Kasım ayında Microsoft Xbox One'ı, Sony ise Playstation 4'ü Avrupa ve ABD'de piyasaya sürecek. Bu ikisi, geçen çeyrek asırlık dönemde piyasaya sürülen oyun konsollarının yeni nesil üyeleri olarak, Nintendo'nun geçen yıl Kasım'dan beri piyasada olan Wii U'nun yanındaki yerlerini alacaklar.
Oynayanlar için yeni nesil konsolların çıkması, ABD başkanlık seçimleri veya Olimpiyatlar kadar heyecanla beklenen bir gelişme. Bir önceki neslin piyasada kaldığı süre öncekilere kıyasla daha uzundu. Sektör uzmanları, yeni nesil konsolların cep telefonları ve tabletlerin yarattığı rekabet ortamında tehlikeye girebileceğini düşünüyor. Angry Birds, Clash of Clans ve Temple Run sayesinde milyonlarca insanı peşinden sürükleyen mobil cihazlar, televizyona bağımlı olmadıkları için oyun oynamak için daha kullanışlı. Konsollar ise, evdeki televizyona bağımlı olduğu için daha kısıtlı bir kesime hitap ediyor.
Fanatikler, sekizinci nesil oyun konsollarını bekliyor. Bu nesillerin ömrü genellikle 5 yıl oluyor ve öncesinde yepyeni ve daha da güçlü cihazların, bu en genç yaratıcılık mecrasını daha da geliştireceği yönünde sözler veriliyor. Üreticiler bu sayede önemli paralar kazanıyorlar ve bir şekilde dünyanın dört bir yanında oturma odalarına tekrar tekrar şekil veriyorlar.
Microsoft'un interaktif eğlence yöneticisi Don Mattrick, Xbox'ın temelinde "sevdiğiniz şeyleri hayatınıza katmak" olduğunu söylüyor ve ekliyor: "Eğlenceyi seviyorsunuz. Televizyonu seviyorsunuz . Oyunları seviyorsunuz. İşte, tüm bunlardan zevk almanızı sağlayacak en üstün deneyim burada." Mattrick'in yapması gereken şey, tıpkı Sony ve Nintendo'daki meslektaşları gibi, oyun konsollarının sabit telefonların veya diğer oyun makinelerinin kaderini paylaşmayacağına insanları ikna etmek. 20 ila 30 yıl önce oyun konsolları birden bire hayatımıza girmişti. 1990'ların sonunda ise devasa oyun makinelerini koltuğundan etmiş, kamuoyunun tüm dikkatini, tıpkı Pac-Man'in önüne çıkan tüm o noktaları (ya da bozuk paraları) yediği gibi çekmişti. Nintendo 64 ve Sony PlayStation gibi konsollar, oyun makineleri ölçüsünde grafik ve ses özelliklerini eve taşıdı ve oyunlarda daha zengin ve derin dünyalara kapı açtı. Şu anda son demlerini yaşayan konsol nesli, 2005'te Microsoft Xbox 360'la başladı. Onu bir yıl sonra çıkan Sony PlayStation 3 ve harekete duyarlı kumandasıyla kültürel bir fenomene dönüşen Nintendo Wii takip etti.
iPhone'ların her yıl değiştiği bir çağda, 2005'ten kalma konsol teknolojisi, taş devrinden kalma gibi. Bu, teknik kısıtlamalara rağmen yazılımlarla performans artıran programcıların yeteneğinin bir göstergesi. Konsolları savunanlar, her geçen gün daha fazla ilgi görmelerine rağmen mobil oyunların konsol oyunlarının en önemli özelliklerinden yoksun olduğunu söylüyor.
Sony'den Scott Rohde, "Hikayeden, duygulardan ve koltuğunuzda oturup 50 inçlik bir ekranda iyi bir ses sistemiyle oyun oynama deneyiminin sağlayabileceği farklı şeylerden yoksunlar" diyor. Microsoft'un Xbox One'la ilgili hayalleri, oyunun çok ötesinde. Konsol, oyun oynarken tek bir dokunuşla televizyon kanallarına geçiş yapabilecek şekilde tasarlanmış. Eski konsollar sadece oyun oynamaya yarıyordu ama yenileri hem televizyon programı hem de film gösteriyor. Xbox 360'a en popüler özelliklerinden biri olan Netflix'ten film izleme özelliğini 2008'de ekleyen Microsoft'ta, odak noktası kademeli olarak ama kesin bir şekilde değişti.
Eski oyun tasarımcısı Mattrick, Xbox One'ın televizyonun sağ köşesinde interaktif bir fantezi futbol uygulaması gösterirken sağ tarafında canlı bir futbol maçı göstermesini sağlayan, Ulusal Amerikan Futbol Ligi ile yapılan bir anlaşmayı duyurdu. Rohde ve Mattrick şu anki konsol neslinde rakip olabilirler ama yeni nesil konsolların teknik yeniliklerinin video oyunlarını daha gerçekçi hale getirdiğini ve oyuncunun duygusal bağını kuvvetlendirdiğini savunan meslektaşlarıyla aynı fikirdeler. Rohde, PlayStation 3'ün yerle bir olmuş bir ABD'de geçen, grafik açıdan karmaşık öğelere sahip bir macera serisi olan "The Last of Us" oyununu, güçlü bir konsol gerektiren oyunlara örnek olarak veriyor. Rohde, fiyatı düşük olan (1 dolar) çoğu mobil oyunun 60 dolarlık konsol oyunlarına kıyasla çok küçük bir geliştirme bütçesi olduğuna da dikkat çekiyor.
The PlayStation 4 ve the Xbox One, Apple'ın ve diğer mobil rakiplerinin cihazlarıyla karşı karşıya gelecek. Oyunların tüm bu cihazlarda popüler olması muhtemel. Rohde, "Oyun tarihinin bu dönemiyle ilgili en heyecan verici şey, her zamankinden daha fırtınalı olması. Kimse, ne yöne gideceğini bilmiyor" diyor. Kaynakça:http://www.kamumanset.com/haber-4332-oyun_konsollari_cagi_yakalayacak_mi.html
Yazı da, mobil oyunculuk kelimesini duyunca, gerisini okumadım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme