Şimdi Ara

Güçlü Araba Yokuşta Daha Mı Kolay Kalkar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlık biraz karmaşık gelebilir. Şunu demek istiyorum:
    Örneğin 1.3 dizel 75 Bg bir araç 1.6 atmosferik 100 Bg arabaya göre durduktan sonra daha mı zor kalkar yokuşta?
    Malum 1.3 multijet ile yüklüyken ve klima açıkken yokuşta kalkmak işkence.
    Bu 1.6 100 Bg arabada daha mı kolaydır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Güç tork eğrisine göre değişir 1.6 100bg dediğinize göre ford focus diye tahmin ediyorum 142 tork var ve üst devirlerde veriyor torku 1.3multijet 190 tork ve düşük devirlerde veriyor torku (hızlanmak için beygir gücüne yokuş için torka ihtiyacımız var yanlışim varsa düzeltin) yani bence kalkışta 1.3 multijet daha rahat kalkar ki yokuşta olduğunuzu hatırlayıp 2000 devire yakın bir devirde kalkmanız lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En düşük devirde en fazla torku sağlayabilen rahat kalkar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orda asıl devreye tork girer 1.6 100 bg diye kıyaslama yapamayız 1.6 atmosferik mondeo da var palio da var ama buyuk ihtimal 1.6 atmosferik 75 lik multijetten daha iyi çıkar 75 likler performans konusunda kötüler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo daha iyi toplar kendini , hızlanma prensibinde tork önemlidir. Atmosferik motor torku devir yükselirken arttırır turboda ise düşük devirde maksimum tork elde edilir...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Turbo daha iyi toplar kendini , hızlanma prensibinde tork önemlidir. Atmosferik motor torku devir yükselirken arttırır turboda ise düşük devirde maksimum tork elde edilir...

    1.3 dizelde turbo 1750 devirde devreye giriyor.
    Kullananlar bilir, yüklü ve klima açıkken yokuşlarda en usta sürücüler bile stop ettirebilir hatta punto forumlarında bunun bir sıkıntı olup olmadığı, servise danışmak gerektiği gibi konular vs var.
    Arabaya gaz verince de pati çekerek kalkıyor. Yani ortası yok galiba. Ya balatadan yiyeceksin ya lastikten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 turbo dizel motor torkunu 1750 devirde veriyor ve haddinden fazla bir tork var. Bu devrin üstünde kalkmaya çalışırsanız patinaj yapar. Altında kalkarsanız da stop eder.
    1.6 atmosferik benzinli motor ise doğrusal bir güç artışı sunduğu için gerekli güce kadar gaz verebilir ve kalkış yapabilirsiniz. Yani "siyah ve beyaz" kadar keskin bir sınır yoktur. Hele 1.6 motorla sunulan bir otomobilin 2.0'ı çok daha rahat kalkış yapabilir (Kendi aracım mesela, sadece debriyajla dahi kaldırmak mümkün. Ben yine de yokuş ve klima gözetmeksizin yaklaşık 1000-1100 devir gaz verip kalkış yapıyorum. Eğer yokuş dikse el freni ile kalkıyorum).
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1.3 multijetlerin yokuşta zorlanmasının sebebi güçsüzlüğünden değil turbo lagından kaynaklanır. Basitçe düşünürsek turbo bir pervanedir ve bu pervanenin dönmesi silindirlere daha fazla hava dolmasını ve yüksek güç üretilmesini sağlar. Bu pervaneyi döndüren şey ise egzoz gazıdır. Yanı turbonun yüksek gücü üretebilmesi için sizin gaza basmanız, motorun ilk gelen yakıtı yakması ve ardından yanan yakıtın artık gazının pervaneyi döndürmesi gerekmektedir. Bazı araçlarda turbo lag azken bazılarında çoktur. 2 tane farklı 1.3 multijet motorlu araba kullanan biri olarak turbo lag bu motorlarda oldukça çok. Yokuş kalkışlarında da araba geri kaçmasın diye gaza basar basmaz gücün gelmesini bekliyoruz ancak egzoz gazı turbo pervanesini yeterince döndüremediğinden motor güç üretemiyor ve araç stop ediyor. Bunda motorun 1.3 oluşunun da etkisi var ancak asıl sebep dediğim gibi diğer turbolu araçlara göre turbo lagının fazla olması. Bunun ilacı ise el freninde 2500 devirde aracı sabitledikten sonra al freni indirirken aracı kavrama noktasına getirmektir. Motor verimli çalışan turbo sayesinde yeterli gücü üretebildiğinden araç rahatlıkla kalkacaktır.




