Şimdi Ara

Torka göre Benzin ve LPG ve dizelde ideal vites degistirme devri nasıl olmalidir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Clio 2001 model 1.4 16v 98 HP aracım var LPG ve benzinli aracın maximum Torku 127 newtonmetre 3750 devir civarlarında.Lpg ile suruste 4000 devir üstü riskli diyorlar peki aracı Max tork değerinde ve yakın devirlerde vites değişimi icin çıkmak LPG de zararli olur mu ve motor bakımları zamanında yapıldığı halde 3000 devir uzeri kullanmak motor ömründen yer mi muhendis arkadaşlardan bilgi almak istiyorum insanlar her konuda farklı düşünce yapısında kimisi der devirli kullanın kimisi der motor ömrü yaptığı devirle alakalı uzman arkadaşlarımızdan msj bekliyorum.Dizel benzin ve LPG ayrı ayrı nasıl olmalı biz sürücüleri bilgilendirirseniz seviniriz iyi akşamlar dilerim.



  • Bakımları zamaninda yapiliyor. Araba 298 binde kapak hiç acilmadi.zaten araç 2800 civarında 90 km ile gidiyor 2800 de düşük bir devir değil bence bende atmosferik motorların optimum çalışma aralığı Maximum torkunu vermeye başladığı Aralık olduğunu düşünüyorum.
  • Atmosferik motor kullanıyorsan devir çevirmekten korkma. Hatta atmosferik sürekli düşük devirde uzun süreli kullanılırsa sıkıntı olur. Zaten max tork, max hp devirleri de bu sebeple yüksektir. En düşük devir 3000 olmalı bence.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bunu yapabilen 2.0 ve altı atmosferik varsa hemen yarın alıyorum. 🤣
    Gerçekten bunu iddia eden olmamıştır herhalde ya.
  • Travego otobuslerdeki gibi 1000 ila 1600 RPM gostergede yeşil renkte gösterilmiş otomobillerde de boyle bir şey yapsalar iyi olurdu şimdi vites uyarı ışığı var atmosferik da olsa 2000 civarında yukselt diyor ben bunu anlamadım anlatan adamlar YouTube kanalında adamlar Max tork civarinda değiştirin diyor çok düşük devirler de zararli alt takım şanzıman vs acisindan diyor çözemedim
  • ado430 A kullanıcısına yanıt
    Vites yükseltme ibaresinin alt devirlerde verilmesi, belki yerleştirilen sistemden kaynaklı olabilir. 2500rpm civarı vites değiştirmek çok da zararlı olmaz, ama bunun altına düşülürse uzun vadede zararı olur. Neticede atmosferik motorların max. tork ve beygir güçleri, yüksek devirlerde verilmekte. Turbo benzin motorlarda yine istersen devir çevirirsin. Onların artıları, max torku düşük devirde verebilmeleri.
    Yani max. tork/rpm sıralaması yapacak olursak:
    Turbo benzin>turbo dizel>atmosferik benzin>atmosferik dizel.
  • Devirsiz kullanımın motoru beklenmeyen sıkıntılara soktuğunu düşünuyorum.Duz yolda 3 bin devirde vites buyutmek rampada eğime göre 3000 3500 arasında vites büyütmeden tırmanmak iyidir.
  • Otomatik Vites araçlar "atmosferik motorda bile" 2.500 devirde vites değiştiriyor.

    O zaman bu gerizekalı engineer'lar bir şey bilmiyor.
  • Katılıyorum bizim burda İzmir Manisa arasında uzun soluklu bir rampa var 4 vites 3500 4000 devir araliginda cikiyorum 5 vitesde tam gaz bile versen yavaş yavas hız azaliyor. 4 viteste cekiyor. Bu arabada 2000 civarı ust vitese bile geçsem araba çekiyor ama 4000 devirdeki gibi degil.bence de çok düşük devirler motor için iyi değil acaba motorun güç egrisinde ilk bir hızlı çıkış olur başlangıç bir anda 1500 devir gibi baya yükselir sonra orta sertlikte
    Torka göre Benzin ve LPG ve dizelde  ideal vites degistirme devri nasıl olmalidir bu vites göstergeleri bsfc haritasına göre yapılıyor diye duymuştum. Maximum tork atmosferiklerde 4000 devire yakın veriyor genelde bu devirlerde araba çok istekli şekilde hizlaniyor. Benim korkum 3700 lu devirlerde vites değiştirmek (Torku bu devir aralığında veriyor) motor ömrünü aşırı kısaltır mi




  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Peki dediğiniz atmosferik motor kaç devirde güç ve tork sunuyor vitesi yükselttiği devir aralığında mi yoksa daha üst devirlerde mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ado430 -- 31 Mart 2020; 22:15:38 >
  • Bence bu forumdan akıl almayın arabanızın motorunu dinleyin düz yolda veya yokuşta araba nasıl rahat gidiyorsa o devire uygun vites değiştirin
  • 3000-4000 arası atmosferik benzinli sever, onun dışında yokuşta 5500 e kadar yolu var, atmosferik devir çevirmeyi sever.
  • AFR ayariniz doğru yapıldıysa yani LPG hava yakıt karışımı doğru ayarlanmis ise korkmayin çevirin devirleri 👍
  • vsahin V kullanıcısına yanıt
    Benim anlamadığım otomobilin Mesut abi kanalında benzinli araçlar için 2500 de vites değiştirip 3000 e kadar kullanmak iyidir diyor.Anlatan adamlar kanalında Max tork hangi devirdeyse o devirlerde değiştirin diyor onlarda kendi aralarinda cakisiyorlar.ben 2000 civarında bile değiştiriyorum bazen gaza abanmadan böle surersen araba az da olsa zorlanmadan hizlaniyor.Kimisi zararlı diyor böyle kimisi motorun ömrünü uzatirsin diyor kafalar karıştı
  • ado430 A kullanıcısına yanıt
    Düz yolda 2500 devir vites yükseltilmeli, rampa çıkışlı ise max torkta vites yükseltilmeli, lpg benzin dizel, turbo benzin farketmez bu şekilde verilmeli motor ömrü alınır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vsahin -- 31 Mart 2020; 22:35:59 >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Sizin kullandığınız araba neydi acaba?5.vitesle kalkış yapip hiç oynamadan gideceğin yere variyosunuz galiba?
  • Valla bu mantıkla otomatik araçların devir çevirmesi gerekir ama nedense benim araçta hiç 2000'i geçtiğini görmedim kickdown yapmadığın sürece :)

    Az yaksın istiyorsan düşük devirde ilerlersin, uzamak istiyorsan yüklenirsin atmosferiğin olayı budur. Turbo dizel gibi max tork 1750'de orada kalayım az yaksın gibi bir olay yok yani. Ne kadar az basarsan o kadar az yakarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lana-Del-Rey -- 31 Mart 2020; 23:39:24 >
  • Atmosferik motorda devirden korkmaya gerek yok 7 24 redline gezicek değilsin ya bir sonraki vitesde tork fakirligi yasamayacak kadar hizini ve devrini yukseltmisken at vitesi gitsin, cok performansli yaris yapar gibi kullaniyorsan da bir sonraki vitesde de yuksek devire gelicekken vites atarsin ama surekli de böyle yapmazsin zaten
  • Devir saatini izleyerek vites değiştiren de ben şoförüm demesin bi' zahmet.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.