Şimdi Ara

Dizel otomatik mi?? duz vites mi?? alinir...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • artik bircok markada dizellerde de otomatik secenegi sunuluyor..bazi markalarda bu secenek yakit masrafini belirgin derecede artirirken bazilarinda tam aksine dusuruyor...toyota vede g.puntoda oldugu gibi...sanirim c4te de boyle..diger bircok modelde otomatik sanzuman yakit tuketimini epeyce artirmakta..buna karsin bircok firma toyota da yada g.puntoda ki sanzumani kullanmamakta..benim merak ettigim konuda bu acaba bu sanzuman digerlerine gore cok mu pahalimi? yada sorunlumu?yada baska birseymi? bilmiyorum..
    ben 50000 ytl civari otomatik bir dizel arac almak istiyorum ama hic bir model tam olarak icime sinmedi...bu yuzden beklemekten yanayim...2008 de cikacak yada yenilenecek modellerde var...
    sizin onerileriniz nedir?



  • otomatik şanzımanların çok farklı türevleri var. Normal otomatik şanzumanlarda tüketim değerleri fazla ve hızlanma değerlerinide düşürmektedir (Örneğin megane dizel otomatik). Toyota corolladaki gibi MMT (hem otomatik hem düz) şanzuman ise tüketim değerleri olarak iyi ancak hantal kalmakta. Bu viteslerde vites sayısıda önemli. megane 4 ileri otomatik şanzuman koymuş buda hantal kalıyor. 5 yada 6 ileri yapabilirdi bu da maliyeti artırıyor. Focusun 7 ileri otomatiği (CVT-otomatikleiştirilmiş düz vites) vardı, oda sorunları sebbiyle piyasadan çekildi. Buda bir handikap. Şu anda dizelde en iyi otomatik Vw'nin DSG şanzumanı. Çift kavramalı bu şanzuman düz vites kadar hızlı vites değişimi sayesinde aracı yavaşlatmamakta, az yakıt tüketimi ilede örnek olmaktadır. Yani anlayacağın düşük motorlu otomatik alacaksan, yavaş hızlanan, hantal, çoğu zamanda fazla yakan bir arabaya bineceksin demektir. Bence otomatik ve dizel alacaksan 2000 motor ve üstü bir araba alman lazım (Örnek Bmw 3.20D veya Vw Passat 2.0D gibi). Kafanı karıştırdığım için özür dilerim. Benim de senin kadar bu konuda kafam karışık.




  • dizeli çok kilometre yapılmak için alınıyor o yüzden ben dizlede düz vitesi öneririm otomatik vites uzun kilomeretler sonre ne olur belirsiz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mukeya

    otomatik şanzımanların çok farklı türevleri var. Normal otomatik şanzumanlarda tüketim değerleri fazla ve hızlanma değerlerinide düşürmektedir (Örneğin megane dizel otomatik). Toyota corolladaki gibi MMT (hem otomatik hem düz) şanzuman ise tüketim değerleri olarak iyi ancak hantal kalmakta. Bu viteslerde vites sayısıda önemli. megane 4 ileri otomatik şanzuman koymuş buda hantal kalıyor. 5 yada 6 ileri yapabilirdi bu da maliyeti artırıyor. Focusun 7 ileri otomatiği (CVT-otomatikleiştirilmiş düz vites) vardı, oda sorunları sebbiyle piyasadan çekildi. Buda bir handikap. Şu anda dizelde en iyi otomatik Vw'nin DSG şanzumanı. Çift kavramalı bu şanzuman düz vites kadar hızlı vites değişimi sayesinde aracı yavaşlatmamakta, az yakıt tüketimi ilede örnek olmaktadır. Yani anlayacağın düşük motorlu otomatik alacaksan, yavaş hızlanan, hantal, çoğu zamanda fazla yakan bir arabaya bineceksin demektir. Bence otomatik ve dizel alacaksan 2000 motor ve üstü bir araba alman lazım (Örnek Bmw 3.20D veya Vw Passat 2.0D gibi). Kafanı karıştırdığım için özür dilerim. Benim de senin kadar bu konuda kafam karışık.


    zaten sorunda burda ya o kadar para veremem 2000 motor dizeller cok pahali...dsg sanzumanda dedigin gibi hizlanma ve son suratte bir degisiklik yok ama yakit tuketimi ortalama 0,5 litre artmis ama sehir ici olunca bu artis 1 litreyi buluyor...aslinda bu benim icin o kadar onemli degil...ama en ucuzu vw de 60000 ytl...keske vw de 1.6 dizel secenegi olsa... bu firmayi bu konuda anlamis degilim...




