Şimdi Ara

Peugeot 307 LERDE KIŞIN YAKIT ARTIŞI NEDENİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
5.710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR BENDE Peugeot 307 HDİ 90 BEYGİR ARACIM VAR LAKİN ŞU SON 1 2 AYDIR KIŞ GELDİ GELELİ YAKIT ARTTI BALIKESİRDE YAŞIYORUM KISA MESAFE ARACI KULLANIYORUM GÜNDE 7 KM FİLAN AMA YAKIT GÖSTERGESİ 100 KM DE 8.0 8.1 BAZEN 9.0 KADAR CIKIYOR YAZIN BU RAKAM 4.0 LARDAYDI YAKLAŞIK 50 YTL ye 220 250 KM ARASINDA YAKIYOR ŞU AN ACABA ARACTAMI Bİ SORUN VAR YOKSA NORMALMİ İLGİLİ VE BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLARDAN CEVAP BEKLİYORUM SAYGILAR.
    ARACIMDA 2 AY ÖNCE MOTOR ŞEKLİNDEKİ İŞIK YANMIŞTI LAKİN SEVİSE GÖTÜRDÜGÜMDE YANMADI SERVİS MOTORA BASINÇLA PÜSKÜRTME YAPAN BİR SİSTEMİN OLDUGUNU BUNDA VEYA HATTINDA Bİ SIKINTI OLABİLECEGİNİ KOMPLE BAKMAMIZ GERKTİĞİNİ SÖYLEMİŞTİ AMA Bİ DAHA O HATA İŞİARETİNİ ARAÇ VERMEDİĞİ İÇİN GİTMEDİM


    307 DİZELLERDE COK SOGUKKEN COK BASARSAK COK MU YAKAR YOKSA ARACIN BEKLERKENMİ ISINMASI YOKSA HARAKET HALİNDEMİ ISINMASI DÜŞÜK HIZDA NORMAL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fuataltın -- 8 Aralık 2007; 1:31:36 >







  • otomobil motorları atmosferdeki hava ile çalışan motorlardır içerdeki hava gücünü atmosferden alırlar. turboşarj veya süperşarj uygulaması farklı olsada genel prensip motora yoğun başınçlı soğuk hava göndermektir ve motorların içinde bulunan hava genelde soğuk havadır..

    motorlar ihtiyacı olan havayı atmosferden aldığı için havanın şartlarına görede performans değişiklikleri yaşarlar özellikle soğuk havalarda motorların performansı dahada artar yaz aylarına göre daha performanslı çalışır belki sizdeki sorunda bu soğuk havaların getirdiği performasın yakıta etki etmesidir bunun haricinde teknik bir arızada olabilir eğer teknik bir arızadan şüpeliyseniz servise başvurtmanızı tavsiye ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    otomobil motorları atmosferdeki hava ile çalışan motorlardır içerdeki hava gücünü atmosferden alırlar. turboşarj veya süperşarj uygulaması farklı olsada genel prensip motora yoğun başınçlı soğuk hava göndermektir ve motorların içinde bulunan hava genelde soğuk havadır..

    motorlar ihtiyacı olan havayı atmosferden aldığı için havanın şartlarına görede performans değişiklikleri yaşarlar özellikle soğuk havalarda motorların performansı dahada artar yaz aylarına göre daha performanslı çalışır belki sizdeki sorunda bu soğuk havaların getirdiği performasın yakıta etki etmesidir bunun haricinde teknik bir arızada olabilir eğer teknik bir arızadan şüpeliyseniz servise başvurtmanızı tavsiye ederim..
    hava şartlarının yakıta bu kadar etki edeceğini sanmam.ayrıca kışın, alçak basınç etkisinden dolayı hava daha yoğun olduğundan performans artışı olmalıdır.yalnız bu performans artışı yakıt tüketimi getiren performans artışı değil yanma odasına oksijence zengin havanın girmesiyle daha verimli yanma sağlanmasındandır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    hava şartlarının yakıta bu kadar etki edeceğini sanmam.ayrıca kışın, alçak basınç etkisinden dolayı hava daha yoğun olduğundan performans artışı olmalıdır.yalnız bu performans artışı yakıt tüketimi getiren performans artışı değil yanma odasına oksijence zengin havanın girmesiyle daha verimli yanma sağlanmasındandır...

