Şimdi Ara

Oyunlarda detay sorunu (distance)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
5.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.Yaklaşık 4 ay önce yeni bir pc topladım.
    Özellikleri;

    Intel core2duo e8400 - işlemci
    MSI p45 neo2-fr - anakart
    2x1 gb ddr2 1066 mhz ocz fatal1ty - bellek
    Sapphire Hd4870 toxic 512mb
    ocz 600w power supply

    İşletim sistemim Windows Vista 64


    Sorunum şudur ki oynadığım bir çok oyunda mesafe olarak ileride olan görüntüler ya yok ya da çok kalitesiz.Bir iki oyunda değil nerdeyse her oyunda bu bulunmakta ve çok da canımı sıkıyor.Mesela crysis oyununda 5-6 adım ötedeki taş,çalı,dal ıvır zıvır gibi şeyler görünmüyor.Biraz daha yaklaşınca bir anda beliriyor.En büyük sıkıntılardan birisi de Call of Juarez' de var. Oyundaki mesafeye göre 10-15 metreden sonrası tamamen çöl gibi. Ağaçlar dışında nerdeyse hiçbir çalı çırpı yok, yaklaştıkça ortaya çıkıyolar.Oyunlardaki bütün ayarları arttırmama ve azaltmama rağmen bu sorun değişmedi.Bir başka sorun ise bazı oyunlarda da aynı şekilde çok yakındaki cisimden biraz uzaklaştığımda cismin neredeyse şeklinin değişecek kadar detayının azalması.Belki aynı şeyleri yaşayıp kafaya takmayan ya da gözüne çarpmayanlar vardır ama beni bir hayli rahatsız etmekte.

    Sorun yaşadığım oyunlardan bir kaç tanesini söyleyeyim : Burnout Paradise , Farcry 2 , Fallout 3 , Crysis , Crysis Warhead , Call of Juarez , Oblivion , Half life 2 ve eklentileri , Left 4 Dead , Gta IV ..

    Bu sorunla ilgili sapphire destek' e mail attım ama şöyle bir cevap geldi :

    Probleminiz basit bir ayarlamadan kaynaklaniyor olabilir. Ati kontrol panelinden 3D uygulamalar icin performans ayarlarini yapabilir. Oyunlar icin ozel olarak bicimlendirilmis temalari secerek oyunlardan tam performans alabilirsiniz.

    Ati.com adresinden guncel suruculeri indirerek daha cok secenek ve ozellik kazanabilirsiniz.

    Birçok sürücüyü denedim hepsinde aynı şey olmakta.Her ayar kombinasyonunu denedim hiç biri fayda etmedi. Sorunun ekran kartından olmadığını düşünmeye başladım.

    Bu yazıyı bir ekran kartı forumunda yazmıştım,oradan da çözüm alamadım.Tüm bunların yanında catalyst ten açtığım anti aliasing de işe yaramamakta.Şu an xp32 kullanıyorum fakat aynı sorun devam etmekte.En azından sorunu belirli donanıma indirgeyebilirsek harika olur.Ram midir ekran kartı mı ya da başka bişey? Yardımlarınızı bekliyorum.

    Alttaki iki resimdeki çamaşır makinasına dikkat ederseniz eğer hiç kıpırdamadan sadece nişan alma modunda detayın değiştiğini farkedeceksiniz.


     Oyunlarda detay sorunu (distance)


     Oyunlarda detay sorunu (distance)


     Oyunlarda detay sorunu (distance)


     Oyunlarda detay sorunu (distance)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AngelsholocausT -- 16 Mayıs 2009; 20:12:47 >







  • kardeş ekran kartı driverini değiştir oyunun içinden oyun görüntü ayarlarını yükselt uzun olduğu için okumak içimden gelmedi sadece sorunun yazdığı bölüme baktım ve cevap verdim gereksiz birşey yazdıysam kusura bakma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusufkes

    kardeş ekran kartı driverini değiştir oyunun içinden oyun görüntü ayarlarını yükselt uzun olduğu için okumak içimden gelmedi sadece sorunun yazdığı bölüme baktım ve cevap verdim gereksiz birşey yazdıysam kusura bakma
    saol yine de..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AngelsholocausT

    saol yine de..

    Alıntıları Göster
    up :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AngelsholocausT

    up :(

    Alıntıları Göster
    Hoca LoD (Level of Detail - Ayrıntı seviyesi) ayarlaması nedeniyle o tür durumlar birçok oyunda oluyor zaten.

    Ha ne oluyor, bazılarında çok sayıda seviye belirlenmiştir ve değişim anı pek göze batmaz. Bazılarındaysa az seviye vardır ya da seviye ayarlaması anları kötü belirlenmiştir. Örneğin Crysis Warhead, bu konuda rezalet. Adamı hızlı hareket ettirirseniz cisimlerin netleşmesi çok gecikebiliyor örneğin. Arabanın dibine gidiyorsunuz hızla ve durup netleşmesini izliyorsunuz.


    Crysis'te böyle değildi ama elbet onda da, değişimin kolay anlaşıldığı durumlar, burnunuzun dibinde ortaya çıkan dal parçası gibi durumlar var. Başka pek çok oyunda olduğu gibi.


    Demek istediğim, oyun içinden en yüksek ayarları da seçsen, GeForce veya Radeon da kullansan, bunlar olacak. Oyun içindeki ayarlar bu durumun oranını değiştirebilir tabii.
    O açıdan, bir sorun yaşamıyorsun.
    Nişan alınca görüntü yaklaşmış ve ayrıntı seviyelendirmesi neticesinde daha çok ayrıntı görmüşsün. Adamlar o ayrıntıları uzaktayken de görmeni sağlardı ama kare/sn ne olurdu? Bellek kullanımı ne olurdu?


