Kımsenin dinini sorgulama amacım yok ama nacizane görüşüm ben insanlarda tanrı inancının insanın içindeki zor durumlarda birine veya birilerine sığınma içgüdüsü ile oluştuğunu dinlerinde bu arkaik içgüdüyü suistimal ederek güç sağlamaya çalışanlar tarafından uydurulduğunu düşünüyorum.Monarşiler misal tarih boyu güçlerini hep ruhban takımından almıştır.Ruhban takımıda halkı uyutur,karşılığında monarşide ruhban takımını beslerdi. Böylece alttaki insanlar neden topraklarımı bu adam veya bu aile yönetiyor diye sorgulamazdı.Kimse yahu bu bilmemne ailesininde iki kolu iki bacağı var neden beni yönetiyor diye sorgulamazdı.Mesela antik mısırda biri böyle bir sorguya gitse o tanrı tarafından seçilmiş der geçiştirirdi.Yani kisaca ben dinlerin politik olduğunu düşünüyorum ve bence geçmişte ve günümüzdeki papalar,monarşiler,firavunlar,ruhban takımı genel olarak bunun farkında ve farkındaydı.Ben hiçbirinin gerçekten tanrı gibi doğa üstü,bilim dışı bir konsepte inandığını düşünmüyorum.Örnek vermek gerekirse pagan dönemi romadaki pagan tapınakları , bankacılık sisteminin ilk örneklerinden biridir.İnsanlar bu tapınaklara sadece dini maksatlar ile değil zor kazandıkları mallarını ve paralarını korunması maksatla bırakırlardı sonra gerektiğinde paralarını tapınaklardan aynı bügün nasıl atmden para çekiyorsak öyle alırlardı.Bu tapınaklar sadece insanların mallarını o dönemki haşin ortamdan korumakla kalmıyor gerektiğinde borçta veriyorlardı. Romanın hrıstıyan olma sebebide pagan tapınaklarına olan borcu idi.Hrıstıyan olduktan sonra pagan tapınaklarını bir nevi "kafir" ilan eden roma haliyle sadece tapınakları değil ona olan borçlarınıda tanımadı.Sizce romanın başındakiler gerçekten hrıstıyanlığın hak din olduğuna inanıyormuydu veya bir mısır firavunu gerçekten tanrılar tarafından seçildiğine. Bence halkı inandırıp sonra bıyık altından gülüyorlardı.Yani dinlere gerçekten samimi olarak inanan bir kesim varsa buda bebeklikten beyni yıkanmış,fakir ve yoksul ,köle halktı.Bir laf vardır ya dinler fakirler içindir diye ben bu söze kalıbımı basarım. İslamda benim şahsi görüşüm dağılmış ,farklı tanrılara tapan, birbirleriyle dini ve politik güç amaçlı kavgalar eden ,birbirinden nefret eden arap kabilelerini tek tanrının altında birleştirmek amaçlı kurulmuş bir dindir.Bu bir politikadır,muhammed politik bir ajanda doğrultusunda hareket ediyordu. Islamdaki arap kültürünun dominasyonuda bundan kaynaklanır.Islamin aslında hedef kitlesi araplardır.Islam aslen yahudilik gibi ırksal bir dindir amacı pan-arabizm dir. Halifenin sadece kureyş soyundan gelebilmesi yani arap soylu olması veya anlayasınız diye arapca indirdik gibi ayetlerdede bunu açıkça görüyoruz ama her politik ideoloji gibi islamında yaşamak için yayılmaya ,büyümeye ihtiyacı vardı bu sebeple islam yahudilik gibi içe kapanmaktansa arap olmayan ögeleri içine kabul edip sonrasında bunları araplaştırma ve asimile etme yoluna gitti.Islama giripte kültürünü ve dilini kaybetmemiş tek bir uygarlık yoktur.Hatta başka dinlerden olup sonradan islamı seçmiş kişilerinde kişisel olarak ne kadar araplaştığı gözle görülebilir.Hemen bir arap ismi alınır, elin norveçinde ,isviçresinde yaşayan adam bile o soğukta arabın çöl kıyafeti sarığı,cübbeyi gitmeye başlar, kendi ana dilini arapça kelimelerle karıştırarak konuşmaya başlar,kimse onu anlamaz. Ulusal düzeydede fenikeliler,berberiler,mısırlılar vs. gibi uygarlıklar islam sonrası araplaşarak yok olmuşlardır.Islam oncesinde sadece arap yarımadasının güneyinde bulunan araplar ,bügün levant bölgesine ve kuzey afrikayada hakimlerdir. Balkanların bir kısmı ,orta asya,anadolu,iran yarımadası gibi arap olmayan müslüman coğrafyalarda son