    Alıntıları Göster
    soğuk hava ile çalışan motor daha performanslı çalışır turbo motorlarında teknik özelliği budur motora soğuk basınçlı hava göndermek içindir yanma odasından çıkan gaz intercollerdan soğutularak motora gönderilir soğuk hava ile çalışan motorun performansı daha iyi olur..

    ama ikinci yazdığın yani fakir karışımı olarak tabir edilen yanma odasına az hava fazla yakıt girebilir..



    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    hava şartlarının yakıta bu kadar etki edeceğini sanmam.ayrıca kışın, alçak basınç etkisinden dolayı hava daha yoğun olduğundan performans artışı olmalıdır.yalnız bu performans artışı yakıt tüketimi getiren performans artışı değil yanma odasına oksijence zengin havanın girmesiyle daha verimli yanma sağlanmasındandır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    soğuk hava ile çalışan motor daha performanslı çalışır turbo motorlarında teknik özelliği budur motora soğuk basınçlı hava göndermek içindir yanma odasından çıkan gaz intercollerdan soğutularak motora gönderilir soğuk hava ile çalışan motorun performansı daha iyi olur..

    ama ikinci yazdığın yani fakir karışımı olarak tabir edilen yanma odasına az hava fazla yakıt girebilir..



    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    hava şartlarının yakıta bu kadar etki edeceğini sanmam.ayrıca kışın, alçak basınç etkisinden dolayı hava daha yoğun olduğundan performans artışı olmalıdır.yalnız bu performans artışı yakıt tüketimi getiren performans artışı değil yanma odasına oksijence zengin havanın girmesiyle daha verimli yanma sağlanmasındandır...


    Alıntıları Göster
    benim bahsettiğim fakir karışım değil sanırım.yani daha farklı bişi.fakir karışımda oranlarda bariz fark var :)

    ekleme: ayrıca fakir karışım yanma odasına gerektiğinden az yakıt gitmesi...hava miktarı aynı ancak oran düştüğü için fakir karışım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extremeenvy -- 7 Aralık 2007; 20:35:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    benim bahsettiğim fakir karışım değil sanırım.yani daha farklı bişi.fakir karışımda oranlarda bariz fark var :)

    ekleme: ayrıca fakir karışım yanma odasına gerektiğinden az yakıt gitmesi...hava miktarı aynı ancak oran düştüğü için fakir karışım..

    Alıntıları Göster
    bende şimdi ne yazdığımı düşünüyorum aslında yazmak istediğim şey başkaydı ama aklım başka yerde sanırım neyse toparlayalım..

    genelde kış aylarında motorlar soğuk havanın etkisi ile normalden biraz daha performanslı çalışır..bence arkadaşın servise bi gitmesi lazım orda sorunun ne olduğunu tespit etmeleri daha kolay olacaktır biz sadece burda ihtimaller üzerine tahmin yapabiliriz ama net cevabı ancak pejo servisi verecektir..


    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    benim bahsettiğim fakir karışım değil sanırım.yani daha farklı bişi.fakir karışımda oranlarda bariz fark var :)

    ekleme: ayrıca fakir karışım yanma odasına gerektiğinden az yakıt gitmesi...hava miktarı aynı ancak oran düştüğü için fakir karışım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    bende şimdi ne yazdığımı düşünüyorum aslında yazmak istediğim şey başkaydı ama aklım başka yerde sanırım neyse toparlayalım..

    genelde kış aylarında motorlar soğuk havanın etkisi ile normalden biraz daha performanslı çalışır..bence arkadaşın servise bi gitmesi lazım orda sorunun ne olduğunu tespit etmeleri daha kolay olacaktır biz sadece burda ihtimaller üzerine tahmin yapabiliriz ama net cevabı ancak pejo servisi verecektir..


    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    benim bahsettiğim fakir karışım değil sanırım.yani daha farklı bişi.fakir karışımda oranlarda bariz fark var :)

    ekleme: ayrıca fakir karışım yanma odasına gerektiğinden az yakıt gitmesi...hava miktarı aynı ancak oran düştüğü için fakir karışım..


