Şimdi Ara

Paket kaybı hakkında bilgisi olan yardımcı olabilir mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Network bölümünde kimse olmuyor, bu yüzden konuyu burayada açmak istedim. Lütfen yardımcı olun...

    Arkadaşlar yaşadığım bu sorun uzun zamandır devam etmektedir. Ayrıntısına girmeden sormak istiyorum. Bu internet aboneliğimi iptal edip daha sonra yeni abonelik başlatarak yeni bir vdsl port üzerinden interneti kullanmaya başlarsam sorunum çözülür mü ? Ya da tam olarak hangi yolu izlemeliyim ?

    1. Resim cs:go Faceit server'ına aittir. Zaten benim canımı en çok sıkan olayda online oyunda yaşadığım takılma sorunları.
    2. Resim de Youtube a ait. Dikkati mi çeken şey ise neden varsayılan ip adresim için paket kaybı yaşıyorum her koşulda ?
    3. Resim ise Twitch e ait. Zaten yayın izlediğim zaman maksimum 4-5 dakka da bir yayın donuyor, yenilediğim zaman başa sarıyor ve görüntü kalitesini düşürüyor otomatik şekilde..

    Bayağı test yaptım ve gözlemlediğim kadarı ile başta bir site ya da server için test yaptığım zaman varsayılan ip adresim her zaman paket kaybı yaşıyor.
    Ve sonra genel olarak paket kaybı yaşadığım Frankfurt adresleri oluyor. Türk serverların da ise bazı test sıralarında Gayrettepe ve ulus için paket kayıpları oluyor.
    Lütfen bu işten ciddi anlayan birileri yardımcı olsun bana. Çünkü gerçekten artık sıkıldım bu sorunla uğraşmaktan. Eğer yeni açılacak bir port benim sorunumu gerçekten çözecek ise bu aboneliği tümden kapatmaya razıyım. Kapatmadan yapılması gereken bir şey varsa da olabilir, ama yeter ki olsun bu.

    İnternet paketim full sınırsız 75mb VDSL. Hat değerlerimin olduğu görüntüyüde paylaştım.

    Not: Ek olarak kullandığım modemin arayüzünde ki sistem log kısmında sürekli şu yazı çıkıp duruyor "Recv no OFFER, DHCP Service unavailable" ve "Send DISCOVER with request ip 0.0.0.0 and unicast flag 0" ya da değeri "1" olan....


    Paket kaybı hakkında bilgisi olan yardımcı olabilir mi ?

    Paket kaybı hakkında bilgisi olan yardımcı olabilir mi ?

    Paket kaybı hakkında bilgisi olan yardımcı olabilir mi ?

    Paket kaybı hakkında bilgisi olan yardımcı olabilir mi ?







  • Hocam konu hakkında fazla bilgim yok; fakat aynı sorunu yaşayanlar için bazı çözüm önerileri var.

    community.tp-link.com
    CPE210 : Please fix this problem in firmware - TP-Link SMB Community
    https://community.tp-link.com/en/business/forum/topic/81638
  • V1CT0RY kullanıcısına yanıt
    Dostum yardımcı olmaya çalıştığın için teşekkür ederim. Bu siteye bakmıştım. Burada az çok anladığım kadarı ile wireless üzerinden sıkıntı yaşanıyor. Genel olarak hep böyle zaten, ama benimkisi direkt olarak kablo ile bağlantı yaptığım masa üstü bilgisayarın ip numarası için uyarı veriyor. Bununla birlikte resimlerde gördüğün gibi varsayılan ip adresi için sürekli paket kaybı yaşıyorum. Ayrıca eski modemin arayüzünde de sistem log kısmında bayağı sürekli sürekli "Lan_1 down" "Lan_1 up" uyarısı geliyordu. Bu modemi yeni aldım. Şu an nasıl oldu anlamadım ama windows TCP ayarlarında ki kısımda varsayılan ağ geçidini kendi kendine eklemiş..Ben anlamıyorum ki uzaktan mı bir şey yapıyorlar. TP link destek ekibinin bir an önce net bir şeyler söylemesini bekliyorum. Kendisine özel mesaj attım bakalım bu yazılar tam olarak ne işe yarıyor. Sitelerde hep wireless ile alakalı yazılar yazıyor, ama dediğim gbi benimkisi ethernet ile bağladığım masa üstü pc ip için yazılar çıkıyor. DHCP bulunamadı fln da yazıyor.




