Şimdi Ara

Passat 1.6TDI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
14.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • nasıl bir hesap anlamadım. bence en fazla 100kr kar elde edilir dizel ile. oda 100.000 kmde 10bin lira eder.
  • Bu araç ilk kalkışta titriyor ya, anlayamadım 105 hp yetmiyor heralde kasaya.
  • Golf TSI - TDI Comfortline farkı 4 bin.
    Passat TSI - TDI Comfortline farkı 7 bin 200.
    Ohhh
  • Buraya da ekleyeyim.

    1.6 TDI 105 HP BM ile ilgili mesajlarımı derledim.




    Merak etmeyin, sipariş vermedim, 5 ileri manüel ve Comfortline modeli için 60.000 TL bence fazla. Ayrıca 5 ileri vites, yani 7-DSG seçeneği yok. Sadece SEDAN var, VARIANT'ta da yok (zaten VARIANT'ta da sadece 1.4 TSI ve 2.0 TDI var, diğer motor seçenekleri emekli edildi)

    1.6 MPI 102 HP 5 vites yerine 1.2 TSI 105 HP 6 vites (8V SOHC oldu 8V SOHC)
    1.9 TDI 105 HP 5 vites yerine 1.6 TDI 105 HP 5 vites (8V SOHC oldu 16V DOHC)

    1.6 TDI PASSAT 2010 MODEL Almanya'da Satışta
    http://forum.donanimhaber.com/m_33710071/tm.htm

    1.6 TDI 105 HP ile
    2.0 TDI 140 HP arasında

    20.000 TL fark var. Tabi ÖTV'den kaynaklanan bir fark bu.

    1.6 MPI 102 HP ile
    1.6 TDI 105 HP arasında

    15.000 TL fark var. Ama bu fark ÖTV'den değil, teknolojiden kaynaklanıyor.

    Fiyat farkları ("makas") bu kadar çok olunca araç 42.000 TL'den 102.000 TL'ye kadar fark ediyor. Ayrıca yakıt tüketimimim OPTIMUM ŞARTLAR ALTINDA ölçüldüğü de unutulmamalıdır. 3.8 litre şaşılacak kadar düşük bir değer, fakat bunda Türkiye'ye çok yeni olan BLUEMOTION TECHNOLOGY donanım paketinin katkısı da büyük. Araç diğer SEDAN PASSAT'lara göre 1-2 cm daha alçak, hava basıncı sürtünmeyi azaltacak seviyede daha yüksek, Vites Değiştirme Önerisi var MFD ekranda ve bir takım ince elektronik ayarlar mevcut. Güç elde etmek için bu aracı kullanan şoför tabi ki gaz pedalına daha fazla basacak ve bu da yakıt tüketiminin fabrika verilerinden uzaklaşmasına da sebep olacak.

    1.6 MPI 102 HP alıp LPG takmak = 43.500 TL
    1.6 TDI 105 HP alıp dizel gitmek = 57.000 TL

    Yaklaşık 14.000 TL gibi bir fark var. Tabi çok ayrıntılı hesaplara girmemekle birlikte bu 7.000 litre LPG eder, o da 1 litre LPG ile 10 km gittiğini düşünürsek 70.000 km eder. Tolerans % 10 olsa bile hesap ortada.

    Yakit

    Sehir ici: 5,5 l/100km
    Sehir disi: 3,9 l/100km
    Ortalama: 4,5 l/100km
    CO² : 119 g/km

    Motor, Sanziman, Elektrik
    Motor Yapimi: 4-Silindir Dizel Motor
    Silindir basina Valf: 4
    CommonRail Motor
    1,6 l/1.598 cm³
    Max. Güc: 77 kW (105 HP) 4.400 d/d
    Max. Devir: 250 Nm 1.500-2.500 d/d
    Emisyon Sinfi: Euro 5
    Sanziman: 5-Vites
    Akkü: 380 A (68 Ah)
    Jenerator 180 A

    Maximum Hiz : 190km/h
    0-100km/h ya 12,7 Saniyede ulasiyor




    140 HP'lik 1.6 TDI'ler B7 kasa PASSAT'larda satışa sunulacak. 2.0 TDI BiTurbo 204 HP (veya 220 HP?) de yeni kasa (makyajlı) PASSAT'ta gelecek. Güncel kasa PASSAT'ın üretimi 7 hafta sonra bitiyor. Zaten SEDAN kasanın donanım paketleri Almanya'da da sınırlandırıldı, sadece VARIANT'lar halen tüm donanım paketleri ile sipariş edilebiliyor.

