Şimdi Ara

akünün zayıflaması performansa etki ediyor mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
44.629
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • herkese merhaba beyler.

    aküm zayıfladı, 2-3 gündür akü lambası yanıyor. en son dün gece baya bi zayıfladı camlar zor açılıp kapanmaya başladı - farlar az aydınlatmaya başladı vs.

    bunlar olağan şeyler ama motoru açıp kapatırken akünün olduğu kısımda bir titreme oluyor. ayrıca rölantide bir garip çalışıyor, motor çalışır durumdayken ve vites boştayken motor biraz devirli çalışıyor.

    motorun durumunun ve rölanti olayının akünün zayıf olmasıyla alakası var mı ? bide bu sorunu nasıl çözerim takviye mi yapmak lazım yoksa kendi kendini şarj eder mi ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Zayıf Akünün Performansa Etkileri

    Bir aracın aküsü, aracın çalışması ve çeşitli özelliklerinin düzgün bir şekilde işlev görmesi için hayati önem taşır. Zayıf bir akü, aracınızın performansını olumsuz yönde etkileyerek çeşitli sorunlara neden olabilir.

    Çalıştırma Zorlukları

    Zayıf bir akü, aracınızı çalıştırmayı zorlaştırabilir veya hatta imkansız hale getirebilir. Bu, özellikle soğuk havalarda veya akü uzun süre kullanılmadığında geçerlidir.

    Zayıf Çekiş

    Akü, aracınızın yakıt enjektörlerini ve ateşleme sistemini çalıştırmak için gereklidir. Zayıf bir akü, bu bileşenlere yeterli güç sağlamayabilir, bu da zayıf çekişe ve güç kaybına neden olabilir.

    Düşük Rölanti

    Zayıf bir akü, aracınızın rölanti hızını da etkileyebilir. Akü, rölanti kontrol modülüne gerekli gücü sağlayamadığında, aracınız stop edebilir veya düşük rölantide çalışabilir.

    Elektrikli Bileşen Arızaları

    Akü, aracınızın farlar, klima ve ses sistemi gibi elektrikli bileşenlerine güç sağlar. Zayıf bir akü, bu bileşenlerin düzgün çalışmasını engelleyebilir, görüş kabiliyetini azaltabilir veya aracınızın konforunu düşürebilir.

    Zayıf Akünün Diğer Zararları

    Zayıf bir akü, aracınızın uzun vadeli sağlığına da zarar verebilir:

    • Akü zayıfsa, şarj alternatörü daha fazla çalışarak aşırı yüklenebilir.
    • Zayıf bir akü, aracınızın bilgisayar sistemlerine zarar verebilir ve pahalı onarımlara yol açabilir.
    • Zayıf bir akü, aracınızın güvenlik özelliklerini etkileyebilir ve sizi ve yolcularınızı tehlikeye atabilir.

    Aracınızın aküsünün durumunu düzenli olarak kontrol ettirmeniz ve gerekirse değiştirtmeniz önemlidir. Zayıf bir aküyü ihmal etmek, aracınızın performansına, güvenliğine ve ömrüne zarar verebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • akü eskiyse takviye işe yaramaz yeni akü lazım. eğer akü yeni ve buna ramen zayıfsa şarj dinamosu bakım istiyordur. her iki türlüde performansa etki eder şarj dinamosundan daha fazla akım çekileceği için motora daha çok direnç gösterir.
  • aku benim bildigim arabayi calistirmaya yarar, performansi etkilemez.

    bir defasinda usta araba calisirken akuyu söktü arabada hic bi sorun yoktu motor calismaya devam ediyor teklemiyordu vs.

    akunun saglik durumu ve sarj dinamosunda bi sorun yoksa aku kendini sarj eder.

    ben bi ara akuden cok cektim. oradan biliyorum bunlari. sarj dinamosunun bir parcasi bozulmus 1 gunde aku bitiyordu. sifir parca taktilar sorum devam etti. sonra aku eski dediler sifir aku aldik sorun yine devam etti. en sonunda ogrendik taktiklari parcada ariza varmis. baska parca taktilar sorun duzeldi. olan bizim saglam akuye oldu (10 tl depozito olarak aldilar)

    bence yinede bi sanayiye git. camlar bile zor aciliyorsa eger aku sarj olmazsa kapilari bile acamazsin (ben acamamistim. anahtarla actim)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ...DeAtH...