  • Hocam truva atları da aynı soruna yol açabiliyormuş. Sisteminiz temiz mi, ya da korunuyor mu?
  • V1CT0RY kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle tertemiz. 2. hdd çıkardım ve SSD komple format attım. Bitdefender, kaspersky, avg, malware...Bütün hook yazılımlar için olan yazılımları kullandım. Sonuç 0. Bu arada ben de karıştırdım biraz olayları. Verdiğin sitede bak adam başka çıkan yazılarıda yazmış "DHCPC Recv OFFER from server 192.168.43.1" bu Wireless in ip adresi, yardımcı olmaya çalışanda ap istasyonu hakkında bir şeyler yazmış. Aynı şekilde burada ki Tp link destek yapan arkadaş da bana öyle dedi. Ama ben de çıkan "DHCPC Recv OFFER from server xxx.xxx.xxx.xx" adresi wireless a ait değil, yani telefonuma değil direkt olarak o ip numarası ethernet ile modeme bağladığım masa üstü bilgisayarın ip adresi..
  • Yani bir hata sürekli size yeni ip vermeye mi çalışıyor?
  • V1CT0RY kullanıcısına yanıt
    Dostum ben de tam olarak anlamış değilim ve kendi çapımda anlamaya çalışıyorum. Dediğim gibi eski modem'im sistem log kısmında sürekli "Lan_1 down" "Lan_1 up" bilgisini veriyordu, ya da bu bir hata idi. Lan yazdığı için ben de ethernet kartından şüphelendim. Çünkü modem i başka pc de denediğim zaman böyle şeyler yazmıyordu. Gittim ethernet kartı aldım ama yine olmaya başladı. Sonra ucuz ve sıfır bir modem buldum, uygun olduğu için direkt aldım. Kabloları değiştirdim. Şu an mesela pingplotter programı ile herhangi bir ip ya da site test yaptığım zaman o site ve ya ip test sırasında sunuculardan birisinde paket kaybı olduğu zaman kesinlikle varsayılan ip adresinde de paket kaybı oluyordu. Bir de şunu hatırlıyorum. MEsela eski modemimde herhangi bir internet işlemi yapmadığım zaman "Lan_1 down" hatası almıyordum. Yani demek istediğim bir ip ya da internet testi, kullanım yapmadığım sürece bu lanet olası modem ara yüzünde ki yazılar çıkmıyor. Anlatabildim mi ? Ayrıca mesela pingplotter programında çoğu site ve ip için paket kaybı yaşıyorum. Paket kaybı yaşadığım bir sunucu olduğu taktirde istinasız varsayılan ip (192.168.1.1) adresim de paket kaybı yaşıyor. İşin komik tarafı paket kaybı yaşamadığım sunucularda ise tam tersi oluyor ve varsayılan ip adresim de genel olarak paket kaybı yaşamıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-63EBFC49B -- 27 Aralık 2019; 17:39:4 >




  • Hocam şöyle de bir bilgi buldum: Ağ tıkanıklığının bir başka örneği de servis sağlayıcıların bilerek bir aboneliği abonelikten çıkarmalarıdır. Bunun sebebi, bu hizmetin tüm abonelerinin bağlantıyı aynı anda kullanmayacak olmalarıdır. Bununla birlikte, hizmeti yoğunluğundan daha fazla insanın kullandığı kapasiteden daha fazla kullanan kişi, tıkanıklıktan kaynaklanan packet loss sorunuyla karşılaşır.
  • Şu an Netspeed'in kendi sitesinde hız testi yaptım yine. Çıkan sonuçlar;

