|
Paket kaybı hakkında bilgisi olan yardımcı olabilir mi ? (2. sayfa)
-
-
Arkadaşlar bugün internetim yarım saatliğine DSL tamamen koptu. Telnet üzerinden modemin istatiklerine bakıyordum. Kafama takılan bir şey oldu şimdi, ve lütfen bana yardımcı olun. Bu insanların amacı nedir ?
Telnet üzerinden Annex A olarak görüyordu, ki modemimde a,ı,l modları var sadece. Eski modemimde hatırlıyorum yine modem arayüzünde annex A idi. Onları değiştirmeye çalıştığımda ise "B" dahil hiçbirini kabul etmiyordu. Ayrıca eski modemimde de ve bugün telnet komutu ile "interleaved Depth 1" yazıyordu. Bu kopma yaşandı ve DSL geldikten sonra Annex "B" oldu. Ki şu an ki modemimde Annex B seçeneği yok, A seçili olmasına rağmen B oldu. Eski modemimde ise B kesinlikle olmuyordu, sadece A oluyordu. Ve şu an "interleaved Depth 0" olmuş durumda.
Cs:go oyununda ki mikro kekeleme %50 azaldı. Bir şey daha merak ediyorum lütfen yardımcı olun :( Herhangi bir siteye tracert yaptığım zaman, örneğinwww.google.com olsa bile ilk ip adresinden (lan ip) sonra ki 3-4 ip adresim direkt 30 MS. Bir çok site de okudum yabancı forumlar olsun türk forumları olsun herkes bu 1. ip'den sonra ki 3-4 ip adreslerin tracert sonuçları maksimum 10 olması gerek. Yani 1 sokak yanımda oturan arkadaşta yaptı ve o ipler 10 ms çıkıyor. İnternetten tanıdıklarıma yaptırdım en az 5 kişiye ve hepsi 10 ms. Benim ise direkt 30 ms. Ne yapmam gerek, sanırım bu kendini akıllı sanan insanlar hattımı interleaved moduna aldılar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-63EBFC49B -- 30 Aralık 2019; 21:10:31 >
-
up -
-
Dostum sen en azından ttnet abonesin ve evine bakmaya gelen insanlar olmus. Ben toplamda 7 aydır aynı döngünün içindeyim ki bu 2. Farklı bir firma. Bugün arayacagim ve yarına kadar duzeltmezlerse ayın 15 inde kesin iptal ettircem. Senin yapacağın sey ise bu resimi ve tracert degerlerini ilgilendiren resimleri ttnet ekiplerine mail at. Sikayet et fln.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
1 saat önce paket kayıplarım tam anlamı ile bitti :)
Arkadaşlar bugün yaşananlardan sonra beynim yandı. Uzun zamandır hiçbir şekilde Telekom çalışanlarını fiziksel bir müdahale'de bulunmasını sağlayamadım. Türknet ile bu sorunu 6 ay, Netspeed ile 1 aydır aynı sorunu yaşadım. Nitekim bugün öğlen saatlerinde Telekom çalışanları kapımı çaldı. Adam beni az çok tanıyordu. Merhaba fln dedikten sonra; "internet aboneliğin var. internetini bağlamaya geldik" dedi Ben de şaşırdım, nasıl yani abi dedim ? Yeni bağlantı yapıcaz şimdi senin kabloların duruyor hala değil mi, dedi. Ben de anlamaya çalışıyorum, sonra sordum abi kime abone olmuşum...Sonra bana telefonundan bir uygulama üzerinden kendisine yöneltilen bir mesajı gösterdi. İşte benim tc kimlik numaram, telefon numaram, adresim fln derken bir de sağlayıcı firmanın adı vardı. Şu an adını hatırlamıyorum ama böyle int firma adını daha önce hiç duymamıştım. Sonra adama sordum abi bu bilgi sana ne zaman geldi ? Bugün geldi dedi...Yok abi ben kabul edemem yani bu ismi daha önce duymadım, şimdi bana aylık fatura 500 tl gelir, ben kimseye güvenmiyorum, ayrıca ben hiçbir şekilde kimseye onay vermedim. O zaman iptal ediyorum bunu dedi..Tamam dedikten sonra "abi hazır geldiyseniz ne olursun şu port'u bi değiştirip deniyelim, paket kayıplarım var" dedim. Sağ olsun nasıl olduysa yaptı. 1. arkadaşlar normal port'umu kontrol ettiği sırada test ettiği ufak kutu gibi bir apartta ışık vardı. O ışık kırmızı yanıyordu :) Sabit bir şekilde...Neyse sonra yeni port fln denedi, artık ne kadar doğru bilmiyorum ama sonra sorun yine devam etti.