    aku benim bildigim arabayi calistirmaya yarar, performansi etkilemez.

    bir defasinda usta araba calisirken akuyu söktü arabada hic bi sorun yoktu motor calismaya devam ediyor teklemiyordu vs.

    akunun saglik durumu ve sarj dinamosunda bi sorun yoksa aku kendini sarj eder.

    ben bi ara akuden cok cektim. oradan biliyorum bunlari. sarj dinamosunun bir parcasi bozulmus 1 gunde aku bitiyordu. sifir parca taktilar sorum devam etti. sonra aku eski dediler sifir aku aldik sorun yine devam etti. en sonunda ogrendik taktiklari parcada ariza varmis. baska parca taktilar sorun duzeldi. olan bizim saglam akuye oldu (10 tl depozito olarak aldilar)

    bence yinede bi sanayiye git. camlar bile zor aciliyorsa eger aku sarj olmazsa kapilari bile acamazsin (ben acamamistim. anahtarla actim)
    Sorununuz akü değil şarj dinamosu. Araç çalışırken lambalar kısılıyorsa, camlar sorunluysa bunun nedeni güç üretemeyen alternatördür. Araç çalışırken akü olmadan da çalışır, dinamo bozuk olduğu için akünüzde şarj olmaz, motora yük bindiren dinamo performansı da düşürür.




  • Akünün görevi arabayı çalıştırana kadardır sonrasına pek karışmaz hatta alternatörün ürettiği elektrikle şarj olur. Akü ışığının yanması akünün bittiğini değil alternatörde yani şarj dinamosunda sıkıntı olduğu anlamına gelir. Bu soruna bir an önce çözüm bulunmalıdır aksi halde yolda bırakabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail4444

    Akünün görevi arabayı çalıştırana kadardır sonrasına pek karışmaz hatta alternatörün ürettiği elektrikle şarj olur. Akü ışığının yanması akünün bittiğini değil alternatörde yani şarj dinamosunda sıkıntı olduğu anlamına gelir. Bu soruna bir an önce çözüm bulunmalıdır aksi halde yolda bırakabilir.
    cevaplar için teşekkürler beyler.

    yine sanayi yolu gözüktü bize o zaman. burdan bir kere daha söyleyeyim, 1.2 palio almayın beyler :) son 3 yılda nerdeyse bir palio parası daha masraf yaptım. her tamirden sonra "ulan değişmedik yeri kalmadı artık hiç bir şeyi bozulmaz heralde" diyorum, 2 ay sonra yine adını ilk defa duyduğum bir parçası zortluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    cevaplar için teşekkürler beyler.

    yine sanayi yolu gözüktü bize o zaman. burdan bir kere daha söyleyeyim, 1.2 palio almayın beyler :) son 3 yılda nerdeyse bir palio parası daha masraf yaptım. her tamirden sonra "ulan değişmedik yeri kalmadı artık hiç bir şeyi bozulmaz heralde" diyorum, 2 ay sonra yine adını ilk defa duyduğum bir parçası zortluyor.

    Bu pug ve fiat kadar belali marka yok. Eski renolarda öyle. Sonra burada millet egeaya 60-70 çok diyince kıyamet kopuyor.

    Su fiat pug ve renolarin yurtdışı fiyatlarini görmeniz lazim. Ama gelde burafa anlat sıkıntıyı ceken bilir.

    Bizim bi tempra vardi 15 sene. Ulan seneler geçmiş hala sarj dinamosu hikayesi aklima gelir. Yağmur yağar aku bosalir kapilar kilitlenir elektronik aksam kafayi yer. Ulan arabayi sayisiz itmisimdir.

    Sat kardeşim al bi japon adamlara dua edersin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    cevaplar için teşekkürler beyler.

    yine sanayi yolu gözüktü bize o zaman. burdan bir kere daha söyleyeyim, 1.2 palio almayın beyler :) son 3 yılda nerdeyse bir palio parası daha masraf yaptım. her tamirden sonra "ulan değişmedik yeri kalmadı artık hiç bir şeyi bozulmaz heralde" diyorum, 2 ay sonra yine adını ilk defa duyduğum bir parçası zortluyor.

