Şimdi Ara

Peugeot 3008 - Yetkili Servis Bakım Fiyatı Sorunsalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
15.125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracımız 2012 model 3008 dizel yarı otomatik.

    80.000 km'de 5. bakımına götürdük aldığımız Peugeot bayine, şu ana kadarki tüm bakımlarını da aynı yerde orijinal yaptırdık.

    Standart bakımın yanına bir sürü masraf çıktı. Tam olarak hepsi 5500 TL dendi. En büyük masraf da baskı balataların değişmesi dendi bize, yaklaşık 3800 TL mi ne imiş. Bir önceki 60.000 bakımında ön fren balata ve disk değişmesi lazım demişlerdi ama biz fazla geldiği için istememiştik, o da şimdi dâhil oldu sanırım. Şimdiki bakımda onay verildi ve yapıldı tüm bunlar geçmiş olsun mesajları atmazsanız sevinirim Ben böyle durumlar için bir dahaki sefere ne yapmamız gerektiğiyle ilgili ciddi ve bilinçli tavsiye arıyorum sadece.

    Şimdi tüm liste parçalarını tek tek yazmayacağım ama bana verilen işlemler raporunda yazanları yazacağım, anlayan biri bunlar normal midir değilse ne kadar değildir bilgi verirse sevinirim. Bu işlemlerin dışarıda yapılmasının fiyat ve kalite farkı, veya avantajı dezavantajı ne olurdu onu merak ediyorum. Bu şekilde bu işlemleri yetkili serviste yapmak doğru mudur yanlış mıdır, orijinal parçalardır diye uzun vadede faydası görülür mü yoksa farkı yok mudur, bu fiyatları ödemek enayilik midir vs. Ben pek içli dışlı değilim bu konularda ama araç anneme ait ve bu fiyatlar bize anormal fazla geldi. Bilen birilerine danışmak istedim.

    -Araca yıllık bakım uygulandı *Hava, polen, mazot filtresi, değişti, cam suyu konuldu
    -Klima fresh uygulandı
    -Cam temizleme yapıldı
    -Sağ stop ampülü değişti. Park ampülü, plaka ampülü değişti.
    -Debriyaj seti, volant, debriyaj bilyası, aks keçeleri, şanzuman yağı değişti.
    -Ön diskler ve balataları değişti.
    -Şanzuman beyni güncel alıştırmaları yapıldı.
    -Motor beynine yeni yazılım yüklemesi yapıldı.
    -Sağ ön kapı kilit muhafa kapağı yok, sol kapı kasa fitili yırtık: genel seviye kontrolleri yapıldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi busterr -- 3 Şubat 2017; 15:34:17 >







  • Dışarıda orijinal parça bulunabiliyor.

    Ayrıca serviste kaliteli usta durmaz. Çünkü o servisin sahibi aç gözlü olduğu için asgari ücret ödüyorum sigortasını veriyorum daha ne istiyor diyerek pek maaşında artış yapmaz. adam da müşterilerle arasını iyi tutar. iyice işin piri olur yeni modellerde filan sonra hopppp sanayide dükkan açar. İşte böyle adamları bulacaksın o zaman servise gitmenin nasıl bir enayilik olduğunu anlıyorsun.

    Benim gittiğim usta öyle. kendisi yetkili serviste uzun süre çalışmış, araçlarla ilgili eğitimleri almış. şimdi ona gidiyorum ve servise oranla ciddi uygun çıkıyorum. Orijinal parça konusunda da yardımcı oluyor.

