Şimdi Ara

Performans Hava Filtreleri Yakıt Tüketiminini Artırıormu??? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
96.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: subuti35
    nasıl yani hiç ses alamadınızmı ?

    ne yazık ki gram ses değişikliği olmadı arabada...
  • Ya ben bişi sorcam bende 2005 clio 1.4 75 hp buna açık hava filtresi olurmu sağlam bi bilgim olursa hemen ertesi gün taktırcam umutcan_4597@hotmail.com a e-mail yada ekleyip benle irtibata geçerseniz çok sevinirim teşekkürler
  • 1-Açık Filtrenin ses çıkartma olayı tamamen motorun yapısı ile alakalıdır (bildiğim kadarı ile emme manifoldu ile alakalı). Corsa B Gsi, Bazı Fiatlar, VTilar çok güzel ses çıkarır.

    2-Eğer filtre yapacaksanız kesinlikle kit olsun, 1 Hp alıcam die 5-6 hp ve tork kaybetmeyin. Misal benim Corsa için arabanın bi yerlerini delmeden güç almak mümkün değil. Bunun dışında yapılan tüm uygulamalar bikaç Hp götürüyo ve bu özellikle yokuşta kalkarken direk hissediliyor. ilerleyen aylarda Cold Air Intake olayına giricem resimlerle eklerim kaç hp verdiğinide sölerim. (Düzgün yapılmış bir kit baya güç verir. örneğin type-r a yapılan kit kaput falan delinmişti dynoda ~ 16 Hp olarak görüldü. Benim gördüğüm en yüksek filtre ile alınan HP bu.

    3-Yakıt olayı için çeşitli söylentiler var, işe yarayan bi filtre daha çok hava alacağı için yakıtta daha çok püskürtülür ve daha çok yakar diyenler de var, filtre sesi için gaza basıldığından dolayı çok yakar var diyende var. Ama nolursa olsun eğer filtre işe yaramıyorsa, yani sıcak hava alıyorsa araç daha çok yakacaktır.

    4-Aracın filtre takıldığında nasıl ses çıkaracağını anlamak için orjinal filtresini sökmek yeterlidir. Ama sese rolantide değil vitesteyken bakın. Ve o şekilde toz toprak olmayan bi yerde çok kısa gidin.

    5-Bazı araçlarda debimetre yada benzeri aparatlar oluyor gaz kelebeğinin orda, bilinçsizce direk filtre uygulamasında aracın rolantisi bozulabiliyor. Takmadan önce mutlaka araştırın.

    Özetle gerçekten pro bişe yapmayacaksanız bence filtre takmanın bi anlamı yok, öle olsa ben Corsaya takardım ama taktığım gibi çıkardım filtreyi sıcak hava aldığı için. Elime para geçtiğinde (ki en az 300ytl) kit yapıcam, kaputu yada çamurluğu deldiricem baya para gidicek ama hem güç hemde Corsanın böğürtüsünü duyucam.

    http://www.youtube.com/watch?v=EOnXgHBEmbE bu linkte bi corsanın sesi var, tabi bu boştayken sesi, vitesteyken bi sokaktan geçtiğinizde bütün alarmları çaldırırsınız bunun iki katı ses çıkıyor Yani bu ses için o kadar paraya değer Ayrıca kit yaptırmaya karar verenler benimle özel mesaj yoluyla irtibata geçsin benim yaptırıcağım yere paslarım (type-r ı yapan yer) oraya yaptırırsınız sizde. Yaptırmadan önce ve sonra Dynoya girer ne kadar güç aldığınızı görürsünüz. Bende Dynoya giricem, güce ihtiyacım yok güç kaybetmesin yeter hem onu görmek için, hemde aracın standart verilerinden ne kadar farklı olduğunu görmek için giricem Dyno ya. Sonuçta aracım 135.000 km de.




  • slm arkadaslar bende peugeot partner 1.9 D var performansı arttırmak için neler yapabilirim cok fazla maliyetli olmaması tercihimdir tabi yakıt ta onemli...
  • düzeltme..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 24 Mart 2008; 15:03:36 >
  • selamlar ...

    bir fikir vermesi açısından otomobil sporları ve ileri sürücü ,sevgili arkadaşım, dostum ışık önal'ın bir yazısından alıntı ve web linkini veriyorum..

    saygılarımla...

