Şimdi Ara

Farları açınca şarj voltajının düşmesi neden olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
7.039
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Normalde akü şarjı 14.0 gösteriyor, bugün yükleri bi kontrol edeyim dedim, farları açtığımda önceden 13.8e düşen voltaj 13.4 gösteriyordu. Diğer yüklerde sorun yok sadece far da sorun var. Elimde oto için kontrol kalemi ve Multimetre var, neyi nasıl kontrol etmeliyim, araca dalmadan önce sizlere bi sorayım dedim?
    GÜNCELLEME:
    Arkadaşlar rölantide durduğu yerde ölçüm yapınca hiçbir sorun yok, tesisatlar iyi. İyice takip edince sorunun seyir halinde tüm yükleri teker teker deneyince bazı sallantılarda aşırı düştüğünü gözlemledim. Sadece farlarla ilgili değilmiş yani. Şuan sorun yok, kışa girerken konjektörü değişeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 11 Ağustos 2018; 9:33:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Konjektör arızası olabilir. Şarj dinamosunun arkasında bulunan gelen akımı düzenleyen parça (kasnağın tersinde).
  • radyatör fanı açınca devir dalgalanması da aynı sebepten mi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diatta1903

    Konjektör arızası olabilir. Şarj dinamosunun arkasında bulunan gelen akımı düzenleyen parça (kasnağın tersinde).
    Konjektör olsa sabit voltaj olmaz diye biliyorum. Sorun sadece farları açınca, diğer yüklerde o kadar voltaj düşmesi olmuyo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    radyatör fanı açınca devir dalgalanması da aynı sebepten mi
    Devirde dalgalanma yok. Rölantide stabil 14.0 veriyor, diğer yükleri teker teker açtığımda (fan, kalorifer, sinyal gibi) 13.8 e düşüyor. Önceden farda da 13.8e düşüyordu ama şimdi 13.2, 13.4 civarlarında, bi sorun var ama nerde?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arac sogukken 13.8 isininca 13.3 klima vs herseyi actigim zaman 12v a kadar dusuyor. Yanliz bu olcumleri odb portundan yada cakmakliktan aldigim zaman boyle, yani aracin icerdeki voltaji dusuyor.



    Akuden olctugum zaman 13.8 cikiyor sabit ellektrikcoye sordum abi kurcalama calisiyorsa problem yok diyor :)



    yani demem o ki akuden bi olcun, eger benimki gibiyse sorunu cozerseniz banada haber verirseniz sevinirim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bu ölçümü kendi aracımda yapmıştım. Elektrik tesisatına yük bindiren her donanımda voltaj biraz daha düşmüştü. Başka bir konuya yazmıştım buraya kopyala yapıştır yapıyorum. +'lı olanlar üsttekiler de dahil demek. Araç 2001 S40 bu arada. Elektriksel olarak hiç bir sıkıntı yok araçta. Ölçümü de çakmaklıktan yapmıştım.

    Motor çalışır vaziyette her şey kapalı: 13.85v
    Motor çalışır vaziyette sadece kısa farlar: 13.65v
    +Uzunlar: 13.45
    +Fren: 13.35
    +Arka sis: 13.3

    Motor çalışır vaziyette sadece fren: 13.7
    +Klima fanı full'de: 13.45v
    + Ayna ve cam rezistansı: 13.2v

    @M_aTRa_X akünün sabit kalıp iç elektriğin düşmesi de ilginç aslında. Sonuçta aynı tesisata bağlı değiller mi? Benim araçta hiç aküden ölçüm yapmadım. Ama akü sabitse sorun yoktur bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 8 Ağustos 2018; 22:38:40 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Ben bu ölçümü kendi aracımda yapmıştım. Elektrik tesisatına yük bindiren her donanımda voltaj biraz daha düşmüştü. Başka bir konuya yazmıştım buraya kopyala yapıştır yapıyorum. +'lı olanlar üsttekiler de dahil demek. Araç 2001 S40 bu arada. Elektriksel olarak hiç bir sıkıntı yok araçta. Ölçümü de çakmaklıktan yapmıştım.

    Motor çalışır vaziyette her şey kapalı: 13.85v
    Motor çalışır vaziyette sadece kısa farlar: 13.65v
    +Uzunlar: 13.45
    +Fren: 13.35
    +Arka sis: 13.3

    Motor çalışır vaziyette sadece fren: 13.7
    +Klima fanı full'de: 13.45v
    + Ayna ve cam rezistansı: 13.2v

    @M_aTRa_X akünün sabit kalıp iç elektriğin düşmesi de ilginç aslında. Sonuçta aynı tesisata bağlı değiller mi? Benim araçta hiç aküden ölçüm yapmadım. Ama akü sabitse sorun yoktur bence.
    valla sigorta kutusunu vs ölçecem artık bi ara. olmazsa içeriye yeni kablo mu çekerim bilmiyorum. Konuda yazmıştım bi ara sorun garip bir sorun :) o yüzden birşey söyleyemiyorum. Yeni yoldan geldim şimdi farlar + klima + frene basılı haldeyken içerisi 12.1 volt çok ilginç çözersem aydınlatırım herkesi :)




  • Far ampulleri ömrünü doldurmaya yaklaştıysa ya da herhangi bir sebepten dolayı soket uçları kararma falan yaptıysa daha fazla direnç gösteriyor olabilir. Bilmiyorum elektrikçi değilim de mantık yürüttüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    Benim arac sogukken 13.8 isininca 13.3 klima vs herseyi actigim zaman 12v a kadar dusuyor. Yanliz bu olcumleri odb portundan yada cakmakliktan aldigim zaman boyle, yani aracin icerdeki voltaji dusuyor.



