik şeyi var. Programlamak hayır 0 1 o kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 26 Ağustos 2016; 20:01:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    Yeteneği geliştirmenin en iyi yolu limitlerini zorlamak ve pratik yapmak. Ezber eğitim almak değil. Ezber eğitim senin 2d ve 3d yeteneklerini köreltir kod yazarken yaratıcılığını sadece ezbere çevirir düz düşünmeni sağlar. Internetteki profesyonellerin videolarını izliyerke kendini geliştir.

    Mesela ne kadar iyisin. Örnek veriyorum 3D de ne kadar iyisin ? Bir masa çizicek akdar mı yoksa detaylı bir insan modeli çizicek kadar mı. Eğer sadece masa çizicek kadar tecrübeliysen birde insan çizmeye çalış. Beceremiyorsan internetteki insan çizen videoları izle adamların yaptıllarını kopyala ve bilgileri kendine aktar. Bu sana profesyonel nasıl olunur hakkında bir bakış açısı kazandırabiilir.

    C# Konusuna gelirsek. Oyun programlamak o kadarda zor iş değil. Oyun geliştirmenin zor kısmı her zaman tasarım kısmı olmuştur. 2D ve 3Dde uzman olmak yıllar gerektirebilen bir konu.

    Peki neden oyun programlamanın kolay olduğunu düşünüyorum. Çünkü oyunda yapabilceğiniz şeyler belli çoğu if else 0 1 arası dönen şeyler. Burda sen nükleer füze kodları yazmıyorsun ama tasarım öyle değil tasarımda bir limitin yok.

    Kısacası kendini C# yerine tasarımda geliştirmeni öneririm. C# zaten takılırsan hemen 2 kaynakla öğrenebilceğin bir şey ama tasarım uzun pratik gerektiren bir konu

    Ekstra Not: Sende benim gibi beyninin 2 lobunu kullanabilen nadir insanlardan birisin. Bu konuda bir sorun varsa özel mesajla bana ulaşmanı tavsiye ederim.

    Bu kadar boş bir yorum olamaz. 2 ay da ne öğreniyorsun? Ekrana "Hello World" yazdırmak, programlama öğrenmek değildir.
    Yazdığın kütüphaneleri, kodları bir göstersene bakalım. 2 ay da ne öğrenip yazmışsın. Ya da yazdığın oyunları da gösterebilirsin, kaynak kodları ile beraber.

    Hele hele söz konusu dil C/C++ ise, 20 yıl bu dille uğraşırsın halen daha öğrenemzsin herşeyini.

    Boş boş yorumlar yapıyorsunuz. Yazılım mühendisliği gibi bölümlerde de format atmayı öğretiyorlar zten.


    Konuyu açan arkadaş için; tasarımcı mı yoksa programcı mı olmak istiyorsun. Önce ona karar ver.
    Hiçbiri 2 ayda öğrenilecek birşey değil.

    Önce okumayı öğren sonra konuş çocuk. Ben yazılım dilleri veya bir şeyi programlamak kolay demedim. Oyun programlamak oyun geliştirme konusundaki en kolay görev. Hayatında tasarım tsini bilmiyen senaristligin ssini bilmiyen programlamanın psini bilmiyen biri gelip bana boş yorum atıyorum demesin.

    Eğer kapasitesi varsa programcıda olur tasarımcıda olur insanları yanlış yönlendirme.

    Halen daha boş boş konuşuyorsun. Hangi oyun projesinde "programcı" olarak çalıştın da oyunu programlamak kolay diyorsun?
    Matematiğin ne seviyede? Oyundaki NPC lere verdiğin yapay zeka algoritmanı bir göstersene?


    Tasarım ya da programlama hiçbiri ne birbirinden kolay ne de zor.

    quote:

    tasarım tsini bilmiyen senaristligin ssini bilmiyen programlamanın psini bilmiyen biri gelip bana boş yorum atıyorum demesin.


    Sen eğer bunların hepsini bildiğini iddia ediyorsan zaten saçmaladığın ortada. Ben tasarımın t 'sini bilmiyorum çünkü programcıyım. Ajansta birkaç grafiker arkadaş var, onlar da programlamanın p 'sini bilmiyorlar.


    Tabi oldu da büyük oyun şirketlerinde işe girdi diyelim. Ya programcı olarak ya da grafiker olarak işe alacaklar. Asıl sen boş boş konuşup da insanların hayatıyla oynama. Hangisi ilgi alanına giriyorsa sadece ve sadece ona yönelecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-E94B9CA23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    Yeteneği geliştirmenin en iyi yolu limitlerini zorlamak ve pratik yapmak. Ezber eğitim almak değil. Ezber eğitim senin 2d ve 3d yeteneklerini köreltir kod yazarken yaratıcılığını sadece ezbere çevirir düz düşünmeni sağlar. Internetteki profesyonellerin videolarını izliyerke kendini geliştir.

    Mesela ne kadar iyisin. Örnek veriyorum 3D de ne kadar iyisin ? Bir masa çizicek akdar mı yoksa detaylı bir insan modeli çizicek kadar mı. Eğer sadece masa çizicek kadar tecrübeliysen birde insan çizmeye çalış. Beceremiyorsan internetteki insan çizen videoları izle adamların yaptıllarını kopyala ve bilgileri kendine aktar. Bu sana profesyonel nasıl olunur hakkında bir bakış açısı kazandırabiilir.

    C# Konusuna gelirsek. Oyun programlamak o kadarda zor iş değil. Oyun geliştirmenin zor kısmı her zaman tasarım kısmı olmuştur. 2D ve 3Dde uzman olmak yıllar gerektirebilen bir konu.

    Peki neden oyun programlamanın kolay olduğunu düşünüyorum. Çünkü oyunda yapabilceğiniz şeyler belli çoğu if else 0 1 arası dönen şeyler. Burda sen nükleer füze kodları yazmıyorsun ama tasarım öyle değil tasarımda bir limitin yok.

    Kısacası kendini C# yerine tasarımda geliştirmeni öneririm. C# zaten takılırsan hemen 2 kaynakla öğrenebilceğin bir şey ama tasarım uzun pratik gerektiren bir konu

    Ekstra Not: Sende benim gibi beyninin 2 lobunu kullanabilen nadir insanlardan birisin. Bu konuda bir sorun varsa özel mesajla bana ulaşmanı tavsiye ederim.