    1.2 Palio dan çok memnun olanlar da var ustam bence genelleme yapmak yanlış. Her marka model aracın döküntüsü olduğu gibi dört dörtlük olanı da vardır. Otomobil ve elektronikte biraz da nasip kısmet söz konusu sorunluya denk gelindi mi insanı rahat ettirmiyor. Arkadaşların dediği gibi eğer çok başınızı ağrıtıyorsa tez elden satın gitsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail4444

    quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    cevaplar için teşekkürler beyler.

    yine sanayi yolu gözüktü bize o zaman. burdan bir kere daha söyleyeyim, 1.2 palio almayın beyler :) son 3 yılda nerdeyse bir palio parası daha masraf yaptım. her tamirden sonra "ulan değişmedik yeri kalmadı artık hiç bir şeyi bozulmaz heralde" diyorum, 2 ay sonra yine adını ilk defa duyduğum bir parçası zortluyor.

    1.2 Palio dan çok memnun olanlar da var ustam bence genelleme yapmak yanlış. Her marka model aracın döküntüsü olduğu gibi dört dörtlük olanı da vardır. Otomobil ve elektronikte biraz da nasip kısmet söz konusu sorunluya denk gelindi mi insanı rahat ettirmiyor. Arkadaşların dediği gibi eğer çok başınızı ağrıtıyorsa tez elden satın gitsin.

    Alıntıları Göster
    3 senedir grande punto, 7 senedir c4 kullanıyorum standart bakımlar dışında grande puntoda bir kez cam açma butonunu değiştirdim? size göre iki belalı marka bunlar...




  • Bende 1.4 palio dan çok çekiyorum.arabaya ben değil o bana biniyor hep.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Bende 1.4 palio dan çok çekiyorum.arabaya ben değil o bana biniyor hep.
    Bence çok zaman kaybetmeden yeni bir akü alın, performansa etkisi olmaz elbet zayıf akünün ama birgün aceleyle evden çıkıp bir yere yetişmek istediğinizde kontağı çevirirsiniz ve marş motorundan isteksiz bir çevirme sesi duyarsınız, etrafta takviye yapacak araç, kablo bulamassanız öyle kalırsınız.

    Bizimde akü ömrünü tamamlamıştı, motor çalışmıyorken aracın elektrik akımı düşüktü, far açıkken cam açıp kapattığımızda farın şiddeti azalıyordu. Neyse ihmal ettik bugüne kadar, sonra birgün araç marş almaz oldu tabi akünün komple öldüğünü anladık. Neyse güç bela takviye kablosu bulduk normal bir aracın aküsüne bağladık, tık yok sonra merso sprinter minibüs aküsüne bağladık yine tık yok, elektrikçi çağırdık aktarma kablosu tırt çıktı. Aman dikkat a101 bimde satılan 10-15 liralık aktarma kabloları hiçbir işe yaramıyor. Neyse sonra elektrikçi kendi aracındaki aküyü bizim araca taktı araç çalıştı, sonra çalışır haldeyken tekrar aküler değiştirildi, akücüye gittik yeni akü aldık.




  • Dostum sorun akude degil sarj dinamosunda. Yani araba ihtiyaci olan elektrigi elde edemiyor, boyle oluncada far kisiliyo cam kapanmiyo vs. Kaybettigi elektrigi de devri yukselterek almaya calisiyo. Bu durum performanstan elbet biraz goturur fakat asiri bi dusus olmaz.
  • akü sadece çalıştırmaya yarar diyenler tamamen sallıyor,araç ta elektrikle çalışan birçok donanım var ve ecu da elektronik yani alternatörün elektriği hepsine yermez,sağlıklı çalılan bir akü olmazsa tabiki performans düşer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    akü sadece çalıştırmaya yarar diyenler tamamen sallıyor,araç ta elektrikle çalışan birçok donanım var ve ecu da elektronik yani alternatörün elektriği hepsine yermez,sağlıklı çalılan bir akü olmazsa tabiki performans düşer.