    Alıntıları Göster
    bence bir sorun var arkadasim, bi kere yaz ortalamasi 4.0 litre demissin ki tutturmasi cok zor bir oran(sehir disi sartlarinda yakalanacak bir oran). ve kisa mesafe kullaniyorum demen de bu orani yakalamani daha da zorlastiriyor. neyse mevzuya gelirsem, yakitin birdenbire 5 litre artmasi havanin sogumasindan denilemez. baska bir sorun olsa gerek.
    benim yaz ortalamam 5.7 iken kisin 6.2 ye cikiyor. bir litre gibi bir artis hava sartlarindan diyebilirim. fazlasi baska sorunlari isaret eder...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayi terbiyecisi

    bence bir sorun var arkadasim, bi kere yaz ortalamasi 4.0 litre demissin ki tutturmasi cok zor bir oran(sehir disi sartlarinda yakalanacak bir oran). ve kisa mesafe kullaniyorum demen de bu orani yakalamani daha da zorlastiriyor. neyse mevzuya gelirsem, yakitin birdenbire 5 litre artmasi havanin sogumasindan denilemez. baska bir sorun olsa gerek.
    benim yaz ortalamam 5.7 iken kisin 6.2 ye cikiyor. bir litre gibi bir artis hava sartlarindan diyebilirim. fazlasi baska sorunlari isaret eder...

    Alıntıları Göster
    Aynı sorunu ben de yaşıyorum , yazın klima açık olarak şehir içi 5.7 lt felan yakıyordum.Kış geldi , kış lastiklerimi taktım şu an şehir içi 7.3 - 7.4 lt felan yakıyorum zaten mazota da zam geldi masrafı iyice arttı arabanın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aarmaganozturk

    Aynı sorunu ben de yaşıyorum , yazın klima açık olarak şehir içi 5.7 lt felan yakıyordum.Kış geldi , kış lastiklerimi taktım şu an şehir içi 7.3 - 7.4 lt felan yakıyorum zaten mazota da zam geldi masrafı iyice arttı arabanın

    Alıntıları Göster
    bendede ayni yazın şehir içi 5.5-6 arası oynuyor şimdi 7 lt. gösteriyor kışın dizellere bir haller geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    bendede ayni yazın şehir içi 5.5-6 arası oynuyor şimdi 7 lt. gösteriyor kışın dizellere bir haller geliyor

    Alıntıları Göster
    Benim arabam benzinli ama kışın tüketimde artış oluyor yazın klima çalıştığı halde.
    Benim bildiğim bunun acıklaması şu şekilde.
    Kışın motor daha soguk oluyor ve daha zor ısınıyor. Motor ısınana kadar bildiğiniz gibi ısınması icin daha cok yakıt gönderiliyor. Eskiden bu işe yarayan jikle vardı. Teknik olarak tam acıklamasını bilmiyorum ama basitce böyle olduğunu sanıyorum.

    Bu durumda dizellerin ısınması daha önemli olduğuna göre benzinlilere göre dah belirgin bir artış olabilir.

    İkincisi ise bu artış aracı kısa mesafelerde kullananlarda çok daha yüksektir cunku araba ısınana kadar varacağınız yere gelmişsinizdir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fuataltın

    KISA MESAFE ARACI KULLANIYORUM GÜNDE 7 KM FİLAN


    sorununuzun kaynağı burada

    3.5km gidiş,3.5km dönüş diye hesapladığımızda;
    soğuk motor ilk çalıştırmada daha cabuk ısınmak için zengin karışımla çalışacaktır(dizel araclarda bu,daha fazla mazot püskürtme şeklinde olur)
    siz işyerinize ulaştıgınızda motor hala soğuk olacaktır
    dolayısıyle tüm yolculugunuzu zengin karısımla,yani motoru ısıtmaya calısmakla gecirdiniz

    oysa 20km gidiş/20km geliş şeklinde olsaydı günlük kullanımınız;
    atıyorum ilk 4kmde motor ısınacaktı(bu aşamada 8lt/100km civarında bi tüketiminiz olacaktı ortalama)
    sonraki 16km de normal tüketim değerleriyle gideceğinizden ortalamanız normal tüketim değeriniz olan 4-5lt/100km ye yakın olacaktı
    yolun çoğunu "sıcak" motorla katettiğiniz için tüketiminiz düşük cıkacaktı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SUBARU

    quote:

