Şimdi Ara

Performans Hava Filtreleri Yakıt Tüketiminini Artırıormu??? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
97.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alper1001

    vallaha herkes bisey söyler bu konudada bence kesin bi cevap yok. filtre varken cok yakarsin neden? ses ii diye yüksek devirde vites atarsin dolayisiyle normal bastigindan bile fazla basarsin devir kesici sesi dinletirsin millete ..ya iste anlayacagin insan onu alinca rahat duramiyor bence yakit üzerinde hic etkisi yok..



    Haklısın, ben normalde de corollada deviri 6000'e hatta araba sollarken dahada çok yükseltiyorum, devir sesi mükemmel oluyor, bunu genelde 2 ve 3 vitsde yapıyorum




    Uzun yolda kafa yapar olayına gelirse düşününde aklıma geldi bencede kafa yapabilir düşünsenize otobanda sürekli 130 140 il gidiyorsunuz 4 saat boyunca bir motor sesi pekde sarmaz yani


    Ben en iyisi orjinal kullanayım Peki çelik jantlar yakıttüketimini arttırırmı? ve 4 tane çelik jant nekadardır bi bilginiz vamı?




  • geniş lastik tüketimi arttırır ama yol tutuşunu da arttırır...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ataman_74


    quote:

    Orjinalden alıntı: Reanimate

    Performans artışı oluyomu arabada ?


    olur..
    ama öle bir kaç beygir değil..
    motor a ve filtreye göre 1 ila 5 7 beygir arasında olabiliyor..



    5-7 beygir diye söylediğin rakamlar oakdar basit değil.Filtre ile 1hp bile alamazsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Can


    quote:

    Orjinalden alıntı: ataman_74


    quote:

    Orjinalden alıntı: Reanimate

    Performans artışı oluyomu arabada ?


    olur..
    ama öle bir kaç beygir değil..
    motor a ve filtreye göre 1 ila 5 7 beygir arasında olabiliyor..



    5-7 beygir diye söylediğin rakamlar oakdar basit değil.Filtre ile 1hp bile alamazsın.

    alsan bile en fazla 1 alirsin




  • Filtreler kutu içi olmayanlardan bahsediyorum belirli bi devirden sonra yakıyor , zaten normalde yüksek devirde araç kullanınca yakıt normale göre fazla oluyor ama filtre ile dahada artıyor.

    HAVA FİLTRESİ

    En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır. Olayın mantığı, motorun daha rahat temiz hava alabilmesini sağlamaktır.Normal, standart hava filtreleri, kağıdımsıbir maddeden yapılmış olup, motor ünitesine bağlıbir kutu içerisinde bulunurlar. Bu kutu bir boru vasıtasıyla arabanın ön taraflarından bir yerlerden hava çeker ve bu hava, kağıt filtrenin içinden geçerek silindirlerin içine, yanma odasına girer.



    Havanın filtre içinden geçişi esnasında uygulanan direnç, motora giren havayıda direk olarak etkiler. Bunun için işte, performans tipi hava filtreleri üretilmiştir. Bu filtreler kağıt filtreler gibi kirli havayı tutmanın yanında, kağıt filtrelerden daha kolay hava geçirdikleri için, motorun daha kolay nefes almasını sağlarlar. Bu filtreler de üç türlüdür.


    1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar. Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar.
    2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi kolaylaşmış olur.
    3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil, gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir.


    Uygulamada dikkat edilecek noktalar:
    Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun altındaki ısınan havayıemecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir.



    Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden yeterince genişbir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmışbir açık filtre kadar katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar.

    Avantajları, dezavantajları
    Konu açılmışken bunu da söyleyelim, performans tipi filtrelerin tek dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır. Eğer sportif yürekli biriyseniz, bu ses fazlasıyla hoşunuza gidecektir, ama uzun yollarda veya babanız arabayı bindiğinde biraz zorlayıcı olabilir.
    Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez. Performansı arttırırlar, yakıt tüketimini azaltırlar, her devirdeki motor torkunu arttırırlar. Evet, iyi bir açık filtre uygulaması motor gücünü yaklaşık %5 oranında arttırır, bunun yanında 100km'de 0.5lt civarıbir yakıt tüketimi sağlar ve ayrıca motorun düşük devirlerde, eskisine nazaran daha güçlü olmasını sağlar.