    Yok bu durum da seni tatmin etmeyecekse, oyun'ların ini-cfg vs. dosyalarını kurcalaman gerekecek. Yapımcıların seçtiklerinden daha fazlası için.
    Tabii oyun böyle bir seçenek sunuyorsa.


    Bu arada, cevabımı yeterli görmediysen bir kayıt dosyası gönder, başkaları da aynı sürücü ayarlarında görüntü alsın ve karşılaştırın.


    Anti-aliasing'in bu durumla ilgisi yoktur. Sen mipmap düzeyini en yüksek kalite durumunda tut, AF falan açmayı unutma, yeter. Onlar da doğrudan ilgili sayılmaz zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 30 Haziran 2009; 9:02:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Castle Bravo

    Hoca LoD (Level of Detail - Ayrıntı seviyesi) ayarlaması nedeniyle o tür durumlar birçok oyunda oluyor zaten.

    Ha ne oluyor, bazılarında çok sayıda seviye belirlenmiştir ve değişim anı pek göze batmaz. Bazılarındaysa az seviye vardır ya da seviye ayarlaması anları kötü belirlenmiştir. Örneğin Crysis Warhead, bu konuda rezalet. Adamı hızlı hareket ettirirseniz cisimlerin netleşmesi çok gecikebiliyor örneğin. Arabanın dibine gidiyorsunuz hızla ve durup netleşmesini izliyorsunuz.


    Crysis'te böyle değildi ama elbet onda da, değişimin kolay anlaşıldığı durumlar, burnunuzun dibinde ortaya çıkan dal parçası gibi durumlar var. Başka pek çok oyunda olduğu gibi.


    Demek istediğim, oyun içinden en yüksek ayarları da seçsen, GeForce veya Radeon da kullansan, bunlar olacak. Oyun içindeki ayarlar bu durumun oranını değiştirebilir tabii.
    O açıdan, bir sorun yaşamıyorsun.
    Nişan alınca görüntü yaklaşmış ve ayrıntı seviyelendirmesi neticesinde daha çok ayrıntı görmüşsün. Adamlar o ayrıntıları uzaktayken de görmeni sağlardı ama kare/sn ne olurdu? Bellek kullanımı ne olurdu?


    Yok bu durum da seni tatmin etmeyecekse, oyun'ların ini-cfg vs. dosyalarını kurcalaman gerekecek. Yapımcıların seçtiklerinden daha fazlası için.
    Tabii oyun böyle bir seçenek sunuyorsa.


    Bu arada, cevabımı yeterli görmediysen bir kayıt dosyası gönder, başkaları da aynı sürücü ayarlarında görüntü alsın ve karşılaştırın.


    Anti-aliasing'in bu durumla ilgisi yoktur. Sen mipmap düzeyini en yüksek kalite durumunda tut, AF falan açmayı unutma, yeter. Onlar da doğrudan ilgili sayılmaz zaten.

    Alıntıları Göster
    Vespasianus verdiğin cevap için çok sağol.O kadar yazmışsın :) Ancak şu var ki bunun her oyunda olması rahatsız edici.Tamam geniş alanlar diyoruz crysis mesela ya da farcry, peki ya GRID?.Racedriver Grid de de aynı sorun olmakta.Bunu yaşayan insanlar olduğunu biliyorum, belki çok fazla kişi bunu yaşıyor ama farkında değiller.Ya da önemsemiyorlar.Bu mesajı yazmadan 15 dakika öncesine kadar Call of juarez Bound in Blood oynuyordum.Onda da tamamen aynı sorun.Dikkat ettim sanki bulunduğumuz konumu merkez noktası alarak bir daire çizdiğimizi düşünürsek bu daireyle birlikte detay ilerliyor.Hatta dikkatli bakınca önümüzde bir çizgi varmış gibi bir görüntü var.O çizgi de bizimle birlikte ilerliyor ve o çizgiyle bizim aramıza giren cisimler ya birden beliriyor ya da detayı anında çok artıyor.

    http://img43.imageshack.us/img43/8501/38373507.jpg

    http://img43.imageshack.us/img43/6973/54483548.jpg

    CoJ den Screenshot koymaya çalıştım.Umarım açıklayıcı olur.

    Bu arada grafik ayarları : 1920x1440,2x AA,16x AF,Bütün Detaylar en yüksek seçenekte.Ekran kartında overclock yok,ısı gayet normal düzeyde.Şu anki işletim sistemim Windows7 64bit.XP ve Vista da da aynı problem vardı.Sorunun işletim sistemi olmadığını biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AngelsholocausT -- 3 Temmuz 2009; 8:48:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AngelsholocausT

    Vespasianus verdiğin cevap için çok sağol.O kadar yazmışsın :) Ancak şu var ki bunun her oyunda olması rahatsız edici.Tamam geniş alanlar diyoruz crysis mesela ya da farcry, peki ya GRID?.Racedriver Grid de de aynı sorun olmakta.Bunu yaşayan insanlar olduğunu biliyorum, belki çok fazla kişi bunu yaşıyor ama farkında değiller.Ya da önemsemiyorlar.Bu mesajı yazmadan 15 dakika öncesine kadar Call of juarez Bound in Blood oynuyordum.Onda da tamamen aynı sorun.Dikkat ettim sanki bulunduğumuz konumu merkez noktası alarak bir daire çizdiğimizi düşünürsek bu daireyle birlikte detay ilerliyor.Hatta dikkatli bakınca önümüzde bir çizgi varmış gibi bir görüntü var.O çizgi de bizimle birlikte ilerliyor ve o çizgiyle bizim aramıza giren cisimler ya birden beliriyor ya da detayı anında çok artıyor.

    http://img43.imageshack.us/img43/8501/38373507.jpg

    http://img43.imageshack.us/img43/6973/54483548.jpg

    CoJ den Screenshot koymaya çalıştım.Umarım açıklayıcı olur.

