Şimdi Ara

Passat 1.8 TSI tiptronic veya 2.0 TDI DSG 140 HP? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
12.065
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    vw i aradım, hem merkez hem de bayiden aynı bilgi geldi, şu an gelen 170 HP dizeller CR imiş, 140 hp ler de gelmeye başlamış?? ama 2009 modeller kesin CR olur dediler
  • merhbaba DrMS

    Ben 2008 model 1.8 TSI tiptronic comfortline kullanıcısıyım.

    Daha önce güçlü dizel araçlar kullandım ancak VW' nin DSG vites kutulu aracını kullanma şansım olmadı. Dolayısı ile dizel DSG vites kutulu araç hakkında bir yorum yapamam.

    Ocak ayında aldığım aracımla şu ana kadar 8000 km yol yaptım. Ama işim gereği senede 30,000 km yol katetme imkanım var. Aracı alırken yıllık 30,000 km yapmanın dizel almaya yetecek bir mesafe olduğunu biliyordum ancak zevk olarak benzinli otomobillerden keyif alıyorum ve 1.8 TSI tiptronic tercih ettim. 8,000 km boyunca (2) verisine göre ortalama yakıt tüketimim 11.5 lt/100km. Bu sabah Zincirlikuyundan Beylikdüzüne giderken ki ortalama yakıt tüketimim ise 7.3 lt/100km idi. Bu değerlere bu sabah baktım. Zincirlikuyu' nda yaşadığım için 8000 km' yin daha çok yoğun trafikte yaptım. (Bir önceki kasada 1.8T tiptronic araçda asla 8.2 lt/100km' nin altına düşememiştim) Yakıt tüketimi olarak bu aracın makul olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

    Sportif kullanıma geçince, 250 Nm tork değeri aracı özellikle S moduna aldığında insana çok keyif veriyor. Direksiyondan vites de değiştirince insan kendini yarış arabası içinde hissedebiliyor Son hıza gelince, bu araçla en çok 200-210 yaptım. Yapı olarak çok aşırı süratlere çıkma merakım yok ama aracın 210' un da biraz daha üzerine çıkabileceğini söyleyebilirim.

    Çalıştığım iç yerindeki arkadaşımda seninki gibi 2.0 FSI tiptronic passat var. O da daha önce bir önceki kasanın 1.8T tiptronic versiyonunu kullanıyordu. Yeni aracı hakkındaki fikri, 1.8T' nin 2.0 FSI' dan daha güçlü olduğu hissini vermesi (Aslında 2.0 FSI, 1.8 T' den biraz daha güçlü). Sanırım hissi yaşamasında 1.8T aracın 5 vitesli ve 2.0 FSI aracın 6 vitesli olmasının etkisi var. Bu arkadaşım geçenlerde benim aracı kullandı ve 1.8 TSI' ın 2.0 FSI' göre az bir farkla daha iyi gittiğini söyledi ama ben henüz onun aracını kullanmadığım için net bir yorum yapamıyorum.

    Ben, benzinli araçlara daha sıcak baktığımdan her halukarda benzinli araç tercih ederdim. Ama yeni alacağın araç için ister dizel ister benzinli olsun donanım seviyesini exclusive' den aşağıya düşürme. Ben General Oto' daki satış elemanının gazabına uğradım ve comfortline araç aldım. (Bana 1.8 TSI tiptronic için exclusive seçeneği yok demişti). Bir önceki 1.8T aracın exclusive donanımlı idi ve şimdiki aracımla karşılaştırdığımda benim için önemli olan farklar var. En önemlisi de koltuk ve koltuk kumaşı kalitesi ve koltuk ısıtma (Şimdiki comfortline' e koltuk ısıtmayı opsiyonel olarak ekletmek zorunda kaldım). Comfortline' lın koltuk dolgu malzeme kalitesi beni çok rahatsız ediyor. (exclusive veya highline' e geçince dolgu malzemesi değişiyormu bilmiyorum ama değişmiyorsa bu yeni passat' ların koltukları bence felaket)

    Zor bir tercih, kolay gelsin




  • Ghostrider815 çok teşekkürler,

    Arkadaşınızın karşılaştırmasının açık ara 1.8 TSI lehine çıkması gerekirdi sanırım, zira torkları ve dağılımları çok farklı

    DrMS
  • Sürekli Passat 1.4 ün 7 DSG si gelecek diye yazılıyor.