    Bu kadar boş bir yorum olamaz. 2 ay da ne öğreniyorsun? Ekrana "Hello World" yazdırmak, programlama öğrenmek değildir.
    Yazdığın kütüphaneleri, kodları bir göstersene bakalım. 2 ay da ne öğrenip yazmışsın. Ya da yazdığın oyunları da gösterebilirsin, kaynak kodları ile beraber.

    Hele hele söz konusu dil C/C++ ise, 20 yıl bu dille uğraşırsın halen daha öğrenemzsin herşeyini.

    Boş boş yorumlar yapıyorsunuz. Yazılım mühendisliği gibi bölümlerde de format atmayı öğretiyorlar zten.


    Konuyu açan arkadaş için; tasarımcı mı yoksa programcı mı olmak istiyorsun. Önce ona karar ver.
    Hiçbiri 2 ayda öğrenilecek birşey değil.

    Önce okumayı öğren sonra konuş. Ben yazılım dilleri veya bir şeyi programlamak kolay demedim. Oyun programlamak oyun geliştirme konusundaki en kolay görev olduğunu söyledim. Hayatında tasarım tsini bilmiyen senaristligin ssini bilmiyen programlamanın psini bilmiyen biri gelip bana boş yorum atıyorum demesin.

    Eğer kapasitesi varsa programcıda olur tasarımcıda olur insanları yanlış yönlendirme.

    Programlamak > Oyun Programlamak. Eğer sen zaten hazır bir oyun motoru kullanıyorsan (kendin yazmak için gerekiyor diyersan ok tamam haklısın o konuda ama neden insan 2016 yılında tek başına oyun motoru yazmaya çalışssınki zaman ve para kaybı) o oyun motoru C# kullanıyor ama APIsı zaten hazır senin yazabilceğin maksimum şu karakter şuraya gitsin if else falan eğer şu 0sa şu obje açılıp kapansın tarzında.

    Çoğu mobil oyun 1000 satırı geçmiyor ama o kadar karakteri texturesi renderi shaderi bilmem nesine tut bin tane grafik şeyi var. Programlamak hayır 0 1 o kadar.

    Alıntıları Göster
    quote:



    Programlamak > Oyun Programlamak. Eğer sen zaten hazır bir oyun motoru kullanıyorsan (kendin yazmak için gerekiyor diyersan ok tamam haklısın o konuda ama neden insan 2016 yılında tek başına oyun motoru yazmaya çalışssınki zaman ve para kaybı) o oyun motoru C# kullanıyor ama APIsı zaten hazır senin yazabilceğin maksimum şu karakter şuraya gitsin if else falan eğer şu 0sa şu obje açılıp kapansın tarzında.



    Ya bi git. Programlamaya dair bildiği tek şey if-else karar yapıları. Gelmiş burada akıl veriyor bir de. He canım he herşey if-else ile yapılıyor.

    Programcı olarak nerede kaç sene çalıştın?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    Yeteneği geliştirmenin en iyi yolu limitlerini zorlamak ve pratik yapmak. Ezber eğitim almak değil. Ezber eğitim senin 2d ve 3d yeteneklerini köreltir kod yazarken yaratıcılığını sadece ezbere çevirir düz düşünmeni sağlar. Internetteki profesyonellerin videolarını izliyerke kendini geliştir.

    Mesela ne kadar iyisin. Örnek veriyorum 3D de ne kadar iyisin ? Bir masa çizicek akdar mı yoksa detaylı bir insan modeli çizicek kadar mı. Eğer sadece masa çizicek kadar tecrübeliysen birde insan çizmeye çalış. Beceremiyorsan internetteki insan çizen videoları izle adamların yaptıllarını kopyala ve bilgileri kendine aktar. Bu sana profesyonel nasıl olunur hakkında bir bakış açısı kazandırabiilir.

    C# Konusuna gelirsek. Oyun programlamak o kadarda zor iş değil. Oyun geliştirmenin zor kısmı her zaman tasarım kısmı olmuştur. 2D ve 3Dde uzman olmak yıllar gerektirebilen bir konu.

    Peki neden oyun programlamanın kolay olduğunu düşünüyorum. Çünkü oyunda yapabilceğiniz şeyler belli çoğu if else 0 1 arası dönen şeyler. Burda sen nükleer füze kodları yazmıyorsun ama tasarım öyle değil tasarımda bir limitin yok.

    Kısacası kendini C# yerine tasarımda geliştirmeni öneririm. C# zaten takılırsan hemen 2 kaynakla öğrenebilceğin bir şey ama tasarım uzun pratik gerektiren bir konu

    Ekstra Not: Sende benim gibi beyninin 2 lobunu kullanabilen nadir insanlardan birisin. Bu konuda bir sorun varsa özel mesajla bana ulaşmanı tavsiye ederim.

    Bu kadar boş bir yorum olamaz. 2 ay da ne öğreniyorsun? Ekrana "Hello World" yazdırmak, programlama öğrenmek değildir.
    Yazdığın kütüphaneleri, kodları bir göstersene bakalım. 2 ay da ne öğrenip yazmışsın. Ya da yazdığın oyunları da gösterebilirsin, kaynak kodları ile beraber.

    Hele hele söz konusu dil C/C++ ise, 20 yıl bu dille uğraşırsın halen daha öğrenemzsin herşeyini.

    Boş boş yorumlar yapıyorsunuz. Yazılım mühendisliği gibi bölümlerde de format atmayı öğretiyorlar zten.


    Konuyu açan arkadaş için; tasarımcı mı yoksa programcı mı olmak istiyorsun. Önce ona karar ver.
    Hiçbiri 2 ayda öğrenilecek birşey değil.

    Önce okumayı öğren sonra konuş çocuk. Ben yazılım dilleri veya bir şeyi programlamak kolay demedim. Oyun programlamak oyun geliştirme konusundaki en kolay görev. Hayatında tasarım tsini bilmiyen senaristligin ssini bilmiyen programlamanın psini bilmiyen biri gelip bana boş yorum atıyorum demesin.

    Eğer kapasitesi varsa programcıda olur tasarımcıda olur insanları yanlış yönlendirme.

