Şimdi Ara

lastik havası ile yakıt tüketimi alakalı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
14.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Pazartesi günü benzin alıp her zamanki gibi yol bilgisayarını sıfırladım, biraz inik gibi görünen ön sol lastiğimi şişirmek için lastik şişirme bölümüne gittim ve havaları ortalama 27-28psi olan lastiklerimi 30psi'a(bilmiyorum doğru rakam mı) çıkardım. Bu iki üç günlük kullanımıma bakarsak yakıt tüketimim %23 arttı. Bunun sebebi lastik havası olabilir mi? Aracım clio 1.6 sport, benzini son iki defadır aynı shell'den alıyorum 98 oktan sanırım.
    Tşk.



  • artması değil azalması gerekli bence çünkü lastiği şişirdikçe araçın lastiğinin yer ile teması azalıyor sonuçta garip.
  • Şişkin lastik daha sert olacağı için, asfalt ile olan yuvarlanma sürtünmesi azalır. bu yüzden daha az yakması gerek.
  • Valla ben hala duruma bir mantık oturtamadım! Peki lastik basıncımın 30psi mı olması gerekiyor yoksa daha mı az? Kafama göre 30 yaptığım için emin olamadım
  • aracının torpidosunda yada kitapçığında yazar arkadaşım. yazmasada benzinlikçilerde hava bastığın yerde mutlaka lastik basınçları vardır gidip bak ve hangisi uygunsa onu bas derim ne fazla ne de az
  • bencede azalması gerekli sen bir sevrise danış lastik havasının ne kadar olması gerektiğini
  • lastiklerim şişik diye daha çok bastın bence
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yazın 30psi olması gerekir,sıcaklardan dolayı diye biliyorum.
  • bilmiyorum ama bence shell den kaynaklanıyor

    shell den ne zaman alsam bana en kısa yolu yaptıran istasyon...
  • Valla ben de en çok shell'den memnun kaldım. Performansı daha iyi geldi bana
    quote:

    Orjinalden alıntı: monodoks

    bilmiyorum ama bence shell den kaynaklanıyor

    shell den ne zaman alsam bana en kısa yolu yaptıran istasyon...
  • Normalde hep basarak kullanırdım da bu tüketim artışından sonra haftasonu "babam gibi" kullandım :)))) 150km falan yapınca tüketim ortalamam eski yerlerine ulaştı, ama 2000devirde vites değiştirmek de iğrenç yaa ne zevk var ne bişey...
    quote:

    Orjinalden alıntı: barisdragon

    lastiklerim şişik diye daha çok bastın bence
  • lastik sertleştikçe aslında yakıt tüketiminin azalması gerekiyo.
    4 yıl önce toyo olan lastiklerimi michelın energy yle değiştirdiğimde yakıt %10 artmıştı.
    yani sert lastik ve yumuşak lastik olayı sürtünmeyle alakalı olarak yakıt tüketimini etkiliyor.... sonuç olarak düşük havalı ve yüksek havalı lastik arasındaki farkta böyle bişey.
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkannaber2

    Merhaba arkadaşlar,
    Pazartesi günü benzin alıp her zamanki gibi yol bilgisayarını sıfırladım, biraz inik gibi görünen ön sol lastiğimi şişirmek için lastik şişirme bölümüne gittim ve havaları ortalama 27-28psi olan lastiklerimi 30psi'a(bilmiyorum doğru rakam mı) çıkardım. Bu iki üç günlük kullanımıma bakarsak yakıt tüketimim %23 arttı. Bunun sebebi lastik havası olabilir mi? Aracım clio 1.6 sport, benzini son iki defadır aynı shell'den alıyorum 98 oktan sanırım.
    Tşk.