    Bu arada grafik ayarları : 1920x1440,2x AA,16x AF,Bütün Detaylar en yüksek seçenekte.Ekran kartında overclock yok,ısı gayet normal düzeyde.Şu anki işletim sistemim Windows7 64bit.XP ve Vista da da aynı problem vardı.Sorunun işletim sistemi olmadığını biliyorum.

    Alıntıları Göster
    Hocam son resmi görene kadar acaba bu arkadaşımız dalgamı geçiyor diye dusunuyordum ama son resımde anladım ne demek ıstedıgını sorunun herşeyün full olmasından kaynaklıo olabılırmı ?

    Egerkı yanlış bılmıyorsam distance ayarının ekran kartı ıle cok bı ılgısı yok bu tamamen cpu ıle alakalı ve distance de görüntü ne kadar kaliteli ise cpu nun bize getirmesi o kadar yavaş olur .

    Ayarları biraz kısıp denedinmi çözünürlüğü falan düşürüp ? Bundan kaynaklı olabilir gibi geliyor bana, bi denermisin bir çok ayarı orta seviye falan yapıp




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lakebodom

    Hocam son resmi görene kadar acaba bu arkadaşımız dalgamı geçiyor diye dusunuyordum ama son resımde anladım ne demek ıstedıgını sorunun herşeyün full olmasından kaynaklıo olabılırmı ?

    Egerkı yanlış bılmıyorsam distance ayarının ekran kartı ıle cok bı ılgısı yok bu tamamen cpu ıle alakalı ve distance de görüntü ne kadar kaliteli ise cpu nun bize getirmesi o kadar yavaş olur .

    Ayarları biraz kısıp denedinmi çözünürlüğü falan düşürüp ? Bundan kaynaklı olabilir gibi geliyor bana, bi denermisin bir çok ayarı orta seviye falan yapıp

    Alıntıları Göster
    Hoca ben CoJ pek oynamadım(SM 3.0'daki kara ekran sorunu yüzünden. SM2'de oynamak istemedim; DX10 modunu da denemedim) ve şu an kurulu da değil; o nedenle kesin konuşamam. Başkaları yardımcı olsun.

    Ama bahsettiğin şey, başka pek çok oyunda olur.

    Otlar belli bir mesafeden itibaren çizilir. Başka cisimler de aynen öyle.
    Yaklaşırsın, ağaçlar odun gibi birden netleşir vs. Birimler ortasından çizgi çekmişsin gibi netleşiverir (Total War serisi. Hele Empire Total War'da, bu yetmiyormuş gibi bir de uzaktaki birimler odun gibi aralıklı aralıklı hareket ediyor. Umarım sisteme bağlı bir optimizedir, zira bayağı rezil görünüyor. Neyse ki gene Empire'de, birimlerin netleşmesi tam düz çizgi şeklinde olmuyor. Daha görsel bir geçiş söz konusu). Bunlar hep oyunun özel optimizeleri ve sistemle hiç ilgisi yok.
    Bazıları nispeten özenli yapar bu işi. Örneğin Unreal Torunament 3'te otlar önce kısa boylu ve bitişik çıkar; sen yaklaşınca boyları uzar ve uzaklıkları artar. Yani, ayrıca böyle bir "oyun" yaparak gözüne çok batmamasını istemişlerdir. Veya Oblivion'da, otlar şeffaf görünür ilk anda ve sonra tam netleşir falan. Göze odun gibi gelmez. Ama bayağı geç ve aniden görünen(tüm fade ve distance ayarları en yüksekte olmasına karşın) taşlar, kayalar, yapılar; odun gibi netleşen ağaçlar vardır gene Oblivion'da.

    Crysis'te, etrafında bir çizgi varmış gibidir ve o çizgiden itibaren ağaç gölgeleri aniden ayrıntılılaşır. Veya dediğim gibi, yerdeki taşlar, dallar falan, kademeli biçimde de olsa, ortaya çıkar burnunun dibinde

    Neyse.


    GRID'deki durumu ekran görüntüsüyle anlatabilir misin? Bende var GRID, bir bakabilirim.


    Yani: Bahsettiğin durumların sorun değil de özel optimize olması ve her sistemde zaten meydana gelmesi seni rahatlatacak mı? Rahatlatmayacaksa, ince ayarları araştırıp oyunun sunduğundan daha fazlasını nasıl etkinleştireceğini göstermeliyiz sana. Ama bu, her oyunda mümkün olmayabilir. Yapımcılar nasıl uygun gördüyse onla yetinmen gerekecek, öyle bir durumda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Castle Bravo

    Hoca ben CoJ pek oynamadım(SM 3.0'daki kara ekran sorunu yüzünden. SM2'de oynamak istemedim; DX10 modunu da denemedim) ve şu an kurulu da değil; o nedenle kesin konuşamam. Başkaları yardımcı olsun.

    Ama bahsettiğin şey, başka pek çok oyunda olur.

