Şimdi Ara

Otomatik vites arabalarda park ederken hangi islemler yapilmali?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
30.152
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar cok komu var fakat hepsi eski.Tam da aradigim cevabi bulamadim aslinda sormak istedim.

    Ben egimli de egimsiz de olsa park ettigimde D vitesindeyken ayagim frene basili vaziyette P'ye alirim.Ardindan ayagimi frenden cekmeden el frenini cekerim.
    Sonra ayagimi frenden cekip kontagi kapatip inerim.

    Calistirirken de ayagim frene basili el frenini indirmeden D konumuna alirim.
    Bu konumda el frenini indirir ayagimi frenden ceker harekete baslarim.

    Yaptiklarim sanzuman sagligi acisindan dogru mudur?

    Mesela calistirirken ayagimi frenden cekmeden P konumunda
    el frenini indirip ardindan D konumuna alsam bir farklilik yaratir mi yukaridaki durumdan?



  • Otomatik vitesli arabayı eğimli yerde park ederken YÜKE BİNDİREREK park etmek doğru olan işlemdir. Yani, aracı park pozisyonuna getirince frene basarak durup önce el frenini çekip sonra vitesi P'ye alıp sonra da stop etmek. Yüke bindirilmezse; yani el frenini çekmeden P'ye alıp stop edilip ayak freni bırakılırsa ve araba öne ya da arkaya doğru (eğim ve araç yönüne göre) kaykılarak durursa (vites dişlisi boşluğunu alıp) ve en son el freni çekilirse; arabayı çalıştırdıktan sonra P'den R veya D'ye (sıramala nasılsa) takarken şanzıman arabayı sağlam sirkeler.

    Soruna gelince: fark olmaz, çünkü ayak freni hidrolik olarak 4 diski de sıkar, el freni sadece arka diskleri mekanik olarak sıkar. (Arkalar kampana da olsa fark etmez).

    Not: çalıştırırken illâ frene basarak çalıştırmak gerekmez, basmadan da çalıştırılabilir. P'den çıkarıp R veya D'ye almak için frene basmak lazım.




  • D konumunda araç çalışmaz. P veya N konumunda olmalı.
    Ayrıca şanzimana yük bindirilmemeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    D konumunda araç çalışmaz. P veya N konumunda olmalı.
    Ayrıca şanzimana yük bindirilmemeli.
    Otomatik arabam olmadı ama şirkette dayımların arabasını parkederken yokuşa şöyle bir sıralama izliyorum ne derece doğru bilmiyorum ama kendi yaptığım şekil;

    1- Yokuşta arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.

    Ne derece doğru bilemem ama kendi mantığımca yükü el frenine bindirmiş oluyorum. Neden böyle yapıyorum.
    Eğer ilk frene basıp el frenini çekersem ve ayağım frende iken p konumuna getirirsem araba bir miktar öne kayıyor bende frene mi yoksa şanzumana mı yük biniyor anlayamıyorum, çünkü frenden çektiğinde araç bir miktar kayıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    Otomatik arabam olmadı ama şirkette dayımların arabasını parkederken yokuşa şöyle bir sıralama izliyorum ne derece doğru bilmiyorum ama kendi yaptığım şekil;

    1- Yokuşta arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.

    Ne derece doğru bilemem ama kendi mantığımca yükü el frenine bindirmiş oluyorum. Neden böyle yapıyorum.
    Eğer ilk frene basıp el frenini çekersem ve ayağım frende iken p konumuna getirirsem araba bir miktar öne kayıyor bende frene mi yoksa şanzumana mı yük biniyor anlayamıyorum, çünkü frenden çektiğinde araç bir miktar kayıyor.

    en doğru şekil bu tüm araç yükü el freninde
    p de iken ayak frenden çekildiği takdirde yük şanzıman kilidine biniyor ki çalıştırma esnasında kol p den serbest kalamıyabilir veya şanzıman kilidi yükden dolayı kırılabilir
    dediğin şekilde hareket ettiğinde araç park vitesinde kilitli ama kilide yük binmemiş vaziyette kalır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    Otomatik arabam olmadı ama şirkette dayımların arabasını parkederken yokuşa şöyle bir sıralama izliyorum ne derece doğru bilmiyorum ama kendi yaptığım şekil;

    1- Yokuşta arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.

