Şimdi Ara

Marş'a bastım tık YOK... Akü SAĞLAM... Ne Olabilir? ACIL Lütfen !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (6 Mobil) - 3 Masaüstü6 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
86.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar.

    Bu gün Seferihisar'a gittim. Neyse dönücem, bindim arabaya marş'a bastım hiç bişey olmadı. Marşa tekrar bastım, yine tık yok. 5-6 dan sonra araba birden uyanıp hemen marş motoru çalıştı gürül gürül motorda çalıştı tabi.

    Sonra denemek amacıyla 1 km gittim, motoru kapatıp tekrar marş yaptım, yine ses yok... Tık yok. Biliyorum aküden kaynaklanıyor denebilir ama aküm yeni sayılır ve ışıklar cansız yanmıyor.

    Bu sorun hangi durumlardan kaynaklanır? Yardımcı olursanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 3 Şubat 2008; 23:09:52 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Marşa Bastın Tık Yok: Akü Sağlam Ama Ne Olabilir?

    Arabanın marşına bastığında tık sesi bile gelmiyorsa ve akünün sağlam olduğundan eminsen, aşağıdaki sorunlara göz atmalısın:

    • Marş Kömürleri Bitmiş Olabilir: Marş kömürleri, marş motorunun dönmesine yardımcı olan bileşenlerdir. Zamanla aşınabilir ve marşın çalışmamasına neden olabilirler. Marş kömürlerinin bittiğini, marş motorundan gelen yanık kokusundan anlayabilirsin.

    • Marş Motoru Sigortası Atmış Olabilir: Marş motoru sigortası, marş motorunu elektriksel hasarlara karşı korur. Sigorta atarsa marş motoru çalışmaz. Marş motoru sigortasını, genellikle motor bölmesindeki sigorta kutusunda bulabilirsin. Atmışsa, yeni bir sigorta ile değiştirmelisin.

    • Marş Motoru Arızalı Olabilir: Marş motoru, motorun çalışmasını sağlayan elektrikli bir cihazdır. Arızalanması, marşın çalışmamasına neden olabilir. Marş motorunun arızalı olup olmadığını, bir elektrikçiye kontrol ettirerek anlayabilirsin.

    • Diğer Elektriksel Bağlantılar Gevşemiş Olabilir: Marş motoruna giden elektrik kablolarının gevşemesi veya kopması, marşın çalışmamasına neden olabilir. Tüm elektrik bağlantılarını kontrol etmeli ve gevşek olanları sıkmalısın.

    • Akü Kutup Başları Korozyona Uğramış Olabilir: Akü kutup başları zamanla korozyona uğrayabilir ve marş akımının geçmesini engelleyebilir. Kutup başlarını temizlemeli ve sıkmalısın.

    • Voltaj Regülatörü Arızalı Olabilir: Voltaj regülatörü, alternatörden gelen voltajı kontrol eder. Arızalanması, marş motorunun düzgün çalışmamasına neden olabilir.

    Bu sorunları kontrol etmene rağmen marşın hala çalışmıyorsa, araç bir oto elektrikçiye götürülmelidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bende aynı durum olduğunda elektrikçi marş kömürleri bitik dedi. dinamoya yeni kömür takınca sorun kalmadı. 15.000 km yaptım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    bende aynı durum olduğunda elektrikçi marş kömürleri bitik dedi. dinamoya yeni kömür takınca sorun kalmadı. 15.000 km yaptım.
    Dostum ama benim marş motoru geçen yıl elden geçmişti. Çünkü bu sorun geçen yıl, bir dönemede damgasını vurmuştu

    Kontak anahtarından bir sorun olabilirmi?

    Marşa bastığımda elimden yaylanmayı hissettim, mekanik olarak düzgün çalıştı ama elektrik bağlantısında bir sorun olabilirmi?

    Birde kömürü biten marş motoru, bekleyip bekleyip birden aslanlar gibi çalışırmı? SSanki bir yerlerde temazsıklık var gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 3 Şubat 2008; 23:52:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Dostum ama benim marş motoru geçen yıl elden geçmişti. Çünkü bu sorun geçen yıl, bir dönemede damgasını vurmuştu

    Kontak anahtarından bir sorun olabilirmi?

