Oyun hilesi yazmak için neler bilmek gerekli
-
-
Dead By Daylight için hile yazan birine sormuştum pandemi döneminde. C++ ve C# kullandığını söylemişti.
-
ben de c++ tahmin ediyordum da nasıl öğrencez muallak
-
Merhaba arkadaşlar ben Trgala trgala.com adına bu hileyi çekiyorum….özlendi
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Muhtemelen önce oyun dosyaları inceleniyor bir tür açık bulmak için. Dead By Daylight için konuşmak gerekirse 2 sene önce mümkün olan hile şuan mümkün değil bu açık kapatılmış mesela. Diğer oyunlarda da sistem aşağı yukarı bu şekilde. Çoğu oyunda koruma olarak EAC(Easy Anti Cheat) var. Bu hile korumasını bypass etmek lazım. (SSL Bypass) hileyi sonra açıyordum yoksa daha oyuna giremeden sistemden ban yiyorsun . Birde oyunda ne hilesi yapacaksın mesela bu da önemli. Envanter hilesi yapacağım zaman "fiddler" dan cookie yani kullanıcı numarını falan çekmen lazımdı. Acayip zor iş bence bu yüzden şu an paralı hile var mesela. 2020-21 global kapanma döneminde her gün ücretsiz hile çıkıyordu iş yok vakit bol idi. Ne güzel günlerdi beee
-
-
hocam cs'de aim, lol'de dodge ve combo scripti gibi şeyler.
-
Turkhackteamde takıl orada öğrenirsin bu tarz şeyleri, ağa sızma vs türlü şey var orada
-
erasmus nasıl gidiyor hocam karı buldun mu
-
Erasmus güzel hocam, eş dost ahbap özleniyor memleketteki ama. Kız konusunda opsiyon çok ben çok yanaşmıyorum o dalgalara, bulmak isteyen rahat bulur ama
-
legal değil, başın ağrır
-
Kendi yaparsa bir şey olmaz ama satarsa sıkıntı bi arkadaşım knight hilesi satıyordu çocuğu liseden beri görmedim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Burada knight oynayan tayfayı görmek güzel :) Knight online hayat offline
-
hocam sirius'ta quest reb +7li okçum vardı, serverlar birleşince oyunu bıraktım. hazırlıktayken çok oynuyordum ya jr ft bdw sarıyordu.
-
Hali hazırda piyasada en âlâları bulunan şeyleri baştan yazmaya çalışmak... bilemedim. Ha öğretici olur falan ama yerinde olsam daha niş şeyler kovalardım. Hile yazmak dediğin esasında güvenlik açığı bulmak değil mi zaten, direkt bug bounty işine girsen daha zevkli olur bence senin için.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
çok iyi valla, kendi yaşıtlarımın knight oynaması filan :D 7 yaşında oynamaya başlamıştım ben de dksjdhsdjdakd. Sirius ile 3 server açılmıştı tam hatırlayamadım ben de diğerinde oynuyordum, okul yoğunlaşınca saldım. Yeni server açarlarsa orda oynarım :D Jr, bdw, chaos,ft, pazar kovalayıp çar dizmek zevkli iş bence parayı basıp almaktan ziyade
-
hocam yaş ortalaması baya büyük ya. bizim clanda en ufak bendim benden sonra en küçük eleman 98li idi altar, vega, sirius olarak açılmıştı. ib +9 bile almıştım, questi reb 7 yapınca sattım ipad pro almıştım falan filan.
yaz tatilinde açarlarsa ben de başlarım da yeni serverlar sonbahar veya kış döneminde geliyor genelde. bizim final dönemine denk gelir. bir de benim çarım sağlam olmasına rağmen para basanlarla rekabet edemiyordu. fabrikasahibiyim, mezbasahibiyim, kerhanesahibiyim diye nick açıp +10ları dizip cz'de milletin içinden geçiyorlar. oynanacak oyun değil aslında da bağımlısı olmuştum zamanında
-
valla yıllarımızı verdik harbiden, altardaydım ben de :D Abim başlatmıştı beni oyuna, o da 28 yaşında zaten :DD O bile küçük kalıyo
-
Öncelikle işin arka tarafında neler döndüğünü bilmelisin. Bir oyun, genel olarak bir program bilgisayarda nasıl saklanır, hangi yapılardan oluşur, diskten belleğe nasıl yüklenir, bu süreçte işletim sistemi seviyesinde hangi işlemler gerçekleşir ve program ayağa kalkarken neler olur, neler oluşur bunlara sağlam bir şekilde hakim olmalısın.
Problemi parçalarına ayıralım;
1- Temel Bilgisayar Mimarisi ve Organizasyonu Bilgisi
Bunun için öncelikle iyi bir bilgisayar mimarisi bilgisine sahip olmalısın. İşlemci, bellek birimleri ve diskin arkada nasıl bağlandığını ve organize olduğunu temel seviyede bilmelisin.
