Şimdi Ara

Peugeot 307 LERDE KIŞIN YAKIT ARTIŞI NEDENİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
5.710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Motor sıcaklığını tam ideal seviyelere gelmeden kullanmak( kısa mesafelerde) motora bir zarar verir mi yoksa sadece yakıt tüketimini mi arttırır?
  • bu normal birşey aracın motoru kışın daha geç ısındığı için ilk çalıştırmadaki zengin karışım gönderme süresi uzuyor.Zengin karışım yazın 3 km sonra kesılıyorsa kışın 10 km ye çıkıyor. Olay budur....Kısa mesafede yakıtın daha çok yandıgını hesaplar bılgısayar
  • kesinlikle verir, ancak bunun için illaki tam ısıtmak da gereksizdir.Kritik soru şudur? Motordaki su ve soğutma sistemi esasında motor yağını belirli bir rejimde tutmak için tasarlanmıştır.En meşur hava soğutmalı araçlar kaplumbağa veya porsche hiç su kullanmadan bu işi başarmaktadırar demek ki olabiliyor ancak motor ısınmadan hareket edilirse yağlama olayı çok kötüleşeceği için metal metal kontak dediğimiz şey olabiliyor , ama kaç dereceden sonra bu olur biraz tartışmalı konu.
    yani özetle yağın belirli yağlama işlevine sahip olabilmesi için belirli bir sıcaklık aralığında tutulması gerekiyor ..bunun için motoru yağın min yağlama seviyesine kadar ısıtmak motor elemanlarına gelebilecek bir zararı önler .

    quote:

    Orjinalden alıntı: hattusilis

    Motor sıcaklığını tam ideal seviyelere gelmeden kullanmak( kısa mesafelerde) motora bir zarar verir mi yoksa sadece yakıt tüketimini mi arttırır?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    yani özetle yağın belirli yağlama işlevine sahip olabilmesi için belirli bir sıcaklık aralığında tutulması gerekiyor ..bunun için motoru yağın min yağlama seviyesine kadar ısıtmak motor elemanlarına gelebilecek bir zararı önler .




    Arabayı hareket ettirmeden rolantide bir süre çalıştırmaktan mı bahsediyorsunuz? Çünkü bu konu ile ilgili forumda da çok farklı görüşler var, genel olarak arabayı rolantide ısıtmak yerine yüksek hızlara çıkıp kendi kendine ısınmasının daha faydalı olacağı belirtiliyor. Ama çok sıkışık trafikte bu mümkün olmadığın için bir süre rolantide ısıtmak mantıklı olabilir sanırsam.
    Geçenlerde dikkat ettim hareket edip çok yogun trafige çıktığımda araba 10 dakka geçmesine rağmen ısınmamıştı, ama akıcı bir trafikte çok beklemeden hararet göstergesi oynamaya başlıyor.




  • vezir'den alıntı , ben bunları toyota forumunda da yazdım ama arkadaşların çoğu ''kullanım kılavuzunda yazmıyor,gerek yok, 0 araçlarda motor ısıtma yok'' dediler. ama ben ısrarlıyım ve vezir'e katılıyorum.
    http://resim.donanimhaber.com/m_19243212/mpage_2//tm.htm#19575432


    sayın oğuz ,
    ağagıdaki cümlenmin başında her türlü hava koşullunda veya buna benzer bir ifade var mı ?merak ettim.
    -Motoru araç dururken ısıtmak yerine motor normal sıcaklığına ulaşana kadar aracı yavaş sürünüz.

    cümlesi soğuk havalar için geçerli olmadığını hem mühendislik hem de tecrübe ile sabit olduğunu bilmemiz gerekir diye düşünüyorum.Burada motor ömrünün uzatılmasından bahsediyoruz , bu kadar yazıp çiziyoruz.Evet hava 15-20 derece ise belki direk aracı çalıştırıp gazlarsınız sakin de kullansanız yakıtınız normalin 3-5 katı olacaktır.Eğer bunu eksi derecelerde yaparsanız siz bilirsiniz, kataloğu her zaman ben de savuunurum ama bakım elemanına neden araç erken aşınmış size anlatması , benim anlatmamdan daha zor olacağını sanıyorum.
    özetle şunlar aklınızda kalsın yeter , ,ister uygularsınız ister uygulamazsınız sizin bileceğiniz birşey , ama ben uygulamayanın ikinci el arabasını almak istemem.