    Halen daha boş boş konuşuyorsun. Hangi oyun projesinde "programcı" olarak çalıştın da oyunu programlamak kolay diyorsun?
    Matematiğin ne seviyede? Oyundaki NPC lere verdiğin yapay zeka algoritmanı bir göstersene?


    Tasarım ya da programlama hiçbiri ne birbirinden kolay ne de zor.

    quote:

    tasarım tsini bilmiyen senaristligin ssini bilmiyen programlamanın psini bilmiyen biri gelip bana boş yorum atıyorum demesin.


    Sen eğer bunların hepsini bildiğini iddia ediyorsan zaten saçmaladığın ortada. Ben tasarımın t 'sini bilmiyorum çünkü programcıyım. Ajansta birkaç grafiker arkadaş var, onlar da programlamanın p 'sini bilmiyorlar.


    Tabi oldu da büyük oyun şirketlerinde işe girdi diyelim. Ya programcı olarak ya da grafiker olarak işe alacaklar. Asıl sen boş boş konuşup da insanların hayatıyla oynama. Hangisi ilgi alanına giriyorsa sadece ve sadece ona yönelecek.

    Herkesi kendin sanma dostum benim gibilerin hem tasarım hem programlama ilgi alanlarıma giriyor. Şu anda tek başıma bir endless runner isometric yüksek grafikli mobil oyun üzerinde çalışıyorum. Maksimum 15 gün içinde bu forumda görüceksin zaten oynadıktan sonra benim ne bilip bilmediğime karar verirsin. Ve oyundaki hiçbir şey alıntıda değil onu söylüyim 3D Modeller animasyonlar 2D Illustrasyonlar Kodlar her şeye bana ait.

    Yahu bir insan niye büyük oyun şirketinde işe girmek isterki burda biraz sen saçmalıyorsun. Indie bir oyun geliştirirsen şirkette çalışmanın 100 katı fazla para kazanırsın vek endini geliştirirsin. Eğer sen ubisoft gibi bir şirkette işe girersen adamlar seni kölesi yapar sabah akşam kod yazdırır ve istemediğin şeyleri yazdırır veya tasarımcıysan istemediğin bir şeyi çizdirir. Indie oyun yaparsan ve bunu tek başına yaparsan (Internette çok güzel örnekleri var) Solo development olarak hem profesyonel hemde mutlu bir hayat yaşarsın bu kadar.

    Oyun şirketlerinde işe girmek ölmek demektir. İndie oyun geliştirmek candır. Ben oyun oynuyorsam bu oyunların %90nı indie oyunlar çünkü adamlar sevdiği oyunu yapıyor ve onlar severek yaptığı için bende oyundan keyif alıyorum. Gidip assasin creed oynamam yani.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos
    Ya bi git. Programlamaya dair bildiği tek şey if-else karar yapıları. Gelmiş burada akıl veriyor bir de. He canım he herşey if-else ile yapılıyor.
    Programcı olarak nerede kaç sene çalıştın?


    Oyun programlamak bundan ibaret güzel kardeşim. 1000 satır kod varsa bunun 600u zaten if else Hayatında oyun programlamamış bir insan gelip bana programlamadan bahsetmesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 26 Ağustos 2016; 20:10:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-E94B9CA23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz

    Yeteneği geliştirmenin en iyi yolu limitlerini zorlamak ve pratik yapmak. Ezber eğitim almak değil. Ezber eğitim senin 2d ve 3d yeteneklerini köreltir kod yazarken yaratıcılığını sadece ezbere çevirir düz düşünmeni sağlar. Internetteki profesyonellerin videolarını izliyerke kendini geliştir.

    Mesela ne kadar iyisin. Örnek veriyorum 3D de ne kadar iyisin ? Bir masa çizicek akdar mı yoksa detaylı bir insan modeli çizicek kadar mı. Eğer sadece masa çizicek kadar tecrübeliysen birde insan çizmeye çalış. Beceremiyorsan internetteki insan çizen videoları izle adamların yaptıllarını kopyala ve bilgileri kendine aktar. Bu sana profesyonel nasıl olunur hakkında bir bakış açısı kazandırabiilir.

    C# Konusuna gelirsek. Oyun programlamak o kadarda zor iş değil. Oyun geliştirmenin zor kısmı her zaman tasarım kısmı olmuştur. 2D ve 3Dde uzman olmak yıllar gerektirebilen bir konu.

    Peki neden oyun programlamanın kolay olduğunu düşünüyorum. Çünkü oyunda yapabilceğiniz şeyler belli çoğu if else 0 1 arası dönen şeyler. Burda sen nükleer füze kodları yazmıyorsun ama tasarım öyle değil tasarımda bir limitin yok.

    Kısacası kendini C# yerine tasarımda geliştirmeni öneririm. C# zaten takılırsan hemen 2 kaynakla öğrenebilceğin bir şey ama tasarım uzun pratik gerektiren bir konu

    Ekstra Not: Sende benim gibi beyninin 2 lobunu kullanabilen nadir insanlardan birisin. Bu konuda bir sorun varsa özel mesajla bana ulaşmanı tavsiye ederim.

    Bu kadar boş bir yorum olamaz. 2 ay da ne öğreniyorsun? Ekrana "Hello World" yazdırmak, programlama öğrenmek değildir.
    Yazdığın kütüphaneleri, kodları bir göstersene bakalım. 2 ay da ne öğrenip yazmışsın. Ya da yazdığın oyunları da gösterebilirsin, kaynak kodları ile beraber.

    Hele hele söz konusu dil C/C++ ise, 20 yıl bu dille uğraşırsın halen daha öğrenemzsin herşeyini.

    Boş boş yorumlar yapıyorsunuz. Yazılım mühendisliği gibi bölümlerde de format atmayı öğretiyorlar zten.


    Konuyu açan arkadaş için; tasarımcı mı yoksa programcı mı olmak istiyorsun. Önce ona karar ver.
    Hiçbiri 2 ayda öğrenilecek birşey değil.

    Önce okumayı öğren sonra konuş çocuk. Ben yazılım dilleri veya bir şeyi programlamak kolay demedim. Oyun programlamak oyun geliştirme konusundaki en kolay görev. Hayatında tasarım tsini bilmiyen senaristligin ssini bilmiyen programlamanın psini bilmiyen biri gelip bana boş yorum atıyorum demesin.