    "İçten patlarlı motor basit bir aygıttır ; Basit bir hava pompasından çok farklı sayılmaz ve bir aygıtın basit oluşu, o aygıtın veriminin arttırılamaması demek değildir.

    Örnek olarak hava filtrelerini düşünün, görünürde çok basit bir işlevleri vardır; motora ulaşmadan önce havayı temizlemek. Eğer bu doğru ise, neden bazı motorlar, özellikle çok yüksek maliyetli yarış motorları filtresiz kullanılmaktadır ? Cevap; maksimum hava akımı . Bir motorun çıkış gücü, yakıt miktarı kumanda sisteminin her devirde hava/yakıt oranını doğru ayarlayabildiği varsayılır ise, herhangi bir devirde emebildiği hava hacmi ile doğru orantılıdır. Hava giriş sistemindeki minimum bir kısıtlama, motorun optimal gücünün düşmesine sebep olur. Hele fazla tozlu ortamlarda, havanın tozdan arıtılması gibi basit görünen bir melodi bile göründüğünden çok daha karmaşık bir senfoniye dönüşür.

    Optimum, kısıtlanmamış hava akımının sağlanması, havanın bir filtre elemanından geçmesi sözkonusu olduğunda ciddi bir problemdir. Filtre malzemesi ve ortamı çok yoğun olduğu için, bilinen kağıt hava filtreleri hava akışında önemli direnç yaratırlar. Akım direnci arttıkça performans düşüşü de artar.

    Standart uygulamalarda kuru kağıt hava filtrelerinin kullanılma nedeni, verim kriterinden çok, ucuz ve sarf malzemesi olmalarıdır. Fiyatları gözardı edildiğinde bile, kağıt hava filtrelerinin uymaları gereken önemli özellikleri vardır. Etkili filtrasyon yapabilmeleri için, kağıt fiberleri, hava geçişine izin verecek kadar büyük, istenmeyen toz taneciklerini tutacak kadar küçük deliklere olanak tanıyacak ölçüde mümkün mertebe sıkıştırılmış olmalıdır. Bu filtrelerin önemli bir tasarım kısıtlamaları vardır. Ortamdaki nem ve yağ buharı, filtre elemanının şişerek genleşmesine ve iri toz partiküllerinin bu deliklere yerleşerek hava geçişini kısıtlayacağı, hele fazla tozlu ortamlarda tıkanmaların artışı söz konusu olacağı için , performans ve yakıt ekonomisi kısaca motor verimini çok ciddi boyutlarda azaltacaktır.

    Bu önemli probleme çözüm üretmek amacı ile araştıma yapan mühendisler, hava filtresi yapısına reform niteliği taşıyan bir çözüm geliştirmişler ve filtre elemanı olarak , iki sıra ince tel örgü yapı arasına doğru yönde yerleştirilmiş, çok özel dokuma özelliklerine sahip, filtrasyon kapasitesini arttırmak amacı ile yeterli miktarda yağ emdirilmiş özel üretilmiş pamuk dokuma tabakalardan oluşan harika bir yapı oluşturmuşlardır. Bu tasarım , kağıt filtrelere oranla hava akımını çok daha az kısıtladığı için performans ve yakıt ekonomisi anlamında büyük kazançlar getirmektedir. Yapıdaki tel örgünün, yeterli metrekareyi sağlayan iskelet yapıyı oluşturmanın yanısıra, hava akışı esnasında oluşan statik elektrk yükünün de , özellikle iri toz partiküllerini üzerine çekerek, hava akışının tıkanma yolu ile kısıtlanmasını geciktirmek gibi bir görevi daha vardır. Bu çözüm, kağıt hava filtrelerinin, yaşamakta olduğumuz ileri teknoloji çağında devrini tamalamasına neden olmaktadır.

