Bildirim
Particle Effect Studio
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
Bu konu epey aşağılara inmiş o yüzden ancak farkedebildim. Videodan anladığım kadarı ile farklı bir yazılım gibi duruyor.
İşin temellerinden kasıt nedir? Bu işlemleri yaparken doğrudan piksel piksel mi çalıştınız? Geliştirici siz misiniz yoksa başkaları mı? -
- İşin temellerinden kasıt; konuya sadece yazılımsal olarak değil bilimsel ve matematiksel anlamda da dahil olabilmektir. Problemleri hazır ürünlerle çözmek yerine kendi ürünlerimizle çözebilmek amaçlanmıştır.
- İlgili işlemlerin tamamı pixel bazında gerçekleştirilmiştir. Herhangi bir Image Processing kütüphanesi kullanılmamıştır. Sadece tüm dillerde ortak olan en temel standart yazılım ve çizim araçları kullanılmıştır.
- Geliştiriciler "Computing" dersi verdiğim öğrencilerimdir. Ben danışmanlarıyım.
- İlgili efektlerin elde edilebilmesi için hazır çözümler yerine sıfırdan geliştirilen çözümler daha verimli bir şekilde kullanılabilmektedir. Çalışmalardan elde edilen neticelerin genel itibari ile başarılı ve beklentilerimizin üzerinde olduklarını söyleyebiliriz.
- İşin temellerinden kasıt; konuya sadece yazılımsal olarak değil bilimsel ve matematiksel anlamda da dahil olabilmektir. Problemleri hazır ürünlerle çözmek yerine kendi ürünlerimizle çözebilmek amaçlanmıştır.
-
İlginç... Bu türden farklı çalışmalara bizim memlekette denk gelmeyiz genellikle. Görüntü İşleme üzerinde de çalıştığım için ilgimi çekti. Bizler akademik olarak çoğu durumda Matlab, OpenCV falan kullanırız. Siz kullanmadığınızı söylüyorsunuz. Peki efektler üretilirken kullandığınız algoritmalar nasıl çalışıyor? Onlar da özel mi yoksa bilinenlerden mi? Hangi yazılım dilini ve ortamı kullandığınız hakkında da biraz bilgi verebilir misiniz?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stack -- 15 Mart 2019; 0:5:30 > -
Çalışma gerçekleştirilirken OpenCv veya benzer bir görüntü işleme kütüphanesi kullanılmadı. Direkt renk kanalları ve pixeller üzerinde çalışıldı. Yeni birşeyler üretebilmek için işe temelden girebilmek oldukça önemli.
Animasyon işlemlerinin dışında temelde 4 farklı efekt (rain, snow, fake bokeh, real bokeh) var. Hepsinin çalışma/üretilme şekillerini burada anlatmak fazla uzun ve gereksiz olur ancak geleneksel yöntemlerden farklı olduklarını söyleyebiliriz.
Dil olarak C++ tercih edildi. Şart olmamakla birlikte daha kullanıcı dostu olması açısından arayüz (GUI) için Qt kullanıldı. Bahsedilen efektler benzer şekilde farklı dillerle de gerçekleştirilebilirdi ancak belli sebeplerden dolayı C++ kullanıldı.
İlginiz için teşekkürler.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X