    Eğer kapasitesi varsa programcıda olur tasarımcıda olur insanları yanlış yönlendirme.

    Halen daha boş boş konuşuyorsun. Hangi oyun projesinde "programcı" olarak çalıştın da oyunu programlamak kolay diyorsun?
    Matematiğin ne seviyede? Oyundaki NPC lere verdiğin yapay zeka algoritmanı bir göstersene?


    Tasarım ya da programlama hiçbiri ne birbirinden kolay ne de zor.

    quote:

    tasarım tsini bilmiyen senaristligin ssini bilmiyen programlamanın psini bilmiyen biri gelip bana boş yorum atıyorum demesin.


    Sen eğer bunların hepsini bildiğini iddia ediyorsan zaten saçmaladığın ortada. Ben tasarımın t 'sini bilmiyorum çünkü programcıyım. Ajansta birkaç grafiker arkadaş var, onlar da programlamanın p 'sini bilmiyorlar.


    Tabi oldu da büyük oyun şirketlerinde işe girdi diyelim. Ya programcı olarak ya da grafiker olarak işe alacaklar. Asıl sen boş boş konuşup da insanların hayatıyla oynama. Hangisi ilgi alanına giriyorsa sadece ve sadece ona yönelecek.

    Herkesi kendin sanma dostum benim gibilerin hem tasarım hem programlama ilgi alanlarıma giriyor. Şu anda tek başıma bir endless runner isometric yüksek grafikli mobil oyun üzerinde çalışıyorum. Maksimum 15 gün içinde bu forumda görüceksin zaten oynadıktan sonra benim ne bilip bilmediğime karar verirsin. Ve oyundaki hiçbir şey alıntıda değil onu söylüyim 3D Modeller animasyonlar 2D Illustrasyonlar Kodlar her şeye bana ait.

    Yahu bir insan niye büyük oyun şirketinde işe girmek isterki burda biraz sen saçmalıyorsun. Indie bir oyun geliştirirsen şirkette çalışmanın 100 katı fazla para kazanırsın vek endini geliştirirsin. Eğer sen ubisoft gibi bir şirkette işe girersen adamlar seni kölesi yapar sabah akşam kod yazdırır ve istemediğin şeyleri yazdırır veya tasarımcıysan istemediğin bir şeyi çizdirir. Indie oyun yaparsan ve bunu tek başına yaparsan (Internette çok güzel örnekleri var) Solo development olarak hem profesyonel hemde mutlu bir hayat yaşarsın bu kadar.

    Oyun şirketlerinde işe girmek ölmek demektir. İndie oyun geliştirmek candır. Ben oyun oynuyorsam bu oyunların %90nı indie oyunlar çünkü adamlar sevdiği oyunu yapıyor ve onlar severek yaptığı için bende oyundan keyif alıyorum. Gidip assasin creed oynamam yani.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos
    Ya bi git. Programlamaya dair bildiği tek şey if-else karar yapıları. Gelmiş burada akıl veriyor bir de. He canım he herşey if-else ile yapılıyor.
    Programcı olarak nerede kaç sene çalıştın?


    Oyun programlamak bundan ibaret güzel kardeşim. 1000 satır kod varsa bunun 600u zaten if else Hayatında oyun programlamamış bir insan gelip bana programlamadan bahsetmesi.

    Alıntıları Göster
    Eğer oyun yaptıysan şimdiye kadar ne kadar para kazandın? Sadece bağımsız geliştirici olarak iyi para kazanıp, evini, kendini, eşini, çocuğunu geçindirebiliyor musun? Ev, araba alabildin mi? Lüks ihtiyaçlarını karşılayabiliyor musun? Sigortanı yatorabiliyor musun?

    Oyun şirketlerindeki mühendislerin ne kadar kazandığından haberin yok herhalde? Hele ki 'delimanyak' mühendislerin şirketin hissesinden kendi hisseleri olur. Yılda milyonlarca dolar kazanırlar. Örnek: Gabe Nevell. Microsoft 'tan çuval çuval para kazandı. Valve 'yi kurdu, Steam 'i yaptı herif. Efsane oldu.

    Konuyu açan genç kardeşimizin hedeflerini tam olarak bilmiyorum. Eğer idealist biriyse, büyük şirketlere girmek istiyorsa kendisine sadece bir alanda uzmanlaşmasını öneriyorum. Firmaların iş ilanlarına bakıp neler istediğini görebilir.

    quote:

    Oyun programlamak bundan ibaret güzel kardeşim. 1000 satır kod varsa bunun 600u zaten if else


    Sizin dediğiniz şuna benziyor; 10000 karakterlik bir program kodunun, 8000 karakteri 'a' karakteri. O zaman programcılık sadece 'a' dan oluşuyor. Neyi nereden nasıl alıp da karara sokacaksınız? Her zaman 2 ile 3 karşılaştırılmıyor.

    Yazdıklarınızdan kesinlikle programlama bilmediğiniz belli oluyor. Lütfen bilmediğiniz bir alanda ahkam kesmeyiniz.
    Tasarımcılığa dair söylediklerinize bir şey diyemem çünkü grafiker değilim. Ama programlamayı siz çok çok yanlış anlamışsınız.

    (Makine müh. olmama rağmen backend developer olarak 3. yılımın içindeyim. Ayrıca mesleğim gereği robotik alanını da sevmemden dolayı, C/C++ dili ile birkaç projem var.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    Eğer oyun yaptıysan şimdiye kadar ne kadar para kazandın? Sadece bağımsız geliştirici olarak iyi para kazanıp, evini, kendini, eşini, çocuğunu geçindirebiliyor musun? Ev, araba alabildin mi? Lüks ihtiyaçlarını karşılayabiliyor musun? Sigortanı yatorabiliyor musun?

    Oyun şirketlerindeki mühendislerin ne kadar kazandığından haberin yok herhalde? Hele ki 'delimanyak' mühendislerin şirketin hissesinden kendi hisseleri olur. Yılda milyonlarca dolar kazanırlar. Örnek: Gabe Nevell. Microsoft 'tan çuval çuval para kazandı. Valve 'yi kurdu, Steam 'i yaptı herif. Efsane oldu.

