Şimdi Ara

PERFORMANS BUJİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
0
Favori
17.008
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mscsi

    Sıralı sistem lgp'li 2006 model 1.4i opel astra çok az bir performans gösterdi. Sonuç olarak lpg'li ve büyük hacimli motorlarda almaya değmez. 103.000 km de taktırdığım hyundai accent 1.5 gls aracım şuan 140.000 olmak üzere, herhangi bir olumsuzluğuna rastlamadım. Bor katkısı içinde yaramaz felan diyorlardı ama aracıma iyi geldi. demekki her aracın motoru bu tarz iyileştirmelere cevap veremiyebiliyor. Bence almadan önce forumlarda sizin aracanızdan kullanan kişilerin yorumlarını dikkate alın. Birebir kullandığımdan Accent 1.5 kullanıcılarına ben tavsiye ederim.

    Bu arada tipo motoruna zararlı felan diyen arkadaşa söylüyorum. Acaba tipo yu halen arabadan mı sayıyorsun? 3 yıl kullandım, koçun itelediği araba işte, her şeyi dandik, ne bekliyordun ki? 100.000 dedimi yağ yakmaya başlar, 65.000 de triger kopartıp dünyanın masrafını açmıştı bana, sübap ayarı bir türlü tutmadı, sanayide geçti günlerim. Bilgin olsun istedim.


    trigerin ömrü 50-60 bindir. araba ne yapsın sen değişmemişsin...




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Heathen -- 23 Temmuz 2008; 21:15:25 >
  • Trigerin ömrü hyundai accent'te 100.000 km (ben değiştirdim ordan biliyorum). Toyota'larda 80.000 km. biraz araştırırsan görürsün arkadaşım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: nacar08
    trigerin ömrü 50-60 bindir. araba ne yapsın sen değişmemişsin...
  • Merhaba

    Yeni modellerini bilmiyorum ama benim aracımda (1.6 Toyota Corolla 99 model) triger değişme periyodu kitapçığında 130 bin km olarak verilmiş. Ancak Toyota daha sonra bu konuda bir ilan yayınlayarak bu bakımın 100 bin km'de yapılmasını tavsiye etmiştir.

    Bir bilgi aktarayım dedim.
  • opel corsa 1.0 ecoya hangi performans bujisi alayım araba yokuşta çekişten düşüyor ne yapabilirim lütfen yardım edin çok canımı sıkıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bond1

    opel corsa 1.0 ecoya hangi performans bujisi alayım araba yokuşta çekişten düşüyor ne yapabilirim lütfen yardım edin çok canımı sıkıyor.

    OPEL CORSA 1.0 MI O ARABAYA PERFORMANS BUJİSİDE ALSAN MUCİZELER BEKLEME , NEDEN 1.0 MOTOR BİR ARABA ALDINKİ BAŞTAN YANLIŞ YAPMIŞSIN , BİZİM ARKADAŞTA ALDI AZ YAKAR DİYE ALMIŞTI BAKTIKİ 1.3 - 1.4 LERLE YAKIT AYNI SATMIŞTI SONRA
  • tipoyu arabadan saymayan arkadaşım benn 1.5 diesel hunday aksenti 1.6 tipoyla yedimmm benm önceden tipo wardı yag yaka bilirr ama hundaydan tip olarakda gidiş olarakda iyi oldugunu düşünüyorm zatende öle dizelleri 2 vitesde 60 dan sonra gazı kesiyor hunday..... benim şimdiki arabama görede hunday araba deildiir. . .
  • Motora uygun buji modelini takarsanız bişey olmaz Ben bosch kullandım az çok etkisi olmuştu performansa ama öyle ahım şahım bişey dğeildi açıkcası. Şimdi tek başlı normal buji alıyorum yine.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mscsi

    Sıralı sistem lgp'li 2006 model 1.4i opel astra çok az bir performans gösterdi. Sonuç olarak lpg'li ve büyük hacimli motorlarda almaya değmez. 103.000 km de taktırdığım hyundai accent 1.5 gls aracım şuan 140.000 olmak üzere, herhangi bir olumsuzluğuna rastlamadım. Bor katkısı içinde yaramaz felan diyorlardı ama aracıma iyi geldi. demekki her aracın motoru bu tarz iyileştirmelere cevap veremiyebiliyor. Bence almadan önce forumlarda sizin aracanızdan kullanan kişilerin yorumlarını dikkate alın. Birebir kullandığımdan Accent 1.5 kullanıcılarına ben tavsiye ederim.

    Bu arada tipo motoruna zararlı felan diyen arkadaşa söylüyorum. Acaba tipo yu halen arabadan mı sayıyorsun? 3 yıl kullandım, koçun itelediği araba işte, her şeyi dandik, ne bekliyordun ki? 100.000 dedimi yağ yakmaya başlar, 65.000 de triger kopartıp dünyanın masrafını açmıştı bana, sübap ayarı bir türlü tutmadı, sanayide geçti günlerim. Bilgin olsun istedim.