    Ayrıca arabanın orijinal parçaları, özellikle fren diski, balata, baskı balata gibi rutin değişmesi ve bozulması yüksek parçaları kendisi değil de tedarikçilere yaptırır. yani aslında o parça peo değildir valeo, luk, daikin, sachs, hella gibi büyük üreticilerden biridir. illa ki bi markası vardır. bunlar birbirlerine yakın üretildiği için gidip orijinal değil de o araç için üretilen en uygun yedek parçayı almak en güzeli. en uygunu derken gidip de uzak doğu yan sanayi dandik rezil ekipmanlardan bahsetmiyorum. myparts diye marka amortisör üretiyor onun ürettiği ürünün kalitesi ile almanın, fransızın, japonun ürettiği bir olmaz.

    insanımız araba satın alırken çok akıllı ama iş bu periyodik bakımları, değişmesi gereken ömrünü doldurmuş parçaları gibi şeyler için hiç de araştırmacı değil. Neyse böyleleri olmalı ki sanayide çok iş dönmesin fazla şişmesin fiyatlar.
  • servis sizi arayıp, baskı balatanız bitmiş, frenleriniz bitmiş, bunları değiştirmek için onay veriyor musunuz diye aramadı mı?
  • Normal?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yetkili servise gitmeyi her zaman saçma bulmuşumdur.
    Adamı nerden dürtsek nerden fiyatı şişirsek diye bakıyorlar.
    Ben bu kadar masrafa girdikten sonra bana garanti verse ne olur vermese ne olur
  • schumici kullanıcısına yanıt
    Aramış ve onay verilmiş yani olmuş bir olay bu hocam. Ben detayları yeni öğrendim şimdi, bu işlemlerin dışarıda yapılmasının fiyat ve kalite farkı; veya avantajı dezavantajı ne olurdu onu merak ediyorum. Bu şekilde bu işlemleri yetkili serviste yapmak doğru mudur yanlış mıdır, orijinal parçalardır diye uzun vadede faydası görülür mü yoksa farkı yok mudur, bu fiyatları ödemek enayilik midir vs. Bu teknik detaylar ve masraflar hakkında bilgi sahibi değilim ne yazık ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi busterr -- 3 Şubat 2017; 15:6:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dışarda 2 civarına bitecek işlemler zaten yazdıklarının yarısı fasa fiso yok ampül değişti falan.

    hondanın 2 bin küsür dediği işlemler özelde 800 e yapıldı diyim gerisini siz düşünün
  • Dışarıda orijinal parça bulunabiliyor.

    Ayrıca serviste kaliteli usta durmaz. Çünkü o servisin sahibi aç gözlü olduğu için asgari ücret ödüyorum sigortasını veriyorum daha ne istiyor diyerek pek maaşında artış yapmaz. adam da müşterilerle arasını iyi tutar. iyice işin piri olur yeni modellerde filan sonra hopppp sanayide dükkan açar. İşte böyle adamları bulacaksın o zaman servise gitmenin nasıl bir enayilik olduğunu anlıyorsun.

    Benim gittiğim usta öyle. kendisi yetkili serviste uzun süre çalışmış, araçlarla ilgili eğitimleri almış. şimdi ona gidiyorum ve servise oranla ciddi uygun çıkıyorum. Orijinal parça konusunda da yardımcı oluyor.

    Ayrıca arabanın orijinal parçaları, özellikle fren diski, balata, baskı balata gibi rutin değişmesi ve bozulması yüksek parçaları kendisi değil de tedarikçilere yaptırır. yani aslında o parça peo değildir valeo, luk, daikin, sachs, hella gibi büyük üreticilerden biridir. illa ki bi markası vardır. bunlar birbirlerine yakın üretildiği için gidip orijinal değil de o araç için üretilen en uygun yedek parçayı almak en güzeli. en uygunu derken gidip de uzak doğu yan sanayi dandik rezil ekipmanlardan bahsetmiyorum. myparts diye marka amortisör üretiyor onun ürettiği ürünün kalitesi ile almanın, fransızın, japonun ürettiği bir olmaz.