    Konuyu açan genç kardeşimizin hedeflerini tam olarak bilmiyorum. Eğer idealist biriyse, büyük şirketlere girmek istiyorsa kendisine sadece bir alanda uzmanlaşmasını öneriyorum. Firmaların iş ilanlarına bakıp neler istediğini görebilir.

    quote:

    Oyun programlamak bundan ibaret güzel kardeşim. 1000 satır kod varsa bunun 600u zaten if else


    Sizin dediğiniz şuna benziyor; 10000 karakterlik bir program kodunun, 8000 karakteri 'a' karakteri. O zaman programcılık sadece 'a' dan oluşuyor. Neyi nereden nasıl alıp da karara sokacaksınız? Her zaman 2 ile 3 karşılaştırılmıyor.

    Yazdıklarınızdan kesinlikle programlama bilmediğiniz belli oluyor. Lütfen bilmediğiniz bir alanda ahkam kesmeyiniz.
    Tasarımcılığa dair söylediklerinize bir şey diyemem çünkü grafiker değilim. Ama programlamayı siz çok çok yanlış anlamışsınız.

    (Makine müh. olmama rağmen backend developer olarak 3. yılımın içindeyim. Ayrıca mesleğim gereği robotik alanını da sevmemden dolayı, C/C++ dili ile birkaç projem var.)


    Sen hala anlamayı reddediyorsun sen yazılım mühendisin ok buna bir şey diyen yok ama oyun geliştirmeyi oyun programlamaktan anlamıyorsan konuşmucaksın.

    Bağımsız oyun geliştiriciler milyon dolarlar kazanabiliyor. Ama sen gidip oyun şirketine girersen orda ortalama bi maaşla sabah akşam çalışmak zorunda kalırsın.

    Kendi sevdiğin oyunu yapıp yüksek para kazanıp hemde fazla boş zamanın olması varken neden düşük maaşlı (bağımsıza göre) sabah akşam sevmediğin şeyle ugraşmak istiyesin ki.

    Hem tasarımı hemde programlamayı seven bir insanı tek bir dala yönlendirmek büyük bir hata. Adamın eğer bu konuda beceri yoksa programlamaya yönelir ama eğer ikisindede yetenekliyse bağımsız oyun geliştirerek hem mutlu olur hemde yüksek para kazanır hemde fazladan boş zamanı olur. Adam tasarımıda programlamayıda biliyorum diyor. Eğer bunlara ilgisi olmasa zaten baştan onla ugraşmazdı.

    Oyun Yapımının
    %30 Programlama , %70 Tasarım olduğu için (günümüz teknolojisi) tasarıma abanmak daha mantıklı.

    Oyun şirketlerinde çalışan adamın aylık kazanabilceği maksimum kazanç 5000$
    Bağımsız oyun geliştirenlerın aylık kazanabilceği rakam en az 1000$ en yüksek 1000000$

    Subway Surfers günde en az 1.5 milyon $ kazanıyor dostum. Bu oyun Unity oyun motoruyla yapıldı ve bu oyunun %80ni tasarımdan ibaret. Kod kısımları sadece marketten eşya alma ve endless runner sistemi.

    EDIT: 2 Zıt şeyle ugraşmak yanlış değil tam tersine aşırı faydalıdır. Beynin Sol Lobu olan mantık ile beynin sağ lobu olan tasarım birlikte kullanmanı sağlar ve bu performanını 10 kat arttırır. Tasarımda mantıkla düşünmeyi. Mantıkda tasarımı kullanmaya yarar. Eğer sadece sen birine odaklanırsan diğer lobun körelir. Bende sana ödev veriyorum her gün 30 dakika çizimle ugraş bak bakalım kod yazmadaki performansın nasıl artıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 26 Ağustos 2016; 22:16:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-E94B9CA23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    Eğer oyun yaptıysan şimdiye kadar ne kadar para kazandın? Sadece bağımsız geliştirici olarak iyi para kazanıp, evini, kendini, eşini, çocuğunu geçindirebiliyor musun? Ev, araba alabildin mi? Lüks ihtiyaçlarını karşılayabiliyor musun? Sigortanı yatorabiliyor musun?

    Oyun şirketlerindeki mühendislerin ne kadar kazandığından haberin yok herhalde? Hele ki 'delimanyak' mühendislerin şirketin hissesinden kendi hisseleri olur. Yılda milyonlarca dolar kazanırlar. Örnek: Gabe Nevell. Microsoft 'tan çuval çuval para kazandı. Valve 'yi kurdu, Steam 'i yaptı herif. Efsane oldu.

    Konuyu açan genç kardeşimizin hedeflerini tam olarak bilmiyorum. Eğer idealist biriyse, büyük şirketlere girmek istiyorsa kendisine sadece bir alanda uzmanlaşmasını öneriyorum. Firmaların iş ilanlarına bakıp neler istediğini görebilir.

    quote:

    Oyun programlamak bundan ibaret güzel kardeşim. 1000 satır kod varsa bunun 600u zaten if else


    Sizin dediğiniz şuna benziyor; 10000 karakterlik bir program kodunun, 8000 karakteri 'a' karakteri. O zaman programcılık sadece 'a' dan oluşuyor. Neyi nereden nasıl alıp da karara sokacaksınız? Her zaman 2 ile 3 karşılaştırılmıyor.

    Yazdıklarınızdan kesinlikle programlama bilmediğiniz belli oluyor. Lütfen bilmediğiniz bir alanda ahkam kesmeyiniz.
    Tasarımcılığa dair söylediklerinize bir şey diyemem çünkü grafiker değilim. Ama programlamayı siz çok çok yanlış anlamışsınız.

    (Makine müh. olmama rağmen backend developer olarak 3. yılımın içindeyim. Ayrıca mesleğim gereği robotik alanını da sevmemden dolayı, C/C++ dili ile birkaç projem var.)


    Sen hala anlamayı reddediyorsun sen yazılım mühendisin ok buna bir şey diyen yok ama oyun geliştirmeyi oyun programlamaktan anlamıyorsan konuşmucaksın.

    Bağımsız oyun geliştiriciler milyon dolarlar kazanabiliyor. Ama sen gidip oyun şirketine girersen orda ortalama bi maaşla sabah akşam çalışmak zorunda kalırsın.