    Hava filtreleri dendiği zaman, akla ilk gelen marka K&N olur, bunun yanında Türk üretimi olarak EAFY, diğer yabancı filtrelerde ise Green, Jamex, ITG, RAMAIR gibi birçok marka vardır. Performans olarak auto-show dergisinin yaptığu bir testte EAFY, RAMAIR ve ITG, en yüksek performansu veren filtreler olarak çukmuştır. Ayrýca EAFY bir Türk markası olduğu için de bariz bir fiyat avantajı vardır.

    Kaynak : MODİFİYE AKLIMDA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 27 Kasım 2005, 20:03:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: crepassio

    geniş lastik tüketimi arttırır ama yol tutuşunu da arttırır...




    Vallaha tek sen cevap veriyorun bana sağol. Ya da ben üsütme alınıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Can


    [@prodrive

    Söylediklerine genel oalrak katılmıyorum.Çünkü bu dediklerin araca uygun filtreyi seçememekten kaynaklanıyor.Bende deli gibi çalışan jsv filtreyi söktük arkadaşın Citroen Xsara sına taktık.Alta devirlerde bayılmayı bırak, ayağını gazdan çektiğin an stop ediyordu ve ses vermiyordu.Sonra yed bulduk bi yerden onu taktık canavar gibi çalıştı.Yani olay doğru filtre seçiminde


    benim aracımda citroen xsara ve üzerinde K&N filtre var, ve motoruna uygun filtre mevcut,ayrıca en iyi filtrelerden biri,ama yüklüyken araç yokuşlarda dediğim sorun mevcut
  • Tabiki:Nekadar ekmek okadar köfte hesabı.
  • Simdi beyler abim askere gidince arabasi bana kaliyor... Ondan arabaya soyle bir bakip, benim arabadaki muzik setini buna gecirip, bir de filtreyi degistirmek istiyorum. Ancak ne yaptiracagim konusunda bir fikrim yok... Anladigim kadariyla acik filtrede motorun orjinal parcalari sokuluyor falan... Zati saabin kaputuna delik actiracak degilim. Simdi acik filtrede filtreyi soguk hava ile besleyebilmek icin kaput delmek disinda bir yontem var mi?? Bir de bu acik filtrelerin maliyetleri ne civarda?? onun disinda aracin orijinal filtre yerine takilacak bir performans hava filtresinin bu aracin yapisina uygun olup olmadigini nasil anlayacagim? Yani kisaca filtre secimini nasil yapacagim?
  • Dj_Hutnu!

    Filtre seçimi öncelikle motor hacmine daha sonra kalitesine göre yapılır.Maliyetine gelince her fiyata var ama amacın sadece ses ise çok büyük paralar harcamaya gerek yok.

    Filtre takarken kaputta delinmiyor motor parçalarıda sökülmüyor bunuda nereden çıkardın?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: NoVaRiX

    Arabama performans filtre takıcamda yakıtı arttırıomu onu mrk ettim...


    doğru ve prof. uygulandığı zaman tüketimi düşürür yükseltmez
  • Olayı kısaca özetleyelim.

    Araçların standart halinde, hava filtresi bir kutunun içinde bulunur. Firmalar, üretim maliyetlerini göz önünde bulundurmak zorunda olduğundan, standart kutu içi filtreler belirli bir kalitededir. Siz aracınızın bu parçasını daha kaliteli ve hava akışkanlığını arttırmak üzere tasarlanmış özel filtreler ile değiştirebilirsiniz.

    KUTU İÇİ FİLTRE
     Performans Hava Filtreleri Yakıt Tüketiminini Artırıormu???

    İlk yöntem aracın orjinal hava alma sistemine müdahalede bulunmaksızın, havalandırma kutusunun içindeki kağıt filtreyi daha kaliteli bir filtreyle değiştirmektir. Bu işlemde kullanacağınız filtre, orjinal filtreniz ile aynı şekle sahip ancak daha kaliteli malzemeden imal edilmiş ve daha performanslı hava girişi sağlayan bir üründür. Kutu içi filtre olayı budur ve aracın orjinal sistemi dahilinde, sıradan bir sarf malzemesi olan kağıt hava filtresinin standarttan çok daha kaliteli materyaller ile özel üretilmiş bir filteyle değiştirilmesinden ibarettir.


    AÇIK TİP FİLTRE
     Performans Hava Filtreleri Yakıt Tüketiminini Artırıormu???

