Şimdi Ara

Araba park ederken debriyaj+ fren mi yoksa gaz +frenmi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
15
Cevap
1
Favori
21.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir kaç sorum olacak yeni sayılırız bu işlerde yeni araç aldık fazla bilmiyorumsadece ehliyetim var başka bir şeyde öğrenemedik düz yolda gidiyoruz ama aklımda soru işaretlerim var..

    şimdi ilk sorum ..

    iki aracın arasına girecem misal . bu iki aracın arasına girerken geri vitese alıyorum aracı ama gaz + fren le mi park yapmam doğru yoksa debriyaj + fren kullanarakmı park yapmam daha doğru olur .. kafama takılan ise debriyajla park edince balatanın ömrünü yermiyim .. gazlada park etmek zorluyor ister istemez kontrol daha zor oluyor. . sizin bildiğiniz yöntem nedir bu konuda ?

    ikinci sorun ise yolda gidiyorum ve u dönüşü yapmam gerekiyor .. döneceğim noktaya yaklaşınca hızımı yavaşlatıyorum ve dreksyonumu kırıyorum ama araç hala hafif hızlı gibi geliyor bana .
    bu durumda araç yavaaşlamış ama gidiyor 20 km yada 30 km hızla debriyaja basıp ufak ufak freenlemi gitmem gerekli yoksa ayağımı gazdan çekerek fren yaparak mı gitmem gereekli .. ve vites te 3 iken ayağımı gazdan çekince araba titremeye başlıyor araç yavaşladıkça bu durumda ne yapmam doğru olur acaba ...

    son sorum ise .. geri geri park ederekn iki aracın arasına rahat girmek için bildiğiniz bir yöntem varmı bazılarını görüyorum yağ gibi iki hamlede giriyor ben ise 5 6 dk uğraşıyorum ....

    sorularım bunlar arkadaşlar değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan1216 -- 14 Temmuz 2012; 14:38:02 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Park Ederken Debriyaj ve Fren Kullanımı

    Araba park ederken doğru pedal kullanımını bilmek, güvenli ve verimli park etme işlemi için gereklidir.

    Debriyajlı Araçlar için:

    • İleri Park Ederken: Aracı park yerine ilerletmek için debriyaja bas ve ardından frene hafifçe dokunarak yavaşla. Tam durana kadar debriyajı basılı tut.
    • Geri Geri Giderken Debriyaj ve Fren: Geri geri giderken debriyaja basarak aracı kontrol et ve freni gerektiğinde yavaşlamak için kullan. Yarım debriyaj kullanarak aracı hassas bir şekilde hareket ettirebilirsin.
    • Paralel Parkta Pedal Kullanımı: Paralel park ederken, aracı park yerine sokmak için debriyajı ve freni birlikte kullan. Debriyajı bırakmadan frene hafifçe basarak aracı yavaşça hareket ettir.

    Otomatik Vitesli Araçlar için:

    • Park Ederken Gaz Basılır mı: Otomatik vitesli araçlarda park ederken gaza basmana gerek yoktur. Sadece freni kullanarak aracı durdur.
    • L Park Nasıl Yapılır: L parkı otomatik vitesli araçlarda kullanılır. Aracı park yerine ilerlettikten sonra, vites kolunu L (Low) konumuna getir. Bu, aracın tekerleklerini kilitleyerek hareket etmesini engeller.

    Önemli Notlar:

    • Park ederken her zaman el frenini kullanmayı unutma.
    • Debriyajı uzun süre basılı tutmaktan kaçın, çünkü bu debriyaja zarar verebilir.
    • Aracı park yerine tam olarak oturttuktan sonra debriyajı bırak.
    • Geri geri giderken görüşünü engelleyecek cisimlere dikkat et.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hocam öyle sorular ki bunlar Manuel araba anlatmakla pek çözülmez. Deneye yanıla hangisi senin için doğruysa öyle kullanılır. U çekeceksin misal debriyaja basmadan yavaşladın 20 km hıza düştün araba titremeye başlar zaten hemen bas debriyaja. Park ederken de yarım debriyajla park edebilirsin. Geri geri park ederken de hesaplama ile oluyor biraz. Arabanı tanımakla. İnsan arabasını tanıdıktan sonra yolda geliyor bir manevra yapıyor araba zaten dümdüz oturuyor park yerine çizgi arasına.
  • Sen oraya park etme bence
  • HIZIN YETERLİ SEVİYEYE GELDİĞİ ANDA DEBRYAJA BAS AYAĞINI FRENİN ÜZERİNE KOY YAVAŞLAMAK İÇİN FRENE HAFİFTEN BASMAYA BAŞLA DURMAK İÇİN İYİCE BAS :) BÖYLE BİR SORU BUNDAN BAŞKA NASIL AÇIKLANIR BİLEMEDİM...
  • Zamanla hepsi geçer şimdi teorik olarak bir şey söylemeye gerek yok. 3 ay içinde reflekse dönüşür yapman gerekenler.
  • Boş bir yere git 2 tane işaret koy arabayı deneye deneye arasına yerleştirmeye çalış. Zaten belli bir zaman sonra öğrenirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • beyler peki tamam güzel diyorsunuz da dönerken hızım yeterli seviyeye geldi diye var sayalım debriyaja basıp hafif freenleme yaparak dönersem u dönüşünü debriyaj balatasına zararı olurmu ?

    yarım debriyaj + fren le park yapmanın bir zararı olurmu ...
    siz nasıl yapıyorsunuz park yaparken ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan1216 -- 14 Temmuz 2012; 15:32:57 >
  • ali topu tut

    ipek ip atla



    arbanın arkasınada ehliyeti forumdan aldım yazrsın eskiden kasap derdik hale bak




  • U dönüşü yapacağın zaman araç viteste kalsın debriyaja basılı tut ayağını araç döndüğünde tekrar debriyajı bırak ve yoluna devam et. Atıyorum 2.viteste rölanti halindeyken araç kendini ileriye atar.

    Aracın kontrolü sizde olsun, sizin kontrolünüz aracınızda değil.

    Park yaparken yolun durumuna göre diyelim ama gaz veriyorum her zaman. Yarım debriyaj yapmak balatalar için iyi birşey değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 14 Temmuz 2012; 16:38:09 >
  • Duruma göre ikiside..şayet park edeceğim alan geniş en az benim arabadan 1.5 arabalık kadar mesafe varsa tabiki gaz fren.Ama yok tampon tampona girecek arada 3-5 cm kalacak kadar dar bi yere girmek zorundaysam fren debriyaj.bu senelerdir böyle hiç değişmedi
  • beyler tecrübülerinizi paylaşırsanız sevinirim ..
  • fren + debriyaj kullanırım. aracım dizel olduğu için yokuşta bile yetiyor debriyaj. debriyaj + fren ile aracın kontrolü daha kolay oluyor. dolayısıyla hata/kaza yapma riskin azalıyor.
  • Gaz fren şanzıman, halim duman.
  • Ben park ederken (eğer düz bir yerse ) gaz+debriyaj yapıyorum . Duracağım anda debriyaj + fren yapıyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.