Şimdi Ara

Oyunlarda RAM gereksinimi kontrolden çıktı: 32 GB RAM standart olacak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
2
Favori
6.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 4x8 Corsair Vengeance Rgb setim var,bu bana senelerce yeter diyordum,32 gb standart olursa 8 slotlu anakartlara geçeriz artık.

  • Bak o da güzel hikaye kardeş..

  • 24Gb ram'li pc'ye sahibim.Şuan için 12 GB üstü gereksiz

  • acbold kullanıcısına yanıt

    deneyimli bu üyemizin ssd ile RAM arasındaki farkın sadece bandwidth den ibaret olduğunu sanması da ilginç.


    RAM'i RAM yapan en önemli şey nedir?




    LATENCY dir.




    Bir data parçasını istediğinde sana 20 ns CAS+net gecikmesiyle döndürebilen ram ile en iyisi ondan 100 kat daha yavaş tepki veren ( 1-10s of microseconds) nVME ssd yi karşılaştirmak da ilginç.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • saçmalamayın ya. optimize oyun yapamamanızın suçu kullanıcılar değil. steam de anlık oyuncu rekorları kırılırken pc'ye oyun çıkarırken neden böyle yokuşa sürersiniz işlerinizi hiç anlamıyorum ya neyse.

  • Flight simulator bile yağ gibi akıyor minicik konsolda


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • joven kullanıcısına yanıt

    Bir PS5 Türkiye'de $900 hala.

  • HighDynamicRange kullanıcısına yanıt
    Absürt bir haber olduğu çok açık belli,detay düşünmedim çünkü en zorlu latency FPS oyunlaridir. Günümüzde hali hazırda ki oyunların kullandığı ram miktarı ve verdikleri doku kalitesi ortada olduğunu düşünüyorum.

    Zamanında ortaya çıkan verimsiz tamponlama (smart response vs.) teknolojilerinden bahsetmiyoruz. Bugün mevcut bir nvme SSD tepki süresi ve tamponlamasi yeterlidir.

    Her veri bellekte tutulma mantigi ile oyunlar geliştirilseydi günümüze kadar gelmeden 2007 de 16 GB oyunlar görmüş olurduk.


    https://pcper.com/wp-content/uploads/2018/12/1d4c-gap-5web.jpg

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • akinmaya A kullanıcısına yanıt

    hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullanın inşallah...  

  • 16gb ile harika grafikli Forza Horizon 4, Battlefield 1, RDR2 gibi oyunların üstüne ne gibi bir grafiksel değişim oldu da 32gb asgari oldu? Bence aralarında bir fark bile yok

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Piyasadaki 4gb bellekle satılan giriş seviyesi ultrabooklara oyun oynamayı haram edecek hareketler bunlar. Biliyorsunuz bazılarında yükseltme max12gba kadar olabiliyor.


    İşlemci ok dahili grafik de ok ama Ram fail. + olarak 4050 mobile 96, diğerlerinin çoğu 128 bitle gelen Nvidia kartlı laptoplar. Herkesi yüksek donanım almaya zorluyorlar artık.

  • pcrex kullanıcısına yanıt

    Bunlar reklam kokan hareket falan değil, tanıştırayım: optimizasyon.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • srkn kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • acbold kullanıcısına yanıt

    Bir aplikasyon verilerini zaten RAM de tutar. Runtime sırasında birkaç dosya açılır okunur kullanımda olanlar oyuncunun baktığı minik world neredeyse sadece o kısmı RAM e aktarılır, aktarılmak zorundadır. Memory leak yok ise düzgün yazılan programa da 16gb yeterlidir. Eski 2007 den kalma oyunlara ise 8gb da yeterlidir SSD tamponlamasi OLMADAN.


    Senin tasvir ettiğin şekilde SSD tamponlamasi berbat ötesinde bir LATENCY+glitch ordusuna sebep olur.


    Windows da zaten doğru anlamda kernel seviyesinde bir SSD tamponlamasi yapıyor, Windows un page file şeklinde yaptığı bir önceki uygulamadan gelen sayfalar hızlı geri cagirilmak üzere ramdump olarak SSD ye yazilabilir. Hiçbir zaman runtime'da hemen şimdi çağrılacak memory SSD de olmaz.



    LATENCY yi en çok zorlayan şeye gelirsek mesela speedhack açıp 1000metre/ saniye hızla tüm oyun world unu traverse ediyorsa bir kişi bunu görür. Yarım yamalak load edilmiş bir dünya bulur karşısında hatta glitch eder ara ara donar oyun. Işte burda olan ram in okunma update edilme tepki hızının yeterli olmamasıdır(cumulative latency'inin fazla olması). (Bırakın SSD tamponlamasi bottleneckini RAM latency bile sınırlar bu durumda, tamponlansa bile bu tepki hızları harshly serial bottleneck yiyen ve üstüne yazma okuma mekanizması fiziki olarak farklı olan EEPROM için zaten ulaşılamayacak düzeyde, hiçbir zaman da ulaşılabilir olmayacak)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HighDynamicRange -- 20 Ocak 2023; 3:58:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • GryAsl G kullanıcısına yanıt
    Ne optimizasyonu yeğenim sen kapitalizmle daha tanışmamışsın. Optimizasyon dediğin 1 - 2 oyunda olur, bu sene çıkacak büyük yapımların çoğu başta cod ( bu lafımı unutmayın) 32gb ram önerecek. Başka nası satacaklar 32gb ddr5 leri. Yoksa stoklar şişer, fiyat düşürmek zorunda kalırlar. Bu da işlerine gelmez, buna ticaret denir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • PC gibi çöp platformda oyun oynayanlara müstahak! 64GB’a kadar yolu var beter olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fidelity ayarlarda 30 fps oyunda oynanmıyor aldığım gibi geri satmistim ps5 i yoksa rahatlığına rahat grafik fps öncelikse bana uymadi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 512 mb ram e sahip PS3 ve XBOX 360 a o güzel oyunları yapan coder lar o güzel atlara binip gittiler.

    Demirin tuncuna, coder ın pi*ine kaldık.



    Ps.

    NASA 64 KB ramli Commodore 64 ile uzaya roket gönderdi.

    Bizim paşalar 16 gb ile oyun çalıştıramıyor.

  • bilgennyk kullanıcısına yanıt

    Age of empires 4’te 15.5 gb kullanımı gördükten sonra ben de 1 ay önce geçmiş bulunmaktayım. Şu an 19 gb falan kullanıyor oyunlarda


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.