    2.0 TDI (CR) 140 HP için de aynı şanzuman geçerli olacak (6 yerine). Bu konuda bilgi sahibi olan var mıdır?

    Teşekkürler,

    DrMS
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DrMS

    Merhaba,

    Şirket aracım değişecek, konu başlığındaki (Passat 1.8 TSI tiptronic veya 2.0 TDI DSG 140 HP) motor ve rengi kendim seçebiliyorum (donanım comfortline).

    Genelde şehir içinde kullanıyorum aracı ve performanslı kullanımı severim. Halen 2006 2.0 FSI Tiptronic kullanıyorum, ne performansından ne de yol tutuşundan memnunum, 11.3 lt tüketim ortalaması da cabası. Bir önceki aracım Focus TDCI bile her açıdan daha başarılı idi.

    Bu forumda yüzlerce sayfa süren Passat tartışmaları var ancak hepsini okuyamadım.

    Bana yardımcı olurmusunuz, hangisini seçmeliyim?
    (Web sayfasında 2.0 TDI sadece Tiptronic DSG seçeneği var, önceden sadece Tiptronic de vardı diye hatırlıyorum).
    "Comfortline" donanımına sahip bu iki farklı motora sahip araçta hiç donanım farkı yok mudur?
    Yol tutuşta iyileşme varmıdır?

    Teşekkürler,

    DrMS


    Merhaba ,

    Sırket aracı kullanıcısı olarak (Passat 1.6 FSI Tiptronik Comfortline) tek derdim sirketin tatillerde benzin parasını ödememesi, o yuzden aracın dizele göre biraz fazla harcaması şehir içinde sorun olmasada, sirkette dizel passat kullananlara imrendiğim oluyor çunku uzun yolda bir depo ile cok rahat 1000km görenler oluyor, performans cabası

    eger sizde boyle bir puruz yoksa TSI motoru tavsiye ederim. DSG ile tiptronik arasında temel fark (ayrıca Jetta 140 DSG'mız var evde) bıraz daha az harcaması ve daha hızlı vıtes degıstırmesı. Ben 140'lık TSI'dan bıle ınanılmaz memnunum.




  • Sevgili Dr. M. S.

    Daha yüksek HP güç ve NM tork değerlerine sahip olan VW Motorları 6-DSG kullanmaya devam edecek, 7-DSG şimdilik sadece 1.4 TSI benzinli ve 1.9 TDI dizel motorlarda kullanılacak. Her iki 6-DSG ve 7-DSG de çok başarılı çift kavramalı doğrudan seçmeli otomatik vites kutularıdır. Motorun güç ve torkuna göre seçilmektedir, amaç hep daha az yakıt tüketen motor-otomatik vites kutusu kombinasyonunu oluşturmak.

    Selamlar,

    Taner Göde

    http://www.ftd.de/auto/hintergrund/:Technik%20VW%20Gang%20DSG%20Next%20Generation%20Automatik/312640.html

    Künftig maximal sieben Gänge

    Das 7-Gang DSG gibt es bislang nur für den 1,4 TSI-Benziner und den Volumendiesel 1.9 TDI, stärkere Motoren behalten das 6-Gang DSG. Weil das Direktschaltgetriebe mit Drehmomenten über 350 Newtonmeter nicht zurecht kommt, bleiben die leistungsstärksten VW-Motoren vorerst bei der Sechsgangautomatik. Doch die Entwicklung neuer DSG-Boxen läuft bereits auf Hochtouren. Mehr als sieben Gänge allerdings würden keinen Sinn machen, erklären die VW-Entwickler: Der so genannte Planschwiderstand im Getriebe sei dann zu groß.

    Das neue Direktschaltgetriebe erhöht übrigens nicht nur den Fahrkomfort - es spart auch Sprit. Für den 1.4 TSI mit 7-Gang DSG geben die Wolfsburger einen Durchschnittsverbrauch von 5,9 Litern an, während sich der Handschalter 6,3 Liter genehmigt.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: DrMS




    Sürekli Passat 1.4 ün 7 DSG si gelecek diye yazılıyor.