  • Dizel benzinli ayrımı yapmadan söylüyorum...

    Yarı otomatikler henüz çok yeni... Yeni bir teknoloji olduğundan oturana kadar bir takım sıkıntıları olabilir. Bununla birlikte bir takım yenilikleri ve avantajları da beraberinde getiren bir teknoloji. Bu tip şanzımanla ilgili en önemli belirsizlik şanzıman ömrüdür. Malum bazı modellerde baskı balatayı çok erken bitirebilmekte, ısınma ve kilitlenme problemleri yaşanabilmektedir.
    Yaygın bir görüşe göre geleceğin otomatik vites teknolojileri bu yarı otomatik sistemi üzerine (yani altyapısı düz vites olup otomatik kullanım imkanı veren, diğer bir deyişle, otomatikleştirilmiş düz vites sistemi üzerine) şekillenecektir. Benim görüşüm bu şanzımanları tercih etmek için vaktin henüz erken olduğu yönünde.

    Tam otomatikler, veya diğer bir deyişle, bildiğimiz klasik otomatikler, bildik dezavantajlarının haricinde, kullanım, konfor ve dayanıklılık olarak bir numaradır. Ancak, turbo dizel motorlar gibi, çok narindirler; bakımlarını aksatmaya gelmez. Yağ seviyesi ve evsafı sürekli kontrol edilmelidir. Normalde 50-60binde bir yağ+filtre mutlaka değiştirilmelidir. Mutlaka çok kaliteli (grade 4 mü diyorlar ne?!?) ATF yağı kullanılmalıdır. Piyasada düşük evsaflı ATF yağları da bulunur ama onlar hidrolik direksiyon için uygundur. Bazıları ucuza getirmek için bu yağlardan kullanmak ister, bu durumda bakım aralıkları kısaltılmalı, 10-15binde bir yağ+filtre değişimleri yapılmalıdır. Yüksek kalite yağ kullanımı bakım işçiliğinden çok kar ettirir. Ucuz yağla çok km yapacam diye inat edenler ise genelde şanzımanı kucaklarlar. Bu durum normal dizel yakıtıyla euro-dizel motor çalıştıracağım inatlaşmasına benzer.
    Fazla yakıt tüketimi ve düşük performansı dezavantajıdır ama konfor ve (bakılırsa) masrafsızlığı 10 numaradır. Bakımı aksatılmayan otomatikler manuel şanzımanlardan daha uzun ömürlü oluyorlar.




  • valla haklisinizda 45-50 bin ytlye dizel otomatik araba alamayacagim bu gidisle..hic biri tam kafama oturmuyor..
    onerileriniz nedir??zaten bircok kisi bu fiyatlar civari dizel arac almak istiyor..insanlarin tercihi ne oluyor acaba??
  • bence c4 mcp şanzıman dizel al
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motoru degisen arac alinir mi
    10 ay önce açıldı
    sifir i20 mi egea hb mi ?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Al ne alırsan al,yeter ki dizel olsun
  • focus tdci cvt yi inceledin mi? 50 ye falan geliyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    focus tdci cvt yi inceledin mi? 50 ye falan geliyor.

    ford a birkac kere gittim ama nedense hic icim isinmadi focusa.sitede de cok begenen var ama tam olarak insanlarin neyi begendigini anlamis degilim.arabanin ici bana cok siradan geliyor..sitede hesapladim ghia cvt esp lisi 49 a geliyor...
    cvt sanzumanli olan modelde 4,8 lt olan yakit tuketimi 5,5 a cikmis..arabanin son hiz ve hizlanmasida dusuyor..bu sanzumani hic bilmiyorum..bir tek bunu kullanamadim..diger toyota gp c4 deki sanzumana daha yeni oldugu icin biraz sorunlu diyorlar...cvt nasil bilmem..ayrica 50 bin ytllik araba degil ya focus...bence cok pahali..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.