    Otlar belli bir mesafeden itibaren çizilir. Başka cisimler de aynen öyle.
    Yaklaşırsın, ağaçlar odun gibi birden netleşir vs. Birimler ortasından çizgi çekmişsin gibi netleşiverir (Total War serisi. Hele Empire Total War'da, bu yetmiyormuş gibi bir de uzaktaki birimler odun gibi aralıklı aralıklı hareket ediyor. Umarım sisteme bağlı bir optimizedir, zira bayağı rezil görünüyor. Neyse ki gene Empire'de, birimlerin netleşmesi tam düz çizgi şeklinde olmuyor. Daha görsel bir geçiş söz konusu). Bunlar hep oyunun özel optimizeleri ve sistemle hiç ilgisi yok.
    Bazıları nispeten özenli yapar bu işi. Örneğin Unreal Torunament 3'te otlar önce kısa boylu ve bitişik çıkar; sen yaklaşınca boyları uzar ve uzaklıkları artar. Yani, ayrıca böyle bir "oyun" yaparak gözüne çok batmamasını istemişlerdir. Veya Oblivion'da, otlar şeffaf görünür ilk anda ve sonra tam netleşir falan. Göze odun gibi gelmez. Ama bayağı geç ve aniden görünen(tüm fade ve distance ayarları en yüksekte olmasına karşın) taşlar, kayalar, yapılar; odun gibi netleşen ağaçlar vardır gene Oblivion'da.

    Crysis'te, etrafında bir çizgi varmış gibidir ve o çizgiden itibaren ağaç gölgeleri aniden ayrıntılılaşır. Veya dediğim gibi, yerdeki taşlar, dallar falan, kademeli biçimde de olsa, ortaya çıkar burnunun dibinde

    Neyse.


    GRID'deki durumu ekran görüntüsüyle anlatabilir misin? Bende var GRID, bir bakabilirim.


    Yani: Bahsettiğin durumların sorun değil de özel optimize olması ve her sistemde zaten meydana gelmesi seni rahatlatacak mı? Rahatlatmayacaksa, ince ayarları araştırıp oyunun sunduğundan daha fazlasını nasıl etkinleştireceğini göstermeliyiz sana. Ama bu, her oyunda mümkün olmayabilir. Yapımcılar nasıl uygun gördüyse onla yetinmen gerekecek, öyle bir durumda.

    Alıntıları Göster
    sorununuzla alakasız fakat belirtmek istedim; kullandıgınız parçalar ve işletim sistemine göre belleğiniz düşük




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Devil Pennywise

    sorununuzla alakasız fakat belirtmek istedim; kullandıgınız parçalar ve işletim sistemine göre belleğiniz düşük

    Alıntıları Göster
    Eğer oyun içinde distance ayarı yoksabu durum tamamen sürücü ayarlarındaki anisotrop filtre (AF) ile alakalıdır. Aslında 16X gibi yüksek bir değerde bunların olmaması gerekli ama ben aklıma gelen çözüm önerilerini bir yazayım :

    Biraz bakındımda 4870 için "24x custom filter anti-aliasing (CFAA) and high performance anisotropic filtering" deniyor sapphire de. (http://www1.sapphiretech.com/us/products/products_overview.php?gpid=245)

    Eğer sürücü ayarlarında 24X AF varsa onu seçip deneyin. Mutlaka fark edecektir.
    64 bit windowslarda sorunlu, belkide yokur sizde ama eğer varsa ati tool vs tweak programlarında ki AF ve AA optimizasyonlarını kapatın.

    Birde benim bildiğim kadarıyla 1920*1440 diye bir çözünürlük standartı yok. 1920*1200 yada 1920*1080 var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: clarion

    Eğer oyun içinde distance ayarı yoksabu durum tamamen sürücü ayarlarındaki anisotrop filtre (AF) ile alakalıdır. Aslında 16X gibi yüksek bir değerde bunların olmaması gerekli ama ben aklıma gelen çözüm önerilerini bir yazayım :

    Biraz bakındımda 4870 için "24x custom filter anti-aliasing (CFAA) and high performance anisotropic filtering" deniyor sapphire de. (http://www1.sapphiretech.com/us/products/products_overview.php?gpid=245)

    Eğer sürücü ayarlarında 24X AF varsa onu seçip deneyin. Mutlaka fark edecektir.
    64 bit windowslarda sorunlu, belkide yokur sizde ama eğer varsa ati tool vs tweak programlarında ki AF ve AA optimizasyonlarını kapatın.

    Birde benim bildiğim kadarıyla 1920*1440 diye bir çözünürlük standartı yok. 1920*1200 yada 1920*1080 var.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle clarion a cevap vereyim. 16x den daha fazlası catalyst te yok.Başka programlarda da görmedim açıkçası.Ati tool 48xx serisini henüz tanımıyor,1920x1440 ise tüplü 19" monitörün çözünürlük seçeneği.Senin dediklerin wide monitör çözünürlükleri.Çektiğim screenshot lara dikkat edersen 1920x1200 olarak gözüküyor ama alt kısımdan büyük bir boşluk var.yani o kısım eksik olan 240 lık bölüm oluyor.Herangi bir tweak programı da kullanmıyorum.

    Devil Pennywise, ramin sistem için az olduğunu ben de düşünmekteyim.Hatta bu sanki biraz da depolama sorunu gibi göründüğünden acaba ram den kaynaklı mı diye düşünmüyor değilim.