    Bu araç uzun yolda 90 km/h değil de 170 km/h basıldığında ve 8 ya da 9 litre yaksa bile kilometreye 25-26 kuruş ediyor. Etkileyici ama BlueMotion Technology araç özellikle Almanya'nın 1000-1500 km uzun, gişesiz (!) dümdüz otobanlarında iş seyahatine çıkan yuppie Alamanlar veya basma taraftarı olmayan, VARIANT'tan vazgeçmeyen, eşya taşıyan ve aile yapısı bizden farklı olan ebeveynler tarafından tercih ediliyor. Şirketler zaten 2.0 TDI 140 HP 6-DSG kullanıyor (en çok satan model!). Yani tasarrufun da melodisi var ve o tınıyı Türkiye'de yakalamak bu kadar kolay olmayabilir.




    ÖTV'si % 37 olan bir motora sahip D sınıfı bir araçla 100 km/h'dan hızlı gitmemek ve bu şekilde tasarruf etmek de mümkün, ama D sınıfı bir araç alıp "basanlar" daha fazla olacaktır ve 2.0 TDI 140 HP 6 vites PASSAT 79.000 TL iken 1.6 TDI 105 HP 5 vites PASSAT 59.000 TL'ye satılması her zaman hedefi kesin olarak belirleyip showroom'a giden klasik müşteri tipinin de aklını çelecektir, daha ucuz olanını alıp gaza biraz daha fazla basmak da aynı kapıya çıkar yöntemi biz yerli şoförlere has bir hareket. Düşünsenize, işin ucunda 20.000 TL var!!! B sınıfı sıfır bir araç parası kadar. Şimdi 2.0 TDI 140 HP 6 vites PASSAT'ın örnek 160 km/h hızdaki yakıt tüketimi ile 1.6 TDI 105 HP 5 vites PASSAT'ın 160 km/h hızdaki yakıt tüketimi AYNI OLMAYACAKTIR, tabi ki küçük motor daha fazla yakıt tüketecek, hacmi büyük motorun daha rahat çalışırken 0.5 litrelik silindirin içindeki piston patlamanın gücünü biyel kolu yardımıyla krank miline daha verimli iletecek, hacmi küçük motor ise 0.4 litrelik silindirin içerisine daha fazla yakıt püskürütlerek bu farkı kapatmaya çalışacaktır.

    Bir baba her adımda 70 cm yol katederken beraber yürüyen 8 yaşındaki oğlu her adımda ancak 35 veya 40 cm yol alacak ve baba 5 adımda gittiği yolu oğlu 9-10 adımda ancak alacak. Bu nedenle siz bakalla Eti Puf (üzerinde değişik renkli şeker çubukları olandan) almanay giderken hiç yorulmazsınız ama beraberinizde yürüyen çocuklar hemen yorulur.