    Açık hava filtresi ise, sportif bir ses ve düzgün uygulandığı taktirde bir miktar performansı beraberinde getiren bir uygulamadır. Bu uygulamada, motorun hava girişi, orjinal kutuya değil direkt olarak hava filtresine bağlanır. Dolayısıyla, sözünü ettiğimiz hava filtresi, motor kompartımanı içinde, etrafında herhangi bir muhafaza haznesi olmadan yer alır. Bu durumda, motorun çalışması sonucu kaputun altında oluşan sıcak havayı emerek motora göndermesi gibi bir riski de barındırır. ''Bayılma'' diye tabir edilen durum budur ve motora sıcak hava verilmesi performansı düşürür.

    Bu problemi aşmak için, açık hava filtresi kaput altında mümkün olan en serin noktaya, rahatlıkla taze hava alabilecek şekilde yerleştirilmelidir. Uygun pozisyon, genellikle aracın burnuna yakın ve ön ızgaradan gelen havadan istifade edilebilecek bir yerde yakalanır. Bunun için de, motora giden hava hortumunun ya da borusunun, bir ek ile uzatılması gereklidir. Hatta mümkün ise, motor bloğu ile bu filtrenin arasına, filtreyi motorun yaydığı ısıdan izole etmek için, uygun bir plaka yerleştirilmelidir. Eğer filtre aracın burnuna yakın yerleştirilemiyor ise, maksimum verimi almak için, bir ağzı ön ızgaraya diğer ağzı filtreye gelecek şekilde, bir hava kanalı yapılmalıdır. Çünkü açık hava filtresi, ancak serin ve taze hava alabileceği şekilde bağlanırsa performans verir. Aksi taktirde, sadece ses üretmekten başka bir işlevi kalmaz.

    ÖRNEK MONTAJ RESİMLERİ

     Performans Hava Filtreleri Yakıt Tüketiminini Artırıormu???


     Performans Hava Filtreleri Yakıt Tüketiminini Artırıormu???


     Performans Hava Filtreleri Yakıt Tüketiminini Artırıormu???




  • arkadaşlar lpg li araca performans hava filtresi
    önerilmemesinin sebebini bilen varmı acaba bilgilendirirseniz sevinirim
  • bu tip hava filtreleri dizel arablara takılabiliyormu mesela peugeot partner 1.9 dizel e
  • İzmirde Profesyonelce nerede uygulatabılırız acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: subuti35

    bu tip hava filtreleri dizel arablara takılabiliyormu mesela peugeot partner 1.9 dizel e



    G
    Ü
    N
    C
    E
    L
  • yakıtı sadeec tek bir şekilde artırır o da şundan:
    araba yüksek devirlere doğru spor hava filtresi sayesinde daha ii ses veriyo ve siz o sesi duymak için hep yüksek devir gitmeye çalışırsınız işte o zaman yüksek devir demek=daha çok yakıt demek olduğu için çok yakar
    ama normal kullanımda spor filtre kesinlikle yakıt artırmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: subuti35


    quote:

    Orjinalden alıntı: subuti35

    bu tip hava filtreleri dizel arablara takılabiliyormu mesela peugeot partner 1.9 dizel e



    G
    Ü
    N
    C
    E
    L

    biz passat 1.9 tdi'a bağladık hiçbir değişiklik olmadı
    ama istersen bağlattır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli


    quote:

    Orjinalden alıntı: subuti35


    quote:

    Orjinalden alıntı: subuti35

    bu tip hava filtreleri dizel arablara takılabiliyormu mesela peugeot partner 1.9 dizel e



    G
    Ü
    N
    C
    E
    L

    biz passat 1.9 tdi'a bağladık hiçbir değişiklik olmadı
    ama istersen bağlattır



    nasıl yani hiç ses alamadınızmı ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ataman_74


    quote:

    Orjinalden alıntı: Reanimate

    Performans artışı oluyomu arabada ?


    olur..
    ama öle bir kaç beygir değil..
    motor a ve filtreye göre 1 ila 5 7 beygir arasında olabiliyor..


    1ps belkı artar ama 5 veya 7 ps artmaz sızın bahsettıgınız k&n vs bu fılıtreler 100ps cıvarındakı araçlarda sadece ses cıkartır
    Ayrıca yakıta fazla etkı etmez yok denecek kadar az bır yakıt artısı olur ancak asıl sorun fılıtrenın yuksek devırlerde ıyı ses cıkarması nedenıyle sürücünün gaza asılması gaza gelmesi yanı sürekli fazla ses cıkması için fazla gaza bastıınızdan yüksek devirlerde araç fazla yakıyor sorun burdan kaynaklanıyor




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.