    2.0 TDI (CR) 140 HP için de aynı şanzuman geçerli olacak (6 yerine). Bu konuda bilgi sahibi olan var mıdır?

    Teşekkürler,

    DrMS



    Bu mümkün değil gibi duruyor(du)

    Çünkü 7 ileri DSG max 250 nm torka dayanıklı ama 140 BG TDI 320 NM torka sahip.

     Passat 1.8 TSI tiptronic veya 2.0 TDI DSG 140 HP?


    Ama dengeler değişiyor. Bu haftaki AutoShow'da Audi'nin yeni 7 ileri DSG haberi vardı, 550 NM torka dayanıklı ve çok hafif.

    Muhtemelen 2011 de yeni kasa Passatların 300+ torklu tüm araçları bu en yeni 7 ileri DSG ile donatılmış olacaklar.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • KAUÇUK TRIGGER KAYIŞI yerine EKSANTRİK ZİNCİRİ

     Passat 1.8 TSI tiptronic veya 2.0 TDI DSG 140 HP?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DrMS

    Merhaba,
    Genelde şehir içinde kullanıyorum aracı ve performanslı kullanımı severim. Halen 2006 2.0 FSI Tiptronic kullanıyorum, ne performansından ne de yol tutuşundan memnunum, 11.3 lt tüketim ortalaması da cabası. Bir önceki aracım Focus TDCI bile her açıdan daha başarılı idi.



    Yol tutuşta iyileşme varmıdır?

    Teşekkürler,

    DrMS


    yol tutuş tüketim demişsiniz işte size ALTERNATİF araç Ford Mondeo 2,0 TDCİ A/T
    passaat vereceğiniz parayla (doğuş kazıyla birlikte).. mondeo da + X PAKET ALABİLİRSİNİZ...
    YOL TUTUŞDAKİ USTALIĞINI konuşmaya gerek yok Sanırım...
    Tasarım olarakda 10 Numara.... Mondeo


    Motorlar Motor hacmi Maksimum güç PS (kW) / dd Maksimum tork Nm / dd
    2.0L Duratorq TDCi Diesel 1997 cc 140 (103) / 4000 320 (340*) / 1750-2240

    * Hızlanma anında geçici olarak.Over Boost


    Mondeo Titanium 4K 2.0 TDCi A/T 76.716,00 YTL
    X paket = 5,800 YTL
    Lüks Paket = 3,510 YTL

    Bu araç En fazla 80,000e alınır... Düşünme sırası Sizde


    X paket
    Xenon ön farlar ((Otomatik far yükseklik ayarlı ve yıkamalı Bi-xenon ön farlar (sabit köşe lambaları ile birlikte) ))
    Anahtarsız çalıstırma
    Elektrikli Açılır Tavan
    Alcantara deri döseme
    Isıtmalı ön koltuklar
    Lüks paket
    Hafızalı sürücü koltugu ve yan aynalar
    Sony 6CD
    Bluetooth
    Yokus kalkıs destegi
    Isıtmalı ön cam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uA_Y_C_A -- 14 Haziran 2008; 9:46:15 >




  •  Passat 1.8 TSI tiptronic veya 2.0 TDI DSG 140 HP?

     Passat 1.8 TSI tiptronic veya 2.0 TDI DSG 140 HP?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sobriquet -- 14 Haziran 2008; 12:43:47 >
  • Bence bir erkeğin

    - hangi otomobile bineceğini
    - hangi kızla evleneceğini


    kalbi belirler. Kalbi ısınmadıktan sonra altından o otomobili, kainat güzeli o kızı sevmez. Olaylara biraz da duygusal yaklaşmak lazım. Hayatta XXX markası otomobil almam, ama bu o markanın kötü veya kalitesiz olduğunu göstermez. Demek istediğim herşey göreceli. Benim sabah çöpe attığım çamaşır makinesi başkası için 30 yıldır hayalini kurduğu ev eşyası olabilir.

    FORD MONDEO da güzel otomobil, VOLKSWAGEN PASSAT da. Herkesin kalbi farklı duygulara göre proğramlandığından her ikisini de sevenler olacaktır.

