Şimdi Ara

Otomatik vites arabalarda park ederken hangi islemler yapilmali? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
30.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Benim yaptığım işlem ne kadar doğru bi bakarmısınız.

    Aracı park ediyorum Frene basıp P ye atıyorum ayagımı frenden çekip kontağı kapatıyorum.
    El freni ayakla basılıyor en solda küçük pedal. Ama yokuşlarda sürekli çekiyorum ama normalde çekmem.

    Edit:İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elmanders -- 2 Ocak 2013; 21:41:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    En baştan başlayalım hem bilgi olsun ;

    vites modu park (P) konumunda ayak frende araba çalıştırılır ve stop edilir.

    eğim olsun olmasın hem davranış alışkanlığı olması için her zaman

    park ederken park pozisyonu sağlanınca önce frene basıyoruz daha sonra el frenini çekiyoruz

    daha sonra vites seçeneğini D den N ye alıyor ve freni bırakıyoruz

    sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz

    inmeden de direksiyonu kilitliyoruz zaten anahtar var ise P ye getirmeden yuvadan cıkmaz (bazı modeller öyle)

    her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.

    otomatik viteste en büyük konu aslında fren kullanım alışkanlığıdır



    ''sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz'' kısmını anlayamadım hocam.
    ilk defa otomatik araç daha doğrusu araç kullanıyorum. :)

    park ettik- ayağımız frende- sonra vitesi boşa alıp el frenini çekip ayağımızı da frenden kaldırdıktan sonra vitesi P moduna almamız gerekmiyor mu ?
    yanlış biliyorsam düzeltin , ben sadece boşa alıp el frenini çektikten sonra P'ye almadan önce neden tekrar frene bastığımız anlayamadım :)


    bir de P konumunu hangi durumlar için kullanıyoruz ? mesela diyelim ki duraklama yapıcaz 3-5 dk, birini bekliyoruz falan, o esnada direk frene basıp P ye almak ve bekleme süresince ayağı frenden kaldırmamak mı daha sağlıklı yoksa direk el frenini çekip aracı P ye almak mı ? ya da kısa duraklamalarda direk frene basıp P ye alıp ayağı frenden kaldırmak sorun yaratır mı ?

    detaylı bir şekilde yanıtlarsanız sevinirim.acemi bir şoförün yeni arabasına zarar vermesini önlemiş olursunuz teşekkürler :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WalterWhite00 -- 21 Nisan 2014; 1:05:11 >




  • İster düz zemin ister yokuş olsun aracı park ederken frene basarak önce N'ye almak, ardından el frenini çekmek ve frenden ayağını çekip aracın yükünün el frenine binmesini sağlamak; ardından P'ye alıp kontağı kapatmak.

    Her ne kadar N'de de çalışıp kapatılıyor olsa da aracı her zaman P'de çalıştırıp kapatmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    İster düz zemin ister yokuş olsun aracı park ederken frene basarak önce N'ye almak, ardından el frenini çekmek ve frenden ayağını çekip aracın yükünün el frenine binmesini sağlamak; ardından P'ye alıp kontağı kapatmak.

    Her ne kadar N'de de çalışıp kapatılıyor olsa da aracı her zaman P'de çalıştırıp kapatmak.

    Çok doğru bir cevap. 2001 yılından beri otomatik araç kullanıyorum. Kendime ait 5 aracımda otomatikti. Her zaman bu şekilde arabayı stop ederim. En doğrusu budur. Böylelikle arabanın vitesine yük bindirmemiş oluyorsunuz. Manuel vites da nasıl stop ediyorsak bunun da farkı yok. Önce duracak, N ye alacak sonra el freni çekeceksin. EN mantıklı yol bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KayTheRock

    quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    En baştan başlayalım hem bilgi olsun ;

    vites modu park (P) konumunda ayak frende araba çalıştırılır ve stop edilir.

    eğim olsun olmasın hem davranış alışkanlığı olması için her zaman

    park ederken park pozisyonu sağlanınca önce frene basıyoruz daha sonra el frenini çekiyoruz

    daha sonra vites seçeneğini D den N ye alıyor ve freni bırakıyoruz

    sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz

    inmeden de direksiyonu kilitliyoruz zaten anahtar var ise P ye getirmeden yuvadan cıkmaz (bazı modeller öyle)

    her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.

    otomatik viteste en büyük konu aslında fren kullanım alışkanlığıdır



    ''sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz'' kısmını anlayamadım hocam.
    ilk defa otomatik araç daha doğrusu araç kullanıyorum. :)

    park ettik- ayağımız frende- sonra vitesi boşa alıp el frenini çekip ayağımızı da frenden kaldırdıktan sonra vitesi P moduna almamız gerekmiyor mu ?
    yanlış biliyorsam düzeltin , ben sadece boşa alıp el frenini çektikten sonra P'ye almadan önce neden tekrar frene bastığımız anlayamadım :)


    bir de P konumunu hangi durumlar için kullanıyoruz ? mesela diyelim ki duraklama yapıcaz 3-5 dk, birini bekliyoruz falan, o esnada direk frene basıp P ye almak ve bekleme süresince ayağı frenden kaldırmamak mı daha sağlıklı yoksa direk el frenini çekip aracı P ye almak mı ? ya da kısa duraklamalarda direk frene basıp P ye alıp ayağı frenden kaldırmak sorun yaratır mı ?

    detaylı bir şekilde yanıtlarsanız sevinirim.acemi bir şoförün yeni arabasına zarar vermesini önlemiş olursunuz teşekkürler :)

    Eğimli yerlerde park ettiğimizde vites kutusuna yük binmemesi için uygulanan bir önlem.

    park ettiğinde ayak frende iken önce el freni çekiyorsun D den N ye alıyorsun freni bırakıyorsun

    araba öne veya arkaya çok az kendini salar o yükün vites kutusuna binmemesi için bu uygulama daha sonra yine frene basarak P konumuna getiriyorsun ve stop ediyorsun arabayı.