    Vespasianus, İçimin rahatlaması konusunda, bunun herkesde oluyor olması sistemde herhangi bir "bozukluk,yanlışlık vs" olmadığını gösterir ve mutlu eder.Ancak oyunların bu şekilde olması rahatsızlığımı gidermicek sanırım.Crysis i eski pc mde oynadığım zaman aynı şeyi yaşamıyordum.Tamam çok uzaktaki küçük taşlar çalılar kalitesiz ve hatta gözükmüyordu ama bu mesafe 3 adım kadar yakın değildi.Görebilmek için çok dikkat etmek gerekiyordu.Şimdi ise adeta "bana bakın şimdi ortaya çıkıcam" diyorlar.Bu görünür hale gelmenin veya detay artışının giderek değişmesi gayet normal ama bir anda olması çok dikkat çekici,sanki takılma oluyormuşcasına bir anda birşeylerin değişmesi gibi.Başka birçok forumda bununla ilgili sorun yaşayanlar gördüm ama hiçkimse bir çözüm getirememiş.Öncelikle açıklığa kavuşturulması gereken bunun herkesde olup olmadığı bence.Grid için screenshot koyacağım en yakın zamanda,birlikte karşılaştırırız daha kolay görürüz.Şunu da belirtmek isterim,bu sorun sadece 4870 veya ati kartlarda olmuyor.Bunu yaşayan kişilerin ekran kartları genellikle nvidia gtx260 , ve 8800gt.Ortak bir parça belirlemeye çalışmama rağmen illa ki birşeyler farklılık gösterdi.Ne bileyim herkesin ramleri aynı olsa ya da işlemcileri, bir şekilde bağlantı kurabilirdim ama farklılıklar olması bunu da engelledi.


    Lakebodom, fikrin için teşekkür ederim ancak ben bunu denemiştim daha önce , hiçbir değişiklik olmamıştı.Yani ayarları çok yükseltmem fazla sistem istiyor ama orta seviyede de bu sorun çözülmüyor.



    Bir şey daha eklemek istiyorum.Bu sorunu yaşadığım oyunlar direk olarak pc için ayrıca yapılmış oyunlar.Yani konsoldan vb şeylerden port oyunlar değil.Ama Devil May Cry 4 , Resident Evil 4 , Street Fighter 4 gibi konsoldan port edilmiş oyunlarda böyle bir sorun olmamakta.

    Hepinize ilgilendiğiniz için teşekkür ederim :) Yeni fikirleriniz varsa paylaşmanızı bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AngelsholocausT

    Öncelikle clarion a cevap vereyim. 16x den daha fazlası catalyst te yok.Başka programlarda da görmedim açıkçası.Ati tool 48xx serisini henüz tanımıyor,1920x1440 ise tüplü 19" monitörün çözünürlük seçeneği.Senin dediklerin wide monitör çözünürlükleri.Çektiğim screenshot lara dikkat edersen 1920x1200 olarak gözüküyor ama alt kısımdan büyük bir boşluk var.yani o kısım eksik olan 240 lık bölüm oluyor.Herangi bir tweak programı da kullanmıyorum.

    Devil Pennywise, ramin sistem için az olduğunu ben de düşünmekteyim.Hatta bu sanki biraz da depolama sorunu gibi göründüğünden acaba ram den kaynaklı mı diye düşünmüyor değilim.

    Vespasianus, İçimin rahatlaması konusunda, bunun herkesde oluyor olması sistemde herhangi bir "bozukluk,yanlışlık vs" olmadığını gösterir ve mutlu eder.Ancak oyunların bu şekilde olması rahatsızlığımı gidermicek sanırım.Crysis i eski pc mde oynadığım zaman aynı şeyi yaşamıyordum.Tamam çok uzaktaki küçük taşlar çalılar kalitesiz ve hatta gözükmüyordu ama bu mesafe 3 adım kadar yakın değildi.Görebilmek için çok dikkat etmek gerekiyordu.Şimdi ise adeta "bana bakın şimdi ortaya çıkıcam" diyorlar.Bu görünür hale gelmenin veya detay artışının giderek değişmesi gayet normal ama bir anda olması çok dikkat çekici,sanki takılma oluyormuşcasına bir anda birşeylerin değişmesi gibi.Başka birçok forumda bununla ilgili sorun yaşayanlar gördüm ama hiçkimse bir çözüm getirememiş.Öncelikle açıklığa kavuşturulması gereken bunun herkesde olup olmadığı bence.Grid için screenshot koyacağım en yakın zamanda,birlikte karşılaştırırız daha kolay görürüz.Şunu da belirtmek isterim,bu sorun sadece 4870 veya ati kartlarda olmuyor.Bunu yaşayan kişilerin ekran kartları genellikle nvidia gtx260 , ve 8800gt.Ortak bir parça belirlemeye çalışmama rağmen illa ki birşeyler farklılık gösterdi.Ne bileyim herkesin ramleri aynı olsa ya da işlemcileri, bir şekilde bağlantı kurabilirdim ama farklılıklar olması bunu da engelledi.


    Lakebodom, fikrin için teşekkür ederim ancak ben bunu denemiştim daha önce , hiçbir değişiklik olmamıştı.Yani ayarları çok yükseltmem fazla sistem istiyor ama orta seviyede de bu sorun çözülmüyor.



    Bir şey daha eklemek istiyorum.Bu sorunu yaşadığım oyunlar direk olarak pc için ayrıca yapılmış oyunlar.Yani konsoldan vb şeylerden port oyunlar değil.Ama Devil May Cry 4 , Resident Evil 4 , Street Fighter 4 gibi konsoldan port edilmiş oyunlarda böyle bir sorun olmamakta.

    Hepinize ilgilendiğiniz için teşekkür ederim :) Yeni fikirleriniz varsa paylaşmanızı bekliyorum.