    Orjinalden alıntı: fuataltın

    KISA MESAFE ARACI KULLANIYORUM GÜNDE 7 KM FİLAN


    sorununuzun kaynağı burada

    3.5km gidiş,3.5km dönüş diye hesapladığımızda;
    soğuk motor ilk çalıştırmada daha cabuk ısınmak için zengin karışımla çalışacaktır(dizel araclarda bu,daha fazla mazot püskürtme şeklinde olur)
    siz işyerinize ulaştıgınızda motor hala soğuk olacaktır
    dolayısıyle tüm yolculugunuzu zengin karısımla,yani motoru ısıtmaya calısmakla gecirdiniz

    oysa 20km gidiş/20km geliş şeklinde olsaydı günlük kullanımınız;
    atıyorum ilk 4kmde motor ısınacaktı(bu aşamada 8lt/100km civarında bi tüketiminiz olacaktı ortalama)
    sonraki 16km de normal tüketim değerleriyle gideceğinizden ortalamanız normal tüketim değeriniz olan 4-5lt/100km ye yakın olacaktı
    yolun çoğunu "sıcak" motorla katettiğiniz için tüketiminiz düşük cıkacaktı
    kısa mesafede araç zaten fazla yakar bende 5-6 km yapıyorum günlük yazın 7.8 lt idi şimdi 11.0 lt oldu hemde kışın fazla yakar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efsanea_06 -- 9 Aralık 2007; 15:10:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    kısa mesafede araç zaten fazla yakar bende 5-6 km yapıyorum günlük yazın 7.8 lt idi şimdi 11.0 lt oldu hemde kışın fazla yakar

    Alıntıları Göster
    benim eski 110 luk 307 min ortalması 7.5-7.6 civarındaydı ortalama.şu an aynı motor 407 im var oda 8.5-8.6 civarında seyrediyo.

    bu dizel motora inanılmaz dercede az yaktıran kişilerde var,bizim gibi fazla yaktıranda.gene bir servise gidip genel kontrol

    yaptırmakta fayda var.genelde 100 km civarı kendileri kullanıp yorum yapıyolar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CuCuK

    benim eski 110 luk 307 min ortalması 7.5-7.6 civarındaydı ortalama.şu an aynı motor 407 im var oda 8.5-8.6 civarında seyrediyo.

    bu dizel motora inanılmaz dercede az yaktıran kişilerde var,bizim gibi fazla yaktıranda.gene bir servise gidip genel kontrol

    yaptırmakta fayda var.genelde 100 km civarı kendileri kullanıp yorum yapıyolar

    Alıntıları Göster
    kış şartlarındaki tüketim artışı gayet normaldir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SUBARU

    quote:

    Orjinalden alıntı: fuataltın

    KISA MESAFE ARACI KULLANIYORUM GÜNDE 7 KM FİLAN


    sorununuzun kaynağı burada

    3.5km gidiş,3.5km dönüş diye hesapladığımızda;
    soğuk motor ilk çalıştırmada daha cabuk ısınmak için zengin karışımla çalışacaktır(dizel araclarda bu,daha fazla mazot püskürtme şeklinde olur)
    siz işyerinize ulaştıgınızda motor hala soğuk olacaktır
    dolayısıyle tüm yolculugunuzu zengin karısımla,yani motoru ısıtmaya calısmakla gecirdiniz

    oysa 20km gidiş/20km geliş şeklinde olsaydı günlük kullanımınız;
    atıyorum ilk 4kmde motor ısınacaktı(bu aşamada 8lt/100km civarında bi tüketiminiz olacaktı ortalama)
    sonraki 16km de normal tüketim değerleriyle gideceğinizden ortalamanız normal tüketim değeriniz olan 4-5lt/100km ye yakın olacaktı
    yolun çoğunu "sıcak" motorla katettiğiniz için tüketiminiz düşük cıkacaktı


    sorununuzun kaynağı burada

    3.5km gidiş,3.5km dönüş diye hesapladığımızda;
    soğuk motor ilk çalıştırmada daha cabuk ısınmak için zengin karışımla çalışacaktır(dizel araclarda bu,daha fazla mazot püskürtme şeklinde olur)
    siz işyerinize ulaştıgınızda motor hala soğuk olacaktır
    dolayısıyle tüm yolculugunuzu zengin karısımla,yani motoru ısıtmaya calısmakla gecirdiniz

    oysa 20km gidiş/20km geliş şeklinde olsaydı günlük kullanımınız;
    atıyorum ilk 4kmde motor ısınacaktı(bu aşamada 8lt/100km civarında bi tüketiminiz olacaktı ortalama)
    sonraki 16km de normal tüketim değerleriyle gideceğinizden ortalamanız normal tüketim değeriniz olan 4-5lt/100km ye yakın olacaktı
    yolun çoğunu "sıcak" motorla katettiğiniz için tüketiminiz düşük cıkacaktı


    arkadasim maalesef dizel motorun kis mevsiminde, bulunulan ilin iklimine de bagli olarak ilk 4 km de isinmasi imkansiz. dizel motor kisin 0 dereceye yakin bir havada ideal sicakligina, yani hararet gostergesinin sabit kaldigi yere 20 km den once ulasmiyor...

