bende yasli bir fiesta var,arac park halinde iken,yokus asagi birinci vitesde iken agir agir hareket ediyor,geri vitesdede aynen gidiyor,bu normalmi yoksa bir problememi isaret,cevap verecek arkadaslara simdiden tesekkur eder,tabletin dandik klavyesi yuzunden yaptigim harf hatalarindanda ozur dilerim.
Normal tabiki el frenini cekmeniz lazim
Normal tabiki. Araç boştayken el frenini çekmeli, ayak frenini bırakmalı. Stop edip aracı vitese atmalı.
Ben normal olmadıgını düşünüyorum. Kars'ta ikamet ederken kıs aylarında (orada 11 ay kış olur :) ) el freni çekersen, "arabayı orada bırak, çözülmesini bekle" modundaydik. Rampalarda vs. aracı viteste bırakıp el freni çekmemek gerekir. Hiç bir arabada kaydırmazdi.
quote:
Orijinalden alıntı: kahraman202
Ben normal olmadıgını düşünüyorum. Kars'ta ikamet ederken kıs aylarında (orada 11 ay kış olur :) ) el freni çekersen, "arabayı orada bırak, çözülmesini bekle" modundaydik. Rampalarda vs. aracı viteste bırakıp el freni çekmemek gerekir. Hiç bir arabada kaydırmazdi.
ben normal olmadığını düşünüyorum. . . .şu ana kadar kullandığımaraçların hiçbirinde kaydırma olmadı. . .aracınıza bi baktırın. ..
Öncelikle tipik sanayici hareketidir o. El frenini çekmez ler. Vitese takarlar sadece.
Ayrıca benim bildiğim 1 e takili bırakırsan araba bir kac cm haricinde kaymaz.
Acaba sizin baskı balata bitme noktasına mi geldi -ki vitese taksaniz bile kayıyor uzmanlardan yorum bekliyoruz.
quote:
Orijinalden alıntı: mr.big
Öncelikle tipik sanayici hareketidir o. El frenini çekmez ler. Vitese takarlar sadece.
Ayrıca benim bildiğim 1 e takili bırakırsan araba bir kac cm haricinde kaymaz.
Acaba sizin baskı balata bitme noktasına mi geldi -ki vitese taksaniz bile kayıyor uzmanlardan yorum bekliyoruz.
Bende çekmeyenlerdenim. Yani sanayici tipiyim. Yokuşta park harici çekmem. Takarım vitese durur. Yıllardır böyleyim. Yokuşta ise kışın çekmeyenlerdenim. Kaymaya gelince, bence baskı balatan bitmiş. Bu nedenle kayıyor araban. Baskı balatan iyiyse kaymaz.
quote:
Orijinalden alıntı: MERT237
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster
zaruri olmadıkça bende el frenini asla çekmem, bakın yokuşta demiyorum, zaruret olmazsa çekmem, böyle zırt-pırt el freni gerdirmeye ayarlatmaya gerek olmaz ...
Otomatik fites arabam var, P'ye takarim keyfime bakarim
Saka bir yana, el frenini zaruri durumlar disinda (kar, kis, donma vs) cekmek lazim, duz yolda da biraksan az da olsa cekmek lazim.
Aliskanlik haline getirirsen zaten cekmeden inemezsin.
quote:
Orijinalden alıntı: electro_g
zaruri olmadıkça bende el frenini asla çekmem, bakın yokuşta demiyorum, zaruret olmazsa çekmem, böyle zırt-pırt el freni gerdirmeye ayarlatmaya gerek olmaz ...
Alıntıları Göster
Albeamdada çok dik bir yokuşta 1 e takıp elfrenini indirdiğimde böyle tık tık tık kayıyodu. Bir abime sorunca kompresyon az o yüzden öyle oluyor tarzı bişey dedi ama baskı balatam taş gibi yani ona ihtimal bile vermeyin.
quote:
Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S
Albeamdada çok dik bir yokuşta 1 e takıp elfrenini indirdiğimde böyle tık tık tık kayıyodu. Bir abime sorunca kompresyon az o yüzden öyle oluyor tarzı bişey dedi ama baskı balatam taş gibi yani ona ihtimal bile vermeyin.
Sıkıştırma optimum seviyede olsa bile dik yokuşta kayar zaten.Bazı arkadaşlar yokuşta bırakıp kaymıyor diye iniyor sonra araba ufak ufak atlamaya başlıyor.Yıllar önce bu şekilde aracını yokuşta bırakan bir komşum daha sonra aracını 30 metre yükseklikten aşağı düşmüş ve bina ile duvar arasında buldu.El frenini sonuna kadar çekmeye gerek yok düz yol dahi olsa yeteri kadar çekmek lazım.
quote:
Orijinalden alıntı: electro_g
zaruri olmadıkça bende el frenini asla çekmem, bakın yokuşta demiyorum, zaruret olmazsa çekmem, böyle zırt-pırt el freni gerdirmeye ayarlatmaya gerek olmaz ...
Ya elektronik el freni varsa?