    2-3 dakika kışın soğukta (eksi 3-5 veya altı)rolantide ısıtmak araç için direk çalıştırıp gitmekten faydalıdır çünkü,

    1-Araçlar soğukken aşırı yakıt tüketirler , rölantide soğukken yakıt tüketmi , hareket halindeki yakıt tüketiminden düşüktür.Nedeni, vitese takıp hızlanmak istediğinizde rölantinin çok üstünde bir devirle ve zengin karışımla araç sürersiniz .Eğer hafif bir eğim de varsa gaza basarak daha da zengin bir karışım sağlayarak ilk kmlerde sürüş yaparsınız.Sonra kısa mesefa süren arkadaşlar benim aracım kışın çok yakıyor diyorlar .Halbuki rölantidde 2 dakika ısıtıp aynı şekilde normal bir sürüş motor ısısını artıracağı için göreceli olarak sarfıyat öncekine oranla düşecektir.
    2-Motor yağı her ne kadar kış şartlarına uygun da olsa (0w ,10w ilebaşlayan)düşük sıcaklıklarda viskosite değerleri çok artar yani motor elemanlarını durdurmak için sürtünmeyi artırıcı bir rol oynarlar .
    Araç birkaç dakika ısıtıldığında motor ısısı ilk saniyelerden başlamak üzere hemen artmaya başlar ve yağın sıcaklığı da artacağı için sürtünme belirgin şekilde düşer .Bu başlı başına %5 civarında tasarruf edilmesini sağlar , özellikle üst devirlerde ciddi beygir kayıpları oluşur ve motor zararlıdır.
    3-Isınmamış ve dış ortam sıcaklığındaki bir yağ eksi derece ve daha da altında yağlama görevini yapamayacağı için aşınma belirgin bir şekilde artar.Hep reklamlarda duyduğunuz reklamların gerçeklik payı vardır.Bakınız magnatec castrol reklamları.Aşınma ilk 10 dakikada normal motor çalıştırmalarında 5 katına kadar veya üstü fazlalaşmaktadır.
    4-Zengin karışımla ısınma periodunu her sabah ve akşam tekrarladığınız Turbonuz eksoz kısmı , devamlı olarak istenmeyen yüksek atık gaz emisyonları temas edeceğinden korozyon başlaması için ideal ortam oluşturur.
    5-Turbo yağlamasının birinci koşulu yağın normal viskosite değerlerine çıkmasıdır.Soğuk bir yağın en başta zarar vereceği şeylerden birisi turbo yağlamasıdır.
    6-Eksoz borusu , eksoz ve katalitik konvertor(benzinli araçlar) için zengin karışım devamlı korosiv bir ortam yaratarak gereğinden erken delinmesine neden olur.Özellikle katalitik filtre soğukta durumu düzelmek için emisyon oranlarını düzeltici max durumda çalışsada, göreceksiniz ki ,rölanti soğuk motor emisyon oranları her zaman direk hareket haline geçen araçların emisyonlarından düşüktür

    aslında daha çok şey vardır da şu an aklıma gelmedi , artık nasıl araç ısıtacağınız size kalmış bir konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 13 Aralık 2007; 14:48:53 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar özellikle dizel kullanıcıları için ve kısa mesafede araç kullananlara naçizane tavsiyem olacak bu sistemi uygulayın tüketim değeriniz eskisine göre düşeceğini umuyorum.

    araç lastiğiniz yazlık olanla ve asfalt ıslak değilken geçerlidir.Çünkü her sürtünme artışı tüketimi de artırır.