    Alıntıları Göster
    Belki biraz geç olacak ama aklıma gelen bir fikir var. Atinin kendi ayarlarında oyun ayarlarını override etmiş olabilirsin. Yani Ati ayarlarından ayarı düşük olarak ayarlayıp öyle kaydetmiş olabilirsin. Eğer öyle yaptıysan CCC'dan 3d ayarlarına gir orada genelde her ayarın altında tikli bir kutu vardır.(aa ayarındakinde olduğu gibi) use application settings diye bir checkbox var eğer ayarlarında o işaretli değilse oyundaki hangi ayarı değiştirirsen değiştir farketmez. Bence bir bak ufak bir ihtimal ama yine de olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: psychomantis

    Belki biraz geç olacak ama aklıma gelen bir fikir var. Atinin kendi ayarlarında oyun ayarlarını override etmiş olabilirsin. Yani Ati ayarlarından ayarı düşük olarak ayarlayıp öyle kaydetmiş olabilirsin. Eğer öyle yaptıysan CCC'dan 3d ayarlarına gir orada genelde her ayarın altında tikli bir kutu vardır.(aa ayarındakinde olduğu gibi) use application settings diye bir checkbox var eğer ayarlarında o işaretli değilse oyundaki hangi ayarı değiştirirsen değiştir farketmez. Bence bir bak ufak bir ihtimal ama yine de olabilir.

    Alıntıları Göster
    Psychomantis , önerin için teşekkürler ancak dediğim şey her oyunda her şekilde her ayarda olmakta.Yani CCC den ayarladığım her türlü ayar, en yüksek kalite olsun ya da Uygulama ayarlarını kullan butonu olsun , neyi seçersem , ne kombinasyonu kullanırsam kullanayım yine de mevcut bu durum. Olayı daha iyi açıklayacak yeni bir screenshot çektim.

    http://img225.imageshack.us/img225/4686/csss.jpg

    Kırmızıyla içine aldığım yerlerde dikkat ederseniz bir renk değişimi var, sanki yukarıdan aşağı bir çizgi iniyor ve daha uzak kısmı daha kalitesiz. İşte bu her oyunda var.Kimi oyunlarda çizgiler çok belirgin olmasa da gölge olan bir yere baktığımızda gölgedeki kalite değişimi de bunu belli edebiliyor. Bu kat kat ilerilyor , göründüğü üzere orada 3 tane çizgi var.Mesela crysis için anlatayım , kendime en yakın olan çizgiden sonrasında küçük taşlar odun parçaları hiç görünmüyor, bi çok şeyin detayı o çizginin sonrasına geçince BİR ANDA düşüyor. İkinci çizgiden sonrasında büyük kayaların kaplamaları BİR ANDA kalitesizleşiyor ve bu çok göze batıyor , girdiğimiz kapalı yerlerde raflardaki bardaklar vs ler falan ikinci çizgiden sonra kayboluyor. Üçüncü çizgiden sonrasında denizin ve efektlerin kalitesi düşüyor. 1 metre ötemdeki deniz müthiş görünürken az ileride neredeyse dalga yok. Şimdi diyeceksiniz bu normal diye ama eğer bu farklılıklar bir anda belirmese , mesela kayalar bir anda kalitesizleşmese belki farkına bile varmayabilirdim. Ama oyunu oynarken bişeylerin çat çut sanki kıpırdıyo gibi değiştiğini görmek, küçük taşların çalıların bir anda belirmesi, koşan askerin bir anda daha kaliteli hale gelmesi gözü çok fazla rahatsız etmekte. İnternetten insanların çektiği videolara falan baktığımda aynı problemi gördüğüm de oluyor görmediğim de. Yani bunu yaşamayanlar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AngelsholocausT

    Psychomantis , önerin için teşekkürler ancak dediğim şey her oyunda her şekilde her ayarda olmakta.Yani CCC den ayarladığım her türlü ayar, en yüksek kalite olsun ya da Uygulama ayarlarını kullan butonu olsun , neyi seçersem , ne kombinasyonu kullanırsam kullanayım yine de mevcut bu durum. Olayı daha iyi açıklayacak yeni bir screenshot çektim.

    http://img225.imageshack.us/img225/4686/csss.jpg

    Kırmızıyla içine aldığım yerlerde dikkat ederseniz bir renk değişimi var, sanki yukarıdan aşağı bir çizgi iniyor ve daha uzak kısmı daha kalitesiz. İşte bu her oyunda var.Kimi oyunlarda çizgiler çok belirgin olmasa da gölge olan bir yere baktığımızda gölgedeki kalite değişimi de bunu belli edebiliyor. Bu kat kat ilerilyor , göründüğü üzere orada 3 tane çizgi var.Mesela crysis için anlatayım , kendime en yakın olan çizgiden sonrasında küçük taşlar odun parçaları hiç görünmüyor, bi çok şeyin detayı o çizginin sonrasına geçince BİR ANDA düşüyor. İkinci çizgiden sonrasında büyük kayaların kaplamaları BİR ANDA kalitesizleşiyor ve bu çok göze batıyor , girdiğimiz kapalı yerlerde raflardaki bardaklar vs ler falan ikinci çizgiden sonra kayboluyor. Üçüncü çizgiden sonrasında denizin ve efektlerin kalitesi düşüyor. 1 metre ötemdeki deniz müthiş görünürken az ileride neredeyse dalga yok. Şimdi diyeceksiniz bu normal diye ama eğer bu farklılıklar bir anda belirmese , mesela kayalar bir anda kalitesizleşmese belki farkına bile varmayabilirdim. Ama oyunu oynarken bişeylerin çat çut sanki kıpırdıyo gibi değiştiğini görmek, küçük taşların çalıların bir anda belirmesi, koşan askerin bir anda daha kaliteli hale gelmesi gözü çok fazla rahatsız etmekte. İnternetten insanların çektiği videolara falan baktığımda aynı problemi gördüğüm de oluyor görmediğim de. Yani bunu yaşamayanlar var.