2- Temel İşletim Sistemleri Bilgisi
Yapacağın iş, bir oyunu yani işletim sisteminde tutulan bir işlemi manipüle etmek. Dolayısıyla bu yapının üstüne oturduğu katman olan işletim sistemlerinin ne olduğunu ve nelerden oluştuğuna temel seviyede hakim olmalısın. Hile yazmak istediğin oyun, işletim sisteminde process adı verdiğimiz bir yapı ile tutulur ve thread'ler ile akışı yönetilir. En azından OS Fundamentals, process ve thread konularını mutlaka bilmelisin.
(Öneri kaynak: Operating Systems: Three Easy Pieces veya neso academy'nin process ve threadlerle alakalı olan videoları)
3- Programların İçeriği ve Organizasyonu
Her ne kadar programın üzerinde çalışacağı işletim sistemine göre şablon değişse de programlar diskte belirli bir mantığa göre tutulur ve depolanırlar. Genel olarak programlar section'lar adı verilen işlevsel kısımlara ayrılarak tutulur.
Örneğin, .text sectionunda, programın işlemcide koşacak komutlar bulunurken, .data sectionunda programın kendisine lazım olan ve gömülü verileri yer alır.
Program belleğe getirilirken, bu sectionlar diskten ayrı ayrı alınıp belleğe yazılır. Her bir sectionun kopyası belleğe getirilir ve sectionların bellekteki canlı kopyalarına segment ismi verilir. (Örneğin code sectionunun belleğe yazılmış ve canlı koşan hali -> code segment).
Buna ek olarak, diskte section karşılığı olmayıp sadece program koşarken memoryde oluşturulan ve program kapatılınca yok edilen dinamik segmentler de vardır (stack segment ve heap segment gibi).
Bir program-process yapısının organlarını bilmek zorundasın ki, ne zaman nereye sızacağını bilesin. Aksi halde neyi nerede yapacağını bilemeyen, yolunu kaybetmiş kör baykuşa dönersin :)
Bunun için windows sistemlere özgü process ve program içeriğini anlatan, Pavel Yosifovich'in Windows Internals kitabını öneririm.
4- Programlama Dilleri
Teorik temelleri atarak kendini güçlü, ne yaptığını bilen, donanımlı bir hile yazılımcısı haline getirdikten sonra sıra işi icra etmek için gereken silahları kuşanmaya geldi. Bir oyun process'ini manipüle etmenin türlü türlü yöntemleri vardır (DLL injection, shellcode, memory injection, instruction injection vs. vs.) ve bu işlemleri öğrenmek yukardaki temeli attıktan sonra çocuk oyuncağıdır. Ancak bunları bilgisayarda eyleyebilmek için doğal olarak senin de bir program/kütüphane geliştirmen gerekiyor. İşletim seviyesinin katlarında gezineceğin için bunu yeri geldiğinde OS çekirdeğine ve donanıma inmekten çekinmeyen bir dil ile halletmen lazım.
Bunun için + C/C++ C# (Opsiyonel, hileni windows sistemde oluşturacaksan) ve intel x86/64 assembly (hileyi intel/amd
işlemcili PC'de yazmak istediğini varsayıyorum, mobil sistemlerde ARM mimarisi daha çok tercih edildiğinden o da opsiyonel olarak eklenebilir) dillerini iyi bilmelisin.
C/C++'yı daha çok kodlarının gövdesini ve işlemciye inecek kadar low level olmayan işler için kullanmalısın, assembly'i ise daha çok sızacağın programın komutlarını okumak ve ne yaptığını anlamak için bilmelisin. Elbette C/C++'nın erişemediği kadar low-level ve birim işler yapmak için assembly'i de yeri geldiğinde zuladan çıkartmayı unutma :)
Bu konuda kaynak çok bol, güvendiğin ve işi temelleriyle sağlam öğreten her türlü basılı ve video kaynağı erit geç hiç gocunma.
5- Program derleme süreçleri, Statik ve dinamik kütüphaneler
Envanteri kuşandıktan sonra, artık harbe çıkmanın vakti geldi. Mantık basit.
Bir oyuna sızabilmek için o oyunun process'iyle kendi yazdığın kodlarını koordine etmelisin.
Bunun için bir programın doğumuna bakmak yani o programın kaynak kodundan çalışabilir dosya olana kadarki süreçlerini (compiling/building) sürecini bilmek elzemdir. Bu süreci öğrendikten sonra, processlere diskteyken bağlanan statik kütüphaneler ve processlere RAM'de çalışırken bağlanan dinamik kütüphanelerin ne olduğunu anlaman çok kolaylaşır. Yukarıdaki mantığı unutma, işte bu kütüphaneleri sen yazacaksın. Bu yazdığın kütüphaneler senin ajanın olacak ve kaleye (oyuna) ram'de canlıyken sızarak istediğin görevi yapmana olanak tanıyacak.
Favori kaynağım yine, bu süreçleri de anlatan Windows Internals.
Umarım yardımcı olabilmişimdir, sürçülisan ettiysek affola. Daha fazla sorun olursa, bana özel mesaj yoluyla rahatlıkla ulaşabilirsin.
Kolay gelsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Superational273 -- 29 Kasım 2024; 18:50:32 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X