    2.0 TDI 140 HP almak yerine 1.6 TDI 105 HP alan gaz pedalına daha fazla basacaktır ve bu da daha yüksek yakıt tüketimi demektir. 3.8 (veya 3.9) l/100 km değerini elde etmek için epey bir başarı göstermek gerekecek, Konya-Ereğli arasında 5. viteste 90 km/saat hızla, klima kapalı, araç boş, camlar kalkık, radyo ve havalandırma devre dışı ve tek başınıza hareket ederken bu değeri elde edebilirsiniz, sıkışık şehiriçi trafiğinde veya 4 yetişkin, klima açık, bagaj tıka basa dolu ve 160 km/saatle Ankara'dan İstanbul'a basarken değil. Benim 1.4 TSI 122 HP en optimum şartlarda 5 l/100 km yakıyor ama ondan sonra "paranın (=benzinin) gözü kör olsun" diyip Tom Cruise'a hızı şöyle Top Gun filimndeki şânına lâyık bir seviyeye yükseltmesini söylüyorum. Örnek olarak 1.4 TSI 122 HP motoru 6. viteste 200 km/h'ya çıkartırsanız 15 litreden fazla yakıyor.




    1.6 TDI 105 HP Motor sadece 5 ileri MANÜEL vites ile gelecek, bu motorda 7-DSG yok. Zaten 1.9 TDI 105 HP Motorun yerini alan bu makina eski motorla da 5 ileri manüel vitesliydi. Yeni motorda 8 ekstra valf ve 1 ekstra eksantrik var, ama 7-DSG yok.

    İlginç ama 5 ileri manüel vitesli benzinli 1.6 MPI 102 HP'nin yerine gelen 1.2 TSI 105 HP motorun valf ve eksantrik sayısı aynı kalırken vitesi 5 ileriden 6 ileriye çıktı ve 7-DSG seçeneği de eklendi.




    Bu motoru alıp yarış yapabileceğini düşünen ne yazık ki yanılır. Bu tamamen TASARRUF emteye yönelik "ayarlanan" (Alm. "Abgestimmt") bir motor. Yakıt püskürtme miktarı, sıkıştırma oranı, gaz pedalı tepkimesi, motor ECU, şanzıman vites aktarma oranları, son dişli, hatta ön tamponun altı, amortisörler, aracın hava direncini kırmak için fabrikada ayarlanması hepsi ama hepsi TASARRUF için. BlueMotion Technology zaten bu amaçla getirilmektedir. 80 km/h'dan 120 km/h'ya çıkmak için buyurun aşağıya bakın, kaç saniye geçiyor.

    1.6 TDI 105 HP BLUEMOTION TECHNOLOGY
    VOLKSWAGEN PASSAT SEDAN

    Azami Hız 193 km/h
    Hızlanma
    0-80/0-800 km/h 8,3 / 12,4 saniye
    Elastikiyet (!) 80 - 120 km/h 15 saniye

    Höchstgeschwindigkeit, km/h 193
    Beschleunigung
    von 0-80/0-100 km/h, s 8,3 / 12,4
    Elastizität von 80 - 120 km/h, s11) 15

    http://www.volkswagen.de/vwcms/master_public/virtualmaster/de3/modelle/passat/Der_neue_Passat/zahlen___fakten/technische_daten.detail.1.1.html




    Fiyatlara da bakın (Alamanya tabi...)

    (zaten artık sadece depodaki araçlar satın alınabiliyor, sedan için özel üretim durdu)

    Diesel
    - 1.6 TDI BlueMotion Technology DPF 77 kW 5-Gang 4,5 l/100km 118 g/km 27.125,00 €
    - 2.0 TDI DPF 81 kW 5-Gang 5,5 l/100km 143 g/km 26.475,00 €
    - 2.0 TDI DPF 103 kW 6-Gang 5,6 l/100km 146 g/km 28.150,00 €
    - 2.0 TDI BlueMotion Technology DPF 103 kW 6-Gang 4,7 l/100km 124 g/km 28.700,00 €
    - 2.0 TDI 4MOTION DPF 103 kW 6-Gang 6,0 l/100km 158 g/km 30.025,00 €
    - 2.0 TDI DPF 103 kW 6-Gang-DSG 6,0 l/100km 158 g/km 30.250,00 €
    - 2.0 TDI DPF 125 kW 6-Gang 5,6 l/100km 146 g/km 29.375,00 €
    - 2.0 TDI DPF 125 kW 6-Gang-DSG 6,1 l/100km 159 g/km 31.475,00 €
    - 2.0 TDI 4MOTION DPF 125 kW 6-Gang-DSG 6,4 l/100km 168 g/km 33.350,00 €