    Ne derece doğru bilemem ama kendi mantığımca yükü el frenine bindirmiş oluyorum. Neden böyle yapıyorum.
    Eğer ilk frene basıp el frenini çekersem ve ayağım frende iken p konumuna getirirsem araba bir miktar öne kayıyor bende frene mi yoksa şanzumana mı yük biniyor anlayamıyorum, çünkü frenden çektiğinde araç bir miktar kayıyor.

    yükü şanzımana vermemek için
    vites d de iken el frenini çekiyorum
    sonra p ye alıp motoru kapatıyorum
    n ye hiç almıyorum.neden n ye alıyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    Otomatik arabam olmadı ama şirkette dayımların arabasını parkederken yokuşa şöyle bir sıralama izliyorum ne derece doğru bilmiyorum ama kendi yaptığım şekil;

    1- Yokuşta arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.

    Ne derece doğru bilemem ama kendi mantığımca yükü el frenine bindirmiş oluyorum. Neden böyle yapıyorum.
    Eğer ilk frene basıp el frenini çekersem ve ayağım frende iken p konumuna getirirsem araba bir miktar öne kayıyor bende frene mi yoksa şanzumana mı yük biniyor anlayamıyorum, çünkü frenden çektiğinde araç bir miktar kayıyor.

    yükü şanzımana vermemek için
    vites d de iken el frenini çekiyorum
    sonra p ye alıp motoru kapatıyorum
    n ye hiç almıyorum.neden n ye alıyorsunuz?

    bir üstteki mesajıma bak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    Otomatik arabam olmadı ama şirkette dayımların arabasını parkederken yokuşa şöyle bir sıralama izliyorum ne derece doğru bilmiyorum ama kendi yaptığım şekil;

    1- Yokuşta arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.

    Ne derece doğru bilemem ama kendi mantığımca yükü el frenine bindirmiş oluyorum. Neden böyle yapıyorum.
    Eğer ilk frene basıp el frenini çekersem ve ayağım frende iken p konumuna getirirsem araba bir miktar öne kayıyor bende frene mi yoksa şanzumana mı yük biniyor anlayamıyorum, çünkü frenden çektiğinde araç bir miktar kayıyor.

    yükü şanzımana vermemek için
    vites d de iken el frenini çekiyorum
    sonra p ye alıp motoru kapatıyorum
    n ye hiç almıyorum.neden n ye alıyorsunuz?

    bir üstteki mesajıma bak

    Alıntıları Göster
    @ yükü şanzımana vermemek için
    vites d de iken el frenini çekiyorum
    sonra p ye alıp motoru kapatıyorum





  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    Otomatik arabam olmadı ama şirkette dayımların arabasını parkederken yokuşa şöyle bir sıralama izliyorum ne derece doğru bilmiyorum ama kendi yaptığım şekil;

    1- Yokuşta arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.

    Ne derece doğru bilemem ama kendi mantığımca yükü el frenine bindirmiş oluyorum. Neden böyle yapıyorum.
    Eğer ilk frene basıp el frenini çekersem ve ayağım frende iken p konumuna getirirsem araba bir miktar öne kayıyor bende frene mi yoksa şanzumana mı yük biniyor anlayamıyorum, çünkü frenden çektiğinde araç bir miktar kayıyor.

    yükü şanzımana vermemek için
    vites d de iken el frenini çekiyorum
    sonra p ye alıp motoru kapatıyorum
    n ye hiç almıyorum.neden n ye alıyorsunuz?