    Carrefour'da alışveriş yapmış, kasada bekliyordum. Önümde bir karı-koca ve çocukları vardı. Kadın saçlarını kısa kestirmiş ve civciv arısına boyamış, boyu kısa ve şişman, adam zayıf ve saçları dökülmeye başlamış, gıdığı düz inenlerdendi, çocukları pek sevimli ama kadın ve adam bana göre bir araya uymuyordu (Çarşaf dergisinde çıkan kadın ve erkek tipleri gibiydi), sonra aklıma onları birbirine çeken bir güç olduğu, yoksa dünyanın dönmeyeceği geldi. Birden aile bana sempatik geldi.

    Otomobillerde de öyle, sevgili dostlarım. İyi veya kötü otomobil yoktur. Farklı otomobil vardır ve şahsım VW terci ettiğimdem VW hakkında yazmam gayet normal ve doğaldır. Sizler için de aynısı geçerli.

    Selamlar

    Taner Göde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 14 Haziran 2008; 11:44:22 >




  • Sevgili DrMS,
    Gittiğim bayide test otomobili yoktu yazmışsın.

    TEST ARAÇLARI linkinden hangi bayide hangi test aracının olduğunu görebilirsiniz. Arabayı almadan önce istediğiniz modeli test etmeniz için belki faydalı olur diye düşündüm.
  • Sevgili uA_Y_C_A

    Keşke aracı kendim alsaydım, kesin o aracı alırdım. Benim konum şirketin benim için kiralyacağı aracı seçmek ve seçenek sadece Passat.


    Mondeoya bindim, kesinlikle yol tutuşta tartışılma üstün, içi de daha güzel geldi bana. Ama dışarıdan hala Passat şık.


    Sevgili munans link için teşekkürler ancak İstanbulda 1.8 TSI olmadığını üzületrek gördüm. Bilgiler güncel olmayabilir zira geçen hafta Erel de 1.4 vardı oysa listede TDI 140 yazıyor

    DrMS
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DrMS


    Sevgili uA_Y_C_A

    Keşke aracı kendim alsaydım, kesin o aracı alırdım. Benim konum şirketin benim için kiralyacağı aracı seçmek ve seçenek sadece Passat.


    Mondeoya bindim, kesinlikle yol tutuşta tartışılma üstün, içi de daha güzel geldi bana. Ama dışarıdan hala Passat şık.


    Sevgili munans link için teşekkürler ancak İstanbulda 1.8 TSI olmadığını üzületrek gördüm. Bilgiler güncel olmayabilir zira geçen hafta Erel de 1.4 vardı oysa listede TDI 140 yazıyor

    DrMS


    BEN yazdığın yazıyı görünce önermek istedim .... Passat sizi üzmez zaten..sadece alternatif...

    Keyifli sürüşler...
  • vw çağrı merkezi 2009 itibarı ile 140 HP TDI ların CR olacağını belirtti, DSG ile birleştiğinde sürüş keyfinin özellikle ara hızlanmalar dikkate alındığında dizelde daha iyi olacağı söylenebilir mi?

    Hala bu araçların ara hızlanmalarını bulamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DrMS -- 15 Haziran 2008; 21:50:00 >
  • Çağrı merkezinden gelen (diyalog) yazılı açıklamalara göre:

    - 140 HP dizeller şu an CR geliyor
    - 170 HP ler 2009 dan itibaren
    - Fırtına gri rengi kalkıyor
    - yeni renkler demir grisi ve ada grisi

    Bilginize,
  • Merhaba,

    Seçimimi ptesi günü bildireceğim, o zamana kadar başka görüş bildiren olursa çok memnun olurum.

    Daha önce görüş bildiren, uzun uzun yazma zahmetinde bulunan arkadaşlara da çok teşekkür ederim.

    Şu an için seçimim CR DSG şeklinde olacak gibi.

    Benim için çok önemli olan ARA HIZLANMA değerlerine ne yazıkki ulaşamadım.

    Selamlar,

    DrMS
  • Sevgili Dr. M. S.

    Buna Elastikiyet de diyorlar.

    Ara Hızlanma'nın Almancada adı "Elastizität" ve Ara Hızlanma Değerleri de "Elastizitätswerte".
    www.motor-talk.de forumundahttp://www.motor-talk.de/forum/passat-tdi-gegen-320i-170ps-t1853875.html 130 HP VE PASSAT ve 170 HP BMW 320i karşılaştırmışlar ve şöyle bir yorum var:

    Passat 0-100 km/h 10,2 Sek.
    BMW 320i 170 PS 0-100 km/h 9,3 Sek.