    Yeni kasa sadece makyajlı bir kasa olacak, ön/arka farlar, tamponlar ve çamurluklar dışında hiçbir değişiklik yok, motor olarak 1.6 MPI 102 HP yerine 1.2 TSI 105 HP helecek (evet, D sınıfı PASSAT'a 1.2 litre motor). Yeni kasanın VW'nin AİLE ÇİZGİSİNİ yansıtacağı ortada, yani POLO-GOLF-JETTA-SCIROCCO-TOURAN-TOUAREG-TRANSPORTER vb. yüzü PASSAT'a da adapte edilecek. B6 kasanın kendine has şekil ve şemâli bu uğurda ortadan kaldırılacak. "Yeni Kasa" ortaya çıkınca güncel kasa güncelliğini o kadar çabuk da yitirmeyecek, belirtmek isterim.




    Yeni Kasa tabi ki Yeni Heyecan ve Yenilik, Merak, Göz Farklılığı demek. Elbette Yeni PASSAT güncel kasanın 2005'te yarattığı etkiyi muhakkak ki birkaç ay sonra kendisi de tekrarlayacak, bayrak yarışı gibi daha geniş kitlelere ulaşmaya çalışıp daha farklı motorlar ve daha değişik donanım paketleri, kalite, renk ve fiyatlarla karşımıza çıkacak.

    1.6 MPI 102 HP motora gelince, belki günümüzün teknolojisine yakışmıyordu ama ülkemiz gerçeğini çok iyi yansıtıyordu. Yeni Kasa PASSAT'ta LPG'ye uygun bir motorun / motorların bulunmaması satışların daha dar bir kesime hitap etmesine sebep olacaktır. 1.6 TDI 105 HP motor da uzun yol ortalama hız ve düşük yakıt amacı ile geliştirilen ve getirilen bir motor. Almanya'daki motor seçenekleri insan-aile-hayat-amaç-tarz için ayarlanırken (mesela 2.0 TDI 110 HP 8V SOHC motor var ama Türkiye'ye bu asla gelmedi, neden acaba?) Türkiye'de motorlar öncelikle VERGİ sonra YAKIT düşünülerek tercih ediliyor. 1.6 MPI 102 HP ve LPG kombinasyonu ve 42.000 TL'lik fiyat ve çok iyi donanıma sahip sayılan TRENDLINE model PASSAT boşuna karaborsa olmadı.

    Bekleyip göreceğiz yeni kasa PASSAT'ı. Umarım o zamana kadar TSI + LPG çözümleri de üretilmeye ve piyasyaa verilmeye başlanır. Tercih edilecek motor de 1.6 TDI 140 HP ve 7-DSG olacaktır ama onun fiyatı da 65 - 70 bin TL'ye yaklaşır sanıyorum. Doğuş Otomotiv (de) ekmek yiyecek tabi...




    Dizel motor, yapısı itibari ile, torkunu düşük devirde verip benzinliden çok farklı vites dişli oranları ile güç aktardığından sizin uzun yolda 100/h hızla katettiğiniz mesafeyi ifadenize uygun 5.3 l/100 km tüketim değeri ile almış olmanız bu araç (2.0 TDI 170 HP 6-DSG) için hedef bir değer, zaten daha fazla da yakmaz. Ancak dizel motor ve DSG şanzıman uzun yolda gayet güzel çalışırken şehiriçindeki dur kalk trafiğinde daha fazla yakıt tüketmesi de bilinen ve beklenen bir durum. Dizel motordaki DSG otomatik şanzıman daha düşük yakıt tüketimi için değil, daha fazla konfor için konuluyor, benzinlide ise DSG otomatik şanzıman önce daha düşük yakıt tüketimi, sonra daha fazla konfor için konuluyor. TDI dizel motorlar DSG ile birleştiğinde yakıt tüketimi biraz daha artmaktadır