    Marşa bastığımda elimden yaylanmayı hissettim, mekanik olarak düzgün çalıştı ama elektrik bağlantısında bir sorun olabilirmi?

    Birde kömürü biten marş motoru, bekleyip bekleyip birden aslanlar gibi çalışırmı? SSanki bir yerlerde temazsıklık var gibi.

    Alıntıları Göster
    dediğiniz gibi kontak mekanizmasında veya bujilerde bir sorun olabilir..marş motoru bitmişse araç hiç çalışmaz..her ihtimale karşı akü yeni olsa bile öncelikle bome ölçümü yaptırmanızı öneririm..kısa devreden dolayı boşalıyor olabilir..eğer akü sağlam ise diğer ihtimallere yoğunlaşmak gerekir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    dediğiniz gibi kontak mekanizmasında veya bujilerde bir sorun olabilir..marş motoru bitmişse araç hiç çalışmaz..her ihtimale karşı akü yeni olsa bile öncelikle bome ölçümü yaptırmanızı öneririm..kısa devreden dolayı boşalıyor olabilir..eğer akü sağlam ise diğer ihtimallere yoğunlaşmak gerekir..

    Alıntıları Göster
    Türbülans, bujilerden olaiblir demişsin. Marş motorundan hiç ses gelmiyorki... yani tık yok. Volana değmiyor bile. Ama 3-4 basmadan sonra marş sanki hiç birşey olmamış gibi alıyor gayet güzel.

    Marş motorunda kablo bağlantı yerinde priz gibi bişeyler varmı acaba? Bu oksitlenmiş olabilirmi?

    Kontak anahtarında ne tür bir sorun olabilir. Temazsızlık olabilir sanırım. Kaça patlar tahminen böyle bir problem?
    hazırlıklı gideyim sanayiye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Türbülans, bujilerden olaiblir demişsin. Marş motorundan hiç ses gelmiyorki... yani tık yok. Volana değmiyor bile. Ama 3-4 basmadan sonra marş sanki hiç birşey olmamış gibi alıyor gayet güzel.

    Marş motorunda kablo bağlantı yerinde priz gibi bişeyler varmı acaba? Bu oksitlenmiş olabilirmi?

    Kontak anahtarında ne tür bir sorun olabilir. Temazsızlık olabilir sanırım. Kaça patlar tahminen böyle bir problem?
    hazırlıklı gideyim sanayiye.

    Alıntıları Göster
    aslında şimdi aklıma gelen bir şey..bahsettiğiniz durum eğer aracınızda varsa immobilizer kaynaklı bile olabilir..çok zaman gözden kaçıyor ama kontak yuvasındaki okuyucu anahtar içindeki immobilizer chip ini okuyamazsa da aynen bahsettiğiniz sorun yaşanabiliyor..eğer anahtar yuvası döndüğü halde böyle bir sorun oluyorsa bu da akla gelmeli..bu bahsettiğim olay bir arkadaşımın başına gelmişti..sebebini de ben bulmuştum..anahtarın üzerinde mıknatısla birbirine yapışan iki parçadan oluşmuş bir anahtarlık vardı..mıknatıs immobilizer i bozuyordu ve araç çalışmıyordu...anahtarlığı çıkarınca sorunu çözmüştük..
    kontak anahtarında mekanik bir problem varsa komple değiştirilmesi ve eğer immobilizerli bir sistem ise ek olarak anahtarlarında değiştirilmesi gerekir ve bu pahalı bir işlemdir