    katalogta aracınızı hemen çalıştırıp gidin de dese kışın sıfıra çok yakın ve altında ise aracı sakince çalıştırıp 3 belki hadi 1 dk.bonus olsun, 4 dakika rölantide ısıtın ve ondan sonra sakin şekilde aynı mesafeyi alın ve ölçüm değerlerinizi kıyasayın.Olumlu ve olumsuz cevapları iletirseniz sevinirim.

    ben arabayı aldığım günden beri dediğniz gibi yapıyorum ve tüketim değerlerimde dalgalanmalar olmuyor. araç hep aynı ve normal ölçülerde yakıt tüketiyor.
    böyle yaparak motor yanında, diğer mekanik aksamları da korumuş olursunuz.onlarda yavaş yavaş ısnacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 13 Aralık 2007; 14:53:21 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ulascelikfz7

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar özellikle dizel kullanıcıları için ve kısa mesafede araç kullananlara naçizane tavsiyem olacak bu sistemi uygulayın tüketim değeriniz eskisine göre düşeceğini umuyorum.

    araç lastiğiniz yazlık olanla ve asfalt ıslak değilken geçerlidir.Çünkü her sürtünme artışı tüketimi de artırır.

    katalogta aracınızı hemen çalıştırıp gidin de dese kışın sıfıra çok yakın ve altında ise aracı sakince çalıştırıp 3 belki hadi 1 dk.bonus olsun, 4 dakika rölantide ısıtın ve ondan sonra sakin şekilde aynı mesafeyi alın ve ölçüm değerlerinizi kıyasayın.Olumlu ve olumsuz cevapları iletirseniz sevinirim.

    ben arabayı aldığım günden beri dediğniz gibi yapıyorum ve tüketim değerlerimde dalgalanmalar olmuyor. araç hep aynı ve normal ölçülerde yakıt tüketiyor.
    böyle yaparak motor yanında, diğer mekanik aksamları da korumuş olursunuz.onlarda yavaş yavaş ısnacaktır.

    teşekkürler ulasçelik ,
    en doğrusunu yapıyorsunuz , yola devam
    anlatmaya çalışıyorum ama bana pratik olarak bunu kanıtlayabileceğim arkadaşların geri dönüşleri lazım aksi takdirde ispatı veya anlatması zor oluyor.




  • ben de anlatmaya çalışıyorum arkadaşlara, bazıları gerek yok,çalıştır bas-git demiyor mu, kafayı yiyiyorum.
    halen içten patlamalı ve metal alşımlı motor kullanıyoruz, bu yüzden motoru ısıtmamız ŞART!
  • ""Orjinalden alıntı: vezir

    bahsi geçen motor dizellerde hararet ibresi motor sıcaklığını mı , radyatör suyu sıcaklığını mı gösterir?""



    kesinlikle motor sicakligini gosterir. sonucta hararet musiri denen sey radyatorun degil motor icinde sirkule edilen suyun sicakligini olcer... radyotore degil motorda su ile temas halinde bir noktaya takilir.

    edit: bu quote'lara bi haller oluyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayi terbiyecisi -- 13 Aralık 2007; 16:27:34 >
  • ARKADAŞLAR İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM

    BU KONUYU KENDİMDE HEM ARAŞTIRDIM HEM BİZZAT DENEDİM GERÇEKTEN MOTOR SOGUK OLDUGUNDA VE DÜŞÜK VİTESTE YAKIT MİKTERI GERCEKTEN COK ARTMAKTA DEDİĞİM GİBİ 100 KM 8.0 OLAN YAKIT MOTOR 10 KM SONRA ISINDIGINDA 3.8 .4.4 DE KADAR YÜKSEK VİTESTE DÜŞMEKTE HATTA BOŞA ALDIGIMDA 2.8 KADAR İNDİĞİNİ GÖRDÜM


    İKİNCİ OLARAK BENİM ĞİBİ KISA MESAFE KULLANANLARIN SABAH VE AKŞAMLARI KULLANIRKEN 3 5 DAKKA ISITMA İLE MOTOR ISINMIYOR EN AZ 10 15 DAKKA SÜRÜYOR TABİ BUARADA ISITACAM DERKEN ISITMA ESNASINDA TÜKETİLEN YAKIT LA GİDİLECEK MESAFEYE SOGUK MOTORLA GİDİLSE YAKITTA NE DERECEDE TASARRUF SAGLAR BİLEMEM AMA İLK FIRSATTA 1 DEPO BENZİNLE DENEYECEGİM