    Piyasada yeşil rengi ile diğer tüm markalardan kolayca ayrılabilen “GREEN” performans hava filtreleri, üretimde kullanılan teknoloji yoğun metodları sayesinde kısa sürede rakiplerinin önüne geçerek, sadece dünya ralli şampiyonasında en önemli 5 takımın tercihi olmuştur. Üretim teknolojisi pahalı olmasına rağmen bu çabayı başarılı kılacak teknik kazanımlara ulaşmıştır. Daha açık bir deyişle Green filtrenin her santimetrekaresi düşünüldüğünde, filtrasyon özelliklerinden fedakarlık etmeden, kağıt filtrelere göre ortalama %50 fazla hava geçirgenliği sağlamaktadır.

    Günümüzde bir çok işletme tarafından benzinli, diesel ve hatta LPG’li araçlara uygulanan bu çarpıcı buluşun, değişik kalite ve tipleri bulunmaktadır. Uygulama tarzı itibariile “Kutu İçi” ve ”Direkt” olarak iki ana şekilde temin edilebilen ve dilimize “Koton Hava Filtresi” adı ile yerleşen bu güncel fakat henüz çok ta yaygın olmayan ürün, uygulanmak istendiğinde mutlaka gerçek bir uzmana danışılarak seçilmelidir. Yanlış uygulamalar ve özel pamuk dokuma yerine yara pamuğu gibi ne olduğu belirsiz bir maddeden üretilmiş , yer yer boşluklar yani hiç filtrasyon yapamayan bölgeleri bulunan kalitesiz ürünlerin faydadan çok zarar nedeni olabilecekleri gözardı edilmemelidir.

    Doğru bakım malzemeleri kullanıldığında defalarca temizlenerek yıllarca kullanılması mümkün olan “Green Koton Hava Filtresi”,uygulandığı motorun kapasitesi ve durumu ile doğru orantılı güç ve tork (çevirme momenti) artışı sağlar. Kutu içi filtre uygulaması, direkt uygulamaya oranla biraz daha az verim artşına sebep olsa bile özellikle Green Koton Hava Filtresi , kutu içi uygulamalarda, standart ölçüden ortalama 500 devir aşağıda ortalama % 4 –6 tork artışı sağlayarak aracın nerede ise 1 vites yüksek kullanılmasına ve azımsanmayacak bir yakıt tasarrufuna neden olabilmektedir.

    Milli ekonomiye, yakıt tassarufu ile önemli bir katkıda bulunan Green Koton Hava Filtreleri, sürücüye sağladığı sürüş keyfi ile de ,bir kez kullananları vazgeçemeyecekleri bir ürün olma sıfatını her geçen gün daha fazla yaygınlaştımaktadır.

    Işık ÖNAL
    Makina Mühendisi
    ODTÜ 1978"

    alıntıdır.

    http://www.ibsmotorsport.com/Client/about.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 24 Mart 2008; 16:20:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafter20

    arkadaşlar lpg li araca performans hava filtresi
    önerilmemesinin sebebini bilen varmı acaba bilgilendirirseniz sevinirim


    sıralı sistem lpg li bir araca açık hava filtresi takmak sıkıntı yaratırmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari


    quote:

    Orijinalden alıntı: kafter20

    arkadaşlar lpg li araca performans hava filtresi
    önerilmemesinin sebebini bilen varmı acaba bilgilendirirseniz sevinirim


    sıralı sistem lpg li bir araca açık hava filtresi takmak sıkıntı yaratırmı ?

    +2 bende sıralı lpgli araca performans hava filtresini soruyorum
  • Hatırladıgım kadarıyla seneler önce arkadasım lpg li bir arac almıstı , arac gaz yemiyordu yıgılıp kalıyordu ciddi şekilde , servıse girdi arac acık hava filtresi söküldü orjınale cevrıldı ve araba canavar olmuştu..