    çünkü ayağınız bu esnada hep frene basılı halde kalıyor. vites D de iken N R ve P ye takıyorsunuz ama yük hep ayakla bastığınız frende el frenini çektiniz ama ayağınız frende olduğu için yük el frenine binmedi ki p ye alıp ayağınızı fren pedalından çekince araba bir miktar öne kayar her zaman park ettiğim araçlarda bu şekildeydi en azından, ben n ye alıp frenden ayağımı çekiyorum ki yük tamamen el frenine binsin kendi ürettiğim bi yöntem doğrudur değildir tartışılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    Otomatik arabam olmadı ama şirkette dayımların arabasını parkederken yokuşa şöyle bir sıralama izliyorum ne derece doğru bilmiyorum ama kendi yaptığım şekil;

    1- Yokuşta arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.

    Ne derece doğru bilemem ama kendi mantığımca yükü el frenine bindirmiş oluyorum. Neden böyle yapıyorum.
    Eğer ilk frene basıp el frenini çekersem ve ayağım frende iken p konumuna getirirsem araba bir miktar öne kayıyor bende frene mi yoksa şanzumana mı yük biniyor anlayamıyorum, çünkü frenden çektiğinde araç bir miktar kayıyor.

    Bence de yapılması gereken ve doğru olduğunu düşündüğüm adımlar bunlardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    Otomatik arabam olmadı ama şirkette dayımların arabasını parkederken yokuşa şöyle bir sıralama izliyorum ne derece doğru bilmiyorum ama kendi yaptığım şekil;

    1- Yokuşta arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.

    Ne derece doğru bilemem ama kendi mantığımca yükü el frenine bindirmiş oluyorum. Neden böyle yapıyorum.
    Eğer ilk frene basıp el frenini çekersem ve ayağım frende iken p konumuna getirirsem araba bir miktar öne kayıyor bende frene mi yoksa şanzumana mı yük biniyor anlayamıyorum, çünkü frenden çektiğinde araç bir miktar kayıyor.

    Bence de yapılması gereken ve doğru olduğunu düşündüğüm adımlar bunlardır.

    Alıntıları Göster
    En baştan başlayalım hem bilgi olsun ;

    vites modu park (P) konumunda ayak frende araba çalıştırılır ve stop edilir.

    eğim olsun olmasın hem davranış alışkanlığı olması için her zaman

    park ederken park pozisyonu sağlanınca önce frene basıyoruz daha sonra el frenini çekiyoruz

    daha sonra vites seçeneğini D den N ye alıyor ve freni bırakıyoruz

    sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz

    inmeden de direksiyonu kilitliyoruz zaten anahtar var ise P ye getirmeden yuvadan cıkmaz (bazı modeller öyle)

    her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.

    otomatik viteste en büyük konu aslında fren kullanım alışkanlığıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NİTROUS666 -- 26 Aralık 2012; 19:41:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    En baştan başlayalım hem bilgi olsun ;

    vites modu park (P) konumunda ayak frende araba çalıştırılır ve stop edilir.

    eğim olsun olmasın hem davranış alışkanlığı olması için her zaman

    park ederken park pozisyonu sağlanınca önce frene basıyoruz daha sonra el frenini çekiyoruz

    daha sonra vites seçeneğini D den N ye alıyor ve freni bırakıyoruz

    sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz

    inmeden de direksiyonu kilitliyoruz zaten anahtar var ise P ye getirmeden yuvadan cıkmaz (bazı modeller öyle)

    her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.

    otomatik viteste en büyük konu aslında fren kullanım alışkanlığıdır







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    Otomatik arabam olmadı ama şirkette dayımların arabasını parkederken yokuşa şöyle bir sıralama izliyorum ne derece doğru bilmiyorum ama kendi yaptığım şekil;

    1- Yokuşta arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.

    Ne derece doğru bilemem ama kendi mantığımca yükü el frenine bindirmiş oluyorum. Neden böyle yapıyorum.
    Eğer ilk frene basıp el frenini çekersem ve ayağım frende iken p konumuna getirirsem araba bir miktar öne kayıyor bende frene mi yoksa şanzumana mı yük biniyor anlayamıyorum, çünkü frenden çektiğinde araç bir miktar kayıyor.

    yükü şanzımana vermemek için
    vites d de iken el frenini çekiyorum
    sonra p ye alıp motoru kapatıyorum
    n ye hiç almıyorum.neden n ye alıyorsunuz?