    Kendi sevdiğin oyunu yapıp yüksek para kazanıp hemde fazla boş zamanın olması varken neden düşük maaşlı (bağımsıza göre) sabah akşam sevmediğin şeyle ugraşmak istiyesin ki.

    Hem tasarımı hemde programlamayı seven bir insanı tek bir dala yönlendirmek büyük bir hata. Adamın eğer bu konuda beceri yoksa programlamaya yönelir ama eğer ikisindede yetenekliyse bağımsız oyun geliştirerek hem mutlu olur hemde yüksek para kazanır hemde fazladan boş zamanı olur. Adam tasarımıda programlamayıda biliyorum diyor. Eğer bunlara ilgisi olmasa zaten baştan onla ugraşmazdı.

    Oyun Yapımının
    %30 Programlama , %70 Tasarım olduğu için (günümüz teknolojisi) tasarıma abanmak daha mantıklı.

    Oyun şirketlerinde çalışan adamın aylık kazanabilceği maksimum kazanç 5000$
    Bağımsız oyun geliştirenlerın aylık kazanabilceği rakam en az 1000$ en yüksek 1000000$

    Subway Surfers günde en az 1.5 milyon $ kazanıyor dostum. Bu oyun Unity oyun motoruyla yapıldı ve bu oyunun %80ni tasarımdan ibaret. Kod kısımları sadece marketten eşya alma ve endless runner sistemi.

    EDIT: 2 Zıt şeyle ugraşmak yanlış değil tam tersine aşırı faydalıdır. Beynin Sol Lobu olan mantık ile beynin sağ lobu olan tasarım birlikte kullanmanı sağlar ve bu performanını 10 kat arttırır. Tasarımda mantıkla düşünmeyi. Mantıkda tasarımı kullanmaya yarar. Eğer sadece sen birine odaklanırsan diğer lobun körelir. Bende sana ödev veriyorum her gün 30 dakika çizimle ugraş bak bakalım kod yazmadaki performansın nasıl artıyor.

    Alıntıları Göster
    Ay çildiriciim. Adam bilmediği bir konuda halen daha bana konuşmayacaksın diyor. Ki ben yazılımcıyım.
    Neyse bu son mesajım.

    quote:

    %30 Programlama , %70 Tasarım olduğu için (günümüz teknolojisi) tasarıma abanmak daha mantıklı.

    Var mı bir kaynağın? Nerede yazıyor bu? Öyle işkembeden sallamak olmaz. Kaynak vereceksin bana.


    Son olarak yine konuda geçen ve yanlış yönlendirme ihtimali olan cümlelere cevap verip gidip yatıcam.
    --------------
    Şimdi Subway Surfers Wikipedia makalesine bakıyoruz. (https://en.wikipedia.org/wiki/Subway_Surfers)
    Developer(s): Kiloo and SYBO Games.

    Kiloo şirketine bakıyoruz: (https://en.wikipedia.org/wiki/Kiloo)
    Number of employees: 100.

    SYBO Games hakkında bilgi yok ama sayfasına bakılınca baya bir çalışanı olduğu izlenimi veriyor.
    Kiloo Games 'e bakınca bu oyunu bağımsız geliştiricilerin yapmadığını görüyoruz.
    100 adamla bağımsız geliştirici mi olur? Bildiğin şirket kurmuş oyun yapıyorlar.

    quote:

    Oyun şirketlerinde çalışan adamın aylık kazanabilceği maksimum kazanç 5000$
    Bağımsız oyun geliştirenlerın aylık kazanabilceği rakam en az 1000$ en yüksek 1000000$


    Halamın bıyığı olsaydı amcam olurdu.....

    http://www.gameindustrycareerguide.com/video-game-programmer-salary/

    Bu sayfadan bakıyoruz "Game Programmer/Engineer" işe en az $6000 ile başlıyor.
    Tecrübe kazandıkça "rütbe" atladıkça $20000 dolara kadar kazanabiliyor ayda.

    Yine şuraya bakıyoruz: (http://salarygenius.com/md/bethesda/salary/video-game-developer-salary)
    Bethesda 'da "Starting Salary" $150000. Yani aylık $12000.

    Görüldüğü gibi şirketlerde çok deli para kazanıyorlar.
    Öyle bir oyun yapıcam milyon/milyar dolar kazanıcam. Geçiniz bunları efenim.

    Valve 'nin ofisi:https://officesnapshots.com/2012/03/05/the-valve-offices/

    Konuyu açan arkadaşa soruyorum kim mantıklı konuşuyor?Eğer bana özelden bir şeyler sormak istersen sorabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Goncolos -- 26 Ağustos 2016; 22:46:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Goncolos

    Ay çildiriciim. Adam bilmediği bir konuda halen daha bana konuşmayacaksın diyor. Ki ben yazılımcıyım.
    Neyse bu son mesajım.

    quote:

    %30 Programlama , %70 Tasarım olduğu için (günümüz teknolojisi) tasarıma abanmak daha mantıklı.

    Var mı bir kaynağın? Nerede yazıyor bu? Öyle işkembeden sallamak olmaz. Kaynak vereceksin bana.


    Son olarak yine konuda geçen ve yanlış yönlendirme ihtimali olan cümlelere cevap verip gidip yatıcam.
    --------------
    Şimdi Subway Surfers Wikipedia makalesine bakıyoruz. (https://en.wikipedia.org/wiki/Subway_Surfers)
    Developer(s): Kiloo and SYBO Games.

    Kiloo şirketine bakıyoruz: (https://en.wikipedia.org/wiki/Kiloo)
    Number of employees: 100.

    SYBO Games hakkında bilgi yok ama sayfasına bakılınca baya bir çalışanı olduğu izlenimi veriyor.
    Kiloo Games 'e bakınca bu oyunu bağımsız geliştiricilerin yapmadığını görüyoruz.
    100 adamla bağımsız geliştirici mi olur? Bildiğin şirket kurmuş oyun yapıyorlar.

    quote:

    Oyun şirketlerinde çalışan adamın aylık kazanabilceği maksimum kazanç 5000$
    Bağımsız oyun geliştirenlerın aylık kazanabilceği rakam en az 1000$ en yüksek 1000000$


    Halamın bıyığı olsaydı amcam olurdu.....

    http://www.gameindustrycareerguide.com/video-game-programmer-salary/

    Bu sayfadan bakıyoruz "Game Programmer/Engineer" işe en az $6000 ile başlıyor.
    Tecrübe kazandıkça "rütbe" atladıkça $20000 dolara kadar kazanabiliyor ayda.