    Akünün ürettiği enerji, şarj dinamosunun ürettiği enerjiden fazla mı yani?
  • Akü lambası aralıksız yanıyorsa şarj dinamosu arızalı aküyü şarj etmiyor. Bir anda önce önlemini alın yolda kalmanız anmeselesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    3 senedir grande punto, 7 senedir c4 kullanıyorum standart bakımlar dışında grande puntoda bir kez cam açma butonunu değiştirdim? size göre iki belalı marka bunlar...

    Istisnalar kaideyi bozmaz. Araçların geneli sıkıntılı. Ozellikle bellirli bir yaşın uzerinde olanlar böyle illalah dedirtir.

    Şimdi kralı gelse bana özellikle belirli yastaki fiat ve pug aldiramaz.

    Bizim insanimiza şunu anlatamıyorum. Bunlar avrupa yollarina göre tasarlanmış araçlar.
  • juke sero kullanıcısına yanıt
    başkan iki yorumuna da tamamen katılıyorum. şimdiki aklım olsa palio yerine kesinlikle japon alırdım.

    şuan yeni bir arabaya param yetmiyor o yüzden motosiklet bakmaya başladım, hem trafik derdinden hem yakıt derdinden kurtulayım diyorum. motosikletten zerre anlamam ama şunu gözüme kestirdim:



    tekrar söylüyorum, 10 yaşından eski fransız veya fiatların çoğu sıkıntılı arabalar bence, almadan önce didik didik kontrol etmek lazım. bilip bilmeden ön yargıyla kaseden sallamıyorum yaşadığım tecrübe dolayısıyla bunu söylüyorum.bu arabalar bence de avrupa'da ki kaymak gibi trafiksiz yollar için üretilmiş, bizim ülkede de iş görüyor ama böyle uğraştırıyor biraz.

    bu arada bugün arabayı çalıştıramadım dediğiniz gibi marş basmıyor. aküyü söküp sanayide şarj ettirsem sonra tekrar gidip şarj dinamosuna baktırsam sıkıntı çözülür mü ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    başkan iki yorumuna da tamamen katılıyorum. şimdiki aklım olsa palio yerine kesinlikle japon alırdım.

    şuan yeni bir arabaya param yetmiyor o yüzden motosiklet bakmaya başladım, hem trafik derdinden hem yakıt derdinden kurtulayım diyorum. motosikletten zerre anlamam ama şunu gözüme kestirdim:



    tekrar söylüyorum, 10 yaşından eski fransız veya fiatların çoğu sıkıntılı arabalar bence, almadan önce didik didik kontrol etmek lazım. bilip bilmeden ön yargıyla kaseden sallamıyorum yaşadığım tecrübe dolayısıyla bunu söylüyorum.bu arabalar bence de avrupa'da ki kaymak gibi trafiksiz yollar için üretilmiş, bizim ülkede de iş görüyor ama böyle uğraştırıyor biraz.

    bu arada bugün arabayı çalıştıramadım dediğiniz gibi marş basmıyor. aküyü söküp sanayide şarj ettirsem sonra tekrar gidip şarj dinamosuna baktırsam sıkıntı çözülür mü ?

    Akü bosalmissa uzatma kablosu baska aractan takviye ile calistirin aku dolsun. Sonrada sanayide o komurlesmis Dinamo yu değiştirmeniz lazım.

    Bu geçici çözümdür. Adım gibi eminim yine ayni salak hatalari verecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    akü sadece çalıştırmaya yarar diyenler tamamen sallıyor,araç ta elektrikle çalışan birçok donanım var ve ecu da elektronik yani alternatörün elektriği hepsine yermez,sağlıklı çalılan bir akü olmazsa tabiki performans düşer.

    Aracınız çalışırken aküyü sökün ne olacak? Aküsüz araç vurdurularak çalışır, aküsüz tüm donanımlar sorunsuz çalışır. Standart bir araç alternatörü 150amper akım üretirki bu akünün şarjından tüm donanımların çalışmasına kadar her şey için yeterlidir.

    Sallıyor diye itham etmek yerine araştırın öğrenin!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Nemli, ıslak, soğuk havalarda motor çalışmaz... Zayıf akü ile perişan olma....Hemen yeni akü alamıyorsan Çevrende bir akücüye git çıkma akü al.. 50 Liraya takıyorlar. Bir iki ay içinde...İlk fırsatta yeni akü alıp tak......Bu kadar...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.