Merhaba arkadaşlar 3 yıldır kia shuma 2 aracına sahibim. Aracım düz yolda performansı iyi 4.viteste 140 150 görebiliyorum zorlamadan fakat yokuşa gelince işler farklı oluyor araba çekmiyor ayrıca araçta yarım gazda dip gaz da aynı etki dip gaz basıyorum fakat yarım gaz basmamdan Bi farkı yok yokuş çıkarken, acaba bu aracın genel sorunu mu yoksa aracımda bir problem mi var Aracın özellikleri 101 bg 144nm tork, 1115 kg 1.6 16v atmosferik benzinli (araçta tüp takılı fakat benzin be tüp performansı arasında hicbirrr fark yok) ve 195binde Eğer aracın genel performansı buysa tork veya beygiri nasıl arttirabilirim tavsiyesi olan var mı? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Aracımın performansı nasıl artar?
-
-
Baskı balatanın sağlığı nasıl hocam değerlendirildi mi hiç
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Atmosferik araç, yapacak çok fazla bir şey yok bildiğim kadarıyla. Egzoz sistemiyle oynamak (headers, kat iptali vs) ve kutu içi KN filtre veya açık hava filtresi ile 5-10 beygir civarı artış sağlanıyor bildiğim kadarıyla. Mekanik arıza veya eksik olmadığını hesaba katarsak tabi.
-
Hocam baskı balatayi gecen sene değiştirdim ondan olacağını düşünmüyorum fakat tekrar kontrol ettirebilirim teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Peki hocam araç dodge motor ve 200 bine yaklaştı herhangi bir yazılım veya oynama yapılması için çok mu geç
Yorumun için teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam aracın torku düşük, yokuşta ne kadar basarsanız basın etkilememesinin nedeni o. Yani aracınızda bir sorun yok, tek sorun 144nm tork.
-
Bende onu sonradan fark ettim hocam saol yorumun için artık yokuslardan uzak duracağız yapacak bisey yok alırken aracın torkuna bakmadım açıkçası fiyatına göre uygundu aldım
Diğer arkadaşlar bu araç hakkında bilgi almak isterse seve seve cevaplarım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Atmosferik araçlarda performans artışı için ayrıca motor, boğaz kelebeği gibi parçalarda da oynama yapılabilir, ama astarı yüzünden pahalıya gelir.
Konu sahibine: bujiler uzun zamandır değişmediyse onları değiştirmek fayda eder. Bobin ve buji kablosuna da bir bakılabilir. Bobinin uçlarını incelemek iyi olur, oksitlenme, bozulma falan varsa değiştirmek fayda eder. Ayrıca motorun durumu hakkında da bilgi verir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 4 Ağustos 2022; 20:0:17 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ayrıca araç manuel vitesse yokuş çıkarken vites düşürüp devir çevirmek fayda eder. Yokuş çıkarken en yüksek torku veren devirde tutarak sürmek genelde verimli olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 4 Ağustos 2022; 20:1:35 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam ateşleme sistemi tamamen yeni yapıldı sanırım tek sıkıntı aracın 144nm tork olması
Ayrıca aracın triger kayışı da değişti fakat direksiyon sertleşti buna anlam veremedim yakın zamanda gösterecegim nedeni ne merak ettim
Yorumun için teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çare DİZEL
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rampaya geldiğinizde bayılmasını beklerseniz o rampayı bitiremezsiniz. Yani 3000 devir girdiniz rampaya, bayıldı 1500'lere kadar, sonra bir vites düştünüz 2500 devir, tekrar bayıldı 1500'e kadar tekrar vites düştünüz öyle çıkamazsınız. Dik bir rampaya geldiğinizde direkt vitesi 4'e düşürüp devri 4000 üstüne çıkartın. Sonra hiç bayılmadan çıksın o rampayı.