    Yine şuraya bakıyoruz: (http://salarygenius.com/md/bethesda/salary/video-game-developer-salary)
    Bethesda 'da "Starting Salary" $150000. Yani aylık $12000.

    Görüldüğü gibi şirketlerde çok deli para kazanıyorlar.
    Öyle bir oyun yapıcam milyon/milyar dolar kazanıcam. Geçiniz bunları efenim.

    Valve 'nin ofisi:https://officesnapshots.com/2012/03/05/the-valve-offices/

    Konuyu açan arkadaşa soruyorum kim mantıklı konuşuyor?Eğer bana özelden bir şeyler sormak istersen sorabilirsin.


    Evet %30 Programlama ve %70 Tasarım bunun için bir kaynağa ihtiyaç yok her hangi bir oyunu geliştirmeye çalışıp hem grafiğini hem programlamasını yapmaya çalışşan anlarsın ama yapamazsın çünkü sen grafikten anlamıyorsun ben ikisindende anlıyorum ve geçirdiğim zamanların %70i tasarımı geliştirmekti. Bir mobil oyunu kodlaması 1 haftayı geçmezken onun tasarımını yapmak 1 ayı bulabiliyor.

    Küfür etmek istemiyorum forumdan ban yemek istemiyorum ama kardeşim beynin almıyor mu ? 2 Tane kaynak bakıp ben oyun geliştirmekten anlıyorum deme güldürme beni

    Ben Kodlamayıda , 3D Modellemeyi ve Animasyonunu yapmayıda , 2D Çizim boyamayıda ve ses editlemeyide biliyorum aynı zamanda oyun motorlarında profesyonelim. Sen sadece programlama bilerek bana kafa tutmaya çalışıyorsun daha doğrusu oyun nasıl geliştirilir vaazları veriyorsun. Ben oyun geliştirme hakkında yüzlerce makale okudum yüzlerce oyun geliştiriciyle tanıştım kendimde forumlarda insanlara çok kez yardım ettım nasıl tasarım nasıl programlama konusunda sen gelmiş bana ne diyorsun

    Kısacası sen yazılım artık her neyse mühendisisin. Orda durucaksın senin yapabilceğin maksimum şey bir basit uygulama programlamak sonra grafikerlerin eline vermek senin yapabilceğin başka bir şey yok senin kapasiten yok beyninin sadece tek lobunu kullanan tam düşünemiyen bakış açısı 0 bir insansın. Senle beni mi karşılaştırıyorsun güldürme.

    Kiloo Games bağımsız geliştiricidir. Eğer büyük bir firmanın altında çalışmıyorsan bağımsız geliştiricisidir bu kadar basit. Daha ne anlama geldiğini bilmiyorsun hala konuşuyorsun.

    Ha 5000$ ha 20000$ ayda bunu tek bir mobil oyunla günde 100000$ kazanabilcekken 7/24 çalışıp bir şirkette çürümek istiyenler orda kendi yeteneklerini köreltebilir.

    Konuyu açan arkadaşa soruyorsan bende soruyorum. Konuyu açan arkadaş benim gibi oyun yapımının her dalını kavramış oyun geliştirmenin nasıl bir şey olduğunu test etmiş bir insana mı soru sorucaksın yoksa oyun geliştirmenin hiçbir şeyinden anlamıyan dandik bir yazılım mühendisine mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 27 Ağustos 2016; 12:34:16 >




  • Şimdi benim bunları okumam yarım saati geçti ama faydalıydı.

    Benim düşüncem şöyle ; benim çizimlerim programlamaktan daha iyi ama ben programciliga da yonelmek istiyorum hatta hevesim daha cok programciliga ama resim benim hayatim diyebilirim onsuzda olmuyo..

    Evet belki ikinizde zıt düşünebilirsiniz ama bence ikinizde haklisiniz neden açıklıyorum..

    İlk Zafer abiden başlicam,abi valla şuan sabit bi işin var mi merak ettim doğrusu birde aylik ne kadar kazaniyosun bagimsiz oyun yaparak ,senin dediklerin beni açtı burda genel bir cevap vericem zafer abi senin dedigin ve yaptigin is matikli lise de universitede senin dedigini yaparim ama universite biterse bilemem oyunlarim alinmassa cok buyuk zarara girme korkusuda var yani belli bi sirkette calismak mantikli ama resim yetenegim sirkette cok yipranir birde 7/24 kole gibi calismakta istemem evde rahat calismakta var ona bisey diyemem..
    (Zafer abi ilk destekçimsin çok saol.. )

    Şimdi geldik Goncolos beye bey dicem cunku ismini bilmedigimden..

    Goncolos bey senin dedigin siradan insanlar gibi git bi sirkete calis ya grafikar olarak yada programci haklisin aslinda sabah gidip aksam donceksin duzenli bi isin olur ama kole gibi calisacaksin diyor zafer abi bu dogrumu senin calistigin sirkette boylemi yoksa 7-8 saat gibi ideal saatlermi yoksa biraz zor gercekten ,sen bi yorumunda yazmissinki ya grafikar ya programci ikisinden birini tercih yap demissin zaten grafikte iyiyim cok ders aldim birazda yazilimdan alsam zafer abinin dediklerine yoneliyorum şimdi senin demek istedigin ya grafik yetenegini yada yazilim yetenegini ikisinden birisini sec ve secmedigini bi kenara at ihtiyacini gormez, kafam iyice allak bullak olmadan biyere varsam iyi olurdu gercekten..

    Biraz gec yorum attim k.byin

    Evet hep siz konuyu acan arkadasa soru sordunuz şimdi bende sira merak ettim hangi lisede ve hangi universitede okudunuz nezamandan basladiniz bu ise merak ettim ??