    marş motoruna gelirsek motora giren ve çıkan iki soket vardır..bunların oksitlenmesi de benzer sorunlara yol açabilir..söküp bakmak lazım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 4 Şubat 2008; 0:12:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    aslında şimdi aklıma gelen bir şey..bahsettiğiniz durum eğer aracınızda varsa immobilizer kaynaklı bile olabilir..çok zaman gözden kaçıyor ama kontak yuvasındaki okuyucu anahtar içindeki immobilizer chip ini okuyamazsa da aynen bahsettiğiniz sorun yaşanabiliyor..eğer anahtar yuvası döndüğü halde böyle bir sorun oluyorsa bu da akla gelmeli..bu bahsettiğim olay bir arkadaşımın başına gelmişti..sebebini de ben bulmuştum..anahtarın üzerinde mıknatısla birbirine yapışan iki parçadan oluşmuş bir anahtarlık vardı..mıknatıs immobilizer i bozuyordu ve araç çalışmıyordu...anahtarlığı çıkarınca sorunu çözmüştük..
    kontak anahtarında mekanik bir problem varsa komple değiştirilmesi ve eğer immobilizerli bir sistem ise ek olarak anahtarlarında değiştirilmesi gerekir ve bu pahalı bir işlemdir

    marş motoruna gelirsek motora giren ve çıkan iki soket vardır..bunların oksitlenmesi de benzer sorunlara yol açabilir..söküp bakmak lazım..

    Alıntıları Göster
    İmmobilizer ve Renault 19 Pek sanmıyorum.

    Dediğim gibi bence kesin bir temazsızlık var. Bir yerlerde oksitlenme var. Öyle geldi bana. Çünkü uzun bir aradan sonra ilk defa yaptı bunu. Bir de marş hiç çalışmasa tamam dicem. kafasına göre çalışıyor kafasına göre tık yok.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    İmmobilizer ve Renault 19 Pek sanmıyorum.

    Dediğim gibi bence kesin bir temazsızlık var. Bir yerlerde oksitlenme var. Öyle geldi bana. Çünkü uzun bir aradan sonra ilk defa yaptı bunu. Bir de marş hiç çalışmasa tamam dicem. kafasına göre çalışıyor kafasına göre tık yok.....

    Alıntıları Göster
    Uyuma DH. Gece vardiyası uyuma....

    Hepinize.



    Şaka bir yana değerli yorumlarınızı bekliyorum. Çok fena sinir etti bu olay beni.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Dostum ama benim marş motoru geçen yıl elden geçmişti. Çünkü bu sorun geçen yıl, bir dönemede damgasını vurmuştu

    Kontak anahtarından bir sorun olabilirmi?

    Marşa bastığımda elimden yaylanmayı hissettim, mekanik olarak düzgün çalıştı ama elektrik bağlantısında bir sorun olabilirmi?

    Birde kömürü biten marş motoru, bekleyip bekleyip birden aslanlar gibi çalışırmı? SSanki bir yerlerde temazsıklık var gibi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur
    Birde kömürü biten marş motoru, bekleyip bekleyip birden aslanlar gibi çalışırmı? SSanki bir yerlerde temazsıklık var gibi.

    sen zaten bu seçeneği gözden geçirmişsindir.
    elektrikçi aynen şöyle demişti: marş kömürü aniden biter ancak bitmesine yakın marş almama, ilk marşta çalışmama gibi marş problemleri çıkartır ben geliyorum der.
    Ben elektrikçinin bu laflarına güvenerek kömür dedim.
    yoksa senin dinamoyla bi sorunum yok yanlış anlama.

    yada bazı arkadaşların çözüm mantığıyla "sat kurtul".




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur
    Birde kömürü biten marş motoru, bekleyip bekleyip birden aslanlar gibi çalışırmı? SSanki bir yerlerde temazsıklık var gibi.

    sen zaten bu seçeneği gözden geçirmişsindir.
    elektrikçi aynen şöyle demişti: marş kömürü aniden biter ancak bitmesine yakın marş almama, ilk marşta çalışmama gibi marş problemleri çıkartır ben geliyorum der.
    Ben elektrikçinin bu laflarına güvenerek kömür dedim.
    yoksa senin dinamoyla bi sorunum yok yanlış anlama.

    yada bazı arkadaşların çözüm mantığıyla "sat kurtul".