Neyse dedim bu sorun sanırım hiçbir şekilde düzelmeyecek diye düşünmeye başladım....Derken 2 saat sonra netspeed teknik ekipten biri aradı. Neymiş efendim hızımı 35mb e düşürürse paket kayıplarım kesinlikle geçecekmiş, ama akşam 7 den sonra bu belli olacak, bu yüzden hızınızı 35 mb e düşüreceğim, ve sonra gözlemleyin dedi. İyi bakalım deneyelim dedim...Akşam 7 den gece 11:50 ye kadar sorun devam etti. Dedim arayayım bari hızımı tekrardan 75mb yapsınlar. Derken internetim aşırı derecede yavaşladı, ping 300 e çıktı, jitter 150 fln. Bi 5 dk bu şekilde sapıttıktan sonra bir de ne göreyim, 0 paket kaybı :))) Özellikle varsayılan ip numaram %80 paket kaybının altına inmiyordu, genel olarak %100 görüyordum. Windows CMD tracert (herhangi bir site ya da ip) yapsam bile 192.168.1.1 direkt olarak timeout oluyordu. %100 paket kaybı :) Bununla birlikte paket kayıplarının yanı sıra jitter değerlerim minimum 5, en yüksek 25, ortalama 15 idi. Şu an ise jitter değerlerim bile maksimum 0.4 oldu. Yani olması gerektiği gibi...Ben anlamıyorum 7 ay olacak kendimi yırttım. Zaten bu geçtiğimiz 1 ay boyunca her gün Netspeed i arayıp söyleniyorum aynı şeyleri , üstelik mail olarak da yazıp durdum....Az önce netspeed i aradım ve merak edip sordum. Yahu ben 7 aydır bu sorun için uğraşıyorum, siz şu an bana söyler misiniz son 1 saat içinde ne işlem yaptınız. Çünkü bu sorunu nasıl halletiniz gerçekten bilmek istiyorum, içime dert oldu bu sorunun ne olduğunu öğrenmeye çalışmak. Adam bana döndü dedi ki santraller genelde akşamları sistemlerini günceller, bu yüzden düzelmiştir O zaman bu akşam nasıl bir güncelleme yapmışlar ki ? Ben anlamadım 7 aydır sorun birebir aynı devam ediyor, bu akşam nasıl bi güncelleme oluyorsa sorun 0 a iniyor...
Arkadaşlar şimdi sizden bir şey öğrenmek istiyorum. Yabancı forumlar olsun, Türk forumları olsun şu tracert atarken 2 ve 4 hop adreslerinde ki MS değerlerin maksimum 15 olması gerektiği söyleniyor, yoksa hattım Fastpath değildir, ya da bir sorun teşkil edio demektir. Burada 3 TTnet ADSL 16mb hızı olan arkadaşlara aynı tracert yaptığım zaman santrale benden 500 metre daha uzak olan kişilerin bu 2 ve 4 hop değerleri maksimum 12 ms + genel anlamda ping değerleri benden daha düşük, minimum 15 ping daha düşük :)
İşte 7 ay sonra 0 paket kaybını sonunda gördüğüm o manzara ....
-
hocam geç döndüm k bakmayın sadece adamın hız düşürmesinden sonra paket kayıplarının neden düzeldiğini anlatayım dedim. 1. si vodafone kurumsaldan duyduğum örn sizin apartmana ttnet 100mb genel veriyor diyelim. Bu havuzdan 1 numara 10mbit alsın 2.numara 10mbit böyle böyle 10 kullanıcı 10 ar mbit alsın. havuzda 100mbiti doldurduk bunun üstüne siz 75mbit alın ve bununla ilgili bir çalışma yapmasınlar ya da kurulan cihaz bunu desteklemesin. Hah işte o zaman ttnet cihazında bağlantı kopuklukları yüksek ms ve duruma göre lag oluşabiliyor. En azından bize bu şekilde aktarıldı. Yanlışım varsa affola. Tabi sen bunu ttnete anlatmaya çalışsan ya mala yatarlar ya da ne anlatıyor bu deme ihtimalleri yüksek. Bir diğer neden ise antyapının eski olmasından. -
Dostum teşekkür ederim cevap için.
Dün gece 3 gibi uyudum. Bugün sabah 11 de uyandım. Paket kayıpları resmen 0 idi. 10 dakka önce yine varsayılan ip (192.168.1.1) adresime %20 üzeri paket kaybı olmaya başladı.