  • Torku yüksek olan daha rahat kalkmalı ama şu turbonun nerede lag olacağı özellikle küçük hacimlerde belli olmadığından sıkıntı yaratıyor..
    Turbo lag olur yerinde kalırsın sonra bi güç patlaması patinaj çeker küçük yine yerindr sayar 1.3 mj albea ile berbat bir sürüş yaşamıştım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    1.3 multijetlerin yokuşta zorlanmasının sebebi güçsüzlüğünden değil turbo lagından kaynaklanır. Basitçe düşünürsek turbo bir pervanedir ve bu pervanenin dönmesi silindirlere daha fazla hava dolmasını ve yüksek güç üretilmesini sağlar. Bu pervaneyi döndüren şey ise egzoz gazıdır. Yanı turbonun yüksek gücü üretebilmesi için sizin gaza basmanız, motorun ilk gelen yakıtı yakması ve ardından yanan yakıtın artık gazının pervaneyi döndürmesi gerekmektedir. Bazı araçlarda turbo lag azken bazılarında çoktur. 2 tane farklı 1.3 multijet motorlu araba kullanan biri olarak turbo lag bu motorlarda oldukça çok. Yokuş kalkışlarında da araba geri kaçmasın diye gaza basar basmaz gücün gelmesini bekliyoruz ancak egzoz gazı turbo pervanesini yeterince döndüremediğinden motor güç üretemiyor ve araç stop ediyor. Bunda motorun 1.3 oluşunun da etkisi var ancak asıl sebep dediğim gibi diğer turbolu araçlara göre turbo lagının fazla olması. Bunun ilacı ise el freninde 2500 devirde aracı sabitledikten sonra al freni indirirken aracı kavrama noktasına getirmektir. Motor verimli çalışan turbo sayesinde yeterli gücü üretebildiğinden araç rahatlıkla kalkacaktır.

    evet el freniyle kalkmak daha rahat oluyor. Ve ayrıca dediğinizi çok yaşadım. Gaza basınca gücün gelmesini bekliyorum ama gelmiyor. :)) Ama lanet istanbul trafiğinde yokuşta bile dur kalk oluyor. Her seferinde de el freniyle olmuyor. Keşke güçlü arabalara binebilsek ya da yokuş kalkış desteği olsa. :))




  • El freniyle kalmak daha iyi evet çünkü önceden gaz verip turboyu doldurabilirsiniz ama yarım debriyaj kalkınca ilk anda güç gelmeyebiliyor.. küçük hacim turbo sıkıntı hep

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle tork = kuvvet, beygir = güç. Turbolu araçlar yokuşta daha rahat kalkarlar çünkü atmosferik araçlara göre hem daha çok tork üretirler hem de üretilen tork 2000-2500 devir boyunca sabittir. Örnek vermem gerekirse atmosferik bir araç 4500 devirde 155nm tork üretirken, turbolu bir araç 1500-3500 arası 250nm tork üretiyor. Beygir işine gelirsek beygir aracın ne kadar sık tork üretebildiğidir diyebiliriz. Şöyle ki 1500 devirde 300nm tork üreten bir motorla, 4500 devirde 100nm tork üreten bir motorun ürettiği beygiri söylediğim değerlerde eşittir. Yani 1500 devirde 300nm üreten motorun 300nm tork ürettiği sürede diğer motor 3 kere 100nm tork üretecek. Üretilen güç eşit. Beygir, tork, devir ilişkisi bu şekilde.
    Şimdi sizin soruya gelelim yokuşta kalkış yaparken tahminimce 2000 devir civarına gelip kalkış yapmaya çalışıyorsunuz. O devirler turbo motorların sevdiği devirler yani maksimum torku ürettiği devirler. Atmosferik bir araç 2000 devirde 100-120nm tork üretiyorken, turbo dizel bir araç 200-250nm tork üretir yani çok daha rahat kalkış yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34


    quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Turbo daha iyi toplar kendini , hızlanma prensibinde tork önemlidir. Atmosferik motor torku devir yükselirken arttırır turboda ise düşük devirde maksimum tork elde edilir...

    1.3 dizelde turbo 1750 devirde devreye giriyor.
    Kullananlar bilir, yüklü ve klima açıkken yokuşlarda en usta sürücüler bile stop ettirebilir hatta punto forumlarında bunun bir sıkıntı olup olmadığı, servise danışmak gerektiği gibi konular vs var.
    Arabaya gaz verince de pati çekerek kalkıyor. Yani ortası yok galiba. Ya balatadan yiyeceksin ya lastikten

    Ufak bir yanlışı düzeltelim turbo her devirde çalışır. Örneğin 320nm/2000dd olarak gördüğünüz ibare maksimum torka ulaşılan devirdir. Buradan turbonun en verimli 2000rpm de çalıştığını söyleyebilirsiniz. Ancak turbo rölantiden redline a kadar sürekli çalışır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kendinize turbo boşluğunu atlatacak yollat bulun.. tavsiyem
    1. El freni önceden gaz verip devir arttırın sonra kavratıp yürütün
    2. El frensiz kalmak isterseniz kavrama noktasına getirin araba askıda kalır tam kalkacakken debriyaja bir miktar daha tekrar basıp o sırada gaz verin tekrar kavratın anlık yapmanız lazım zamanla otomatikleşir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elegance883 -- 31 Ağustos 2016; 1:01:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bg önemli değil eşit şartlarda torku yüksek olan herzaman kolay kalkar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece güç-tork etken değildir. Vites oranları ve gaz tepkimeleride çok önemlidir. Örneğin 1.3 Karbüratörlü 75hp corolla birçok güncel araçtan yokuşta kolay kalkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duellist