    ŞU DA Bİ GERCEK SOGUK MOTORLA DENEDİM YÜKSEK VİTESTE GİDİLDİĞİNDE UYGUN ROLANTİDE ARABAYI YORMADAN YAKITTA TASARRUF SAGLANIYOR BU TARZ ARABALARDA NE KADAR HIZLI YÜKSEK VİTESE GECİLİRSE YAKIT TASARRUFU O KADAR COK OLUYOR DAHA ÖNCE OPEL VECTRA ARABAM VARDI ONUN KATOLOGUNDADA BU BİLGİYE ÖZELLİKLE YER VERİLMİŞTİ HIZLI HAREKET HIZLI VİTES YÜKSELTME

    BİRDE ŞUNU DENEYEREK BULDUM KIŞIN ARABA MOTORU NE KADAR YÜKSEK OLURSA OLSUN DIŞARININ HAVA SI SOGUKSA MOTOR BU SOGUKTAN ETKİLENEREK YAKIT SARFİYATI AZALIYOR YANİ ŞU AN KIŞIN 5 6 7 DERECE LERDE VEYA DAHA ALTINDAKİ HAVA KOŞULLARINDA 6.0 100 KM DE ALTINDA YAKAN 307 DİZEL OLDUGUNU DÜŞÜNEMİYORUM VEYA YOKTUR.

    BİRDE ARACINIZIN ARASIRA DEPOSU NU KAPAGININ ACIP KAPAYINIZ DEPO DAKİ GENLEŞEN VEYA ONORMALEŞEN SOGUKTAN ETKİLENEN YAKIT DEPO ACILDIGINDA HAVA İLE TEMASTA RAHATLIYOR VEYA NE OLUYORSA ANLAYAMADIM AMA ANİDEN MOTOR SOGUKTA OLSA YAKIT KULLANIMINDA DEGİŞİKLİK OLUYOR.




  • Selam arkadaşım,


    kışın motorlar daha fazla yakıt tüketir bir kere bu 2x2=4 gibi birşey. demek istediğim aracın normal çalışma sıcaklığına ulaşana kadar fabrika ve genel tüketim ortalamalarının en az %10-20 (soğuğa bağlı olarak) üzerinde tüketecektir... sebebi ise normalde 15/1 olan yakıt-hava karışımının soğukta 20/1 lere kadar çıkmasıdır, bir motor ancak normal çalışma sıcaklığın optimum(ideal) tüketimi yakalar, dolayısıyle şu andaki tüketiminiz mevcut şartlar nedeniyle normaldir. örnek olarak aracınızı sabah çalıştırdınız, hareket etmeden zaten 30 saniye beklemek lazım, ama daha fazlası yani hareketsiz motorun rölantide çalışması size sadece yakıt tüketimi olarak geri döner. siz soğuk motorlu araçla 6 km de yakacağınız yakıtın 3 mislini aracı rölantide çalıştırarak yakarsınız.. bir diğer faktörler var mesela aracınızın harareti.. eğer normal çalışma sıcaklığına ulaşmıyor veya geç ulaşıyorsa o zaman termostat'ta bir sorun olabilir ve açılmayabilir o zaman siz gene çok yakarsınız.. çünkü motor hep zengin karışım ile çalışır..


    umarım biraz açıklayıcı olmuştur.