    Alıntıları Göster
    immobilizerdan olsa marş basar araba çalışmaz, biliyorum senin arabada yok ama genel bilgi açısından söyledim. bizzat anahtarın pilini çıkarttım marşa bastım. gır gır gır basıyor marş, ama kırmızı lamba hızlı yanıp söüyor ve ateşleme olmuyor.

    sulphur akü kablolarına bi de başlarına baktın mı? bazen es geçilen basit bir şey bile yapıyor bu işleri. direk kömür, marş motoru falan başlıyorsun bir bakıyorsun + taraf gevşemiş gece gece arabayı ittirdiğinle teptiğinle kalıyorsun(benim gibi)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    immobilizerdan olsa marş basar araba çalışmaz, biliyorum senin arabada yok ama genel bilgi açısından söyledim. bizzat anahtarın pilini çıkarttım marşa bastım. gır gır gır basıyor marş, ama kırmızı lamba hızlı yanıp söüyor ve ateşleme olmuyor.

    sulphur akü kablolarına bi de başlarına baktın mı? bazen es geçilen basit bir şey bile yapıyor bu işleri. direk kömür, marş motoru falan başlıyorsun bir bakıyorsun + taraf gevşemiş gece gece arabayı ittirdiğinle teptiğinle kalıyorsun(benim gibi)

    Alıntıları Göster
    ccaparli dostum, aslında aküye hiç bakmadım. Ama geçen gözüme işilti akü başında köpüklenme vardı.

    Ama bir mantık yürütelim.

    Diyelimki akünün bağlantısı gevşemiş. Daha az elektrikmi gelir? Hiç gelmemesi lazımdeğilmi? Yani elektronikte ''azıcık'' diye bir kavram varmı?

    Marşa basarken farlarıda yakmıştım. Farlar yanarken denedim hatta akümü çıkmış diye. Farlar yanıyordu.

    Eğer ''kutup başları gevşek diye farlar çalışıyor, marş motoru çalışmıyor'' olayı mümkün is yarın aküyü temizlicem. Bakalım bir daha yapıcakmı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    ccaparli dostum, aslında aküye hiç bakmadım. Ama geçen gözüme işilti akü başında köpüklenme vardı.

    Ama bir mantık yürütelim.

    Diyelimki akünün bağlantısı gevşemiş. Daha az elektrikmi gelir? Hiç gelmemesi lazımdeğilmi? Yani elektronikte ''azıcık'' diye bir kavram varmı?

    Marşa basarken farlarıda yakmıştım. Farlar yanarken denedim hatta akümü çıkmış diye. Farlar yanıyordu.

    Eğer ''kutup başları gevşek diye farlar çalışıyor, marş motoru çalışmıyor'' olayı mümkün is yarın aküyü temizlicem. Bakalım bir daha yapıcakmı.

    Alıntıları Göster
    bende de olmuştu bu durum marş kömürünü yeniledim şu an bir şey yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: monodoks

    bende de olmuştu bu durum marş kömürünü yeniledim şu an bir şey yok

    Alıntıları Göster
    Dostum sende de en ufak ses olmuyormuydu? Ve ara sıramı tekrarlıyordu bu sorun?
    Çünkü bendeki tek belirti marşa bastığımda hiç ses gelmemesi.

    Eğer böyleyse yarın götüreyim elektrikçye.
    quote:

    Orjinalden alıntı: monodoks

    bende de olmuştu bu durum marş kömürünü yeniledim şu an bir şey yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Dostum sende de en ufak ses olmuyormuydu? Ve ara sıramı tekrarlıyordu bu sorun?
    Çünkü bendeki tek belirti marşa bastığımda hiç ses gelmemesi.