    Alıntıları Göster
    Dostum sorununun bırebır aynısını 2 haftadır ben de yasamaktayım.once derdımı yazayım:
    Oyunlarda nesneler ve detaylar cok geç çiziliyor , cok gec bellı oluyor .Yakındakı ınsanlar , golgeler , arabalar vs. cok gec detaylanmaya baslıyo ve bu baya rahatsız edıcı bır seviyede oluyor.Onceden boyle bır sorun yoktu .Ekran kartının drıverını guncelledım olmadı , eskıden yenıye bı cok driver kurdum olmadı, grafık ayarlarını bastan asagı kurcaladım olmadı , format atıp vista kurdum olmadı.Yalnız vista ultimate 64 bit kurduktan sonra biraz sorun yasamıstım.Sp 1 yuklemeye calıstım sorun cıktı falan .Ardından vista home basic 32 bit kurdum olmadı ,en son windows 7 kurdum yıne olmadı.Hatta ekran kartını da degıstırdım yıne olmadı.Sorun nedır anlamıs degılım .Kafayı yiyeceğim.Sistemim Asus p5kse , q6600 , 4 gb 800 mhz ram .Bende 2900 gt 256 mb kart vardı onda yapmıyordu bu sorunu.Kartı bı arkadasın 8800 gts'ıyle takas ettım ondan sonra yapmaya basladı.Dedım heralde sorun kartta bu sefer de baska bırınden hd 3850 aldım.Aynı sorun onda da var.Yanı sorun ne ekran kartıyla ne de ısletım sıstemıyle ılgılıymıs gıbı duruyor.Googleda draw distance problem dıye aratınca aynı sorunu yasayan bı cok kısı gordum ama bır sonuca ulasabılmıs degıller.Yıne googleda ararken senın bu sorununa denk geldım.burkac gun takıp ettım ama soruna kımsenın dogru durust bır cozum getıremedıgını gorunce donanım haber foruma uye olayım dedım.sırf sana mesaj yazabılmek ıcın uye oldum.belı guclerımızı bırlestırırsek sorunu cozebılırzUmarım sorunun cozumunu bılıyosundur. Bu sorunu cozebılırsek sızlere mınnettar kalırım . .Umarım mesaja cabuk donersın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aterikasedi

    Dostum sorununun bırebır aynısını 2 haftadır ben de yasamaktayım.once derdımı yazayım:
    Oyunlarda nesneler ve detaylar cok geç çiziliyor , cok gec bellı oluyor .Yakındakı ınsanlar , golgeler , arabalar vs. cok gec detaylanmaya baslıyo ve bu baya rahatsız edıcı bır seviyede oluyor.Onceden boyle bır sorun yoktu .Ekran kartının drıverını guncelledım olmadı , eskıden yenıye bı cok driver kurdum olmadı, grafık ayarlarını bastan asagı kurcaladım olmadı , format atıp vista kurdum olmadı.Yalnız vista ultimate 64 bit kurduktan sonra biraz sorun yasamıstım.Sp 1 yuklemeye calıstım sorun cıktı falan .Ardından vista home basic 32 bit kurdum olmadı ,en son windows 7 kurdum yıne olmadı.Hatta ekran kartını da degıstırdım yıne olmadı.Sorun nedır anlamıs degılım .Kafayı yiyeceğim.Sistemim Asus p5kse , q6600 , 4 gb 800 mhz ram .Bende 2900 gt 256 mb kart vardı onda yapmıyordu bu sorunu.Kartı bı arkadasın 8800 gts'ıyle takas ettım ondan sonra yapmaya basladı.Dedım heralde sorun kartta bu sefer de baska bırınden hd 3850 aldım.Aynı sorun onda da var.Yanı sorun ne ekran kartıyla ne de ısletım sıstemıyle ılgılıymıs gıbı duruyor.Googleda draw distance problem dıye aratınca aynı sorunu yasayan bı cok kısı gordum ama bır sonuca ulasabılmıs degıller.Yıne googleda ararken senın bu sorununa denk geldım.burkac gun takıp ettım ama soruna kımsenın dogru durust bır cozum getıremedıgını gorunce donanım haber foruma uye olayım dedım.sırf sana mesaj yazabılmek ıcın uye oldum.belı guclerımızı bırlestırırsek sorunu cozebılırzUmarım sorunun cozumunu bılıyosundur. Bu sorunu cozebılırsek sızlere mınnettar kalırım . .Umarım mesaja cabuk donersın

    Alıntıları Göster
    beyler kımse derdımıze deva olmıcak sanırım
    o yuzden ben yenı konu acıyorum sorunmula ılgılı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aterikasedi

    beyler kımse derdımıze deva olmıcak sanırım
    o yuzden ben yenı konu acıyorum sorunmula ılgılı

    Alıntıları Göster
    Dostum insanlar buna kolay göz yumabiliyor :) veya farkına bile varmıyorlar. Yardımcı olabilecek insan olduğunu pek sanmıyorum. Bunun normal olmadığını biliyorum , eski x1550 kartımda olmuyordu mesela . Ancak 3600 3800 ve 4800 serisinde oluyor. Bunları kullanan arkadaşlardan bu problemi yaşamayan varsa cevap atması ve paylaşım yapması çok iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AngelsholocausT

    Dostum insanlar buna kolay göz yumabiliyor :) veya farkına bile varmıyorlar. Yardımcı olabilecek insan olduğunu pek sanmıyorum. Bunun normal olmadığını biliyorum , eski x1550 kartımda olmuyordu mesela . Ancak 3600 3800 ve 4800 serisinde oluyor. Bunları kullanan arkadaşlardan bu problemi yaşamayan varsa cevap atması ve paylaşım yapması çok iyi olur.