    arkadasin bulundugu yerin yani balikesirin yazin 30 derece kisin 5 derece oldugunu varsaysak, ustune kisa mesafe gidip geldigini ve kis lastigini de eklesek yine de 5 litrelik bir artis cok fazla... benim de bulundugum sehir itibari ile tek seferde en fazla yaptigim yol 20 km. ortalama 10 km lik yollara gidip geliyorum ve kis sartlari cetin. yakit artisim yaz ile kiyasla su an icin 0.5 litre civarinda... biraz daha sogusa hava 1 litre civarinda sabitlenir...

    arkadasa tavsiyem hava filtresi gibi yakita etki edecek donanımlari kontrol etmesi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayi terbiyecisi



    sorununuzun kaynağı burada

    3.5km gidiş,3.5km dönüş diye hesapladığımızda;
    soğuk motor ilk çalıştırmada daha cabuk ısınmak için zengin karışımla çalışacaktır(dizel araclarda bu,daha fazla mazot püskürtme şeklinde olur)
    siz işyerinize ulaştıgınızda motor hala soğuk olacaktır
    dolayısıyle tüm yolculugunuzu zengin karısımla,yani motoru ısıtmaya calısmakla gecirdiniz

    oysa 20km gidiş/20km geliş şeklinde olsaydı günlük kullanımınız;
    atıyorum ilk 4kmde motor ısınacaktı(bu aşamada 8lt/100km civarında bi tüketiminiz olacaktı ortalama)
    sonraki 16km de normal tüketim değerleriyle gideceğinizden ortalamanız normal tüketim değeriniz olan 4-5lt/100km ye yakın olacaktı
    yolun çoğunu "sıcak" motorla katettiğiniz için tüketiminiz düşük cıkacaktı


    arkadasim maalesef dizel motorun kis mevsiminde, bulunulan ilin iklimine de bagli olarak ilk 4 km de isinmasi imkansiz. dizel motor kisin 0 dereceye yakin bir havada ideal sicakligina, yani hararet gostergesinin sabit kaldigi yere 20 km den once ulasmiyor...

    arkadasin bulundugu yerin yani balikesirin yazin 30 derece kisin 5 derece oldugunu varsaysak, ustune kisa mesafe gidip geldigini ve kis lastigini de eklesek yine de 5 litrelik bir artis cok fazla... benim de bulundugum sehir itibari ile tek seferde en fazla yaptigim yol 20 km. ortalama 10 km lik yollara gidip geliyorum ve kis sartlari cetin. yakit artisim yaz ile kiyasla su an icin 0.5 litre civarinda... biraz daha sogusa hava 1 litre civarinda sabitlenir...

    arkadasa tavsiyem hava filtresi gibi yakita etki edecek donanımlari kontrol etmesi..

    Alıntıları Göster
    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuataltın

    teşekkürler

    Alıntıları Göster
    bendede dizel cerato var , aynı durum benide rahatsız ediyordu son 1 aydır filan

    8-10 km gibi kısa mesafe genelde motor ısınıyor tam sonra durduruyoruz

    yakıt inanılmaz arttı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skardes

    bendede dizel cerato var , aynı durum benide rahatsız ediyordu son 1 aydır filan

    8-10 km gibi kısa mesafe genelde motor ısınıyor tam sonra durduruyoruz

    yakıt inanılmaz arttı

    Alıntıları Göster
    araç fiat stilo 1.9 jtd günlük 7 km yapıyorum 100 km/8 litre diyor yol bilgisayarı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labrance

    araç fiat stilo 1.9 jtd günlük 7 km yapıyorum 100 km/8 litre diyor yol bilgisayarı