    Akuden olctugum zaman 13.8 cikiyor sabit ellektrikcoye sordum abi kurcalama calisiyorsa problem yok diyor :)



    yani demem o ki akuden bi olcun, eger benimki gibiyse sorunu cozerseniz banada haber verirseniz sevinirim
    Benim göstergede voltaj menüsü var ordan baktım. Normalde göstergeyle Multimetre birbirini tutuyor da obd de eksik gösteriyor (obd de tüm ladalar eksik gösteriyor ne hikmetse). Elektrikçilerin ölçümüyle de benimkiler tutuyor. Yarın detaylı araştıracam ama bakalım bulabilecek miyim. Henüz tavsiye niteliğinde bi yorum yok.

    @goodorevil dediğin mantıklı, farlar eski soketlerde de kararma vardı yarın gündüz gözüyle çökecem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Eğer eski kabloda pas falan yoksa tekrar kablo çekmek bir şeyi değiştirmez ki. Kronik bir sorun olsa desek bugüne kadar tesisattan sıkıntı çeken görmedik.
    Sizin akü ne durumdaydı? Benim akü 2 senelik.

    Bence elektrikçinin dediği gibi 12 altına düşmediği sürece takmaya gerek yok. Zaten tolerans aralığı falan var 11.5'e düşse bile sıkıntı çıkmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Eğer eski kabloda pas falan yoksa tekrar kablo çekmek bir şeyi değiştirmez ki. Kronik bir sorun olsa desek bugüne kadar tesisattan sıkıntı çeken görmedik.
    Sizin akü ne durumdaydı? Benim akü 2 senelik.

    Bence elektrikçinin dediği gibi 12 altına düşmediği sürece takmaya gerek yok. Zaten tolerans aralığı falan var 11.5'e düşse bile sıkıntı çıkmaz.
    Valla aslinda akuden supheleniyorum ama bosada degistirmek istemiyorum.



    Esan marka 75 amper aku var . 2yili gecmistir takali.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Multimetre ile alternatörden ve aküden ölçtüğümde verdiği değer bu, arada kayıp da yok, bu şaselerde problem olmadığını gösteriyor.

    Farları açınca şarj voltajının düşmesi neden olur?

    Far rölesini de test ettim onda da problem yok

    Farları açınca şarj voltajının düşmesi neden olur?

    Resim olarak yakalayamadım ama alternatör biraz dengesiz, bazen 16.0lara çıktığı bazen de 0.0lara indiği oldu. Seyir halinde daha dengesiz çalışıyor. Sanırım konjektör arızalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim araçta sinyaller yanarken bile diğer donanımların ışığı kısılıyor. Yaklaşık 20 yaşında olduğu için ya topraklama iyi değil, ya da akü (Povver diye boktan bir akü) arızalı diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Multimetre ile alternatörden ve aküden ölçtüğümde verdiği değer bu, arada kayıp da yok, bu şaselerde problem olmadığını gösteriyor.

    Farları açınca şarj voltajının düşmesi neden olur?

    Far rölesini de test ettim onda da problem yok

    Farları açınca şarj voltajının düşmesi neden olur?

    Resim olarak yakalayamadım ama alternatör biraz dengesiz, bazen 16.0lara çıktığı bazen de 0.0lara indiği oldu. Seyir halinde daha dengesiz çalışıyor. Sanırım konjektör arızalı.
    Sarj dinamosuna bagliyken gaz verip olcun 15 e kadar normal ama sonrasi skntili 16 diyorsa konjektore bakmak lazim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende gaz verince 14.0lara düşüyo. Birkaç defa 16.0lara çıkıp daha sonra hiç değer göstermediği oldu anlık.

    @cormen bunu ilk aldığımda onun gibi sorun bende de vardı. Alternatörün gövdesinden eksi (-) alarak radyatörün orda metal bişeye monte etmiştik düzelmişti. Benim sorunda ayriyetten farları açınca hararet ibresi de yükseliyor, fan falan açarsa tam tepeye çıkıyordu. Akü takviye kablosunu alternatör gövdesi ve kaportaya değdirerek sorunu bulmuş, şarj voltajı 12.5den 14.0a, ibre de 90a gelmişti. Daha sonra bağlantı yapıp sorunu tamamen gidermiştik. (Resimdeki işaretli kahverengi kablo)

    Farları açınca şarj voltajının düşmesi neden olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam bende aracıma kendim park sensörü montajı yaptım. 5-6 aydır sorun yoktu ama 1-2 haftadır geri vitese takınca araç stop edecek gibi oluyor gaz yemiyor sorun ne olabilir ki acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 9 Ağustos 2018; 17:1:52 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt
    Kısa devre olabilirmi acaba yaptığın işte? Bence tesisatı bi kontrol et.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu durumu kafaya niye bu kadar taktiniz anlayamadim aküye yuk binince voltajin dusmesi gayet dogal bir durum. eskiye nazaran daha cok dusmesi ise aku omru azaldikca kapasitesi de dusecek haliyle ve ayni yukte voltaj dususu daha fazla olacak. arac calismazken 12 calisirken 14 14,5 normaldir. yuktede 12 nin altina inmiyorsa, marşa basarken de 10v un altina inmiyorsa akü nun degismesine de gerek yoktur bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Dinamodan aracın gövdesine şase kablosu ile köprü yapıldığı zaman gerilimde canlanma oluyorsa dinamonun diyot tablasında bir sorun var demektir. Muhtemelen - kutuplu diodlardan biri sızdırıyor. Ayrıca konjektör sağlam olsa bile kömürlerde ve kollektör bileziklerinde aşınma varsa gerilim düşümüne neden olur

    Hemşerim köye gelirsem fırsat olursa İnşaallah görüşme fırsatımız olur. Sağlıcakla kal. Allaha emanet ol.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.