    Teknik yönünü bilmiyorum...
  • performans tipi hava filtresi de aynı şekilde mi yapar?
  • lpg li araclara kesin olmazmi diyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari
    sıralı sistem lpg li bir araca açık hava filtresi takmak sıkıntı yaratırmı ?

    kasımda sorduğum soruyu kendim yanıtlayayım bari,
    aldım açık hava filtresi taktım 1 gün sonra söktürdüm
    gereksiz bişi olduğunu tecrübe ettim
    o sevdadan vazgeçtim
  • MERHABA ARKADAŞLAR BENDE FORD CONNECT GLX YANI 110 LUK VAR BEN ACIK HAVA FİLTRESİ TAKILIRMI TAKILIRSA NASIL Bİ VERİM ALIRIM ARABA TURBOLU NORMALEDE 2000 DEVİRDEN SONRA OTOMATIK DEVREYE GİRİYOR BİLGİNİZE
  • sevgili dostlar hava filtresi motora giten havayı süzer motora giden hava s:ağlıklı ulaşmazsa karbüratör 1/15 olan yakıt oranını 2/15 gibi rakakma çıkara biliyor yani fazla yakıt kullanıyor .bu mantıkla hava filtresi yakıt tasarrufu sağlar yani cüzi miktarda olsada..:D Ama Flitresini değiştirif sportif bişi takan adamda yerinde durmaz :D basar e yakıt tüketimi artar :D Saygıalr
  • Forum genelinde sağlam hortlar var bugun hayırlısı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SarperGenç