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar özellikle dizel kullanıcıları için ve kısa mesafede araç kullananlara naçizane tavsiyem olacak bu sistemi uygulayın tüketim değeriniz eskisine göre düşeceğini umuyorum.

    araç lastiğiniz yazlık olanla ve asfalt ıslak değilken geçerlidir.Çünkü her sürtünme artışı tüketimi de artırır.

    katalogta aracınızı hemen çalıştırıp gidin de dese kışın sıfıra çok yakın ve altında ise aracı sakince çalıştırıp 3 belki hadi 1 dk.bonus olsun, 4 dakika rölantide ısıtın ve ondan sonra sakin şekilde aynı mesafeyi alın ve ölçüm değerlerinizi kıyasayın.Olumlu ve olumsuz cevapları iletirseniz sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayi terbiyecisi



    sorununuzun kaynağı burada

    3.5km gidiş,3.5km dönüş diye hesapladığımızda;
    soğuk motor ilk çalıştırmada daha cabuk ısınmak için zengin karışımla çalışacaktır(dizel araclarda bu,daha fazla mazot püskürtme şeklinde olur)
    siz işyerinize ulaştıgınızda motor hala soğuk olacaktır
    dolayısıyle tüm yolculugunuzu zengin karısımla,yani motoru ısıtmaya calısmakla gecirdiniz

    oysa 20km gidiş/20km geliş şeklinde olsaydı günlük kullanımınız;
    atıyorum ilk 4kmde motor ısınacaktı(bu aşamada 8lt/100km civarında bi tüketiminiz olacaktı ortalama)
    sonraki 16km de normal tüketim değerleriyle gideceğinizden ortalamanız normal tüketim değeriniz olan 4-5lt/100km ye yakın olacaktı
    yolun çoğunu "sıcak" motorla katettiğiniz için tüketiminiz düşük cıkacaktı


    arkadasim maalesef dizel motorun kis mevsiminde, bulunulan ilin iklimine de bagli olarak ilk 4 km de isinmasi imkansiz. dizel motor kisin 0 dereceye yakin bir havada ideal sicakligina, yani hararet gostergesinin sabit kaldigi yere 20 km den once ulasmiyor...

    arkadasin bulundugu yerin yani balikesirin yazin 30 derece kisin 5 derece oldugunu varsaysak, ustune kisa mesafe gidip geldigini ve kis lastigini de eklesek yine de 5 litrelik bir artis cok fazla... benim de bulundugum sehir itibari ile tek seferde en fazla yaptigim yol 20 km. ortalama 10 km lik yollara gidip geliyorum ve kis sartlari cetin. yakit artisim yaz ile kiyasla su an icin 0.5 litre civarinda... biraz daha sogusa hava 1 litre civarinda sabitlenir...

    arkadasa tavsiyem hava filtresi gibi yakita etki edecek donanımlari kontrol etmesi..

    Alıntıları Göster
    bahsi geçen motor dizellerde hararet ibresi motor sıcaklığını mı , radyatör suyu sıcaklığını mı gösterir?

    Orjinalden alıntı: ayi terbiyecisi




    sonraki 16km de normal tüketim değerleriyle gideceğinizden ortalamanız normal tüketim değeriniz olan 4-5lt/100km ye yakın olacaktı
    yolun çoğunu "sıcak" motorla katettiğiniz için tüketiminiz düşük cıkacaktı


    arkadasim maalesef dizel motorun kis mevsiminde, bulunulan ilin iklimine de bagli olarak ilk 4 km de isinmasi imkansiz. dizel motor kisin 0 dereceye yakin bir havada ideal sicakligina, yani hararet gostergesinin sabit kaldigi yere 20 km den once ulasmiyor...

    arkadasin bulundugu yerin yani balikesirin yazin 30 derece kisin 5 derece oldugunu varsaysak, ustune kisa mesafe gidip geldigini ve kis lastigini de eklesek yine de 5 litrelik bir artis cok fazla... benim de bulundugum sehir itibari ile tek seferde en fazla yaptigim yol 20 km. ortalama 10 km lik yollara gidip geliyorum ve kis sartlari cetin. yakit artisim yaz ile kiyasla su an icin 0.5 litre civarinda... biraz daha sogusa hava 1 litre civarinda sabitlenir...

    arkadasa tavsiyem hava filtresi gibi yakita etki edecek donanımlari kontrol etmesi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Aralık 2007; 12:47:08 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.