    Almanwww.volkswagen.de sitesinden fiyat örneği ve ortalama yakıt tüketim değeri aldım:

    2.0 TDI DPF 125 kW 6-Gang 5,6 l/100km 146 g/km 33.225,00 €
    2.0 TDI DPF 125 kW 6-Gang-DSG 6,1 l/100km 159 g/km 35.325,00 €
    2.0 TDI 4MOTION DPF 125 kW 6-Gang-DSG 6,4 l/100km 168 g/km 37.200,00 €

    Dikkat edin,

    - 6 vites manüel 5.6 litre
    - 6 vites DSG 6.1 litre
    - 6 vites DSG 4 MOTION 6.4 litre

    yakıyor. Aradaki fark her özellik (konfor) artışında artıyor.

    Sizin 14.7 litre ortalama göstermiş olması sıkışık trafiğin gerçekten de çok ama çok yavaş ilerlediğine ve dur/kalk olayının tüm araçlarda yakıt tüketimini büyük adımlarla arttırdığının da gerçeği, hatta onayı.




    Her gün İSTANBUL-EDİRNE veya ADANA-MERSİN ya da ANKARA-POLATLI, hatta GAZİANTEP-ŞANLIURFA gibi "MEKİK DOKUYAN" (Alm. "PENDLER", İng. "COMMUTER"), yani git/gel mesafeyi katetmek zorunda kalan ve A→B ile B←A şeklinde hız yapmak zorunda olmayan, yolu belli olan, bu nedenle de bunu en iktisatlı şekilde başarmak isteyenler için BlueMotion / BlueMotion Technology motorlar biçilmiş kaftan.

    "1.6 TDI MOTORLU PASSAT GETİRMEYE ÇALIŞMAK" çerçevesinde tamamen Avrupalı bir trafik düzenine uygun (START/STOP OTOMATİĞİ dahil ise) B6 kasa bu aracı alıp 2.0 TDI'ye gerçek bir alternatif olarak göstermek bence doğru bir satış politikası değil. 2.0 TDI dizel alamayanlara 1.6 TDI dizel seçeneği sunmak böyle yapılmamasa gerek.




    2.0 TDI 140 HP ve 170 HP motorlar sırayla 2,5 ve 2 yıl önce PD'den CR'ye geçti (2008). PD belki sesli çalışıyor ama YILDIZ ve SIRALI yakıt besleme pompalarından çok daha iyi bir sistem olduğu belli, ayrıca sağlamlık ve dayanıklılık hususunda da kendilerini ispat etmiş motorlardır, bilhassa 1.9 TDI 105 HP 8V SOHC motor (ve 1 silindir eksiği olan 1.4 TDI 80 HP 6V SOHC motor) 20 yıldan fazla süreyle VW'nin aşağı yukarı tüm modellerinde kullanılmış ve düşük yakıt tüketimi ile sürekli tercih edilmiştir, ne var ki 2.0 TDI 140 HP dururken aynı ÖTV ve MTV vergi dilimine giren bu motor bu sebeple Türkiye'ye getirilmemiştir (sadece diplomatik istisna yoluyla 1 Türk konsolosluk çalışanı bedelsiz ithal hakkını kullanarak Türkiye'ye getirmiştir).

    Emisyon değerlerini aşağıya çekme, aynı anda daha sessiz motorlar yapma ve hacmi küçülterek daha pratik ve kullanışlı motorlar geliştirme sonucunda 1.2 TSI, 1.4 TSI ve 1.6 TDI motorlarla karşılaşmaya başladık. Devamı da gelecek gibi.




    Bu motor 1 yıldan fazla süreyle Almanya'da satışta. Doğuş'un aklı ya yeni başına geldi, ya yeni kasada da sunacağı 1.6 TDI (105 HP, 140 HP?) için hazırlık yapıyor, nabız yokluyor, Almanya'da üretimi sona eren 1.6 MPI 102 HP'nin yarattığı boşluğu 1.4 TSI 122 HP'yi ucuzlatarak ve 1.6 TDI 105 HP'yi getirerek kapatmaya çalışıyor, ama fiyat bir 4-5 bin TL aşağıya inmesi gerek bence, 1.4 TSI 122 HP ile aynı olmalı en azından.