    42
    ms

    JITTER
    8
    ms

    DOWNLOAD
    68.5
    Mbps

    UPLOAD

    Yani bu jitter herşeyi açıklıyor. Eskiden hiçbir şekilde bu jitter 2 bile olmazdı. 0-1 arası olurdu daima, ve hız testi yaptığım zaman istanbul sunucularıda olsa dair o ibre birden bire fırlardı maksimum download hızıma..Ama ne zamandır bu ibre istanbul sunucularında test yapsam yavaş yavaş yükseliyor maksimum hıza. Ve mesela ben Tunceli'de yaşadığım için yakın lokasyonları seçtiğimde ise, mesela Diyarbakır, o ibre birden bire 65 e fırlıyor ve 71-72mbps oluyor.
    3.8
  • V1CT0RY kullanıcısına yanıt
    Dostum günün her saatinde paket kaybı istatiğini gözlemledim. Ve değişen hiçbir şey olmadı. Genelde hep aynı serverlar paket kaybı yaşadı, ve aynı orantılarda. Demem o ki Netspeed çalışanıda bana saha dolabında yoğunluk olduğunu söyledi :) Ben de şaşırdım yani. Neden, çünkü buranın altyapısı fiberoptik kablolar. Saha dolaplarından evlere gelen kablolar bile değiştirildi. Ve burası çok kücük bir ilçe, köy bile diyebilirsin. Ayrıca her mahallede 2-3 tane saha dolabı var. Benim bulunduğum saha dolabında emin ol benim dışımda maksimum 10 kişi kullanmıyordur internet. Bununla birlikte merkezde arkadaşımın dükkanı var, ki orada evler daha yoğun ve iş yeri sahiplerin hepsi ev interneti kullanıyor. Burada kimsenin bilgisayar ile işi yok. Herkes telefondan ins,face gibi sitelere takılıyor sadece. Aldım kasayı ve modemi bu arkadaşın iş yerine götürdüm ve hiçbir sorun yok. Ben anlamıyorum orada ki saha dolabı daha yoğun ve aynı santrali kullanıyoruz. Zaten 1 tane santral var burada, saha dolabın uzaklığı 40 metre, santralin uzaklığı 500 1km arası, ki merkez da saha dolabı daha yoğun olan arkadaşım santrale benden 400-500 metre daha uzak bir mesafede :)




  • Hocam aynı PC ve Modem'le başka yerde sorun yaşamıyorsan eğer suçlu belli :) Sizin dolap.
  • V1CT0RY kullanıcısına yanıt
    Dostum benim telekomla çok sorunlarım oldu. Burada yaşadığım telekom sorununu yazsam gerçekten şaşarsın. Bir çok sorun yaşadım. Ama şu an yaşadığım sorunla alakalı olarak port değişikliği talep ettim ve bunun için yani kendi aptal sorunları için 30 TL ödeyende ben olacağım fln yani. Yine de kabul ettim ama telekom çalışanı bana gün içinde 2 kere yalan söyledi. Aynı şekilde netspeed çalışanlarına da...Olayın detayını anlatıp seni yormak istemem ama kısacası burada ki telekom çalışanları hatta her çalışanı en az firmanın kendisi kadar insanı aptal yerine koymaya çalışıp sömürme çabasında olan insanlar. 70 TL ttnet faturam için haksız yere 600 TL bir fiyat ödedim buraya ilk taşındığım zamanlar.
  • Tahmin ediyorum hocam. Burası Türkiye, kendini ne kadar da kollasan her zaman soyacak bir yol buluyorlar.
  • ryanw R kullanıcısına yanıt
    Dostum bahsettiğin olayı açıklayayım kısacası sana. Benim lokasyonum bayağı uzak olduğu için modemden sonra ki ping değerlerinin o değerlerde olması normal. Tunceli / pertek ilçesinde yaşıyorum.

    Bu arada bugün 20 kere daha netspeed ile görüştüm ve bilgisayarıma bağlandı bi teknik ekip elamanı, ve ben de bir sorun bulamadı. Daha sonra az önce yine aradım ve bu pazartesi fiziksel bir müdahalede bulunacaklarını söylediler. Ben de siz bana geçenlerde portumun değiştiğini söylediniz dedim. Kadın da bana henüz öyle bir işlem yapılmadı ama bu pazartesi kesinlikle olacak bi fiziksel çalışma. Benden sabretmemi istedi :)) Artık her önüne gelenin bana yalan söylediğini teyit ettim. Biri diyor port unu değiştirdim, öteki diyor "evet değiştirilmiş" sonra "evet haklısınız port işlemi yapılmamış" diyor, başka birisi çıkıyor pazartesi kesin olacak bla bla bla :) Bu işin sonu belli. 100 TL abonelik masrafını karşılayıp aboneliği tümden iptal ettirmek, sonra yine türknet e abone olmak. Yani google dan paket kaybı sonuçlarına bakınca netspeed in açık ara 1. olduğunu görüyorum. Türknet hiç yok gibi. Yani direkt telekomun altyapısını kullanan netspeed kötü. Türknet bi ara ping ile ilgili bir olay geliştirmişti. Zaten ondan önce telekomun altyapısını komple kullanırken oyunda ping 80 di ve bu geliştirme sonucu 62 düşmüştü. Bayağı sevinmiştim ama sonra olan oldu işte...Bu pazartesi sonuçları paylaşırım, artık daha fazla kafamı takmak istemiyorum. Olmazsa da aboneliği iptal ettirip baştan.