    Forum genelinde sağlam hortlar var bugun hayırlısı

    Vatandas ariyor buluyor hortlatiyor
  • Bi soru da benim vardı ama konuyu hortlatmayım
  • Öncelikle @Yazilimci Online arkadaşımızın sorusunu yanıtlamak istiyorum.Çelik jant diye tabir edilen jant kesinlikle çelik jant değildir.Alüminyum alaşım janttır.Aracımızın üstündeki demir (kara jant) olarak tabir edilendir çelik jant.Alüminyum jantların kullanım amacı öncelikle aracın jantlarını hafifletmektir.daha sonra estetik açıdan güzelleştirmektir bu jantların kullanım amacı.Jant ne kadar hafiflerse (özellikle çekişin olduğu jant) motora binen yük azalacaktır. çünkü dönen parçaları hafifletmek araçtan atılan yükten 10 kat daha hafifletmek gibidir.kesinlikle jant almanızı öneririm.Jant alırken yoltutuşunu artırmak maksadıyla orjinalden daha geniş tabanli bir lastik ve daha dar yanakla orjinal ölçünün yani teker (jant+lastik) boyunun üstüne çıkmadığınızdan sorun olmaz. yakıt tüketimi orjinalden daha hafif jant takarsanız azalacaktır. örn orjinaller 175(lastiğin yere basan temas yüzeyi) 70(lastiğin yere basan kısmından janta kadar olan lastik yüksekliği bikinen adıyla "yanak") 13(jantınızın inç olarak çapı) 175 i 2 ölçü artırıp 195, 70 --->50 , jantı 2 ölçü artırp 15 yaptığınızda; jantınız hafifleyecek ve çapı büyüyecek, yere basan taban genişleyecek, yanak oranı azalacak.Jantın genişlemesi görüntü açısından güzel, yoltutuşunu artırma açısından avantajlı, jantın hafiflemesi ki en önemlisi (ve jant alacaksanız mutlaka yanınızda baskül ile jantcıya gidiniz) motorun yükünü azaltacak, ivmelenmede(hizlanma) belirgin artış olacak, yakıt uzun yolda da şehir içinde de belirgin oranda düşecek ve motorunuz daha az yorulacak, yanağın azalması ve tabanın genişlemesi de dönüşlerde ve kuru zeminde yol tutuşunuzu çoook çok artıracak.ve zaten 175 70 13 ile 195 50 15 in yükseklikleri arasında max 1 cm fark olur. belki hiç olmaz.ve eski jantlarınıza da birer kar lastiği alırsınız, kış gelince kışlıkları,yaz gelince yazlıkları kullanırsınız. hem kışlık lastikleriniz daha çok dinlenir ve daha uzun süre eskimez, hem yazın yazlıklar kullanılır.yani harika olur.lenso marka ve advanti jantlar çok hafif ve güzel...
    Açık filtreye gelince bu zımbırtı motorun ihtiyacı olan soguk oksijeni karşılamak amacıyla üretilmiştir.motorun yanma odasına ne kadar soğuk girerse o benzin ile o kadar siddetli patlama yapar ve güç artar.açık filtreyi neden kit halinde alın deniyor? çünkü kitler araçlara özel olarak üretilenler özellikle, aracın motorunun ısıttığı o sıcak havayı çektirmeden en uygun ve soğuk yerden en temiz ve en verimli soğuk havayı çekmek için kit taktırmak mantıklı.araçta açık filtre var diye abanırsanız tabi çok yakar.sonuçta enjeksiyonlu akıllı motorlu araçlarda beyin der ki ne kadar ekmek,o kadar köfte. çok fazla hava alışı tabi ki köfteyi de artırır.sonuçta verimli bir oran vardır hava yakıt oranı olarak.her çapta filtre her araca takılmaz.80 mm hava girişli açık filtreyi 1.4 atmosferik araca takarsanız ekmek(hava) fazla yakıt(köfte) az geleceğinden dolayı yemekten verim alınmaz ve motor çalışmaz. ama tabi daha iyi yakıt pompası ve daha büyük enjektör takarsanız daha çok köfte olacağından ekmek ve köfte oranı bozulmaz ve o 1.4 dediğiniz motor bir canavara dönüşür.ama pompa ve enj değiştirmek de 1.4 motorun 1.8 gibi yakıp 2.0 gibi gitmesini sağlayacak (tabi ki sürüşünüze bağlı :) :) ) ama filtre ile bizim amacımız sadece orjinal sistemle alınan hava yerine daha soğuk hava alışı sağlamak ve verimi artırmak.ses istiyorsanız hava girişinin yakınında (benim hava girişi sinyalin arkasında) sinyali sökün, bakın neler fark ediyor... ama daha verimli çalışan motor asla daha çok yakmaz. düzgün yapılan bir açık hava filtresi uygulaması yakıt tüketimini Düşürür.açık filtre karbüratörsüz yani enjektörlü tüm motorlarda verimi artırır.karbüratörlüde de artırır ama çok ince ayarlar gerektirir ve ayar çook zordur. lpg ile kullanımı enjektörlüde sorunsuzdur.dizel motorda kullanımı da doğru uygulandığında verimi artırır. ama temizlemek gerekir,su ve sıcak hava çektirmeyecek şekilde uygulamak gerekir,hava geçirgenliği iyi,toz geçirgenliği kötü bir filtre kullanmak gerekir.filtre uygulaması sanıldığı kadar basit ve sanıldığı gibi saçma sonuçlar vermez...
    eğer 1.6 turbo veya 1.8 den büyük atmosferik aracı olan varsa elimde o araca uygun HKS mantar tip filtre bulunmaktadır, satabilirim.ürün hediye gelmiştir,kullanılmamıştır, aracım karbüratorlüdür o yüzden takmadım aracıma... filtreci değilim,bunları o yüzden yazmadım. doğru uygulamanın önemini belirtmek ve yanlışları düzeltmek için yazdım.sağlıcakla ve doğru bilgilerle kalın. bana "k.m.body@hotmail.com.tr" e posta adresinden ulaşabilirsiniz... " bu copy paste stili çalışan arkadaşların kopyaladıkları dahil bu konuda çooook araştırma yaptım... pc başında değil işi bilenlerle temaslarda bulunup en doğru bilgileri edindim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatmanscd -- 19 Ocak 2012; 15:44:54 >




  • imzamdaki aracıma açık filtre taktım(ucuz çin malı-denemek için)normal kullanımda sesde yok sıkıntı da,ama ara hızlanmalarda gaza bastığımda ses beni gaza getiriyorkedimi zor tutuyorum.yakıtı daha ölçmedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drfx77 -- 6 Mart 2012; 12:51:45 >
  • Performans hava filtreleri yakıtı arttırmaz. Açık hava filtresi yapacaksanız, aracın önünden taze/soğuk hava alabilmesini sağlayın derim.

    Ancak aracın sesinin değişmesi durumunda çoğu kullanıcı gaza gelip, yüksek devir kullandığı için yakıt tüketimleri artar. Ancak eskiden kullandığınız gibi kullanırsanız, hissedilmeyecek derece yakıt tüketiminiz azalır.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.