    insanımız araba satın alırken çok akıllı ama iş bu periyodik bakımları, değişmesi gereken ömrünü doldurmuş parçaları gibi şeyler için hiç de araştırmacı değil. Neyse böyleleri olmalı ki sanayide çok iş dönmesin fazla şişmesin fiyatlar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Clio 4 Servis Bakım Maliyeti
    3 yıl önce açıldı
    kia servis ücretleri
    geçen yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Servis arayıp onay alır ve fiyat da belirtir onay verdiyseniz geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 80bindeki otm arabanın neden volantı değişiyor ki? Yapmışken hepsi birlikte kazık paketi sunmuşlar size. Dışarıda yarısından azına gelirdi hepsi.
  • Şanzıman dışarda da 1500-2000 tutuyor. Diğerleri de 500-800 tutsa pazarlıkla yaklaşık 2500 tl ye dışarda halledebilirdiniz. Bulunduğunuz yerde güvenilir özel Peugeot Servisi bulmanız lazım. Ankara'da olsanız servis öneririm ama diğer şehirler hakkında fikrim yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • fiyattan ziyade 80 binde biten volant ve debriyajın hesabını sorun citroen firmasına. volant ve debriyaj zaten pahalı parçalar ve bunların işciliği de oldukça tuzludur. ama bu km de bitmesi akıl mantık işi değil. bir sonraki bakımda muhtemelen triger işin içine girecek. trigeri muhakkak yetkili serviste ve kampanya döneminde değiştirin. fiyat bana yetkili servis bile olsa çok pahalı geldi üstünde en az 2000 tl fazlalık var. yetkili servise uğradığınızda aracın 100 120 140 160 bin de neler yapılacağını gösteren cizilgesini alın. bu km geldiğinde özel serviste parçaları kendiniz temin ederek bakım yaptırın. istanbuldaysanız citroen aracınızı özel lion servise götürüp sorunlarını ve periyodik bakımınızı yaptırabilirsiniz. pejo ve citroenin dilinden anlayan bir kaç özel servisten biri.
  • sanayi fiyatlarının üzerine %50 koymuşlar, bu kadar fazla olmasının bedeli de servis olması, parça-usta peşinde koşturmuyorsun
  • Ben babamın Partner tepeesini 60 bin ağır bakıma götürdüm 4800 lira fiyat çektiler. Yetkili servisten çıkma bi usta buldum malzemeni al gel dedi Liste verdi. Gidip tüm malzemeleri aldim ustaya götürdüm işçilik dahil 800 verdi. Hava Filtresi 2 bin km sonra tekrar değişti usta ona da para almadan değiştirdi. Ben garantisi bitmiş araca serviste bakım yapılmasına karşıyım. Mantıksız hareket

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bende 5 senedir peugeot kullanıyorum.
    yetkili servislerin hepsi aynı fiyatı vermiyor.
    Basit bir yağ bakımında bile servisler arasında 100-200 TL oynuyor.

    Ben bakımdan önce civardaki servisleri tek tek arayıp fiyat alıyorum.
    en uygun yapana götürüyorum.

    Size de bir sonraki bakımda böyle yapmanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar yorum var ama kimse de istanbul'da şu özel servis iyidir dememiş!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1000 lira fazla olsun şanzıman düzgün çalışsın .Disarda ne olduğu belli olmayan yerlerde oynatmaya gerek yok.Yarin problem oldugunda karsinda kurumsal bir yapi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Işin içinde şanziman baski balata volant oldugu için fiyat gayet normal.. çok diyenlere aldırış etmeyin onlarin muhtemelen bir arabası bile yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanayide şu fiyata bu fiyata yaptırılır deniyor ama Yarı otomatik şanzımanın baskı balatasını değiştirmek herkesin yapabileceği, bildiği bir iş değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 30 Mayıs 2017; 10:42:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Sanayide şu fiyata bu fiyata yaptırılır deniyor ama Yarı otomatik şanzımanın baskı balatasını değiştirmek herkesin yapabileceği, bildiği bir iş değil.
    1. Yetkili servis demek isini bilen, duzgun yapabilen ustalarin bulundugu yerdir. Yanlis yapsalar bile telafisi icin gidebilirsin. Ozel serviste basina bir is gelirse sorumluluk almayabilirler. Fatura bile vermeyebilir ozel servisler.

    2. Yetkili serviste orjinal parca takarlar. Ozel serviste 3. parti parca takmalari olasi. 2 si de asagi yukari ayni isi gorur dogrudur ama yasam omru denilen bir parametre vardir. Oem parcalarda yasam omru ( daha dusuk kalite oldugu icin) daha dusuktur.