hız islam adı altında araplaşmaya devam etmektedirler. Bu sebeple arap dünyasında en baskın ,iki temel politik hemisfer olan pan-arabist,arap milliyetçisi baas ideolojisi ile pan islamist,ümmetçi ihvan ideolojisinin kavgası nedir hiç anlayamamışımdır zira arap olmayan (ama araplaşma tehlikesi altında olan) ve çoğunluğu müslüman olan bir etnik grup olan Türklüge mensup olan ben,dışardan yabancı gözle baktığımda ikiside pan arabist ve dibine kadar arap milliyetçisidir.Tanrı,Ruhban,Din,Monarşi,Arap,Yahudi,Müslüman gibi kavramları birde bu gözle iyice kavradığımıza görede şimdi asıl konuya geçelim ,milliyetçilik.MHP nin kurucusu Alparslan Türkeşe ,milliyetçilik nedir diye sorulduğunda şöyle cevap vermiştir"Milletini sevmek" bu yanlış bir tanımlama zira herkes ırkını ,içinde bulunduğu etnik grubunu yani milletini sever ama herkes milliyetçi değildir. Milliyetçilik ,cumhuriyetçiliktir.Milliyetçilik halkçılıktır. Milliyetçilik,egemenliğin monarşilerden alınıp halka verilmesidir. Milliyetçiliğin çıkış noktası olarak bilinen fransız ihtilalide zaten mutlak monarşiyi yıkma amaçlı cumhuriyetçi bir harekattır. Türk milliyetçisi olarak geçinen biri osmanlıcı olamaz ,osmanlı ,bir türk milliyetçisi için tarihi bir figürden ileei gidemez,belki nefret etmez ama en fazla saygı duyar ve geçer. Günümüze bakıldığında ise arapların kendi (ümmetçi) ihvan ideolojisinin yani pan arabizmin , özellikle derin düşünmeyen cahil Türklere aslen arap bile olmayan ve yıkılmasında arap isyanlarınında bir parmağı bulunan osmanlının adı kullanılarak neo-ottomanism adı altında kelimenin tam manasıyla KAKALANDIĞINI görmekteyiz.Zira bir Türk,Iranlı,afgan,pakistanlı veya endonezyalı eğer içinde az buz millet,vatan,devlet şuuru varsa müslüman bile olsa pan arabist bir ideolojiyi kabul etmez ama bu sahte bir milliyetçilik sosu ile yapıldığında belki yedirilebilir. Bir insan müslüman olabilir bunu anlarım ve saygı duyarım ama unutulmamaliki dünya müslümanları birbirinden farklıdır.Ümmetçilik araplaştırır,asimile eder.Ümmetçilik aslen pan arabizmdir.Milletleri millet yapan bir arada tutan şey dil iken birbirinden farklı diller konuşan dünya müslümanlarını bir ümmet ulusu altında nasıl toplayacaklar sanıyorsunuz,tabiki hepsine arapça konuşturarak.Pan islamik bir ortamda Türklük,Kürtlük,Iranlilik,Arnavutluk,Endonezyalılık yok olur,asimile olmayacak tek bir kültür vardır oda arap kültürüdür. Işin en ilginç tarafıda, neo osmanlıcı birinin kendini milliyetçilik gibi seküler ve monarşi karşıtı bir ideoloji ile tanımlaması yeterince oksimoron değilmiş gibi bugün gerçekten sözlük manasıyla milliyetçi olan yani cumhuriyetçi,kemalist,laik Türklerin bu pan arabist ideolojiyi reddettikleri için bu kesimlerce batıcılık,yahudi ajanı,rum,ermeni tohumu gibi ithamlarla suçlanmasıdır. Peki gerçekten birilerinin uşağı olan kimlerdir? Unutmayın emperyalizm sadece batıdan gelmez. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cübbeli mehmet -- 4 Kasım 2021; 15:17:39 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Pan islamizmin milliyetçilik sosu ile Türklere kakalanması
-
-
Güzel bir yazı. Katılıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yazı oldukça güzel hazırlanmış, eline sağlık. Dinler ideolojidir ve ideolojiler politik olabilir. İslam kisvesi altında Arap kültürü dayatılması yapıldığı bir gerçektir. Evet bir de bunu söylediğin anlattığın için linç yersin, birtakım yaftalara maruz kalırsın. Kültürel erozyon tam olarak budur. Kullandığımız yaygın isimler, inanılmaz sayıda dilimize geçmiş olan Arapça sözcükler bunun kanıtıdır. Bazıları günümüzde eğreti ve aykırı bile dursa Arap geleneklerini kendine yaşam biçimini edinmeye çalışmaktadır.