    Kendinize göre bir teori gelistirmissiniz. Kucuk motorlu araclarda ise yarıyor diyorsunuz. 4 tane arabada deneyince teori gelisir mi?

    Ayrıca burada milletin arabasını yermek icin mi bulunuyorsunuz. Tipoyu arabadan saymamak ne demek? Herkesin parasına göre arabası var? Arkadas bir konuda danısmak istemis sen gelmis burda tipoyu arabadan mı sayyosun diyorsun.

    Ayrıca arkadasın dedigi gibi tipo sizin su anki arabanızdan son derece ustun bir arac. Buna emin olabilirisiniz.




  • bende beş altı ay gibi bir süre tipo s kullanma fırsatım olmuştu lpg li idi aracı çok seviyordum babam inşaatlara gitmek için almıştı işler bitince satmıştı sattığına çok üzülmüştüm biraz fazla lpg tüketiyodu birde 97 cliomuz vardı ona kıyasla fazla lpg tüketiyodu yanlış anlamayın.Ama sğrmesi çok zevkli bir araçtı babama o kadarda clioyu satalım tipo kalsın dedim ama biraz daha fazla yakıyo diye satmıştı. Ama aracın yol tutuşu gidişi sürüş rahatlığı ve vites geçişleri çok iyiydi tipo bence çok güzel bir araba.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun


    quote:

    Orjinalden alıntı: mscsi

    Sıralı sistem lgp'li 2006 model 1.4i opel astra çok az bir performans gösterdi. Sonuç olarak lpg'li ve büyük hacimli motorlarda almaya değmez. 103.000 km de taktırdığım hyundai accent 1.5 gls aracım şuan 140.000 olmak üzere, herhangi bir olumsuzluğuna rastlamadım. Bor katkısı içinde yaramaz felan diyorlardı ama aracıma iyi geldi. demekki her aracın motoru bu tarz iyileştirmelere cevap veremiyebiliyor. Bence almadan önce forumlarda sizin aracanızdan kullanan kişilerin yorumlarını dikkate alın. Birebir kullandığımdan Accent 1.5 kullanıcılarına ben tavsiye ederim.

    Bu arada tipo motoruna zararlı felan diyen arkadaşa söylüyorum. Acaba tipo yu halen arabadan mı sayıyorsun? 3 yıl kullandım, koçun itelediği araba işte, her şeyi dandik, ne bekliyordun ki? 100.000 dedimi yağ yakmaya başlar, 65.000 de triger kopartıp dünyanın masrafını açmıştı bana, sübap ayarı bir türlü tutmadı, sanayide geçti günlerim. Bilgin olsun istedim.



    Kendinize göre bir teori gelistirmissiniz. Kucuk motorlu araclarda ise yarıyor diyorsunuz. 4 tane arabada deneyince teori gelisir mi?

    Ayrıca burada milletin arabasını yermek icin mi bulunuyorsunuz. Tipoyu arabadan saymamak ne demek? Herkesin parasına göre arabası var? Arkadas bir konuda danısmak istemis sen gelmis burda tipoyu arabadan mı sayyosun diyorsun.

    Ayrıca arkadasın dedigi gibi tipo sizin su anki arabanızdan son derece ustun bir arac. Buna emin olabilirisiniz.




  • dijital göstergeli tipolarda orjinal buji haricinde buji kullanmamanızı öneririm . tecrübeyle sabittir !
    ayrıca tipoyu arabadan saymayan arkadas sanki altındaki araba lamborgini .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkpls

    dijital göstergeli tipolarda orjinal buji haricinde buji kullanmamanızı öneririm . tecrübeyle sabittir !
    ayrıca tipoyu arabadan saymayan arkadas sanki altındaki araba lamborgini .





    Evet kesinlikle cok dogru. Bunu soylemeyi unuttum. Asla orjinal bujiden baskasını takmayın.Bosch falan takmayın. Gostergeler bozulabiliruyor. Bizim temprada da olmustu. Salak Bosch servisi birsey olmaz dedi. Bi haftaya bozuldu. Sanırım orjinal bujisinde fiat yazıyor. Kesinlikle orjinal kullanın.
  • orjinal bujisinde lancia yazar büyük ihtimallee tipo güsel arabadır ama opel başka arkadaşlarr şu anda 1.9 vectra c ye biniyorm mükemmel bu arada tipo çok rahatt bir aractır dediğim gibi hundaya bin basar
  • bujiyi bujiden ayıran iki unsur vardır ...........
    1.bujinin iletkenlik kalitesi (bujinin ömrünü ve ateşleme kalitesini belirler)
    2.bujinin tırnak aralıgı ( bujinin tırnak aralıgı araçtaki ateşleme bobini ve sistemi ile eş orantılıdır)

