Discovery channel / Mythbusters programında yoğun istek üzerine bu testi yaptılar. ( demek bunu tek merak eden bizler değilmişiz )
Direksiyondan vitesli otomatik amerikan bir araçla , manuel vitesli honda crx'i 80 km/h giderken bu teste soktular.
Otomatik olan amerikan araçla 80 km/h la giderken geri vitese taktılar veeee hiçbirşey olmadı Araç geri vitese geçti ancak dediğim gibi hiçbirşey olmadı vites mekanizması güvenlik için bunu engelledi. İkinci olarak bu sefer yine aynı hızla giderken vitesi park (P) konumuna getirdiler. Sonuç aynı yine birşey olmadı
Bu sefer geçtiler bizim manuel Honda crx'e. 80 km/h giderken eleman geri vitese takmaya çalıştı ama geçmedi. Zaten eleman direksiyonu falan bıraktı iki eliyle var gücüyle vitesi koparırcasına geçirmeye çalıştı (videodan izleyin) ancak maleseff... Ancak o sırada çıkan ses tahmin edersiniz ki oldukça fenaa
Buda videosu
Dediğin gibi demekki tek merak eden biz değilmişiz ..
biri cengaverlik yapmadan mythbusters denemiş oldu
crx ten çıkan ses çok fenaymış gerçektende
ama o otomatik vitesteki koruma her araçta varmıdır acaba
quote:
Orijinalden alıntı: V.K.
biri cengaverlik yapmadan mythbusters denemiş oldu
crx ten çıkan ses çok fenaymış gerçektende
ama o otomatik vitesteki koruma her araçta varmıdır acaba
Frene basmadan vitese almaya çalışıyor. Otomaikte öyle bir koruma var sanırım.
bende youtube acık degıl ve kare alan goruyorum. acaba bırı lınkını verebılırmı sayfa kaynagına bakmaya usendım
quote:
Orijinalden alıntı: Larkyn
bende youtube acık degıl ve kare alan goruyorum. acaba bırı lınkını verebılırmı sayfa kaynagına bakmaya usendım
Yaklaşık 10 km hızla geri giderken "d" konumuna aldığımda vites tepki vermiyor,5 km altına düşünce araç yavaşlıyor ve ileri gitmeye başlıyorBir nevi bende denemiş oldum,demekki yüksek hızdada tepkisiz kalıyormuş.Onu denemeye bitarafım yemedi
..Bizde cumartesi günü izmirden didime giderken otobanda biranda vites teli koptu ve debriyaj devre dışı kaldı o anda arkadaş vitesi boşa atmıştı tabi vites geçmediği için yolda kaldık çektik sağa...napalım napalım dedik arab stop etmişken vites geçiyor fazla tecrübelide değiliz arkadaş stop etmişken taktı 2. vitese bende indim arabayı iktirdim hızlandığı anda marşa bastı çaıştırdı tabi arabayı durduramadığımız için ben giden araca kapıdan Cüneyt Arkın gibi atlamak zorunda kaldım sağdan sağdan 2. vitesle 40 km kadar gidip didime ulaştık. ..Orada bir tamircinin telefonunu alıp aradık adam geldi arabaya atladı dükkana gideceğiz dedi taktı 1.vitese marşa bastı kaldırdı arabayı yürüdü ben saf gibi iktirmiş arabaya atlarkende başımı vurmuştum sonra adam yolda vitesi ikiledi üçledi sonra bize araba giderken devrinde debriyajsız vitesi büyütebilirsiniz ama vitesi küçültemezsiniz aklınızda olsun dedi
..araba dizel pejo partnerdi..
evet vitesi debriyajsız büyütebilirsiniz. onu bilmem ama ben küçültebilirimde... h100 panelvan araçta yapmadığım cengaverlik kalmamıştı. debriyaj birden bire boşaldı (artık tel mi koptu ne oldu bilemiyorum.) aracı o şekilde sanayiye götürdüm 1. vites hariç tüm viteslere sokup çıkardım aracı. zorlandığı yerde hafif aragazı verdiğinde daha rahat giriyor. tabi bu tasvip edilmeyecek bir sürüş biçimi çünkü şanzımana çok zararı olabilir.
Bu arada giderken geriye takabildiğim tek ara Transittir. 30 km/hz a kadar geri vitese takıp, geri geri patinaj çektirebilirsiniz... tecrübeyle sabittir.
her zaman merak ederdim
testte daha eski amerikan aracı kullansalar ne olurdu acaba? Mesela araç park vitesine alındığında.
trabzondan erzuruma giderken. broadway 97 model. debriyaj teli koptu. ben motor kapalı iken ve vitesi kurcalarken, bi ara nasıl oldu ise 2. vitese geçti. bende kontağı bi açtım araba şahlanarak kalktı ve 2. viteste bi 30 dk yol aldım. ilçe merkezinde kırmızı ışıklara gelince motoru kaptarak duruyor, yeşildede kontağı çevirip, arabayı şahlandırarak hareket ediyordum. (tabi sabahın 06, 00 sı felan yollar boş, aksi taktirde ben başka insanların can ve mallarını tehlikeye atacak hareketler yapmam asssla) böyle böyle tamirciye kadar gelip arabayı oraya bıraktım ve otobüsle dewam ettim yolculuğuma.
ya ben de hep merak ederdim yaaaw
Sese bak.
quote:
Orijinalden alıntı: -BUR@K-
testte daha eski amerikan aracı kullansalar ne olurdu acaba? Mesela araç park vitesine alındığında.
elektronik olmayan şanzımanlarda giriyor.koldan viteslerde topuz üstünde kilit düğmesi olmadığından Pye de Rye de geçiyor ve işin kötüsü hangi hızda olursan ol devreye soktuğun vites işini yapıyor.
kendi deneyimlerime dayanarak yazıyorum
mythbusters ta kullanılan araç hatırladığım kadarıyla 2000 üstü bir ford crown victoria ydı.genellikle polis ve taksi aracı olarak kullanılır.bu araçlarda şanzıman elektronik olduğundan hızlı giderken gerivitese girmeme koruması vardır.ama mekaniklerde yok.
bununla ilgili bir konu açmıştım...baya tartışmıştık orda...sonuçta araç yavaş gitse bile geçmiyor..bazı araçlarda geçiyor ama normali geçmemesi...gırrrrçç diye bi ses gelmesi lazım...işte o insanı bitiyor
Hastayım o sese
308 auto 6r de de benzer deneyimi geçen yaz bizzat yaşadım. gerçi düşük hızda idi 10-20 km arası filan. elim yanlışlıkla vites koluna bir çarptı, kol ileri vitesten geri vitese döndü. ama arabada bir şey olmadı. frenle durdum.
olaya birde şu açıdan bakalım, geri geri giderken örneğin 10-15 km hızla, birden 1. vitese falan takarsak ne olur
quote:
Orijinalden alıntı: suicide
olaya birde şu açıdan bakalım, geri geri giderken örneğin 10-15 km hızla, birden 1. vitese falan takarsak ne olur