    Öncelikle tork = kuvvet, beygir = güç. Turbolu araçlar yokuşta daha rahat kalkarlar çünkü atmosferik araçlara göre hem daha çok tork üretirler hem de üretilen tork 2000-2500 devir boyunca sabittir. Örnek vermem gerekirse atmosferik bir araç 4500 devirde 155nm tork üretirken, turbolu bir araç 1500-3500 arası 250nm tork üretiyor. Beygir işine gelirsek beygir aracın ne kadar sık tork üretebildiğidir diyebiliriz. Şöyle ki 1500 devirde 300nm tork üreten bir motorla, 4500 devirde 100nm tork üreten bir motorun ürettiği beygiri söylediğim değerlerde eşittir. Yani 1500 devirde 300nm üreten motorun 300nm tork ürettiği sürede diğer motor 3 kere 100nm tork üretecek. Üretilen güç eşit. Beygir, tork, devir ilişkisi bu şekilde.
    Şimdi sizin soruya gelelim yokuşta kalkış yaparken tahminimce 2000 devir civarına gelip kalkış yapmaya çalışıyorsunuz. O devirler turbo motorların sevdiği devirler yani maksimum torku ürettiği devirler. Atmosferik bir araç 2000 devirde 100-120nm tork üretiyorken, turbo dizel bir araç 200-250nm tork üretir yani çok daha rahat kalkış yapar.

    hyundai i20 1.4 dizel kullanmıştım. Onda yokuşta ayağın kavramadayken hiç gaza basmasan bile araba yürüyüp gidiyordu hiç sarsıntısız.
    benim 1.3 dizelde bu şekilde olmuyor. Debriyaj ile yürümüyor araba. Gaz istiyor. Kimi zaman da stop ediyor. Öyle olunca fazla basıyorum bu sefer de pati çekiyor.




  • Dpf si tıkanan dizeli de torku kurtarmaz zor kalkar. Bunun gibi örneklerde var :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L30N

    Dpf si tıkanan dizeli de torku kurtarmaz zor kalkar. Bunun gibi örneklerde var :)

    evet bu da bir ihtimal. turbo egzozdan çıkan havayla besleniyor dpfde egzozla alakalı. Dpf tıkansa bir işaret çıkar göstergede gerçi pek tıkanacağını sanmıyorum çünkü araba sürekli uzun yol yapıyor. 2500 devirde sabit 1 saatten fazla gidiyor.
  • Güçlü araba diyemeyiz. Yokuşta tecrübe ettiğim iki araçtan açıklamaya çalışayım.

    Megane II 1.6 16V
    -115 beygiri 6000 devirde, 152nm torku 4200 devirde üretiyor. Debriyaj pedalı hidrolik, gaz pedalı elektronik. Pedallarda gecikme mevcut, doğrusal değil. Motor alt devirlerde cansız, rampada kaydırmadan kaldırmak çok zor.

    206 1.4 HDi:
    -68 beygiri 4000 devirde, 150nm torku 1750 devirde üretiyor. Düz yolda debriyaj ile kaldırabilirsiniz, rampada debriyaj ile kaydırmadan aracı sabit tutabilirsiniz, stop etmiyor.

    Tork, o an motorun ürettiği gücü her koşulda kullanmanızı sağlıyor. Aracınız 1500 devirde 20 beygir üretiyor diyelim, o güç sizi teorik olarak 40km/h hıza çıkarabildiğini kabul edelim. Hızlandıkça rüzgar direnci ile tekerlekteki sürtünme miktarı artacak. Bu kuvvetlerden dolayı gücü sonuna kadar kullanamayacaksınız. Tork sayesinde o gücü sonuna kadar kullanabilirsiniz.

    Şöyle de açıklayabiliriz(voltaj=beygir, amper=tork gibi düşünelim; evlerde sigortalar bulunur ve farklı amper değerleri vardır. 20 amperlik sigorta olduğunu düşünelim. 220 volt gücünde çalışan fırının 8 amper, çamaşır makinesinin 5 amper, bulaşık makinesinin 4 amper ve elektrikli sobanın da 7 amper kullandığını düşünelim. Hepsini aynı anda çalıştırmamız gerekiyor. Bizim sigortamız 20 amperlik ancak bize gerek akım 24 amper. 220 volt olan elektriği sonuna kadar kullanamadık ve içlerinden herhangi bir cihazı çalıştıramadık, çalıştırdığımızda sigorta attı ve elektrik kesildi. Eğer daha yüksek amperli sigorta taksaydık böyle bir sorun olmayacaktı.

    Yani torku yüksek olan araç sizi rampada ve yüklü iken üzmemeye çalışır, oluşan motor gücünü yük ve rampaya bakmaksızın kullanmanızı sağlar :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.