    çünkü ayağınız bu esnada hep frene basılı halde kalıyor. vites D de iken N R ve P ye takıyorsunuz ama yük hep ayakla bastığınız frende el frenini çektiniz ama ayağınız frende olduğu için yük el frenine binmedi ki p ye alıp ayağınızı fren pedalından çekince araba bir miktar öne kayar her zaman park ettiğim araçlarda bu şekildeydi en azından, ben n ye alıp frenden ayağımı çekiyorum ki yük tamamen el frenine binsin kendi ürettiğim bi yöntem doğrudur değildir tartışılır.

    bir miktar kayması evet çok az da olsa kayıyor
    ben n ye alınca yağlanma olmaz diye korktuğumdan hiç almıyorum
    araştıracağım bunu hakkaten öyleyse n ye alıp frenden çekip p ye alayım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine
    bir miktar kayması evet çok az da olsa kayıyor
    ben n ye alınca yağlanma olmaz diye korktuğumdan hiç almıyorum
    araştıracağım bunu hakkaten öyleyse n ye alıp frenden çekip p ye alayım

    Yağlanma nerede olacak ki bu esnada? Yağlamanın kesileceği bir taraf olacağını sanmıyorum araba çalışıyor neticede :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    Otomatik arabam olmadı ama şirkette dayımların arabasını parkederken yokuşa şöyle bir sıralama izliyorum ne derece doğru bilmiyorum ama kendi yaptığım şekil;

    1- Yokuşta arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.

    Ne derece doğru bilemem ama kendi mantığımca yükü el frenine bindirmiş oluyorum. Neden böyle yapıyorum.
    Eğer ilk frene basıp el frenini çekersem ve ayağım frende iken p konumuna getirirsem araba bir miktar öne kayıyor bende frene mi yoksa şanzumana mı yük biniyor anlayamıyorum, çünkü frenden çektiğinde araç bir miktar kayıyor.

    Bence de yapılması gereken ve doğru olduğunu düşündüğüm adımlar bunlardır.

    Ben her zaman böyke yaparım ister yokuş olsun ister düz fark etmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    En baştan başlayalım hem bilgi olsun ;

    vites modu park (P) konumunda ayak frende araba çalıştırılır ve stop edilir.

    eğim olsun olmasın hem davranış alışkanlığı olması için her zaman

    park ederken park pozisyonu sağlanınca önce frene basıyoruz daha sonra el frenini çekiyoruz

    daha sonra vites seçeneğini D den N ye alıyor ve freni bırakıyoruz

    sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz

    inmeden de direksiyonu kilitliyoruz zaten anahtar var ise P ye getirmeden yuvadan cıkmaz (bazı modeller öyle)

    her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.

    otomatik viteste en büyük konu aslında fren kullanım alışkanlığıdır



    sondan ikinci satıra katılmıyorum yani ''her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.''
    vites D konumunda iken 2 ye çekeceksek arabayı durdurmamıza gerek yok. frenle biraz yavaşlatsak yeterli olur. (yokuş aşağı inmeden önce)
    saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayri77

    quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    En baştan başlayalım hem bilgi olsun ;

    vites modu park (P) konumunda ayak frende araba çalıştırılır ve stop edilir.

    eğim olsun olmasın hem davranış alışkanlığı olması için her zaman

    park ederken park pozisyonu sağlanınca önce frene basıyoruz daha sonra el frenini çekiyoruz

    daha sonra vites seçeneğini D den N ye alıyor ve freni bırakıyoruz

    sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz

    inmeden de direksiyonu kilitliyoruz zaten anahtar var ise P ye getirmeden yuvadan cıkmaz (bazı modeller öyle)

    her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.