    Freni tekrarlı uygulamanın temel sebebi vites kutusuna yük binmesini önlemek.

    P konumunu uzun süren beklemelerde (3-5 dk buna dahil) kullanabilirsin yol düz ise eğim yoksa direk P konumu tercih edilebilir.

    Yolda eğim yoksa sorun değil burada temel amaç aracımızı park ettiğimizde eğimden kaynaklanan park esnasında ileri veya geri kısa hareketten doğan yükü ortadan kaldırmak.

    Cevap geç verdim bakamadım foruma vs. kusura bakma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    quote:

    Orijinalden alıntı: KayTheRock

    quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    En baştan başlayalım hem bilgi olsun ;

    vites modu park (P) konumunda ayak frende araba çalıştırılır ve stop edilir.

    eğim olsun olmasın hem davranış alışkanlığı olması için her zaman

    park ederken park pozisyonu sağlanınca önce frene basıyoruz daha sonra el frenini çekiyoruz

    daha sonra vites seçeneğini D den N ye alıyor ve freni bırakıyoruz

    sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz

    inmeden de direksiyonu kilitliyoruz zaten anahtar var ise P ye getirmeden yuvadan cıkmaz (bazı modeller öyle)

    her zaman vites seçenekleri arasında tercih yaparken aracımızın tamamen durduğundan emin oluyoruz.

    otomatik viteste en büyük konu aslında fren kullanım alışkanlığıdır



    ''sonra yeniden frene basıyor P konumuda getiriyoruz ve stop ediyoruz'' kısmını anlayamadım hocam.
    ilk defa otomatik araç daha doğrusu araç kullanıyorum. :)

    park ettik- ayağımız frende- sonra vitesi boşa alıp el frenini çekip ayağımızı da frenden kaldırdıktan sonra vitesi P moduna almamız gerekmiyor mu ?
    yanlış biliyorsam düzeltin , ben sadece boşa alıp el frenini çektikten sonra P'ye almadan önce neden tekrar frene bastığımız anlayamadım :)


    bir de P konumunu hangi durumlar için kullanıyoruz ? mesela diyelim ki duraklama yapıcaz 3-5 dk, birini bekliyoruz falan, o esnada direk frene basıp P ye almak ve bekleme süresince ayağı frenden kaldırmamak mı daha sağlıklı yoksa direk el frenini çekip aracı P ye almak mı ? ya da kısa duraklamalarda direk frene basıp P ye alıp ayağı frenden kaldırmak sorun yaratır mı ?

    detaylı bir şekilde yanıtlarsanız sevinirim.acemi bir şoförün yeni arabasına zarar vermesini önlemiş olursunuz teşekkürler :)

    Eğimli yerlerde park ettiğimizde vites kutusuna yük binmemesi için uygulanan bir önlem.

    park ettiğinde ayak frende iken önce el freni çekiyorsun D den N ye alıyorsun freni bırakıyorsun

    araba öne veya arkaya çok az kendini salar o yükün vites kutusuna binmemesi için bu uygulama daha sonra yine frene basarak P konumuna getiriyorsun ve stop ediyorsun arabayı.

    Freni tekrarlı uygulamanın temel sebebi vites kutusuna yük binmesini önlemek.

    P konumunu uzun süren beklemelerde (3-5 dk buna dahil) kullanabilirsin yol düz ise eğim yoksa direk P konumu tercih edilebilir.

    Yolda eğim yoksa sorun değil burada temel amaç aracımızı park ettiğimizde eğimden kaynaklanan park esnasında ileri veya geri kısa hareketten doğan yükü ortadan kaldırmak.

    Cevap geç verdim bakamadım foruma vs. kusura bakma



    Hocam konuyu hortlatmak gibi olmasında bugün eğimli yerde aracı yanaştırdım frene bastım ve el frenini felan cekmeden direk p ye aldım ve arabadan tık diye ses geldi. Aracı birazdaha kaldırıma yanaştırmak için frene basıp d ye aldıgımda tak diye ses geldi sizce bu esnada arac zara görmüş müdür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Artık alıştım. Sıralama şu. Durduktan sonra aracı N konumuna alıyorum stop edip freni bırakıyorum ve sonrasında P ye getirip iniyorum. Düz yokuş bayır farketmiyor. Bazen N de unuttuğumda oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Artık alıştım. Sıralama şu. Durduktan sonra aracı N konumuna alıyorum stop edip freni bırakıyorum ve sonrasında P ye getirip iniyorum. Düz yokuş bayır farketmiyor. Bazen N de unuttuğumda oluyor.

    Evet hocam onu anladım ama benim yaptığım şekilde şanzıman zara görmüş müdür onun cevabını merak ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Life goes on


    quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Artık alıştım. Sıralama şu. Durduktan sonra aracı N konumuna alıyorum stop edip freni bırakıyorum ve sonrasında P ye getirip iniyorum. Düz yokuş bayır farketmiyor. Bazen N de unuttuğumda oluyor.

    Evet hocam onu anladım ama benim yaptığım şekilde şanzıman zara görmüş müdür onun cevabını merak ettim.

    1 2 defadan zarar gelmez ama sürekli bu şekil kullanım dişli sistemine ve tork konventörüne zarar verir.
  • Cevap için teşekkür ederim sağolun hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.