  • DSG GELMEYECEĞİ KONUSUNDA BEN HEMFİKİR DEĞİLİM;

    ÇÜNKÜ AYNI MOTORUN GOLF-JETTA'DA 7 DSG KULLANMAKTALAR,

    HATIRLARSANIZ 1,4 122 İLK ÇIKTIĞINDA DA DSG YOKTU SONRDAN EKLENDİ...

    TAMAMEN SATIŞ STRATEJİSİ, BAŞKA BİRŞEY DEĞİL... İYİ NİYETLİ DEĞİLLER BU KONUDA....
  • DSG gelecektir tabi. ÜStelik belki de yaglı dsg bile gelebilir bir üst model. Fiyatlar biraz aşağı gitmeli. TSI ile TDI arasında fiyat farkı olmamalıdır. İkisi de
    turbo ikisi de doğrudan enjeksiyon (hatta tsi da da commonraile benzer teknik var) ikisi de dövme piston kolları vs. hatta şanzıman tdi da eski şanzıman.
    Ama blue motion start stop ve 205 lastik ve yere yakın olayını ben sevmedim. Bizim ülkeye gelmez. alçak olmayacak, ışıkta da kendi susmayacak.

    Şimdi kafam yeni kasa (sonraki) tiguan 1.6 tdi a takıldı. Bir de Tiguan'ın büyük modeli çıkacakmış passat iç hacminde. Onu da merak etmiyor değilim. Tuareg'in küçüğü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokturk010 -- 13 Temmuz 2010; 0:37:48 >
  • 1.6 TDI 105 HP 5 İleri Manüel Vitesli versiyon için üretim proğramında DSG bulunmamaktadır. DSG benzinlilerde tasarruf ve konfor için kullanılırken dizellerde konfor için kullanılmaktadır. Dizellerde DSG yakıt tüketimi artmaktadır (bkz. yukarıdaki uzun bilgi paylaşımı). Kaldı ki Almanya'da da 1.6 TDI 105 HP de sadece 5 İleri Manüel Vitesli üretilmekte, DSG sunulmamaktadır. Aynı şekilde 1.6 MPI 102 HP benzinli motor da GOLF ve JETTA'da hem 5 İleri Manüel Vitesli, hem 7-DSG ile sunulurken PASSAT'ta yine sadece 5 İleri Manüel Vitesli üretilmektedir.
  • 1.4 TSI 122 HP motor esasen
    1.6 FSI 115 HP motorun yerini aldığından ve bu motor da 6 İleri Manüel Vites ve 6 İleri Tork Konvertörlü Tiptronic Otomatik Vitesle üretildiğinden her halükârda otomatik vites seçeneği eklenecekti, sadece 1.4 TSI 122 HP için klasik (eski sistem) otomatik vites kutusu yerine 7-DSG'nin adaptasyonunu beklediler ve o da yaklaşık 6 ay sürdü.

    1.6 MPI 102 HP motor PASSAT'ta hep 5 İleri Manüel Vitesli üretildi, hiç 7-DSG ile üretilmedi, bu motorun yerine gelecek olan 1.2 TSI 105 HP ise 6 İleri Manüel Vitesli üretilecek ve 7-DSG seçeneği de konulacak.

