Şimdi Ara

Yokuş Yukarı El freniyle mi kalkılır yoksa frenle mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
967
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yokuşuna bağlı olarak değişmekle beraber, genelde el freni ile kalkarım.
    En güzeli hill holder tabi
    Artık sonraki aracıma kısmetse...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schneeflocke

    hill hollder 1.6 hdi motor.
    ayagını debriyaj'dan çek, gaz'a hafif basıyorum kalkıyor

  • Baskı balataya zarar vermemek için özellikle dizel araçlarda el freni ile kaldırırım. El freni gayet de pratiktir ayrıca ve milim kaydırmam, baskı balataya işkence çektirmem kaldırırken.
  • Yokuşun çok dik veya hafif bir yokuş olması farketmeksizin el freniyle kalkmak hem daha pratik hemde en garantilisi bence. Araçta Hill-holder olmadığını varsayarak yazıyorum.
  • Birkaç hafta önce şirinevlerde bir arkadaşı bırakıyordum, bir yokuşa girdik mübarek 40-45 derece. Araç 1.3 dizel astra, malum zaten kalkışı zor o yüzden el freniyle kalktım.
    Ama onun dışında el frenini kullanmıyorum, kavrama noktasında debriyajla kalkışa alışkınım...
  • Baskı balata parasını verecekseniz debriyajda bile bekletirim
  • Sol ayagım ıle debrıyaja basıyorum sag ayagımın topugu ile frene ucu ilede gaza bu şekilde kalkarım genelde
  • Kendi aracımda hill holder var,şirket aracında start stop var hill holder yok,yokuşlarda bazen karıştırabiliyorum araçları :)
  • El freni
  • Arkadaki çok yaklaşmışsa veya en ufak bir şüphe varsa el freni diğer türlü normal frenle kalkarım
  • Baskı balata eziyet görmesin diye el freniyle kalkmak nedir..El freni eziyet çekmiyor mu bu sefer tüm aracın ağırlığı arka tekerlere biniyor..

    6 senedir en dik yokuşta bile el frensiz kalkıyorum(z), arabanın üzerinde hala orjinal baskı balata takılı ve canavar gibi.Kalkmasını bilen adam el frenini kullanmadan kalkar baskı balatayada eziyet çektirmez.
  • El freni ile kalkmak çok mantıklıdır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dgnakgnl

    Baskı balata eziyet görmesin diye el freniyle kalkmak nedir..El freni eziyet çekmiyor mu bu sefer tüm aracın ağırlığı arka tekerlere biniyor..

    6 senedir en dik yokuşta bile el frensiz kalkıyorum(z), arabanın üzerinde hala orjinal baskı balata takılı ve canavar gibi.Kalkmasını bilen adam el frenini kullanmadan kalkar baskı balatayada eziyet çektirmez.

    +1 Aynen..

    20 yıldır araba kullanıyorum. eğer çok dik yokuş ise (Polat Tower önünde ki yokuş gibi) o zaman el freni ile kalkarım. Onun dışında İstanbul / Barbaros yokuşu ve Bebek yokuşu gibi yokuşlarda arkamda araba dahi olsa el frensiz kalkarım. Çok çok 1cm. kayar araba. Ve hareket şudur. Sağ ayak frene basılı, sol ayak debriyaja basılı ve 1. vitese taktın. Kalkacağın zaman, frenden ayağını çekip gaz verdiğin anda sol ayağını da debriyajdan çekince zaten kalkışı yapmış oluyorsun. Ayağın alışınca zaten bu refleks oluyor. Bunu seri yapınca o 1cm'lik kayma dahi olmaz.




  • El freni araba için daha sağlıklı
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.