  • up
  • dostum fiziksel müdahale felan hikaye,türk telekomdan ekip geliyor bina girişindeki kutudan bakıyor internet var diyip gidiyor,iç tesisatda sıkıntı varsa elektrikçi çağırın diyorlar
    adamların herhangi bir şekilde network bilgisi yok,2 kabloyu birbirine zor ekleyen adamlar teknik servisde çalışıyor,ben senin bu sorunu çözeceklerine hiç inanmıyorum,
    türknet millenicom netspeed gibi şirketlerin ağ sunucuları berbat,zaten o yüzden fiyatları ucuz,ben daha önce vodafone net kullanıyordum aynı türk telekom altyapısı üzerinden ,hiçbir sıkıntım yoktu,yurtdışı çıkışlarım her daim süperdi,pingim stabildi,paket loss çok olmuyordu,şuan millenicom kullanıyorum aynı altyapıda,loss da var kopma da,daha önce vodafone olmayan herşey bu millenicomda oluyor
    ama ucuz olduğu için katlanıyorum,modem çalışıyor ip almış durumda,durduk yere internet gidiyor,30 sn sonra gelıyor,modem kapanıp geri açılsa zaten 30 saniyede ip alması imkansız,tamamen millenicom yüzünden,
    benım bir arkadaşım türknet bağlatmıştı,2 ay uğraştı interneti bi türlü düzeltemedi,verilen hızın yarısını anca alıyordu,sonradan fark ettik bilgisayarda özel bir ağ kartı vardı o kartın bir programı vardı,o program kendi kendine ayar yapmış hızı sabitlemiş daha düşük bir kademeye o yüzden oluyormuş,yani sorunların %90 ı her zaman iss kaynaklı ama sen ne olur ne olmaz ağ kartını modemini kontrol et,gerekirse arkaşından bir modem bir kur,başka bir pc getir ondan dene




  • %99.9999999999999 değil.

    %100 netspeed kaynaklı.Aylarımı verdim sorunu çözmekle.
    Özellikle gece saatlerinin 18:00- 00:00 arası yoğun net kullanımında bu sorun sıklıkla görünüyor.

    Kendi ağlarının kalitesizliği ve yetersizliğinden kaynaklı.

    Adamlara atmadığım kanıt kalmadı, yapmadılar.

    Tek çare İss değiştir. TT den fiyat yüksek nedeni ile geçiş yapmıştım.Tekrar döndüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skörtıl_Nimo kullanıcısına yanıt
    Ben de kendi kendime anlamaya calısıyorum. Sana bu konuda gozlemledigim baska olayı anlatayım. İlk olarak türknet 100 mb yok iken 35 mb kullanıyordum. Pingim daima MM ve facit swlerinde 70-75 idi. Sonra biliyor musun bilmiyorum ama turknet ping ile ilgili bir olay geliştirdi. Ve sasirtici sekilde o gunlerden sonra daha once aldıgım pinglere gore dusus yasadim. Gercekten bu sefer sabit MM de 62 faceit 60 almaya basladım. İste ne olduysa 7 ay önce oldu ve pingim yurtdisi sapıttı ve 85 pingin altına düşmemeye başladı. Üstüne paket kayıpları oldu. Ben de dayanamayıp netspeed e gectim. Degisen hicbir sey olmadıgı icin ve sorun birebir aynı devam ettigi icin fiziksel bi sorun var diye dusunmeye basladım. Yarın port degisekler bakalım ve kontrol edecekler. İste bu kısımda telekom'a zerre güvenmiyorum. Geçtiğimiz hafta aynı gun icinde iki kere yalan söyleyip değiştim dediler :/

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • N3O kullanıcısına yanıt
    Yarın belli olacak az çok. Ttnet e abone olmak istiyorum. Yapmazlarsa eger her yere surekli sikayet edecegim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.