Şimdi Ara

Yokuş Yukarı El freniyle mi kalkılır yoksa frenle mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
967
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben frenle kalkmaya alıştım zararlı olabilrmi bilmiyorum yada el freniyle kalkmak daha mı mantıklı siz hangisini tercıh edıyorsunuz ?



  • Araçta frenle ilgili sistem olmadığını varsayıyorum. nasıl kalkıyorsun frenle?
  • El freniyle kalkmak şanzımanı ve baskı balatayı zorlamaz bu sebepten daha yararlı olur kanaatindeyim.



    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __éSér__ -- 4 Eylül 2013; 22:30:56 >
  • el freni daha sağlıklı fakat toplumumuzda el freni ile kalkanı acemi damgası yapıştırdıklarından hep dik yokuşlada el frensiz kalkıyorum tek oldugumda el freni ile kalkıyorum
  • hill hollder 1.6 hdi motor.
    ayagını debriyaj'dan çek, gaz'a hafif basıyorum kalkıyor
  • El freni gayet kullanisli..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • frene basar yarım debriajla serı bir ayak hareketıyle kalkılır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • El freniyle kalkmak pratik değil.

    Mesela yokuşlarda dur kalk gitmek durumunda kalıyorsun.

    El frensiz rahat bence.
  • İyi şöför en az risk alan şöfördür.
    Eğer araçta hill holder sistemi yoksa en sağlıklı kalkış el freni ile olur.
  • El freni iyidir...Onun bunun ne diyeceğinin hiçbir önemi yok...Sağ salim gidip gel,gerisi boş...
  • Motora baskı balataya acı çektirmek yerine el frenini kullan.
  • Ben hep normal kalkıyorum
    debriyajı tetikte tutuyorum yani kavrama noktasına yakın tutuyorum ve hızlı bir ayak hareketiyle gaza basıp kalkıyorum en fazla 3-5 cm kayıyor
    Hiç kaydırmadan kaldırmak içinse yada çok dik yokuşlar için debriyajı kavrama noktasına getirdiğim anla birlikte ayağımı frenden çekip gaza basıyorum hiç kaymadan kalkıyor
  • El freniyle kalkmak güvenli sürüş tekniklerinde geçiyor, arabayı geriye kaçırmıyorsanız normal yolla kalkabilirsiniz. Hiçbir farkı yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: girmiyor

    Araçta frenle ilgili sistem olmadığını varsayıyorum. nasıl kalkıyorsun frenle?

    ayağım debriyajdayken freni aniden bırakıp debriyajı çekiyorum
  • İyi ve usta şoförler, arabasına özen gösterenler el freniyle,
    kendini şoför zannedenler, iş yeri aracı kullananlar, taksiciler, dolmuşçular kısaca trafikte kural tanımayanlarda debriyajla kalkar.
  • hic frensiz yarim debriyajla milim geriye kacirmadan kalkadabilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot206WRC

    İyi şöför en az risk alan şöfördür.
    Eğer araçta hill holder sistemi yoksa en sağlıklı kalkış el freni ile olur.

    +1 ülkemizde ne yazık ki artistik ve riskli hareketlerde bulunmak "iyi sürücülük" anlamına geliyor! mezarlar iyi sürücü dolu
  • El freni kullanmadan dik yokuşta kalkışlarda, her ne kadar yarım debryajı iyi ayarlasanız da ne kadar hızlı olursanız olun araba geriye çok az kaçsa bile tekere aktarma yapan dişli tekerle beraber geri istikamete doğru az da olsa dönecektir, Balatanız vasıtası ile motordan şanzımana aktarımı yapan dişli (volan olması lazım tam emin değilim) ise ileri dönüyor olacaktır ve bu şekilde yapılan bir kavrama, ters yönde dönen iki yüzeyi birleştirip sabitlemeye çalışacağı için debryaj balatanız için daha yıpratıcı olacaktır.

    O yüzden el freni en doğrus. el freni kullanmak ayıp değil, acemilik hiç değil...

    Tabi en güzeli tam otomatik + 4x4, geri kaçma yok patinaj yok :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilteris_ -- 5 Eylül 2013; 11:45:11 >
  • yokuşta çok hızlı şekilde debriyajdan ayagını tam çekip kaydırmadan arabayı kaldırıyorsan el freni kullanmanın lüzumu yok...

    yokuşta yarım debriyaj bekleyenlerin muhakkak her yokusta el freni kullanması gerekli...

    şunuda belirteyim okadar usta olsamda el freni ile kalkmak herzaman daha rahat... ben duzde bile el freni cekerim...

    kırmızı ışıkta durduğunda ayak frende beklemenin hiçbir mantığı yok çekersin el frenini ayağında yorulmaz...
  • benim manuel c-maxte yokuş kalkış desteği var.araç yokuşta debriyajdan ayağımı çektiğimde 4 sn fren yapıyor. manuel araçlarda güzel özellik bu.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.