  • kışın motor 0'a yakın sıcaklıkta en az 3 dk ısıtılmalıdır, bu ısıtmadaki yakıt sarfiyatı hareket edince tasarruf olarak geri dönecektir. ben böyle yapıyorum,yakıt tüketimim az ve de istikrarlı .km'de 150 kuruş şehiriçi
    soğuk motorla hareket etmek yakıt sarfiyatını artırır.
    meteg'e katılmıyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg




    Selam arkadaşım,


    kışın motorlar daha fazla yakıt tüketir bir kere bu 2x2=4 gibi birşey. demek istediğim aracın normal çalışma sıcaklığına ulaşana kadar fabrika ve genel tüketim ortalamalarının en az %10-20 (soğuğa bağlı olarak) üzerinde tüketecektir... sebebi ise normalde 15/1 olan yakıt-hava karışımının soğukta 20/1 lere kadar çıkmasıdır, bir motor ancak normal çalışma sıcaklığın optimum(ideal) tüketimi yakalar, dolayısıyle şu andaki tüketiminiz mevcut şartlar nedeniyle normaldir. örnek olarak aracınızı sabah çalıştırdınız, hareket etmeden zaten 30 saniye beklemek lazım, ama daha fazlası yani hareketsiz motorun rölantide çalışması size sadece yakıt tüketimi olarak geri döner. siz soğuk motorlu araçla 6 km de yakacağınız yakıtın 3 mislini aracı rölantide çalıştırarak yakarsınız.. bir diğer faktörler var mesela aracınızın harareti.. eğer normal çalışma sıcaklığına ulaşmıyor veya geç ulaşıyorsa o zaman termostat'ta bir sorun olabilir ve açılmayabilir o zaman siz gene çok yakarsınız.. çünkü motor hep zengin karışım ile çalışır..


    umarım biraz açıklayıcı olmuştur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 20 Aralık 2007; 3:19:00 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar özellikle dizel kullanıcıları için ve kısa mesafede araç kullananlara naçizane tavsiyem olacak bu sistemi uygulayın tüketim değeriniz eskisine göre düşeceğini umuyorum.

    araç lastiğiniz yazlık olanla ve asfalt ıslak değilken geçerlidir.Çünkü her sürtünme artışı tüketimi de artırır.

    katalogta aracınızı hemen çalıştırıp gidin de dese kışın sıfıra çok yakın ve altında ise aracı sakince çalıştırıp 3 belki hadi 1 dk.bonus olsun, 4 dakika rölantide ısıtın ve ondan sonra sakin şekilde aynı mesafeyi alın ve ölçüm değerlerinizi kıyasayın.Olumlu ve olumsuz cevapları iletirseniz sevinirim.





  • Benim aracım da Seat Cordoba 2004 1.4TDİ yazın 5 litre yakan aracım şimdi 8-9 litreden aşağı düşmüyor.Genelde motor soğukken kısa mesafede kullanıyorum bende.Bu tüketimi bu kadar çok artırabilir mi yoksa bi servise mi gitmeliyim arkadaşlar?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    Benim aracım da Seat Cordoba 2004 1.4TDİ yazın 5 litre yakan aracım şimdi 8-9 litreden aşağı düşmüyor.Genelde motor soğukken kısa mesafede kullanıyorum bende.Bu tüketimi bu kadar çok artırabilir mi yoksa bi servise mi gitmeliyim arkadaşlar?

    bir de 3-4 dakika ısıtıp gitmeyi deneyin, emin olun değişecek.
  • Yazın şehir içi 22ykr falan yakıyordum. Şu sıralar tüketim 40 küsür ykr a kadar çıktı ama bunu normal görüyorum.
    Hava -20 civarlarında arabayı çalıştırdıktan sonra şehri bi uçtan diğerine gitsem zaten 2 km. Bunun yanında yollar o kadar kötü ki genelde 1.ve 2. viteste yol almak zorunda kalıyorum.
    Zaten çok zorunlu kalmadıkça arabayı kullanmıyorum. 15-20 gün oldu. 30 ytllik benzin almıştım 70 küsür km yaptım.
    Dünde bayram alışverişi için Ardahan'dan Kars'a gittim. Ortalama 190 km civarı yaptım yaktığım benzin yine 30-35 ytl arası.
    Soğuk bir motorun kısa mesafedeki yakıt tüketiminin ne denli arttığını göstermeye yetiyor bu değerler.
    Araç Lancer 1.6
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.