Şimdi Ara

Jant aralıklarının performansa etkisi var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlıkta da belirttiğim gibi jant aralıklarının geniş veya dar olmasının performansa bir etkisi var mı acaba ? Önceden duyduğum birkaç söylemde ; jant aralıkları geniş olduğu zaman virajlar daha kolay alınabiliyormuş. Rüzgar o aralıklarlandan daha kolay geçtiği için jantların iç kısmına baskı yapmıyor ve virajlara daha hızlı girilebiliyormuş. Hatta bu yüzden baz donanım araç alındığında o siyah jantların değişmesi gerektiği söylenir.
    Sizce doğru mu ? Siz ne düşünüyorsunuz ?
    Örnek vermek gerekirse iki adet 16 inç jant olsun. Birisinin dişlerinin arasındaki aralık daha fazla diğeri daha kısa. Mesela tel jant. Bunun bir etkisi var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muallimadayı -- 23 Mart 2015; 22:23:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Fikri olan yok mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aralıklarınin soğutmaya, ağırlığının ise performansa etkisi var. Miktar değil, etkisinin var olup olmadığını söylüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tel tekerlek tavsiye ederim. (Abartıyorlar bence).

     Jant aralıklarının performansa etkisi var mı?
  • Bir yazı dizisi okumuştum aslında. Keşke daha fazla hatırlayabilsem... Genişliğinin de darlığının da bir hikayesi var elbet. Ama mantıklı düşünürsek diğer arkadaşın dediği de aynen geçerlidir.
  • jant büyüdükçe ağırlıktan dolayı ön takımı zorlar ve bir miktar performans kaybı olabilir,,,fakat asıl etkisi konfor üzerinedir,jant genişledikçe konfor azalır
  • Aralıktan kastım jantın büyüklüğü değil. Dişlerinin arasında ki açıklıktan bahsediyorum. Yani iki diş arasında ki açıklığın bir etkisi var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • OsmanBeyDiyeceksin kullanıcısına yanıt
    Aralıktan kastım jantın genişliği değil dişlerinin arasındaki mesafeden bahsediyorum. Örneğin viraj alırken yanlardan rüzgara maruz kalıyor tekerlekler. Ve jantların arasından geçerken bu jantın dişlerinin arasındaki mesafenin bir etkisi var mi diye soruyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ilginc konu takipteyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Virajdaki yanal ruzgar ne kadar olur bilmiyorum. Cok dusuk olacaktir.
    Hiz arttikca, direksiyon acisida azalacaktir, virajlardaki. Bu da demek oluyor ki yuksek hizda daha cok ruzgara maruz kalacak sanariz ancak tekerler surekli karsiya baktigi icin herhangi bir donme olmadigi icin etkileyecegini sanmiyorum.
    Farlari yakinca daha fazla yakan diyen arkadaslar gibi olabilir bu konu da. Teorik olarak var, ancak onemsenmeyebilir.
    Bunlarin hepsi sahsi kanaatimdir. Kafamda olusturdugum seylerdir. Dogrulugu olmayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fizikçi aranıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • psikolojik etkisi olabilir. inanırsanız hissedersiniz.
    şaka bi yana...olsaydı Formula 1 bunu çoktan uygulamıştı. onların jantlarına bi bakın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 75hp -- 23 Mart 2015; 23:23:06 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • VideSupra kullanıcısına yanıt
    Sonuçta arabanın altında bir hava akımı oluşuyor. Bunu geniş aralıklarla bir kanalda bir taraftan diğer tarafa iletmek mi daha verimlidir yoksa dar olan aralıklarla bu havayı jantlardan almayıp içerde hapsetmek mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 75hp 7 kullanıcısına yanıt
    Formula araçlarında tekerlekler ve jantlar kasa seviyesinde olduğu için ihtiyaç zaten olmayacaktır bana göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • öyle birşey yok unut sana onu varmış gibi anlatan senle kafa bulmuş eğlenmek istemiş.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jant kol aralığı artarsa daha hafif olur. Örneğin 12 kollu bir jant yerine 5 kollu. Hafif olmasından dolayı perfomansa katkısı vardır ama anlaşılmaz bence. Hızlanırken ve dururken daha hafif olduklarından performansı artar. Bir de virajlarda daha hafif olduklarından yana savrulma isteği daha az olur bundan dolayı yol tutuşu artar. Bu hafiflik olayını en iyi bence siyah çelik jant olan bir arabaya aluminyum forged jant takılınca anlaşılabilir. Tabii kol aralığı arttığı için rüzgar içeri daha fazla girer. Bunun artı yönü frenler daha çabuk soğurlar ama bir taraftan da rüzgar sürtünmesi artar. O sürtünmeyi iyice azaltmak için araba üreticileri hybrid modellerine hepsine olmasada full kapalı jant koyuyor daha aerodinamik olması için.
  • muallimadayı M kullanıcısına yanıt
    bi bak jant dizaynları f1 de nasıl değişmiş. onlar için 1 salise yarış kazandırır. f1 de hiç az kollu jant görmedim. jantların hafifliği, sağlamlığı ve fren sisteminin soğumasına engel olmaması önemlidir benim bildiğim. viraj dönerken veya düz giderken havayı yaran lastik değil ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 75hp 7 kullanıcısına yanıt
    Fakat araç ilerlerken veya en basitinden şerit değiştirirken bile bir yanal rüzgara maruz kalıyor. Bunu geniş dişlere kanalize edip ilerlemek mi verimli yoksa hiç almayıp ilerlemek mi ? Ayrıca formula araçlarındaki jant seviyesi kasa ile aynı seviyede olduğu için zaten gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne havası abi ya. Hangi havadan bahsediyoruz. İçerde hapsolacak hava nerede. Nasıl canlandırdın anlayamadım be ya.
  • muallimadayı M kullanıcısına yanıt
    bu rüzgar koca arabanın yan yüzeyine basınç uyguluyor araba savrulmuyo da küçücük lastiğin 17 inç çapı olan alanına basınç uygulayıp arabayı yavaşlatıyo diyosunuz. virajda arabayı savuran merkezkaç kuvvetidir. rüzgar değil. bu bilgileri de google dan iyice araştırırsanız bulabilirsiniz. aerodinamik nedir gibi? f1 araçları o süratlerde her aerodinamik katkıdan faydalanır ve ve değişikliklere son derece hassastır. öle aynı seviyede gerek yok. yargısı biraz amatörce olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.