Yazılacak çok şey var ama gerek yok. Yazdıklarınız güzel bir özet sunmuş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 5 Kasım 2021; 0:3:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Anadolu halklarını asimile etmemizin en büyük sebebi onları İslamlaştırmamızdı. Göçebe olduğumuz için yerleşik bir medeniyetimiz yoktu bunu başka türlü yapamazdık. Türkler İslamiyete girdikten sonra Araplardan bayrağı devraldılar. İslamiyeti ortaya çıkartan Araplar, onu koruyup dünyada genişlemesini sağlayanlar da Türkler oldu. Türkler olmasaydı Haçlılar Arapların üstünden geçer İslamiyeti yeryüzünden silerlerdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Türkçü Kayı -- 4 Kasım 2021; 16:46:8 > -
Roma'nın Hıristiyanlaşması yönetici elitinin Hıristiyanlaşması ve sıradan halk arasında süratle yayılan bir inancın mensupları olan Hıristiyanlar üzerinden politik gündem tutmasıyla ilgili. Borçlarla ilgili değil. Esasında tek bir değişkene indirgenemeyecek kadar karmaşık bir süreç. Bir yandan kralların, firavunların, ruhbanın inancı mevzusunda da bence argümanınız çok spekülatif ve zeminsiz. Tam aksine en azından ezici çoğunluğu bir takım ilahi varlıklara ve kendilerine kudret verdiklerini varsaydıkları diğer dinsel otorite unsurlarına inanıyorlardı. İnançları samimiydi. Dikkatimi çeken hatalar bunlar. Pan-İslamizm ile Türk milliyetçiliği elbette bağdaşamaz çünkü Türklük ve Müslümanlık aynı kategorilere düşmez. Müslüman olmayan Türkler (misal Karaman Türkleri veya Gagavuzlar) olduğu gibi her Müslüman da (Araplar ve İraniler) Türk değil. Yine de Türkiye'de Küçük Asya'daki Müslüman Türk kültürü ve kimliğini baz alan Türk-İslam sentezi görüşü oldukça popülerdir. Türk-İslam sentezciliğini Pan-İslamcılık veya Ümmetçilikle karıştırma hatasına düşülmemeli. Küçük Asya Türkleri tıpkı Ortodoks olmalarına rağmen Bulgarlardan veya Ruslardan hazzetmeyen ve onları yabancı addeden Küçük Asya Rumları gibi diğer Müslüman toplumlardan gelen insanlara yabancı gözlerle bakarlar. Suriyelilerin Türkiye'deki genel dışlanmış durumundan bu anlaşılabiliyor. Haliyle "Arap" etkisi Türkiye'de zannedildiğinden bence çok daha sınırlı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nat Alianovna -- 4 Kasım 2021; 18:4:20 >
-
"Paragraf nedir, nasıl kullanılmaz?" adlı çalışma.
İki üç paragrafa bölseydin de okuyabilseydik.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bana da Türkçülük:
siyasal İslam, islamizm, ummetcilik sosu ile pazarlaniyor gibi geliyor doğrusu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alıntı
metni:Hazret-i Ömer, kölesi ile nöbetleşe deveye biniyorlardı. Şam’a girerken deveye binme sırası köleye geldiği için, köle deve üzerinde idi. Şam ordusunun kumandanı olan Ebu Ubeyde bin Cerrah, bir heyetle karşılayıp, (Ya Halife! Böyle ne yapıyorsun? Bütün Şamlılar, bilhassa Rumlar, Müslümanların halifesini görmek için toplandılar. Sana bakıyorlar. Bu yaptığını beğenmezler) der. Hazret-i Ömer buyurur ki: (Ya Eba Ubeyde! Senin bu sözün, buradaki insanlar için çok zararlıdır. İşitenler, insanın şerefini, vasıtaya binerek gitmekte ve süslü elbise giymekte sanacaklar. Şerefin, Müslüman olmakta ve ibadet yapmakta olduğunu anlamayacaklar. Biz aşağı insanlardık. Allahü teâlâ Müslüman yapmakla bizleri şereflendirdi. Allahü teâlânın verdiği bu şereften başka şeref ararsak, Allahü teâlâ bizi yine zelil eder. Her şeyden aşağı eder. İzzet, İslam’dadır. İslam’ın ahkâmına uyan, aziz olur. Bu ahkâmı beğenmeyip, izzeti, şerefi, saadeti başka şeylerde arayan zelil olur.
-
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
"Paragraf nedir, nasıl kullanılmaz?" adlı çalışma.
İki üç paragrafa bölseydin de okuyabilseydik. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X