    dört tırnak bujinin performansa etkisi.
    öncelikle fabrika verilerini göz önünde bulundurmalısınız fabrika verilerinde tırnak aralıgı belirtilmiştir. buna çok dikkat edilmeli verilen tırnak aralıgı ölçüsünde dört tırmak bujinizi seçerseniz üst devirlerde ateşleme kaybınız(üst devirlerde ateşleme akımı düşer ve kıvılcım normalden daha zayıf olur buda hava yakıt karışımını yetersiz yanmasına sebep olur) normal bujiden daha düşük olacagı için bir miktar performans artışı elde edersiniz birde normal bujiden daha uzun ömürlüdür..
  • ve artı lpg,li araç kullanıyorsanız buji tırnak aralıgını %20 kapattırın lpg benzine göre zor yanan bir yakıttır ( benzin tutuşma ısısı 350c lpg,nin tutuşma ısısı 550c ) bu işlem sonucu bujileriniz daha güçlü kıvılcım oluşturacak ve buda lpg,de daha verimli yanma saglıyacak............
  • Çoğunlukla lpg, az da olsa benzinde kullanan biri olarak buji konusunda tırnak aralığını kapama olayı ile ilgili ne önerilir? Bunu sanayide aynen tırnak aralığını şu kadar kapayın dersek yaptırabilir miyiz yoksa serviste mi daha iyi yapılır?
  • sanayide herhangi bir karbüratörcü veya motor tamircisine yaptırabilirsin iki şeye dikkat edin fabrika ölçüsüne ve ayarın sentil çakısı ile yapıldıgına bagzı ustalar çok uzman oldukları için göz kararı yaparlar kesinlikle sentil çakısı ile yapılmalı
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Çoğunlukla lpg, az da olsa benzinde kullanan biri olarak buji konusunda tırnak aralığını kapama olayı ile ilgili ne önerilir? Bunu sanayide aynen tırnak aralığını şu kadar kapayın dersek yaptırabilir miyiz yoksa serviste mi daha iyi yapılır?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 3K

    ve artı lpg,li araç kullanıyorsanız buji tırnak aralıgını %20 kapattırın lpg benzine göre zor yanan bir yakıttır ( benzin tutuşma ısısı 350c lpg,nin tutuşma ısısı 550c ) bu işlem sonucu bujileriniz daha güçlü kıvılcım oluşturacak ve buda lpg,de daha verimli yanma saglıyacak............

    Peki bu durumun benzinde oluşturabileceği bir dezavantaj var mıdır?
  • sanırım arkadaş ceza almış hiçbir zararı olmaz merak etmeyin geçenlerde NGK nın sitesinde dowland bölümünde autogas diye bir pdf dosyası var arkadaşımızın önerisini onlarda önermiş lpg de buji tırnak aralıgını 0,03mm kpatın yada ona benzer birşey yazmışlar benim önerim bu buji firmasını sitesini ziyaret etmeniz onlar daha bilimsel açıklamışlar olayı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pitagora -- 20 Ocak 2009; 1:39:29 >
  • buji tırnakaralıkları kataloglarda belirtilen aralıkların dışına çıkmamalıdır.Çünkü bu aralık belirli bir voltaj için set edilmiştir. Aralık büyük olursa kıvılcım çakmaz veya tırnak yerine yakın bir nokta bulursa oradan çakar. Aralık az olursa istenen büyüklükte kıvılcım oluşur ama bu sefer tırnak erir veya yamulur.Dolayısı ile tırnak aralığı fabrikasyon belirtilen aralık ne ise sentil ile hasas şekilde ayarlanması şartır. kafadan bilmeden asla ayarını oynamayınız , oynaktırmayınız. Eğer şüpheniz varsa yenisini alınız çok para değil zaten.

    aralığın kıvılcıma etkisi ve uygulamalanı görmek için bir adet manyatolu çakmağı feda ederseniz tırnak ucunun etkisini daha iyi anlarsınız..çakmağı alın ve tepesini çıkarın ince bir uç vardır bunu ince tornavida ile milimetreden küçük dilimlerde uzaklığı azaltın veya artırın kıvılcımın nereye kaydığını anlayın. eğer kıvılcım şiddetini denemek isteseniz biraz da canınızın yanmasına katlanabilirseniz(aslında fena çarpar ) ucuna tornavidayı yaklaştırarak kıvılcım yönünü değiştirip metaldan çarpılma gücünü iyice anlayabilirsiniz. Benden uyarması basit bir çakmakta bile ciddi anlık enerji vardır bujidekini bir kere tadsaız bu turnak aralığı işiyle kimsenin uğraşacağını sanmıyorum




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.