  • aracın 1.6 cc 30 normal gibi
    bencede havası arttıkça yakıt tüketiminin azalması gerekir
    bir bisiklet düşün havası yarıya inmiş lastiklerle mi daha çok enerji harcarsın havası tam olan lastiklerlemi
  • Her aracın lastik hava oranı, sürücü kapısında, iç, yani kilit tarafında yazar genelde. en doğrusu odur.
  • yakıtınızı azaltacak diye virajlarda savrulmayın dikkat. ayrıca fazla hava yolu daha çok hissettiriyor


    bir kaç ay önce opette tabelada yazan değere göre basmıştım. tatilden döndüm yolda giderken bakıyorum araba hem önden hem arkadan kayıyor duruma göre. ya virajı alamıyorum yada spinin eşiğine geliyorum. katalogdaki değerlere göre basayım dedim dijital pompasından opetin bir baktım arkalar 0.4 psi fazla. hadi tüp var diye 0.1 fazla bastım. önlere baktım onlarda 0.3 fazla.

    artık virajda savrulmak yerine yapışıyor yola. zaten ufak araba arka zıpzıp sakata gelmeyelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccaparli -- 18 Eylül 2007; 18:56:38 >
  • 30 mu bastın? Seninle arabalarımız aynı sayılır. Bu arada "Sulphur" arkadaşın dediği gibi kapı içine de bakayım belki orada yazıyordur
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    yakıtınızı azaltacak diye virajlarda savrulmayın dikkat. ayrıca fazla hava yolu daha çok hissettiriyor


    bir kaç ay önce opette tabelada yazan değere göre basmıştım. tatilden döndüm yolda giderken bakıyorum araba hem önden hem arkadan kayıyor duruma göre. ya virajı alamıyorum yada spinin eşiğine geliyorum. katalogdaki değerlere göre basayım dedim dijital pompasından opetin bir baktım arkalar 0.4 psi fazla. hadi tüp var diye 0.1 fazla bastım. önlere baktım onlarda 0.3 fazla.

    artık virajda savrulmak yerine yapışıyor yola. zaten ufak araba arka zıpzıp sakata gelmeyelim




  • Lastiklerin hava basıncını henüz lastikler soğukken ayarlamayı unutmayalım.

    ör: soğukken ayarlanan 30psi basınç yol gitmiş hele sürekli fren yapılmış ortamda sıcakken ölçüldüğünde 35-36 psi lara kadar yükselebilirki bu değer göz önüne alınarak hava basıncı tekrar eski değerine getirilmeye çalışılırsa hata yapılmış olur. Kaldıki sıcak lastige hava eklemekte çok doğru olmaz, basılan havanın sıcaklığı ile içerdeki ısınmış havanın özgül ağırlıkları farklıdır.

    Kendinize kaliteli bir hava saati alın, malesef ülkemizde sadece bir kaç benzin istayonunda gerçekten doğru çalışan, hortumundan veya subab dibinden kaçırmayan hava saati var, pek çoğunun ise kalibrasyonu bozuk.

    Malesef benzin üreticisi firmalar bu tür maddi getirisi olmayan hava saati gibi hizmetlere yeterince ilgiyi göstermiyorlar.

    Son olarak özellikle aracın dengeli gidebilmesi için sağı ile solu arasında lastik basınçlarında farklılık olmamasına özen gösterilmesi faydalı olacaktır.

    Saygılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkannaber2

    30 mu bastın? Seninle arabalarımız aynı sayılır. Bu arada "Sulphur" arkadaşın dediği gibi kapı içine de bakayım belki orada yazıyordur
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    yakıtınızı azaltacak diye virajlarda savrulmayın dikkat. ayrıca fazla hava yolu daha çok hissettiriyor


    bir kaç ay önce opette tabelada yazan değere göre basmıştım. tatilden döndüm yolda giderken bakıyorum araba hem önden hem arkadan kayıyor duruma göre. ya virajı alamıyorum yada spinin eşiğine geliyorum. katalogdaki değerlere göre basayım dedim dijital pompasından opetin bir baktım arkalar 0.4 psi fazla. hadi tüp var diye 0.1 fazla bastım. önlere baktım onlarda 0.3 fazla.

    artık virajda savrulmak yerine yapışıyor yola. zaten ufak araba arka zıpzıp sakata gelmeyelim





    32 psi yazıyor ancak katalogda bar değerine göre. opetin pompalarında seçim yapılabiliyor. önlere 2.2 demiş onu bastım. arkada lpg tankı var diye (katalogda 2.0 diyor) 2.1 bar bastım. şu anda çok iyi hiç bir virajda savrulmuyorum.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.