Şimdi Ara

Torka göre Benzin ve LPG ve dizelde ideal vites degistirme devri nasıl olmalidir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Dostum ben araba kullanmayı devir göstergesi olmayan bir uno da ogrendim.Benim derdim devirli kullanma kelimesi ben şahsen motor ömrünün devirle alakalı olduğunu dusunuyorum.Taksiye bindiğiniz zaman farketmissinizdir genelde benzin dizel farketmez 2500 devir civarı vites değiştirirler hafif meyiller dahil ve çok fazla taksici var 1.000.000 yapmis.Bence devirli kelimesi çok yanlış bir kelime her motorun karekteri tork eğrileri bir mi 1.4 75 HP motorda var 98 HP likte.Gaz pedalına en az basarak arabayi rahat bir şekilde hızlandırmak yoksa çok goruyoruz tam gaz yapıp 2500 de vites degistiren insan. Araba çektiği sürece düşük devirlerde sürmenin motorun ömrü açısından iyi olacağını dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni nesil akıllı otomatik şanzımanlarda mevcut gyroskop ve aks yükleme sensörleri haricinde GPS üzerinden yer konumlandırılan ve haritalandıran sistemler ekleniyor.

    Bu size ne anlatıyor?
    Forumda bazı arkadaşların dediği gibi bir arabada vites değiştirmeyi etkileyen faktörler konu sahibinin de ilgilendiği gibi sadece tork ve beygir eğrisi değildir.
    Sadece tork ve beygir eğrisi göze alınırsa yakıtta verimlilik sağlanmaz.

    Yol düzeni, motor sıcaklığı , yük , coğrafi koşullar(yükseklik eğim viraj) , trafik, hava durumu...

    Aslında devir göstergesine bakarak vites değiştiriyorssan şöför değilsin yaklaşımı kaba ama doğru, siz motoru avans vurdurmadan ve çok sarsmadan ve İpek gibi pürüzsüz kullandığınız takdirde o motor olabildiğince uzun ömürlü olur.
    Çok kabaca Bir bardağın yarısını su koyup dökmeden kullanmak bile olabilir...

    Zamanla aracı tanırsınız,akıcı pürüzsüz sürüş asıl olandır. Yolu izlemek öndeki trafiği doğru şekilde takip etmek ve ileriye bakmak, yolu şeridi planlamak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 1 Nisan 2020; 9:3:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ado430

    Travego otobuslerdeki gibi 1000 ila 1600 RPM gostergede yeşil renkte gösterilmiş otomobillerde de boyle bir şey yapsalar iyi olurdu şimdi vites uyarı ışığı var atmosferik da olsa 2000 civarında yukselt diyor ben bunu anlamadım anlatan adamlar YouTube kanalında adamlar Max tork civarinda değiştirin diyor çok düşük devirler de zararli alt takım şanzıman vs acisindan diyor çözemedim
    Travegonun yaptigi km nin 10 da birini bir otomobil omru boyunca yapmiyor gereksiz olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabanın kaç devirde veya km ilerlediğini hisseder insan ben sadece bir ibare olarak devir söyledim yoksa sürekli gözüm devir saatinde gezemeyiz ayak göz ilişkisi ama dediklerinize katılıyorum motorun sesinden bir üst viteste zorlanmadan gideceğini çoğu şoför hisseder zaten dediğim gibi uno kullandim şoförlüğü onda öğrendim devir saati yoktu motorun sesinden ne zaman vites degistirecegimi anlıyordum.Ve ne zaman vites düşürmem gerektiğinde COK sessiz çalışan içeriye motor sesini 4000 kere kadar duyurmayan çok iyi arabalar var bunlar icinde sesle de olmuyor bazen ayak göz iliskisiyle aracın kullanılması gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ado430 A kullanıcısına yanıt
    Ben mesajımda motor sesi vurgusu Ya da devir ya da hız yaptığımı okuyamadım.
    Sürücü arabasını tanır ve yolu izler, gerekli vitese alır.

    Evvel mesajımda açıklamayı yaptığıma inanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 2 Nisan 2020; 8:55:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik Motorda 2.500 3000 Devir bandında vites degiştirin.

    Turbo motor'da 2.200 2.700 Bandında degiştirin.

    DSG'nin ve TSI Motorun gozunu seveyim hangi bantta degiştirilecegini otomatik ayarlıyor.
  • Bir daha param olursa otomatik vitesli araba almayı düşünüyorum manuel uzun yolda çok keyifli otomatik şanzımanda sehiricinde.Artık çoğu otomatikte manual kullanabiliyorsun istedigin zaman o yüzden mantıken otomatik daha iyi gözümde saygilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TSI motorun tork grafiğine hastayım kesilmez bir Torku var turbo olması alt devirleri canlı olması ve bunu uzun bir devir aralığında verebilmesi çok güzel artık böyle motorlu araçlar tercih ediliyor.bende ilerde otomatik vitesli arac alicam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gereksiz bir konu o kadar cok parametre varki genelleyemezsin motor omru icin farkli ekonomi icin farkli devirlerde vites degistirilir otto ve dizel cevrimi icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ado430 A kullanıcısına yanıt
    O grafiğin tsi ile alakası yok. Neredeyse bütün turbo benzinlilerde benzer grafikler görürsünüz. Aşağıdaki yaklaşık 20-25 senelik bir turbo benzinli motorun grafiği. Max tork verdiği aralık tam 3000 devir(1800-4800)

    Torka göre Benzin ve LPG ve dizelde  ideal vites degistirme devri nasıl olmalidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 2 Nisan 2020; 17:10:52 >
  • Benim verdiğim grafik TSI grafiği degildir.Benim aracın güç grafiğidir saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Zaten motoru verimli devirlerde sürerseniz bir çok şeyi de başarırsınız sadece belirli bir devirde sürmek motor ömrünü de uzatmayacaktir. Bakımı var yolda hararet yapabilir bir sürü parametre var.Ben diyorum ki arabayı o anda nasıl hizlandirmak istiyorsak yani gaz pedalına ne kadar basiyorsak o devirleri gaz pedalına göre ayarlamaliyiz.Tam gaz basılı hizlanip 2500 de vites değiştiren insanlar gordum.Bu yuzden para kolay kazanılmıyor araçlarımızı verimli kullanalım bakım dolmadan bakımlarıni yaptıralım. İyi günler iyi aksamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.