    otomatik viteste en büyük konu aslında fren kullanım alışkanlığıdır



    sondan ikinci satıra katılmıyorum yani ''her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.''
    vites D konumunda iken 2 ye çekeceksek arabayı durdurmamıza gerek yok. frenle biraz yavaşlatsak yeterli olur. (yokuş aşağı inmeden önce)
    saygılar


    ben araç hareket halindeyken d den s ye alıyorum ama zaten hareklet halindeylen alınıyo.spor modu performansı artırıyo genelde yokuş çıkarken işe yarıyo
    bunun dışında tamamen durması gerektiğine katılıyorum ben de




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    quote:

    Orijinalden alıntı: hayri77

    quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    En baştan başlayalım hem bilgi olsun ;

    vites modu park (P) konumunda ayak frende araba çalıştırılır ve stop edilir.

    eğim olsun olmasın hem davranış alışkanlığı olması için her zaman

    park ederken park pozisyonu sağlanınca önce frene basıyoruz daha sonra el frenini çekiyoruz

    daha sonra vites seçeneğini D den N ye alıyor ve freni bırakıyoruz

    sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz

    inmeden de direksiyonu kilitliyoruz zaten anahtar var ise P ye getirmeden yuvadan cıkmaz (bazı modeller öyle)

    her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.

    otomatik viteste en büyük konu aslında fren kullanım alışkanlığıdır



    sondan ikinci satıra katılmıyorum yani ''her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.''
    vites D konumunda iken 2 ye çekeceksek arabayı durdurmamıza gerek yok. frenle biraz yavaşlatsak yeterli olur. (yokuş aşağı inmeden önce)
    saygılar


    ben araç hareket halindeyken d den s ye alıyorum ama zaten hareklet halindeylen alınıyo.spor modu performansı artırıyo genelde yokuş çıkarken işe yarıyo
    bunun dışında tamamen durması gerektiğine katılıyorum ben de

    genelde spor modu yani vitesin S hali vites D deyken yapılan ek bir durum. yani vites aslında yine D pozisyonundadır. sadece daha yüksek devir aralıklarında vites değişimini yani daha agresif bir sürüş tarzını tercih etmektir S moduna geçmek. bence ayrı bir vites değildir.
    Ben biraz şaka yollu yazmıştım, akla gelmeyen bişeyi hatırlatmak istedim sadece. itiraz edilebileceğini düşünmemiştim. tekrar söyleyeyim. her vites değişiminde durmak gerekmez. vites D konumundayken yokuş aşagı inmeden önce aracın kontrolsuz hızlanmasını önlemek için daha düşük vitese (genelde 2nci vitese) geçilerek motor freninden faydalanılır. bunun için de araç durdurulmaz. yani bu benim görüşüm değil, bir gerçek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    Otomatik arabam olmadı ama şirkette dayımların arabasını parkederken yokuşa şöyle bir sıralama izliyorum ne derece doğru bilmiyorum ama kendi yaptığım şekil;

    1- Yokuşta arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.

    Ne derece doğru bilemem ama kendi mantığımca yükü el frenine bindirmiş oluyorum. Neden böyle yapıyorum.
    Eğer ilk frene basıp el frenini çekersem ve ayağım frende iken p konumuna getirirsem araba bir miktar öne kayıyor bende frene mi yoksa şanzumana mı yük biniyor anlayamıyorum, çünkü frenden çektiğinde araç bir miktar kayıyor.

    yükü şanzımana vermemek için
    vites d de iken el frenini çekiyorum
    sonra p ye alıp motoru kapatıyorum
    n ye hiç almıyorum.neden n ye alıyorsunuz?

    çünkü ayağınız bu esnada hep frene basılı halde kalıyor. vites D de iken N R ve P ye takıyorsunuz ama yük hep ayakla bastığınız frende el frenini çektiniz ama ayağınız frende olduğu için yük el frenine binmedi ki p ye alıp ayağınızı fren pedalından çekince araba bir miktar öne kayar her zaman park ettiğim araçlarda bu şekildeydi en azından, ben n ye alıp frenden ayağımı çekiyorum ki yük tamamen el frenine binsin kendi ürettiğim bi yöntem doğrudur değildir tartışılır.