Ayrıca sabahtan beridir hızım 75mb, yani hızı düşürmeleri ile alakası yok gibi bence :) Olsaydı zaten 7 saattir ufak da olsa bir sorun yaratırdı. Aslında şu an eskiye göre %85 iyi durumda. Çünkü önceden mesela ip adresi ya da site ismi ne olursa olsun varsayılan ip adresim %80 paket kaybı oluyordu, hatta genel olarak %100 oluyordu. Şu an mesela her ip adresine ya da sitelere yapmıyor. Misal cs:go faceit ip adresi için şu an 0 paket kaybı. Twitch için ise varsayılan ip adresim paket kaybı %20. Ve bu kayıplar 10 dk önce başladıktan sonra izlediğim twitch yayını ara ara donmaya başladı. Twitch i bile 2 saattir izliyordum, bir kere takıldığını görmedim. Netspeed e tilt oldum ve yarın Türknet e tekrar geçiş yapacağım. Her gün kendilerine telefon açıyorum ve sorunum bariz bir şekilde ne olduğu belli. Bana dönüp "bize mail atın ilgili arkadaşlar ilgilenecektir sizinle" demelerinin bana hiçbir faydası ve artısı yok. Gider türknet in destek kaydına aynı şekilde yazarım netspeed e mail attığım gibi.
Ayrıca biri beni aydınlığa kavuşturabilir mi ? Steam arkadaş listemde olsun, real de tanıdıklarım olsun, burada da realden tanıdıklarım olsun kime tracert yaptıysam 2 ve 4 hoplar maksimum 15 çıktı. Ben de bu değerler 27-30 ms arası. Yabancı forumlar fastpath olmadığını söylüyor. Ayrıca interleaved depth (serpiştirme) bu değer de genelde herkes de "1" ama benim 0 :)
-
Oh ne güzel. Son mesajımı yazdığımdan beridir varsayılan ip adresimin paket kaybı %70 e sabitlendi :D -
Netspeed firmasının çok iyi hizmeti var. Zaten altyapı kendilerine ait, teknik ekipleri mükemmel, herşeyi mükemmel. Bir aydır her gün bu sorun için 20 defa arıyorum. 1 aydır sorunumu sadece maksimum 10 saat stabil tutabildiler :D Buna da şükür. Allah razı olsun Netspeed. 7/24 canlı müşteri temsilcileri var. Evet, 7/24 sorun için ararsanız 7/24 size hız testi yapmanızı söyleyecekler, sonra netspeed in mail adresini verip mail atın teknik ekibimize diyecekler, ya da arıza kayıdı açacaklar. Muthiş canlı destek....
-
Dostum öncelikle selamlar, sorunun umarım çözülmüştür hemen hemen aynı sorunla uğraşan biri olarak gerçekten aklımı oynatmak üzereyim.
Sana kıyasla benim hattımda jitter,download veya upload hızı sıkıntılar yok her şey normal gözüküyor ama gel gör ki paket kaybı durmak bilmiyor.
Türknet'e sürekli şikayet kayıtları açıyordum ve konunun paket kaybı olduğunu anlayana kadar bunlar kapanıyordu bunu farkettiğimden beri 2 hafta olacak ve arıza kaydım hala açık network ekibiyle görüşmem sonucu fiziksel bir problem olacağı konusunda bir bilgi aldım ve binamdaki ankastre kutusundan daireme gelen hattı yeniden çektirttim lakin hiçbir şey düzelmedi modemimden tut, kullandığım konsol, laptop hepsi sorunsuz yeni cihazlar keza networkten yardım eden arkadaşta modem arayüzünde yaptığı kontrollerde bir problem bulamadı lakin zaman zaman siteler yüklenmiyor, oyunlarda şiddetli paket kaybı uyarıları alıyorum ve pingim bir anda dalgalanmaya başlıyor.
İşin garip yanı spotifyda müzik değişse benim ping playstation üzerinde sapıtmaya başlıyor, hani oyun indirirsin vs online oyunda ping olur anlarım normaldir ama spotify'da müzik değişti diye pingde dalgalanma mı olur? Ki önceden böyle bir şey olmazdı geçen test etmek için oyundayken yayın açayım dedim pingim dalgalanmaya başladı ve 39-42 bandından 130-140'lara fırladı modeme gelen rj11 kablosundan tut, ethernet kablosuna kadar her şeyi değiştirdim lakin paket kaybım bitmek bilmiyor.
Türknet çalışanları da ilk defa böyle bir şeyler karşılaştıklarını vs söyleyip deneye deneye buldurma peşindeler lakin fiziksel arıza olabilecek her şey değiştirildi.
Söz de port değişikliği de istemiştim 1 ay kadar önce ama yapıldı mı o da meçhul. Bunun sebebi nedir tamamen çözdüysen nasıl çözdün bir yardım edersen harika olur.
-
Merhaba yıllar sonra ben de aynı sorundan muzdarip olarak aranıza katıldım ve maalesef hicbir çözüm bulamadım . Evime 2. hat bağladım hat acılıs ücreti ödedim ama yine aynı problemi yasıyorum . Acaba siz problemi halledebildiniz mi ?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X