    3. Yetkili serviste dogru miktarda sivi kullanirlar. Her aracin yag kapasitesi bellidir. Fazla veya eksik konuldugunda motora ciddi hasarlar verebilir. Ozel servislerde yag degisimi yaptirmak istediginizde genelde ciraga denk gelirseniz, cocuk bidonu bocalama doker ve 4.3 litrelik pejonuza belki 5 litrelik yag girmis olur. Fazla konulan yag isindikca genlesir ve motora basinc yapmaya baslar. Veya hararete sebep olur. Dhde bunla ilgili sikayetlerin oldugu bi konu vardi. Daha kac litre yag koyacagini bilmeyen ozel servise aracinizi veriyorsaniz, suprizlere hazirlikli olmak da fayda var.

    4. Ha guvendiginiz surekli gittiginiz ve isini duzgun yapan ozel servis bulduysaniz, o ustaya siki siki sarilin, ustune bahsis bile birakin. Turkiyede iscilik ucretleri avrupaya gore cok cok dusuk. Kiymetini bilin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pyp -- 25 Haziran 2019; 14:32:24 >




  • Hocam aracı uzun süre kullanacaksanız bakımlara verdiğiniz paraya acımayın. Orjinal parçadan şaşmayın.

    18 yıldır aynı arabayı kullanan biri olarak ciddi servis/sanayi tecrübesi kazandık.

    + Yetkili servis diye gözü kapalı güvenmeyin.
    Her yetkili servis iyi servis değildir. Çevrenizdeki servisleri araştırın. Ciddi işçilik farkları olabiliyor. Çok satılan bir arabanın çok çok az satılmış bir versiyonunu kullanıyorum, her yetkili gerçekten yetkili değil.

    + sanayi diyenlere kanıp direk sanayiye gitmeyin, eğitimli ustayı bulamazsanız kalan kasaplar arabanızı 10-40 yağdan başlayarak haşat edebilirler. Belli bir markaya bakan özel servislere gidin. 2-3 markaya birden (Ford ve Fiat diyorsa mesela) bakıyorlarsa arabanın ince noktalarını atlayabilirler. (Fiat,Alfa Romeo, Lancia gibi diyorsa sıkıntı yok. Yeni modeller %99 aynı zaten)

    + orjinal yedek parça fiyatlarınızı öğrenin. Her markanın bir değil, hatta modelden modele, motordan motora fiyat değişir. Fiat'ta 700 tlye değişen baskı balata Peugeotta 2500 lirayı bulabilir. Hatta 1.3 MultiJet'in baskı balata değişimi parça dahil 700 TL tutarken 1.6 MultiJet 2-4 bin tl'cik tutabiliyor. Volan sıkıntısı çıkarabiliyor, hareketli volan da pahalı bir parça. 1.3 sabit volan kullanırken 1.6 da hareketli volan var. İkisi de Fiat.

    + çevrenizdeki iyi yetkili servislerden fiyat alın. 2 servis arasında fiyat ciddi değişiyor. Peugeot'ta varmı bilmiyorum ama Fiat'ta ben satışı olmayan sadece servis olan servislere gidiyorum. 10 yıldır aynı ustam var. Sanayideki ustalarım ile birbirlerini tanıyorlar, hepsi bursadan motorun eğitimini almış, sesinden derdini çözen ustalar

    + para kazanmak ile arabayı tamir etmeyi seven ustalar farklıdır. Bozuk arabayı tamir etmeyi seven ustaları bulun. Vakit harcayan ustalar iyidir.

    Mesela yetkili servisteki bakım sonrası kaputu açtığımda antifrizi değiştirip ağzına kadar doldurmuşlar. Arabanın çantasında bunun için enjektör vs hazır. Otoparkta olması gereken seviyeye ben getirdim mesela. Araba yetkiliden çıktı diye güvenmeyeceksin. Kontrol şart.

    En önemlisi aracınızı tanıyın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.