    bugün arkadaşım el frenini klışın çekme düz yere park ediyosan dedi donma yapabiliyomuş sanırım.
    bugün itibariyle el frenin çekmiyorum artık.
    peki el frenini çekmezsek bu sıralamada bi değişiklik olur mu?
    yük nasıl el frenine bi,necek?
    şanzımana yük binmesi mi yoksa el freninin donması mı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: hayri77

    quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    En baştan başlayalım hem bilgi olsun ;

    vites modu park (P) konumunda ayak frende araba çalıştırılır ve stop edilir.

    eğim olsun olmasın hem davranış alışkanlığı olması için her zaman

    park ederken park pozisyonu sağlanınca önce frene basıyoruz daha sonra el frenini çekiyoruz

    daha sonra vites seçeneğini D den N ye alıyor ve freni bırakıyoruz

    sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz

    inmeden de direksiyonu kilitliyoruz zaten anahtar var ise P ye getirmeden yuvadan cıkmaz (bazı modeller öyle)

    her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.

    otomatik viteste en büyük konu aslında fren kullanım alışkanlığıdır



    sondan ikinci satıra katılmıyorum yani ''her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.''
    vites D konumunda iken 2 ye çekeceksek arabayı durdurmamıza gerek yok. frenle biraz yavaşlatsak yeterli olur. (yokuş aşağı inmeden önce)
    saygılar



    dostum benim araçta 2. vites olmadığı için dedim.2.3. vites olan otomatiklerde nasıldır bilemiyorum kullanıcısı yani sen bilebilirsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DMustaine -- 2 Ocak 2013; 13:19:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    Otomatik arabam olmadı ama şirkette dayımların arabasını parkederken yokuşa şöyle bir sıralama izliyorum ne derece doğru bilmiyorum ama kendi yaptığım şekil;

    1- Yokuşta arabayı durdurdum. Frene basılı haldeyken El frenini çektim.
    2- El frenini çektikten sonra arabayı N konumuna getirdim.
    3- Ayağımı frenden çekip arabayı el frenine bindirdim. (vites N de)
    4- Tekrar frene basıp arabayı P konumuna getirir, kontağı kapatırım.

    Ne derece doğru bilemem ama kendi mantığımca yükü el frenine bindirmiş oluyorum. Neden böyle yapıyorum.
    Eğer ilk frene basıp el frenini çekersem ve ayağım frende iken p konumuna getirirsem araba bir miktar öne kayıyor bende frene mi yoksa şanzumana mı yük biniyor anlayamıyorum, çünkü frenden çektiğinde araç bir miktar kayıyor.

    yükü şanzımana vermemek için
    vites d de iken el frenini çekiyorum
    sonra p ye alıp motoru kapatıyorum
    n ye hiç almıyorum.neden n ye alıyorsunuz?

    çünkü ayağınız bu esnada hep frene basılı halde kalıyor. vites D de iken N R ve P ye takıyorsunuz ama yük hep ayakla bastığınız frende el frenini çektiniz ama ayağınız frende olduğu için yük el frenine binmedi ki p ye alıp ayağınızı fren pedalından çekince araba bir miktar öne kayar her zaman park ettiğim araçlarda bu şekildeydi en azından, ben n ye alıp frenden ayağımı çekiyorum ki yük tamamen el frenine binsin kendi ürettiğim bi yöntem doğrudur değildir tartışılır.

    bugün arkadaşım el frenini klışın çekme düz yere park ediyosan dedi donma yapabiliyomuş sanırım.
    bugün itibariyle el frenin çekmiyorum artık.
    peki el frenini çekmezsek bu sıralamada bi değişiklik olur mu?
    yük nasıl el frenine bi,necek?
    şanzımana yük binmesi mi yoksa el freninin donması mı?


    İzmirde oturduğumdan pek donma olayıyla karşılaşmıyoruz. Kışın donma olacağı zaman yokuşa arabamızı parketmiyoruz düz demine parkedip el freninini çekmiyoruz :) işin espirisi bi yana da donma riskine karşı el frenini hiç çekmeyeceksek yokuş bir yere parketmemek gerekiyor o zaman bilemedim ki :)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.