Şimdi Ara

Park halinde el freni cekilmeyine arabanin hareket etmesi. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
5.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    asla normal değildir. debriyajda veya daha da kötüsü motor kompresyonlarında kaçak olduğunu gösterir...

    yokuşta aracı tutan şey, silindirler içinde sıkışıp kalan havadır. onlar ordan kaçmadığı sürece piston çevrim yapamaz olduğu yerde kalırlar. aracın tüm yükü de şanzıman üzerinden bu pistonlara bindiği için araç rampada tutulur.

    eğer yavaş yavaş dişliden atlar gibi yürüyorsa silidirlerde sıkışan hava kaçıyor ve o silindir boşalınca motor da çeyrek tur çeyrek tur dönüyor demektir.

    kompresyonun nerden kaçtığına bakıp gidermek gerekir. silindir üst kapak contasından kaçıyor olabilir, segmanlardan kaçıyor olabilir, subap gaydlarından kaçıyor olabilir. her halükarda motorun açılması gerekir...

    Bu durumda araç satın alırken bu gibi bir test yapabilir miyiz diyorsunuz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    asla normal değildir. debriyajda veya daha da kötüsü motor kompresyonlarında kaçak olduğunu gösterir...

    yokuşta aracı tutan şey, silindirler içinde sıkışıp kalan havadır. onlar ordan kaçmadığı sürece piston çevrim yapamaz olduğu yerde kalırlar. aracın tüm yükü de şanzıman üzerinden bu pistonlara bindiği için araç rampada tutulur.

    eğer yavaş yavaş dişliden atlar gibi yürüyorsa silidirlerde sıkışan hava kaçıyor ve o silindir boşalınca motor da çeyrek tur çeyrek tur dönüyor demektir.

    kompresyonun nerden kaçtığına bakıp gidermek gerekir. silindir üst kapak contasından kaçıyor olabilir, segmanlardan kaçıyor olabilir, subap gaydlarından kaçıyor olabilir. her halükarda motorun açılması gerekir...

    Sıfır arabayı aşırı dik bir yokuş olmayan yerde stop edip viteste bırakacağız el frenide çekmeyeceğiz kayıyor mu kaymıyor mu diye bakacağız. Var mısınız?




  • arkadaşlar cevaplar için teşekkür , motor kompresyonunda kacak olan araba acaba yakıt harcaması nasıl olur ?? ben daha yeni fethiye - İstanbul yolculuğunu an itibari ile bitirmiş durumdayım araç 2004 fiesta 1.4tdci ve ortalama yakıt inanın 5 litre civarı (ortalama hız 80-110 arası) oldu,aracın çekişi cok iyi

    aracın baskı balatası değişeli yaklaşık 1,5-2 yıl oluyor ,acaba yenidenmi oradan sorun var ..

    not aracın krank kasnağı bu yolculuğa çıkmadan önce değişti ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurse -- 7 Eylül 2013; 23:31:59 >
  • bu mevzunun motorun sağlığıyla hiçbir ilgisi yok ... hatta böyle kayıp gitmezde tam duruyormuş gibi olur salar, tam durur gibi olur salar böyle ilerler işte yavaş yavaş ...

    yokuşun aksi istikametine doğru 1. veya geri viteste bırakılmalıdır,

    elektrikli direksiyonlarda tekeri kaldırım yönüne döndürerek aracı yaslayıp viteste bırakılabilir, hidrolik direksiyonlarda tavsiye edilmiyor bazı araç modellerinde, onlar el frenini çekmeye devam etsinler ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    asla normal değildir. debriyajda veya daha da kötüsü motor kompresyonlarında kaçak olduğunu gösterir...

    yokuşta aracı tutan şey, silindirler içinde sıkışıp kalan havadır. onlar ordan kaçmadığı sürece piston çevrim yapamaz olduğu yerde kalırlar. aracın tüm yükü de şanzıman üzerinden bu pistonlara bindiği için araç rampada tutulur.

    eğer yavaş yavaş dişliden atlar gibi yürüyorsa silidirlerde sıkışan hava kaçıyor ve o silindir boşalınca motor da çeyrek tur çeyrek tur dönüyor demektir.

    kompresyonun nerden kaçtığına bakıp gidermek gerekir. silindir üst kapak contasından kaçıyor olabilir, segmanlardan kaçıyor olabilir, subap gaydlarından kaçıyor olabilir. her halükarda motorun açılması gerekir...

    Bu durumda araç satın alırken bu gibi bir test yapabilir miyiz diyorsunuz ?

    Elbette yapılabiliyor hatta ikinci el araç alırken motor durumuyla ilgili fikir sahibi olmak işin mutlaka yaptırılmalı kompresyon ölçümü.

    Ama bu ölçüm bu yöntemle yani rampada deneyerek değil, bir motor atölyesinde her bir silindiri tek tek manometre ile ölçerek yapılır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Sıfır arabayı aşırı dik bir yokuş olmayan yerde stop edip viteste bırakacağız el frenide çekmeyeceğiz kayıyor mu kaymıyor mu diye bakacağız. Var mısınız?


    Siz istediğiniz gibi deneyin, sonucu bize de bildirirsiniz. Ben bu tür lise düzeyi iddia ve lades yaşlarımı geçeli çok oldu. Hiç kimseye herhangi bir şeyi ispat etmek zorunda hissetmiyorum kendimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 8 Eylül 2013; 12:35:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aya kullanıcısına yanıt
    ben cevap vereyim öyleyse sıfır araç için konuşuyorum, yokuşta kaçırma yapıyor (bir durup bir bırakıyor hafif hafif) ama olay sıfır yada ikinci el diil..kaçırmayan araçlarda var şanzıman yapısı ile alakalı bir durum olabilir
  • Erzurum gibi yerleri tamam anladım da bunun dışında kalan arkadaşlar, el frenini niye kullanmıyorsunuz, ne zararı var size? Ben şahsen viteste bırakmam aracı, boşa atar, el frenini çekerim, sadece yokuşta isem vitesi de takılı bırakırım.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.