TuVNeRa
kullanıcısına yanıt
onların "bildiğim kadarıyla" ayarlaması yok, gerdirme boşluğunu kendisi alıyor-ayarlıyor, o kadarınıda düşünmüşlerdir, sigortasına bi swich bağlatarak istediğiniz zaman devre dışı bırakabilirsiniz ...
quote:
Orijinalden alıntı: electro_g
onların "bildiğim kadarıyla" ayarlaması yok, gerdirme boşluğunu kendisi alıyor-ayarlıyor, o kadarınıda düşünmüşlerdir, sigortasına bi swich bağlatarak istediğiniz zaman devre dışı bırakabilirsiniz ...
Bence normal değil çünkü vitese takıp el frenini çekmezsen tüm ağırlıklar dişlilere biner tamam bu zararlı bişey ilk baş el freni çekilip ağırlıgı frene verdikten önlem amaçlı vitese takılmalı ama sizin dişliler sıyırıyorda olabilir çünkü kaydırmaması lazım
quote:
Orijinalden alıntı: Sam__K
Bence normal değil çünkü vitese takıp el frenini çekmezsen tüm ağırlıklar dişlilere biner tamam bu zararlı bişey ilk baş el freni çekilip ağırlıgı frene verdikten önlem amaçlı vitese takılmalı ama sizin dişliler sıyırıyorda olabilir çünkü kaydırmaması lazım
Alıntıları Göster
asla normal değildir. debriyajda veya daha da kötüsü motor kompresyonlarında kaçak olduğunu gösterir...
yokuşta aracı tutan şey, silindirler içinde sıkışıp kalan havadır. onlar ordan kaçmadığı sürece piston çevrim yapamaz olduğu yerde kalırlar. aracın tüm yükü de şanzıman üzerinden bu pistonlara bindiği için araç rampada tutulur.
eğer yavaş yavaş dişliden atlar gibi yürüyorsa silidirlerde sıkışan hava kaçıyor ve o silindir boşalınca motor da çeyrek tur çeyrek tur dönüyor demektir.
kompresyonun nerden kaçtığına bakıp gidermek gerekir. silindir üst kapak contasından kaçıyor olabilir, segmanlardan kaçıyor olabilir, subap gaydlarından kaçıyor olabilir. her halükarda motorun açılması gerekir...
quote:
Orijinalden alıntı: aya
asla normal değildir. debriyajda veya daha da kötüsü motor kompresyonlarında kaçak olduğunu gösterir...
yokuşta aracı tutan şey, silindirler içinde sıkışıp kalan havadır. onlar ordan kaçmadığı sürece piston çevrim yapamaz olduğu yerde kalırlar. aracın tüm yükü de şanzıman üzerinden bu pistonlara bindiği için araç rampada tutulur.
eğer yavaş yavaş dişliden atlar gibi yürüyorsa silidirlerde sıkışan hava kaçıyor ve o silindir boşalınca motor da çeyrek tur çeyrek tur dönüyor demektir.
kompresyonun nerden kaçtığına bakıp gidermek gerekir. silindir üst kapak contasından kaçıyor olabilir, segmanlardan kaçıyor olabilir, subap gaydlarından kaçıyor olabilir. her halükarda motorun açılması gerekir...
Alıntıları Göster
1-2 ve geri viteste iken araç yokuşta kaçıyorsa öncelikle debriyaj balatasına bakılmalıdır.
5 viteste yokuş aşağı bırakırsanız araç yavaş yavaş yokuşu inecektir.
Saygılar...
quote:
Orijinalden alıntı: Kerosen
1-2 ve geri viteste iken araç yokuşta kaçıyorsa öncelikle debriyaj balatasına bakılmalıdır.
5 viteste yokuş aşağı bırakırsanız araç yavaş yavaş yokuşu inecektir.
Saygılar...
Alıntıları Göster
Kompresyon düşükse bunu yapar normaldir
quote:
Orijinalden alıntı: kdr_
Kompresyon düşükse bunu yapar normaldir
Alıntıları Göster
bi keresinde el frenini çekmeyi unutup arabanın arka tarafını dağıttıktan sonra artık 2 defa bakıyorum el frenine
quote:
Orijinalden alıntı: sinoplu
bi keresinde el frenini çekmeyi unutup arabanın arka tarafını dağıttıktan sonra artık 2 defa bakıyorum el frenine
Alıntıları Göster
bir baktırmak lazım
quote:
Orijinalden alıntı: electro_g
onların "bildiğim kadarıyla" ayarlaması yok, gerdirme boşluğunu kendisi alıyor-ayarlıyor, o kadarınıda düşünmüşlerdir, sigortasına bi swich bağlatarak istediğiniz zaman devre dışı bırakabilirsiniz ...
Benim scenicte eletronik el freni var. Araç stop ettiği anda çekiyor. Kışın donmaması için düğmesi var oradan indirilebilir. Fakat aracı stop edince el frenini çekiyor kartı almadan düğmeye basıp indiriliyor. Fakat kartı alıp şoför kapısını açtıktan sonra kesinlikle indirilmiyor aracın tekrar çalıştırılması gerekiyor. TUV muayenede eleman epey uğraşmıştı. Galiba ilk defa elektronik elfrenli bir aracı muayene etmiş. El frenini çekiyor denemek için aracı yürütüyor el freni hemen iniyor. 4-5 defa denedi . yanına vardım sorun mu var tutmuyor mu dedim adam nereden bileyim el frenini çekili tutamıyorum ki diye sitem etti.. Anlattım artık ama yine kontrol edemeden çıktı..