    Der BMW ist also schneller von 0-100 km/h und somit auch in höheren Geschwindigkeiten. Im Punkt Elastizität wirst aber gegen den Diesel keine Chance haben.


    Çevirisi:
    Passat 0-100 km/saat 10,2 Saniye
    BMW 320i 170 HP 0-100 km/saat 9,3 Saniye

    BMW 0-100 km/saat hıza ulaşmada daha hızlı ve bu nedenle de daha yüksek hız değerlerine ulaşacaktır. Ara hızlanmada ise dizele karşı bir şansı olmayacaktır.

    Burada da bir değerlendirme daha var:http://www.autobild.de/artikel/vergleich-vw-passat-variant-2.0-tdi-4motion_subaru-outback-2.0d_665503.html

     Passat 1.8 TSI tiptronic veya 2.0 TDI DSG 140 HP?



     Passat 1.8 TSI tiptronic veya 2.0 TDI DSG 140 HP?
     Passat 1.8 TSI tiptronic veya 2.0 TDI DSG 140 HP?
     Passat 1.8 TSI tiptronic veya 2.0 TDI DSG 140 HP?
     Passat 1.8 TSI tiptronic veya 2.0 TDI DSG 140 HP?
     Passat 1.8 TSI tiptronic veya 2.0 TDI DSG 140 HP?




  • AYNI SORUYU ALMAN FORUMUNDA DA SORMUŞLAR. Az kilometre yapacaksan çok iyi elastikiyet değerlerine sahip TSI, çok kilometre ve yüksek tork nedeni ile tüm devir bandında elastikiyet istiyorsan TDI.

    http://www.hifi-forum.de/viewthread-8-4067.html

    Sind HiFi-Freunde auch Auto-Freunde? Mal sehen... Was ist eurer Meinung nach die bessere Wahl und vor allem warum? VW Passat Variant TSI, 1.8L, 160PS oder VW Passat Variant TDI, 2.0L, 140PS
    Geschätzte Jahreskilometer: 6'000 - 8'000! istef

    Also bei deinen Jahreskilometern, würde ich aujfedenfall zum TSI greifen. Der TDI lohnt sich m.E. erst ab 20.000 km im Jahr. Aber selbst diese Zahl würde ich ignorieren und generell zum TSI greifen, da es ein wirklich guter Motor ist, denn durch den Turbo hast du das maximale Drehmoment von 250 Nm schon ab 1500 RPM. Außerdem soll das "Abfallprodukt" Diesel bald teurer sein als Benzin.

    Vor-/Nachteile beider Motoren:
    TSI:
    +weniger Steuern
    +mehr Leistung in Bezug auf Endgeschwindigkeit und Beschleunigung
    +relativ weniger Verbrauch für einen Benziner
    +relativ gute Elastizität da Turbo und Kompressor
    -noch etwas höhere Tankkosten
    -nicht ganz so durchzugsstark wie der TDI

    TDI:
    +sehr gute Elastizität, dank 320 Nm ab 1750 RPM
    +weniger Verbrauch als der TSI
    +rustikaler-->langlebiger(glaube aber nicht, dass du den Passat mehr als 10 Jahre fährst)
    +Durststiller noch etwas günstiger
    -mehr steuern
    -weniger Leistung in Bezug auf Höchstgeschwindigkeit Beschleunigung(wird durch den "satten" Durchzug wieder wett gemacht )
    -relativ lauter Motor

    Aber wie gesagt bei deinen Kilometern würde sich ein TDI nicht lohnen, ausser du bist beide probe gefahren und fandest den TDI deutlich besser. Aber generell ist der TSI sportlicher und kann dank Turbo und Kompressor fast so untertourig gefahren werden wie ein Diesel. Wenn du beide gleich sehr sparsam fährst(manuelles Getriebe vorrausgesetzt), würde der TSI vllt. 1 Liter mehr verbrauchen(6,5-7 Liter), was aufgrund des geringeren Wirkungsgrades des Ottomotors resultiert. Aufjedefall kann man den TSI nicht mit den schrecklich unwirtschaftlichen Saugern von VW vergleichen.( siehe FSI) Ich hoffe ich konnte dir ein wenig helfen.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.