    Eğer böyleyse yarın götüreyim elektrikçye.
    quote:

    Orjinalden alıntı: monodoks

    bende de olmuştu bu durum marş kömürünü yeniledim şu an bir şey yok


    Alıntıları Göster
    Selamlar;
    Benim arabanın başına gelmişti.Sanayiye bir elektrikçi dostun yanına gittim sohbet etik falan neyse gideceğim arabayı çalıştıracağım tık yok.Allah allah akümü bitti diyorum değil farlar falan yerind.tesadüfte bu ya elektrikiçinin yanındayım.Marş dinamasonun başlantı yeri çıkmış dolayısıyla dinamo çalışmıyor neyse bağladı bantladı sıkıca halloldu.Belki seninkinde oskitlenme falanda olmuş olabilir.EĞer tanıdğın varsa bir tamirciye git iyice irdelesin yoksa Balçova Sanayinde Sadık usta var elektrikçi girişte solda en sonda.İşinii gayet temiz yapar fahiş parada almaz memnun kalırsın.
    Geçmiş olsun bu arada yolda bırakması çok sinir bozucu bir durum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    ccaparli dostum, aslında aküye hiç bakmadım. Ama geçen gözüme işilti akü başında köpüklenme vardı.

    Ama bir mantık yürütelim.

    Diyelimki akünün bağlantısı gevşemiş. Daha az elektrikmi gelir? Hiç gelmemesi lazımdeğilmi? Yani elektronikte ''azıcık'' diye bir kavram varmı?

    Marşa basarken farlarıda yakmıştım. Farlar yanarken denedim hatta akümü çıkmış diye. Farlar yanıyordu.

    Eğer ''kutup başları gevşek diye farlar çalışıyor, marş motoru çalışmıyor'' olayı mümkün is yarın aküyü temizlicem. Bakalım bir daha yapıcakmı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    ccaparli dostum, aslında aküye hiç bakmadım. Ama geçen gözüme işilti akü başında köpüklenme vardı.

    Ama bir mantık yürütelim.

    Diyelimki akünün bağlantısı gevşemiş. Daha az elektrikmi gelir? Hiç gelmemesi lazımdeğilmi? Yani elektronikte ''azıcık'' diye bir kavram varmı?

    Marşa basarken farlarıda yakmıştım. Farlar yanarken denedim hatta akümü çıkmış diye. Farlar yanıyordu.

    Eğer ''kutup başları gevşek diye farlar çalışıyor, marş motoru çalışmıyor'' olayı mümkün is yarın aküyü temizlicem. Bakalım bir daha yapıcakmı.



    akü başı gevşemiş olsa bile, teyp, farlar, göstergeler lambalar normal şekilde çalışır. çünkü onların hepsi açıkken bile çekilen akım çok düşük. ama marş motoru kuvvetli bir motor olduğundan, hem de elektrikli mtorun özelliği ilk hareket esnasında hayvan gibi akım çektiğinden en ufak gevşemeyi buradan hissedebilirsin.

    o kadar büyük derecede akım çeker o yüzden ilk başta gevşekse neden böyle yapsın çalışır demek yanlış olur. o anda üzerinden belki 50 A geçiyor bile olabilir. aslında ölçmek lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    ccaparli dostum, aslında aküye hiç bakmadım. Ama geçen gözüme işilti akü başında köpüklenme vardı.

    Ama bir mantık yürütelim.

    Diyelimki akünün bağlantısı gevşemiş. Daha az elektrikmi gelir? Hiç gelmemesi lazımdeğilmi? Yani elektronikte ''azıcık'' diye bir kavram varmı?

    Marşa basarken farlarıda yakmıştım. Farlar yanarken denedim hatta akümü çıkmış diye. Farlar yanıyordu.

    Eğer ''kutup başları gevşek diye farlar çalışıyor, marş motoru çalışmıyor'' olayı mümkün is yarın aküyü temizlicem. Bakalım bir daha yapıcakmı.



    akü başı gevşemiş olsa bile, teyp, farlar, göstergeler lambalar normal şekilde çalışır. çünkü onların hepsi açıkken bile çekilen akım çok düşük. ama marş motoru kuvvetli bir motor olduğundan, hem de elektrikli mtorun özelliği ilk hareket esnasında hayvan gibi akım çektiğinden en ufak gevşemeyi buradan hissedebilirsin.

    o kadar büyük derecede akım çeker o yüzden ilk başta gevşekse neden böyle yapsın çalışır demek yanlış olur. o anda üzerinden belki 50 A geçiyor bile olabilir. aslında ölçmek lazım.