    Alıntıları Göster
    ekran kartı serısıyle ılgılı oldugunu pek sanmıyorum
    cunku x1550de yapmayıp daha ust serı olan 3800-4800 gıbı kartlarda bu sorunu yapması cok sacma olur
    kalıte ve detay artacagı yere azalıyor gıbı bısey cıkıyor ortaya
    ve bu olay sadece atıye has bı olay degıl
    2 ati 2 nvidia kart kullandım
    ılk atı kartım harıc hepsınde aynı sorunu yasadım
    ılk kartımı 2 sene aralıksız kullandım
    dıger 3 kartı 2 hafta arayla degıstırdım ve ekran kartından kaynaklanan bı sorun olmadıgına kanaat getırdım
    cozumu ekran kartı dısında bıseyde aramak lazım
    acaba farkında olmadan kucuk ama onemlı bı yazılımı falan mı devre dısı bıraktık ya da sıldık dxle ılgılı ya da ne bılım daha baska bıseyle ılgılı ama oyle olsa format atınca duzelmesı gerekırdı
    3 kere farklı ısletım sıstemı kurdum olmadı
    demekkı olay elran kartı ve ısletım sıstemı dısında bıseyde gızlı
    dedgın gıbı ramlerde bı sıkıntı olabılır sıfır bı ram bulup denemek lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aterikasedi

    ekran kartı serısıyle ılgılı oldugunu pek sanmıyorum
    cunku x1550de yapmayıp daha ust serı olan 3800-4800 gıbı kartlarda bu sorunu yapması cok sacma olur
    kalıte ve detay artacagı yere azalıyor gıbı bısey cıkıyor ortaya
    ve bu olay sadece atıye has bı olay degıl
    2 ati 2 nvidia kart kullandım
    ılk atı kartım harıc hepsınde aynı sorunu yasadım
    ılk kartımı 2 sene aralıksız kullandım
    dıger 3 kartı 2 hafta arayla degıstırdım ve ekran kartından kaynaklanan bı sorun olmadıgına kanaat getırdım
    cozumu ekran kartı dısında bıseyde aramak lazım
    acaba farkında olmadan kucuk ama onemlı bı yazılımı falan mı devre dısı bıraktık ya da sıldık dxle ılgılı ya da ne bılım daha baska bıseyle ılgılı ama oyle olsa format atınca duzelmesı gerekırdı
    3 kere farklı ısletım sıstemı kurdum olmadı
    demekkı olay elran kartı ve ısletım sıstemı dısında bıseyde gızlı
    dedgın gıbı ramlerde bı sıkıntı olabılır sıfır bı ram bulup denemek lazım

    Alıntıları Göster
    PC yi aldığım zamandan beri bu problem var. Ramler gayet yeniydi ve bu vardı. Ben açıkçası yeni gpu larda oluşan performans yarışında birkaç fps yukarı çıkmak için yapılmış optimizasyon olarak düşünmeye başladım. 10 sene civarı önce çıkan need for speed 2 oyununda bile bu olmakta. Eski 1mb lık ekran kartımla bile olmuyordu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AngelsholocausT

    PC yi aldığım zamandan beri bu problem var. Ramler gayet yeniydi ve bu vardı. Ben açıkçası yeni gpu larda oluşan performans yarışında birkaç fps yukarı çıkmak için yapılmış optimizasyon olarak düşünmeye başladım. 10 sene civarı önce çıkan need for speed 2 oyununda bile bu olmakta. Eski 1mb lık ekran kartımla bile olmuyordu :)

    Alıntıları Göster
    dıkkat ettım de nfs shiftte oyle bı sorun yokgıbı varsa bıle cok azdır
    gozle pek farkedılmıyo yanı
    ama senın dedıgın gıbı yenı nesıl kartlar ( atide 2xxx nvidiada 8xxx serısınden sonra) oyunlarda performansı arttırmak ve bırkac fps daha kazanmak adına detayları gec cızıyor olabılır
    bana bıraz mantıksız gelıyor ama ıhtımal ıhtımaldır
    bundan sonrakı tek cozum yolu eskı bır kart bulup oyle denemek
    umarım elımıze gecer de denerız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aterikasedi

    dıkkat ettım de nfs shiftte oyle bı sorun yokgıbı varsa bıle cok azdır
    gozle pek farkedılmıyo yanı
    ama senın dedıgın gıbı yenı nesıl kartlar ( atide 2xxx nvidiada 8xxx serısınden sonra) oyunlarda performansı arttırmak ve bırkac fps daha kazanmak adına detayları gec cızıyor olabılır
    bana bıraz mantıksız gelıyor ama ıhtımal ıhtımaldır
    bundan sonrakı tek cozum yolu eskı bır kart bulup oyle denemek
    umarım elımıze gecer de denerız

    Alıntıları Göster
    aynı sorunu bende yaşamakdayım arkadaşlar detaylar sonradan beliriyor,ilerledikce ağaçlar çimler dallar insalar sonradan çıkıyor .ve bu her oyunda oluyo kapalı alanlarda ise ilerdeki duvar düz gözüküyo bulanık yaklaşınca detaylanıyor. bu sorun için ekran kartımı,güç kaynağımı değiştirdim ekran kartım 4890 dı 5850 yapdım güç kaynağıda 600w dı 850 yapdım.defalarca formatladım hala aynı.sorunu bi türlü çözemedim çözen varmı aranız da son mesajdan bu yana baya zaman geçmiş çözen varsa nasıl yaptı söyleye bilirrmi teşekkürler.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.