-
Rica ederim. Hava filtresi tıkalıysa değiştirmek, subap ayarı bozuksa düzeltmek de performansı iyileştiriyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yokuşa girdiğiniz vites ve devir önemli... Daha önceden nissan almera kullandım 1.5 98 beygir 136nm epey bi rampa yukarı bir yolda 130 ile başlayıp 165 km ile bitiriyordum. Çoğu atmosferik araç küçük hacimler için söylüyorum 4. Viteste maksimum hızına çıkıyorlar 5. Vitese attigin anda bitiyorlar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Araçta bir sorun olduğunu düşünmüyorum hocam, sorun sürüş tarzınızda. 5.viteste 2500-3000 devirlerde düz yolda giderken bir anda dik ve uzun rampaya geldiğinde arabanın aynı performansı göstermesini beklemek mantıksız olur. Fiziki olarak bakacak olursak pistonların, krank mailine uyguladığı ve açısal hızı oluşturan kuvvet olan tork, beygir gücünün devir ile çarpılmasıyla elde ediliyor. Sen aracı rampayı vurduğunda, araç ne kadar gaza basarsan bas devirde düşme eğilimi gösteriyor devir düşünce mevcut tork ta düşmeye başlıyor. Senin burada yapabileceğin hamle, tüm benzinli araçların maksimum tork ve beygir gücünün kesiştiği nokta olan 5250 rpm olan seviyeye getirmek, mevcut vites bu seviyeye gelmiyorsa sürekli olarak vites düşürmek. Yani hangi viteste olursan ol 5250 devirde çıkmayacağın rampa yoktur hocam. Ben 1.2 16v albea kullanıyorum o da yaklaşık olarak aynı ağırlıkta ve 114nm gücünde. Bugüne kadar zorlanarak çıktığım rampa sayısı, virajı olan rampa (Afyon dağ yolları) harici hiç yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
bence de kullanıcı kabiliyetsizliğinden kaynaklanıyor, 1.4 lt. - 100 bg ve 131 nm otomatik aracım ile kızılcahamam rampalarında cc 145 km.ye ayarlı iken (aracımın max.sürati 175) arac keçi gibi tırmanıyor; zaman zaman motor bayılmasın diye cc deviri 4500 den 6000 lere çıkarıyor bir müddet sonra tekrar 4 - 5 bin bandına düşürüyor, atmosferik motorlarda devir çevirmekten korkmayın bir şey olmaz
-
Hocam 2009 Megane 1.6 atmosferik 110 bg 151 tork aracımla aynı sıkıntıları özellikle uzun yolda çekiyorum. Maalesef atmosferik gibi kağnı motorlu araç kullanıyorsak mecburen yokuşa daha girmeden bir vites düşürüp deviri 4 bin üzerine çıkartmak gerekiyor. Anca o şekilde hızını bir nebze olsun koruyup yokuşu çok bayılmadan çıkabiliyoruz. Ama yokuşu geç fark ettin diyelim vites düşürmedin araç yokuşun ortasında bayıldı vitesi 2'ye kadar çeksen de artık gitmiyor o araç sanki 5 ton yük var gaz da yemiyor. En iyisi dizel veya turbo benzinli ama işte napalım bütçemiz kağnı atmosferiklere yettiği için mecburen son iki aracım da atmosferik oldu 3-4 yıldır bu sıkıntıyı çekiyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
2 ye kadar düştüğünüz yol nasil bir güzergah hocam?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Vites dusurmekten baska hicbir çaren yok...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İlk egzoz dan başla değişimi farkedersin
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Benzer içerikler
- renault zoe pil değişimi fiyatı
- uzun mesafe araç taşıma fiyatları
- cupra leon arka süspansiyon bağımsız mı
- en iyi kasko şirketi
- ford escort 1.6 cl
- honda jazz crosstar fiyat
- lynk & co türkiye fiyat
- omoda 5 ev
- nissan x-trail e-power fiyat
- byd seal fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X