    1.6 TDI 105 HP motor PASSAT'ta hep 5 ileri Manüel Vitesli üretildi, hiç 7-DSG ile üretilmedi, bu motor zaten Türkiye'de hiç satılmayan ve hep 5 İleri Manüel Vitesli üretilen ve hiç 6-DSG veya 7-DSG seçeneği sunulmayan 1.9 TDI 105 HP motorun yerini aldı.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ctrl_alt_del

    DSG GELMEYECEĞİ KONUSUNDA BEN HEMFİKİR DEĞİLİM; ÇÜNKÜ AYNI MOTORUN GOLF-JETTA'DA 7 DSG KULLANMAKTALAR, HATIRLARSANIZ 1,4 122 İLK ÇIKTIĞINDA DA DSG YOKTU SONRDAN EKLENDİ... TAMAMEN SATIŞ STRATEJİSİ, BAŞKA BİRŞEY DEĞİL... İYİ NİYETLİ DEĞİLLER BU KONUDA....




  • 1.6 TDI motor + 7-DSG yeni kasada 140 HP'lik versiyonla gelebilir ancak.

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    DSG gelecektir tabi. ÜStelik belki de yaglı dsg bile gelebilir bir üst model. Fiyatlar biraz aşağı gitmeli. TSI ile TDI arasında fiyat farkı olmamalıdır. İkisi de
    turbo ikisi de doğrudan enjeksiyon (hatta tsi da da commonraile benzer teknik var) ikisi de dövme piston kolları vs. hatta şanzıman tdi da eski şanzıman.
    Ama blue motion start stop ve 205 lastik ve yere yakın olayını ben sevmedim. Bizim ülkeye gelmez. alçak olmayacak, ışıkta da kendi susmayacak.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde
    1.6 TDI motor + 7-DSG yeni kasada 140 HP'lik versiyonla gelebilir ancak.

    Torku 250 NM üstünde olursa yağlı tip 6 DSG ile gelme ihtimali var mıdır acaba?
  • Onu ayarlarlar, emin olabilirsiniz. 7-DSG üretmek 6-DSG üretmekten daha ucuz. Ayrıca 300 NM'lik bir 7-DSG de geliştirme aşamasındaydı ancak epeydir bir haber yok bu konu hakkında. Araştırmalarım devam ediyor.

    VW'nin şanzıman kodları = iki harf ve bir sayı (harf şanzıman tipi ve sayı da ileri vites adedi)

    SG = Schaltgetriebe, Manüel Vites (SG6 = 6 İleri Manüel Vites)
    AG = Automatik-Getriebe, Tork Konvertörlü Otomatik/Tiptronic, (AG6 = 6 İleri Tork Konvertörlü Otomatik/Tiptronic)
    DG = Doppelkupplungsgetriebe, Çift Kavramalı Otomatik/Tiptronic, (DG6 = 6 ileri Çift Kavramalı Otomatik/Tiptronic)

    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde
    1.6 TDI motor + 7-DSG yeni kasada 140 HP'lik versiyonla gelebilir ancak.

    Torku 250 NM üstünde olursa yağlı tip 6 DSG ile gelme ihtimali var mıdır acaba?



     Passat 1.6TDI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde
    Onu ayarlarlar, emin olabilirsiniz. 7-DSG üretmek 6-DSG üretmekten daha ucuz. Ayrıca 300 NM'lik bir 7-DSG de geliştirme aşamasındaydı ancak epeydir bir haber yok bu konu hakkında. Araştırmalarım devam ediyor.

    VW'nin şanzıman kodları = iki harf ve bir sayı (harf şanzıman tipi ve sayı da ileri vites adedi)

    SG = Schaltgetriebe, Manüel Vites (SG6 = 6 İleri Manüel Vites)
    AG = Automatik-Getriebe, Tork Konvertörlü Otomatik/Tiptronic, (AG6 = 6 İleri Tork Konvertörlü Otomatik/Tiptronic)
    DG = Doppelkupplungsgetriebe, Çift Kavramalı Otomatik/Tiptronic, (DG6 = 6 ileri Çift Kavramalı Otomatik/Tiptronic)

    Yeni bir şanzıman geliştiriyor olmaları sevindirici.
    Aslında çekincem 6 veya 7 ileri / ıslak veya kuru tip olmasından ziyade şu anki 7 ileri şanzımanla ilgili bazı şikayetler.
    Yeni bir şanzımanla bu şikayetler de azalır muhtemelen.