    Alıntıları Göster
    geçen sene benim tipo da aynısını yapıyordu problem kömürdenmiş
    aynen dediğiniz gibi kimi zaman marş basıyor kimi zaman da tık çıkmıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    geçen sene benim tipo da aynısını yapıyordu problem kömürdenmiş
    aynen dediğiniz gibi kimi zaman marş basıyor kimi zaman da tık çıkmıyordu.

    Alıntıları Göster
    kömür değişimi kaç para verdin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gooogle96

    kömür değişimi kaç para verdin

    Alıntıları Göster
    1. SORUN AKÜDE DEĞİL...
    ÇÜNKÜ BİTEN AKÜ BİRDEN BİRE CANLANMAZ...
    2. SORUN KUTUP BAŞLARINDA DEĞİL...
    ÇÜNKÜ, ARKADAŞ TIK YOK DİYOR. KUTUP BAŞI GEVŞEK OLSA, TIK DİYE SES GELİR, AMA MARŞ ÇALIŞMAZ...
    3. SORUN KÖMÜRLERDE DE DEĞİL...
    ÇÜNKÜ, BİTİK KÖMÜRLERİN BELİRTİSİ 1-2 SN LİK KISA SÜREN VE TÜKENEN MARŞ ŞEKLİNDE OLUR...
    4. SORUN MARŞ OTOMATİĞİNDE VEYA OTOMATİĞE ELEKTRİK VEREN FİŞTE... FİŞ GEVŞEK OLABİLİR...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    1. SORUN AKÜDE DEĞİL...
    ÇÜNKÜ BİTEN AKÜ BİRDEN BİRE CANLANMAZ...
    2. SORUN KUTUP BAŞLARINDA DEĞİL...
    ÇÜNKÜ, ARKADAŞ TIK YOK DİYOR. KUTUP BAŞI GEVŞEK OLSA, TIK DİYE SES GELİR, AMA MARŞ ÇALIŞMAZ...
    3. SORUN KÖMÜRLERDE DE DEĞİL...
    ÇÜNKÜ, BİTİK KÖMÜRLERİN BELİRTİSİ 1-2 SN LİK KISA SÜREN VE TÜKENEN MARŞ ŞEKLİNDE OLUR...
    4. SORUN MARŞ OTOMATİĞİNDE VEYA OTOMATİĞE ELEKTRİK VEREN FİŞTE... FİŞ GEVŞEK OLABİLİR...

    Alıntıları Göster
    Beyler Roverci arkadaşımın dediği gibi temassızlıktan şüpheleniyorum. Dün biraz baktım şöyle marş motorunun yerini bulamadım

    Tam nerede bu marş motoru? Volan'a yakın olduğunu biliyorum. Bulamadım nasıl birşeye benzediğinide bilmiyorum. Bir kaç fiş gördüm. Üstü kapkara olmuş ve nemli fişler. Bunlar olabilir. Bu fişleri nasıl elden geçirebilirim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Beyler Roverci arkadaşımın dediği gibi temassızlıktan şüpheleniyorum. Dün biraz baktım şöyle marş motorunun yerini bulamadım

    Tam nerede bu marş motoru? Volan'a yakın olduğunu biliyorum. Bulamadım nasıl birşeye benzediğinide bilmiyorum. Bir kaç fiş gördüm. Üstü kapkara olmuş ve nemli fişler. Bunlar olabilir. Bu fişleri nasıl elden geçirebilirim?

    Alıntıları Göster
    şöyle bir alet olması lazım tip olarak





    sanırım üstten bakınca görünmeyen bir parça. sanayide ulaşmak için marş motoruna (vectrada) baya bir kaldırmaları gerekmişti lifte. aşağıdan ulaşılıyor buna sanıırm.


    edit: starter diye ararsanız nette daha çok sonuç çıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccaparli -- 5 Şubat 2008; 14:06:26 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.