    (Bu forumda ilk konu acisim yanlislarim olabilir affedin )




  • Bilgi için tesekkurler
  • Şimdi ben oyle zenginlige aliskin degilim askeri ucretle 5 kisi geciniyoruz ben ayda 1000$ alsam bana fazla bile gelir.. umurim anlamissinizdir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xKalendar

    Şimdi ben oyle zenginlige aliskin degilim askeri ucretle 5 kisi geciniyoruz ben ayda 1000$ alsam bana fazla bile gelir.. umurim anlamissinizdir

    Ben hala tek başına oyun yapman taraftarıyım. Hatta hiç beklemeden kendini geliştir ve erken yaşta oyununu çıkar diyebilirim. Eğer zaten kapasitenin olmadığını düşünseydim bi an bile düşünmezdim diğer arkadaşın dediği gibi tek bir alana yönel derdim ama sende kendimi gördüğüm için seni başarılı olabilceğin bir yöne yönlendiriyorum.

    Oyunlarının alınmasına gerek yok git mobil oyun geliştir ücretsiz yap oyuna reklam koy rahat ayda 5000$ kazanırsın. Zamanla aşırı geliştiğinde pc oyunu geliştirebilirsin yada mobile devam edebilirsin. Özellikle solo oyun ypaıyorsan ve tasarıma daha çok odaklanmak ama programlamayıda ihmal etmemek istiyorsan tartışmasız mobil oyun geliştir derim.

    Hadi durma beyin fırtınası yap 2 lobunun özelliğini kullan bir mobil oyun fikri at ve o oyunu programla tasarımını yap gerçekleştir. Senden gelecekte büyük şeyler bekliyorum. 5-10 yıl sonra gamescomda görüşmek üzere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 28 Ağustos 2016; 0:05:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xKalendar

    Şimdi ben oyle zenginlige aliskin degilim askeri ucretle 5 kisi geciniyoruz ben ayda 1000$ alsam bana fazla bile gelir.. umurim anlamissinizdir
    @Zafer Korkmaz;

    Oyun motoları ya da oyun geliştirmeye ilişkin hiçbir şey bildiğin yok. Hiçbir şey bilmiyorsun.
    Yaptığın tek şey, UNITY motorunu kullandığını sanman, hazır asset leri indirip motora atman. Bu kadarsın. Başka bildiğin hiçbir şey yok.

    Yazılım konusunda zaten bildiklerin sıfır. Şu konuya bir tane kaliteli yazılımcı gelsin anlar zaten, sadece yazdıklarından. Merak ettim, mesela yazılım geliştirmeye dair okuduğun kitapları bir saysana? Kaç tane kitap okudun? Kimin kitaplarını okudun? Bu kadar ahkam kestiğine göre alayını okumuş hatim etmişsindir.
    Diyorum ki yazdığın kodları ver bakayım. Veremiyorsun. Çünkü yok. Sonra gelmiş 'basit bir yazılım mühendisi'.
    Yav he he....

    SENİN NE PROGRAMCILIK NE GRAFİKERLİK, HİÇBİRİNDEN BİRŞEY ANLADIĞIN YOK.

    Sol lop sağ lop olayına girmiyorum bile. Komedi yeminlen. Sayfanın birinde bir yazı okumuş, iki tane terim öğrenmiş, her konusunda "sol lop da sağ lop".... Bİrşey olduğunu zannediyor. He yavrum he senin IQ puanın 1500115454566445.

    ----------
    xKalendar; tabi sen bilirsin de yukarıdaki adamın söylediklerinin hiçbirine kulak asma. Söylediği hiçbir şeyi kanıtlayamıyor. Bir belge ortaya koyamıyor. Kendi kafasında inandığı yanlış şeylerle seni yönlendirmesine izin verme. Benim yazılımcılığımı eleştiriyor, kendisinden yazdığı kodları istiyorum. Veremiyor. Çünkü 2 ile 3 ü karşılaştırmaktan başka bildiği birşey yok. Ki bak ben sana tecrübeli bir yazılım geliştirici olarak yazıyorum. Yukarıdaki adam boş teneke.

    Şimdi kime istiyorsan ona inan. Boş bir tenekenin hayatını yönlendirmesine izin verme. Bağımsız geliştirici falan hikaye. Hele ki Türkiyede.
    Elinde garanti işin olsun da oyun mu yapıyorsun resim mi yapıyorsun, o sonraki iş..

    Ayrıca saçma salak Şahin Drift, Şahin Offroad gibi oyunlarla para falan kazanamazsın.

    Tekrar diyorum. Ben tecrübeli bir yazılımcıyım. Küçük çaplı oyun geliştirmişliğimde (Unreal ile), assembly ile mikroişlemci, c++ ile quadrocopter programlamışlığım da var. Yani yukardaki arkadaşın kafasının basmayacağı alanlarda at koşturmuşum.


    Hadi Minecraft/Notch örneğinden gidersek, Notch yılların kurt programcısı. Gördüğümüz kadarıyla tasarım yönü eksik gibi. (Yukarıdaki zatın dediği gibi %70 tasarım olayı yalan gördüğün gibi)

    Bu adam zaten hali hazırda bir şirkette "köle"olarak çalışıyorken bu oyunu yapıyor. "Kral oyun" tarzı bir siteye oyun falan yazan birisi. Sonrasını biliyorsundur zaten. Yani adam da "KÖLO OLMOK OSTEMOYORUM", "HOR OKO LOBOMI KOLLONOYOROM" gibi saçmalıklar yok. Bu adam günde $1000000 dolar kazanmak için de yapmadı bu oyunu.


    Rockstart, Valve gibi firmalarda dünyanın en iyi mühendisleri çalışır. Keşke o firmalara girebilsen. O adamların yanında çalışmak sana neler neler katar. Hergün kendini geliştirirsin. Körelme gibi bir durum yok.
    Gabe Nevell ile beraber Half Life 3 ü kodladığını düşünsene :))))
    Yukardaki arkadaş bu işlerden ne kadar anlıyor, görebildin mi? Ne kadar boş konuşuyor, anlayabildin mi?

    ---------
    Yanlış bilmek önemli değil de hatasını kabul etmeyen insanlardan nefret ediyorum. Bi de böyle her haltı bildiğini sanan insanlardan.
    Birisi çıkar böyle rezil eder işte.
    Daha fazla yazmayacağım. Zira yeteri kadar yanlışlarını gösterdim. Kendisi zaten kabul etmiyor. Sen de daha fazla dinleme.

    Sormak istediğin birşey olursa özelden sorabilirsin. Yazılımcı olmak istersen ilk adımların için yol gösterebilirim.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.