  • caravallede 7 ileri ıslak dsg zaten kullanılmıyor mu? dq500 kodlu olması lazım. bence standart olması gereken şaznıman bu. kuruu kaldırmalılar. aşırı derece, stop etme, boşa alma, ve ses şikayeti var.
  • 1.6 MPI 7 ileri DSG'yi düşünemiyorum bile. Kalkar kalkmaz vites ister heralde...
  • Evet, doğru. 250 NM'nin üzerindeki kuvvetler için 7 ileri ve yağlı kavramalı DSG kullanılıyor.

    For engines with a torque of over 250 Nm
    The DSG for torques of over 250 Nm is ideally suited for use in cars with more powerful engines. Its unique feature is two “wet” multi-plate clutches in an oil bath. A shared oil circulation system serves to grease the gears, cool the dual clutch and maintain the hydraulic shift position. There is a choice of a 6-speed gearbox for medium-sized cars and medium loads and a 7-speed gearbox for large cars with heavy loads.

    http://www.volkswagen.com.sg/sg/en/metacontent/technology/dsg/how_it_works.html

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    caravallede 7 ileri ıslak dsg zaten kullanılmıyor mu? dq500 kodlu olması lazım. bence standart olması gereken şaznıman bu. kuruu kaldırmalılar. aşırı derece, stop etme, boşa alma, ve ses şikayeti var.




  • Aracın bu kadar geç gelmesinin nedeni büyük ihtimalle ülkemizdeki dizel kalitesindeki çekincelerden dolayıydı,çünkü iddia edilen tüketim değerlerine ulaşmak için akaryakıtın çok temiz olması gerekiyor.
    Doğuş Oto tarafından ithal edilen bir aracın uygun fiyatlı olması maalesef hayal ötesi bişey.1.4 tsı Almanya'da 25.000 avrodan başlıyor.Ülkemizdeki kurla çarpınca Türkiyedeki fiyatı neredeyse aynı.Ama Almanyada 27.000 avrodan başlayan 1.6 dizeli,aynı mantıkla hesaplayınca 54.000 lira civarı bir rakam çıkması gerekirken,3.000 lira geçirilmiş olduğunu görüyoruz.
    Zaten bu motor Türkiye gibi motor hacmine göre vergi alınan ülkeler de göz önüne alınarak geliştirildi.Ama distribitör tok satıcı olunca vergi avantajı diye bişey kalmıyor maalesef.
  • Taner bey döktürmüşünüz, oku oku bitiremedim....
    teşekkürler..
  • Taner Bey'in de adreslediği siteden de görüldüğü üzere, passat 1.4tsi'lardaki (200 nm) DSG şanzıman kuru tipli (yağlamasız bir şanzıman). ve 7 ileri vitesli.

    Sn oguzdag, bu tiplerde şikayet olduğunu belirtmiş. Biraz daha açabilir misiniz?
    bu konuyla ilgili bir adres vs var mı?

    teşekkür ederim..





    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Evet, doğru. 250 NM'nin üzerindeki kuvvetler için 7 ileri ve yağlı kavramalı DSG kullanılıyor.

    For engines with a torque of over 250 Nm
    The DSG for torques of over 250 Nm is ideally suited for use in cars with more powerful engines. Its unique feature is two “wet” multi-plate clutches in an oil bath. A shared oil circulation system serves to grease the gears, cool the dual clutch and maintain the hydraulic shift position. There is a choice of a 6-speed gearbox for medium-sized cars and medium loads and a 7-speed gearbox for large cars with heavy loads.

    http://www.volkswagen.com.sg/sg/en/metacontent/technology/dsg/how_it_works.html

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    caravallede 7 ileri ıslak dsg zaten kullanılmıyor mu? dq500 kodlu olması lazım. bence standart olması gereken şaznıman bu. kuruu kaldırmalılar. aşırı derece, stop etme, boşa alma, ve ses şikayeti var.






  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.